Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik heb een CBR600F4 (dus van 1999) Ik ben al een tijdje op zoek naar goede zadeltassen voor mijn motor. Maar ik vind alleen maar tassen met beugels die niet gaan passen. Zijn hier ook mensen die wel de juiste tassen/beugels weten?
 
Ik gebruik zadeltassen die met twee verstelbare banden over het zadel hangen.
De mijne zijn van Dane, maar er is heel veel keus in dit soort.
Aandachtspunt zou wat mij betreft zijn dat je ze niet te groot neemt in verband met vrije ruimte boven de richtingaanwijzers.
Zelf leg ik ook altijd eerst zo'n anti-slip matje (te koop bij Action en zo) over het zadel en plastic van de kuip. Dat voorkomt beschadiging van het plastic, aangezien de tassen nooit helemaal perfect bewegingsvrij te houden zijn.
 
Ik heb een CBR600F4 (dus van 1999) Ik ben al een tijdje op zoek naar goede zadeltassen voor mijn motor. Maar ik vind alleen maar tassen met beugels die niet gaan passen. Zijn hier ook mensen die wel de juiste tassen/beugels weten?

SW Motech heeft fraaie modellen, maar je moet de juiste montageafstand/beugel hebben. Dat is haast niet te achterhalen.
Had ze voor een F4i, de beugels waarop de tassen hingen waren iets te lang maar ingekort.
Maar omdat de motor oud is, is er weinig informatie meer over terug te vinden helaas.
 
Heb jarenlang veel plezier gehad met mijn CBR's (2x F1 en 1x F3).
Ben nu thuis een beetje aan het opruimen en kwam nog twee werkplaatshandboeken tegen:
- CBR600F / 1000F, bouwjaar 1987 - 1990, Peters, Nederlandstalig
- CBR600F2 / F3, bouwjaar 1991 - 1998, Haynes, Engelstalig

Beide boeken zijn gewoon goed en compleet.

Bij interesse stuur maar een PM


Heb trouwens ook nog steeds de twee F1's als wrak staan (beide TL), dus mocht iemand op zoek zijn naar losse onderdelen (of 2 wrakken :+) kan ik altijd even voor je kijken.
 
Wie van jullie heeft ervaring met het monteren van en versnellingsindicator op een cbr600fi? welke kleur draad moet je hebben op de ecu (rpm signaal)
 
Wat leuk om te zien dat er een Honda CBR 600 F/FS topic is! Dat wist ik niet.

Eerst maar even voorstellen: David hier, woonachtig in Groningen.
Sinds begin december 2019 ben ik de trotse eigenaar van een Honda CBR 600 FS.
Een van de laatsten die er gemaakt zijn, in 2003 op kenteken gekomen.
Met nog maar iets meer dan 20.000km gelopen, hebben we nog genoeg fun te gaan!
Alleen nog even wachten tot april, wanneer mijn A2 overgaat in volledig A rijbewijs :]
Honda CBR 600 FS.jpg

Specs/mods die al zijn gedaan:
  • Velglint
  • LeoVince SBK carbon einddemper
  • Kleine knippers (barracuda achter, merk voor onbekend)
 
Wat leuk om te zien dat er een Honda CBR 600 F/FS topic is! Dat wist ik niet.

Eerst maar even voorstellen: David hier, woonachtig in Groningen.
Sinds begin december 2019 ben ik de trotse eigenaar van een Honda CBR 600 FS.
Een van de laatsten die er gemaakt zijn, in 2003 op kenteken gekomen.
Met nog maar iets meer dan 20.000km gelopen, hebben we nog genoeg fun te gaan!
Alleen nog even wachten tot april, wanneer mijn A2 overgaat in volledig A rijbewijs :]
Bekijk bijlage 1464596
Specs/mods die al zijn gedaan:
  • Velglint
  • LeoVince SBK carbon einddemper
  • Kleine knippers (barracuda achter, merk voor onbekend)

Verschrikkelijk mooi ding, erg mooi voor zijn leeftijd.
Maar er is ook op Facebook een 600F groep actief, wellicht leuk om daar ook aan te sluiten..

Club CBR600F
 
Vorige week vrijdag maar even gebruik gemaakt van het mooie weer; zon en redelijke temperatuur.
Rondje in mn achtertuin, de Lekdijk, gereden. Sinds september heb ik deze motor en eigenlijk nog maar weinig kunnen rijden. De km's die ik gereden heb bevielen goed.
Moet nog een beetje wennen aan het stuur maar al met al een erg fijne fiets de cbr600F
P1050234 - Copy2.jpg
 
Vorige week vrijdag maar even gebruik gemaakt van het mooie weer; zon en redelijke temperatuur.
Rondje in mn achtertuin, de Lekdijk, gereden. Sinds september heb ik deze motor en eigenlijk nog maar weinig kunnen rijden. De km's die ik gereden heb bevielen goed.
Moet nog een beetje wennen aan het stuur maar al met al een erg fijne fiets de cbr600F
Bekijk bijlage 1465795

Lekdijk? Das hier ook om de hoek..
Maar wennen aan het stuur, hoezo precies dan?
 
Nou niet precies het stuur, maar de manier van sturen. Heb nog weinig km's achter rug en kom van een cbf.
Kwestie van wat gewenning. Zeker als er langer gereden gaat worden, 1,5 uur en langer.
 
Zaterdag mijn eerste Honda CBR600F4 gekocht uit 2001 met 27000 Km erop.
Rijdt wel echt anders dan mijn BMW R1100R uit 1999 :X

Zeer goed onderhoud in de afgelopen 2 jaren ;

Remschijven voor & blokken, Balhoofdlager, Beide banden, RK kettingset, Carbs ultrasoon gedaan, Remblokken achter, Motorolie & filter, Remolie, Bougies, Nokkkenaskettingspanner, Wiellagers, Oxford handvatverwarming. En alles met factuur van garage !

wbrsdmu14fu.jpg


Hoop hier veel TiPS en info te vinden tbv zelf uitvoerbaar onderhoud. En evt. lichte mod's.
 
Waar koop je van die omval protectie ( tbv CBR600F4 ) voor een redelijke prijs en overmorgen in huis ??

Bekijk bijlage 1476986

Bekijk bijlage 1476964

heb er destijds ook over nagedacht, en juist op afraden van de motorzaak niet aangeschaft.
Reden, bij een val schuift de motor door op de kuip.
Bij valblokken/stootbumpers, en deze raken een stoep of iets anders dan is de kans groot dat de motor gaat kantelen en vliegen en na terugkeer op aarde er een stuk slechter aan toe is als een schuiver.
 
heb er destijds ook over nagedacht, en juist op afraden van de motorzaak niet aangeschaft.
Reden, bij een val schuift de motor door op de kuip.
Bij valblokken/stootbumpers, en deze raken een stoep of iets anders dan is de kans groot dat de motor gaat kantelen en vliegen en na terugkeer op aarde er een stuk slechter aan toe is als een schuiver.
Die dingen zijn handig om tegen het omvallen wat bescherming te bieden voor de rest richten ze met een beetje pech
meer schade aan dan je lief is,en als je valt voorkomen die dingen toch niet dat je schade heb,ik zou ook zonder rijden.
 
En ze zien er niet uit...
Vind het altijd weer zonde om een mooie motor te zien met van die dingen erop.
Sterker, ik zou geen motor kopen waar ze op zitten. Toch vaak weer lelijke gaten in kuipwerk en/of frame geboord om ze te plaatsen.
 
Ze zaten ook op mijn cbr600f4i ,ze zitten op een origineel bevestigingspunt en ze hebben mijn kuip gered toen mijn ex de motor liet vallen. Bij schuiven kan hij ook blijven hangen aan stuur,stepjes,rem/schakelpook.
 
Ze zaten ook op mijn cbr600f4i ,ze zitten op een origineel bevestigingspunt en ze hebben mijn kuip gered toen mijn ex de motor liet vallen. Bij schuiven kan hij ook blijven hangen aan stuur,stepjes,rem/schakelpook.
Ja dat kunnen ze inderdaad,maar breekt er een stuk uit je frame of erger je blok(al naar gelang waar ze gemonteerd zitten)
dan ben je verder van huis.
 
Volgens mij werken ze alleen bij vallen op lage snelheid. Bij hogere snelheid werkt niks en heb je altijd een hoop schade.
Niet vallen is het beste😇

Goh, ik moet zeggen dat de horror verhalen dat die toppen meer schade maken als dat ze voorkomen ook wat overdrijven zijn...
Vorige zomer op Croix tegen +/- 160km/h zag ik 50cent (het muntstuk, niet de rapper) liggen op de baan die ik zeker wou oprapen...
De motor heeft ergens 150meter zonder mij afgelegd (op zijn flank, want de CBR is geen buikslaper).

De kuipen waren naar de filistijnen, de valtop is zelfs afgebroken maar heeft zeker geen extra schade veroorzaakt... (denk eerder mijn tank gered).
Maar misschien was mijn snelheid niet hoog genoeg... dat is wel mogelijk :p
 
Goedemorgen allemaal,

Zojuist aangemeld op dit forum. Sinds afgelopen februari (weer) in het bezit van een Honda, een VTR1000F, echter hiervoor een '02 CBR600F4i gehad en ik heb nog een aantal onderdelen op de schappen waar ik niks meer mee doe. Wellicht iets voor 1 van jullie;

- Originele uitlaatdemper zonder kat in absolute nieuwstaat (ca 7500km gebruikt)
- Originele middenbok in absolute nieuwstaat (ca 7500km gebruikt)
- Originele kuipruit met (helaas) 2 vlekjes van remvloeistof
- Originele spiegelset in uitstekende staat
- PP Tuning rem/schakelset (zwart CNC) voor CBR600 F/Sport '99 - '07 (nieuw in originele doos)
- Originele oranje knipperlichten
- Originele seatcover in zilvergrijs, paar kleine plekjes en 1 steuntje afgebroken
- Origineel achterlicht

Prijzen komen we wel uit, graag interesse tonen via PB en dan kan ik naderhand wellicht foto's uitwisselen over de app.

Groeten Thom
 
Heb hier ook nog een rechterkuipdeel van een F4i over (kleur zwart/rood).

Gebruikt maar in goede staat, zal vanmiddag even de foto uploaden.

Vraagprijs: € 50
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan