Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Koeno

MF veteraan
14 feb 2008
2.201
4
32
Oost-Vlaanderen/België
Bezoek site
Hi,

ik heb sinds 1 maand een CBR 600 F uit 2001 (met injectie).
Spijtig genoeg op de 3e circuitdag serieuze schuiver gemaakt.
Bij mijzelf een gebroken pols en veel blauwe plekken.

De CBR heeft geen enkele kuip die intact is...
Ik kan vrij goedkoop kuipen kopen van een CBR fs.
Ik vermoed dat de zij kuipen zullen passen enkel voor de kont heb ik mijn twijfels.
beide cbr hebben zelfde bouwjaar...


heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
 

Dpe

MF'er
23 jul 2009
131
29
Rotterdam
Als je misschien wat fotos plaats dan kunnen we beter zien hoe en wat.
Wat voornamelijk snel krom trekt is de beugel aan de bovenkant waar je voorkuip op vast zit (waar de spiegels vastzitten).
En de 2 beugels aan de onderkant van je blok (waar je zijkuipen aan de onderkant/achter vastzitten).
Overzetten van kuipen is goed te doen en hoe vaker je het doet hoe handiger je er in wordt.

De kont van de f4i en fs verschillen wel (bananaseat en split seat).
Hiervoor zou uit mijn hoofd de grijze spatbord en de achterlicht vervangen moeten worden.
 

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
873
109
52
Balen voor je man.

Aanvullend op de post van Dpe:
Qua kont verschilt echt ALLES tussen de normale F4i en de Sport.
- subframe
- binnenspatbord
- kabelboom! (de locatie van alle componenten is anders)
- voetsteunen passagier
En dan uiteraard kuip, zadel en achterlicht

Dus voor de zekerheid (ik weet niet zeker wat je allemaal overweegt): het best zoek je gewoon een vervangende kontkuip van het model dat je hebt.
 

Koeno

MF veteraan
14 feb 2008
2.201
4
32
Oost-Vlaanderen/België
Bezoek site
ok,

Frame topkuip is krom, maar daar heb ik reserve van (ook van een FS)
zijkuipen en topkuip passen wel van de FS op de F als ik het goed begrijp.

Kont zoek ik dus beter andere oplossing

qua beugeltjes is aan de rechterkant het beugeltje van het blok afgebroken, kan dit gelast worden?
 

Diver2000

Die hard MF'er
14 aug 2019
256
148
Oosterhout Gld.
Ik heb sinds maandag mijn rijbewijs en ga komend weekend kijken naar een aantal motoren in de regio.
In ieder geval 2 x een CBR 600 en een Yamaha Thundercat.

Dit is 1 van de motoren waar ik ga kijken.
Hebben jullie nog tips en tricks waar ik op moet letten?

 

Nelus_V

MF'er
17 aug 2018
91
74
Hou van te voren je hand op het koppeling of dynamo deksel (Die ronde stukken motorblok links en rechts ) zodat je kan voelen of ie niet warm is gereden van te voren.
Verder de standaard dingen zoals bij iedere motor/auto. De zwakste punten van de honda's zijn de kettingspanner en spanningsregelaar. Spanner hoor je ratelen bij 3000/5000 toeren en stationair koud. Op zich geen groot probleem en makkelijk te vervangen.
 
  • Like
Waarderingen: Diver2000

Diver2000

Die hard MF'er
14 aug 2019
256
148
Oosterhout Gld.
Hou van te voren je hand op het koppeling of dynamo deksel (Die ronde stukken motorblok links en rechts ) zodat je kan voelen of ie niet warm is gereden van te voren.
Verder de standaard dingen zoals bij iedere motor/auto. De zwakste punten van de honda's zijn de kettingspanner en spanningsregelaar. Spanner hoor je ratelen bij 3000/5000 toeren en stationair koud. Op zich geen groot probleem en makkelijk te vervangen.
Km stand niet schokkend?
 

Nelus_V

MF'er
17 aug 2018
91
74
En mocht het niks zijn ik heb er ook nog 1 te koop staan O-)

Prijs is onderhandelbaar

 

RxPaulRx

MF'er
17 sep 2007
231
18
29
Almere
Hallo Lui,

Heeft iemand iets aan een standaard demper voor een F2? Deze ligt stof te happen in de garage, over te nemen voor een paar 1/5e staatsloten gezien dit hier de geldige valuta is.
 

boytje

Die hard MF'er
14 sep 2008
679
32
34
In Noord Holland
Ik heb sinds maandag mijn rijbewijs en ga komend weekend kijken naar een aantal motoren in de regio.
In ieder geval 2 x een CBR 600 en een Yamaha Thundercat.

Dit is 1 van de motoren waar ik ga kijken.
Hebben jullie nog tips en tricks waar ik op moet letten?

Ben je er al uit wat je ga doen?