Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Goedenavond allen,

Vanmiddag een cbr 600f uit 2005 gekocht.

Ik heb geen idee wat er met de voorkuip is gebeurt maar, Ik vind het er zelf wel leuk uitzien. Verder rijd hij top! Stukken beter dan een r6 2001 waar ik ook mee heb proef gereden. Ik zal er voornamelijk woonwerk mee rijden en de winter.

ozj2tq.jpg
 
Toffe fiets boy, gefeliciteerd!

Voorkant is lastig te zien, maar zit er wellicht een CBR600RR neus op?

...

Ik had gisteren iets te Vieren onderweg :P
IMG_20180726_203130.jpg
 
Goedenavond allen,

Vanmiddag een cbr 600f uit 2005 gekocht.

Ik heb geen idee wat er met de voorkuip is gebeurt maar, Ik vind het er zelf wel leuk uitzien. Verder rijd hij top! Stukken beter dan een r6 2001 waar ik ook mee heb proef gereden. Ik zal er voornamelijk woonwerk mee rijden en de winter.

[afbeelding]

Wat is dan met de voorkuip?
Van de cbr600f4i heeft standaard dubbele lampen ,er zit wel een kuipruitje op.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen
Mijn snelheids sensor heeft het laatst begeven.
Weet iemand waar ik die kan bestellen ?
Gaat om een cbr600fs uit 2002.
Online krijg ik het maar niet gevonden..
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg P
 
Goedemorgen
Mijn snelheids sensor heeft het laatst begeven.
Weet iemand waar ik die kan bestellen ?
Gaat om een cbr600fs uit 2002.
Online krijg ik het maar niet gevonden..
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg P

Boonstra even vragen; staat niet in de shop, maar hebben veel liggen van sloop/reparatie. Zo niet, andere (Honda) dealers/sloperijen checken is mijn advies :)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen.

Ik zal me even voorstellen, ben nelus 33 jaar uit het gezellige brabant. Lees al een tijd mee en veel opgestoken.
Over 2 weken heb ik mn avd ecamen en hoop ik lekker te kunnen gaan toeren op mn cbr die al ongeduldig staat te wachten in de schuur.

2nhknea.jpg


Groeten :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de cbr weg gebracht voor nieuwe schoenen. Paar dagen geleden een rondje gereden en merkte dat hij steeds wat weg gleed in de snellebochten. Ik de banden gecheckt zag er op zich goed uit maar de dot... banden zijn uit week 25 2006😂
 
Middag,

Ik zit te kijken voor valdoppen om de motor enigszins te beschermen mocht ik onverhoopt eens een beginnersfoutje maken.

Heeft iemand ervaring met een bepaald merk en zijn ze universeel en waar monteer ik ze het beste op mijn model (f4 bj 2000)

Alvast bedankt, gr Nelus
 
2006 maar in 2007 op de weg gekomen.

Het is een cbr dus hij doet alles goed maar hij gaat toch de verkoop in omdat ik weer een twin wil hebben.
Ik heb hier voor altijd twin en v-twin gereden.
 
Moi Nelus!

Dikke G00F man. Kat in't bakkie die AVD, veel plezier alvast.

Valdoppen al bij AliExpress gezocht? O-)

Mijn '94 F2 heeft weer nieuw bandje en stalen remleidingen voor, net optijd voor circuitdag morgen :)

Gister nog ff naar Gamma Racing Day:
IMG_20180819_100530.jpg
 
Luitjes,

Ik wil effe wat zaken mbt de achterbrug / achterwiel opmeten bij een F2 / F3.

Ik woon vlak onder Rotterdam.
Bij wie ben ik welkom om even een paar zaken op te meten van zijn/haar GooF?

Reactie mag ook via P.B.
Groet, Lex
 
Bedankt joost ! Nu is me iets opgevallen aan mn motor. Toen ik hem kocht zat het olie niveau over het bovenste streepje van het peilglas. Heel het glas was gevuld zeg maar.
Nu heb ik afgelopen woensdag de olie ververst en ongeveer 3.3 liter erin gedaan tot het bovenste streepje. Nu kijk ik vandaag zit het peilglas weer helemaal vol. De olie ruikt niet naar benzine (oude olie ook niet) voor zover ik kan ruiken.
Hij start ook goed en zonder rook pluimen en op 4 cil.
Loopt er misschien olie uit het filter na een tijdje ? Als ik hem even laat warm draaien is het niveau weer goed.
Misschien zie ik spoken ?
 
Ik ben absoluut geen monteur Nelus, maar welk peilglas?

Volgens mij heeft mijn F2 dat iig niet, maar heb jij ook niet een oliepeilstokkie? Op de foto te zien wel, zwarte doppie rechts op carter. Ik ga van die peilstok uit qua olie
 
Laatst bewerkt:
Moi Nelus!

Dikke G00F man. Kat in't bakkie die AVD, veel plezier alvast.

Valdoppen al bij AliExpress gezocht? O-)

Mijn '94 F2 heeft weer nieuw bandje en stalen remleidingen voor, net optijd voor circuitdag morgen :)

Gister nog ff naar Gamma Racing Day:
[afbeelding]
leuk dat je op zo'n ouwe bak aan het raggen bent op t circuit. Ik kom toevallig ook uit groningen, wanneer ga je weer? Ik (samen met nog 2 andere jongens) ben er 5-9 weer en waarschijnlijk dit seizoen voor het laatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan