Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Welke zou jij dan nemen..?
En wat kost die set ?

Als het een motor is voor je plezier, waarom dan budgetbandjes eronder?
De BT023 is een slijtvaste band, maar de vraag is wat verlang en verwacht je van een band!?

Draai het eens om, enkel mooi weer. Maar wat als je dan eens overvallen wordt door regen?
Dan komt er zo´n mooi schuimlaagje en houdt je je motor voor geen centimeter overeind!

Voor een paar tientjes verschil koop je wel goede banden, voor alle omstandigheden.

Just my 2 cents

Geef je al een suggestie of niet soms! Maar beantwoord jij mijn dikgedrukte vraag eens?

Enkel dan kun je goed naar een band kijken, en nog belangrijker is de DOT-code op een motor- of autoband. Dat is de productiedatum, en ja, een geproduceerde band uit 2011 mag men je verkopen en plaatsen. Echter dat is absoluut GEEN aanrader (verharding van rubber, de belangrijke en essentiële oliën zijn eruit...
 
@Viaantje je belerende toon mag gerust wat minder...denk ik.

Tuurlijk weet ik wat een DOT code is.
Verder kan iedereen er wel ( dure ) MPR5 of semi-circuit banden onder leggen, maar wij hier allen zijn geen Valentino Rossi.
Ook al denken sommigen hier dat wellicht wel :]

Verder kan jij niet in een ander zijn portemonnee kijken....ook al speelt dat in mijn geval niet.
Ik heb in mijn post duidelijk aangegeven wat mijn rijstijl is en wat ik zoek en eis van een band.

Verder bij b.v Bandenleader staat keurig aangegeven bij een motorband als hij wat ouder is dat de DOT code b.v 2016 is.

DOT 2016.png


DOT 2016 ( 2 ).png


Dus als ik b.v een BT-023 bestel en er staat niks bij v.w.b datum dan ga ik ervan uit dat de DOT niet ouder dan laten we zeggen 3 maanden.
 
3 maanden moet je wel heel veel geluk mee hebben...

Heb denk ik een keer of 10 autobanden via bandenleader besteld, de meeste hadden een dotcode van 0,5 a 1 jaar oud.

Niks mis mee overigens. Dingen worden geproduceerd, paar keer getransporteerd naar andere magazijnen etc, half jaar zit je al snel aan.
 
Half jaar maakt niks uit, veel ouder overigens ook niet als de prijs er naar is,ik heb zelfs met 19jaar oude banden gereden
van een motor die jaren in een kippenschuur stond,maar
3 maanden moet je wel heel veel geluk mee hebben...

Heb denk ik een keer of 10 autobanden via bandenleader besteld, de meeste hadden een dotcode van 0,5 a 1 jaar oud.

Niks mis mee overigens. Dingen worden geproduceerd, paar keer getransporteerd naar andere magazijnen etc, half jaar zit je al snel aan.
Tja je wil het liefst zo nieuw mogelijke banden hebben,zeker als je zelf weinig km,s maakt,het probleem is dat ze tegenwoordig
geen natuurrubber meer gebruiken en dat verouderde minder snel,verouderen maakt niet zoveel uit als je veel km,s maakt want dan
slijten de banden toch ruim voordat ze ouderdom,s verschijnselen gaan vertonen,maar koop je banden uit 2016 die al 4 jaar oud zijn en je rijd weinig km,s
dan zal je weinig plezier er van hebben.
 
@Viaantje je belerende toon mag gerust wat minder...denk ik.

Tuurlijk weet ik wat een DOT code is.
Verder kan iedereen er wel ( dure ) MPR5 of semi-circuit banden onder leggen, maar wij hier allen zijn geen Valentino Rossi.
Ook al denken sommigen hier dat wellicht wel :]

Verder kan jij niet in een ander zijn portemonnee kijken....ook al speelt dat in mijn geval niet.
Ik heb in mijn post duidelijk aangegeven wat mijn rijstijl is en wat ik zoek en eis van een band.

Verder bij b.v Bandenleader staat keurig aangegeven bij een motorband als hij wat ouder is dat de DOT code b.v 2016 is.


Dus als ik b.v een BT-023 bestel en er staat niks bij v.w.b datum dan ga ik ervan uit dat de DOT niet ouder dan laten we zeggen 3 maanden.

Valt nog wel mee denk ik...
En mbt. je budget, daar heb ik het niet over gehad. Vraag mij altijd af waarom mensen willen besparen op banden (je enige contactpunten met de weg).
Zeker wanneer het lang droog is geweest, dan helpt geen enkele band je zodra het schuimt (enkel 4 wielen om rechtop te blijven, rest is dan slippen).
Maar ik heb je post gelezen over je rijstijl (Ben 48 jaar en geen knie aan de grond type.
Rij eigenlijk ook alleen met mooi weer. En bij voorkeur NIET in de
regen.) Maar dat is nog niet het antwoord wat ik zoek.
Je rijdt voor je plezier, dus geven veel rijders gas. Maar daarvoor hoef je geen knie aan de grond te halen...
En met regen rijdt je dus "niet"...

Zeg ik nog steeds de 023.
 
Duidelijk en bedankt de BT-023 is echter wel een band uit 2010/2011 v.w.b technology/kennis.

Zou b.v een Maxxis MA-ST2 uit medio 2016 ( release year ) niet eigenlijk ( nagenoeg ) net zo goed zijn ?

( Ik begrijp dat alle nieuwe KTM's tegenwoordig op Maxxis worden afgeleverd b.v de KTM 790 DUKE ;

KTM 790 DUKE.png


KTM approves Maxxis Supermaxx ST on KTM 790 DUKE | Maxxis UK )

Dit ; Motorfreaks - Test: Maxxis SuperMaxx ST - Streetwise &


Kwam er net achter dat zo een setje ( 180/55ZR17 & 120/70ZR17 ) Maxxis MA-ST2 bij motorbandenmarkt.nl maar € 139,29 kost bezorgd en wel ?

En na het doorlezen van de 3 weblinks hierboven lijken mij dit geen slechte banden voor iemand die nooit op het circuit zal rijden, de regen bij voorkeur

vermijdt en geen Valentino Rossi nijgingen heeft. En JA tuurlijk ik trek ook wel eens het GAS los op een mooi slingerend dijkweggetje of een snelweg.

Maxxis MA-ST2.png


Dan kan je nog eens een achterband die toch cupt ( doen sommige A-merk banden ook wel eens... ) of vlak is gereden of lek...redelijk pijnloos wisselen.

Wat zijn jullie gedachte hierover ?
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk en bedankt de BT-023 is echter wel een band uit 2010/2011 v.w.b technology/kennis.

Zou b.v een Maxxis MA-ST2 uit medio 2015 ( release year ) niet eigenlijk ( nagenoeg ) net zo goed zijn ?

( Ik begrijp dat alle nieuwe KTM's tegenwoordig op Maxxis worden afgeleverd b.v de KTM 790 DUKE ;

Bekijk bijlage 1483001

KTM approves Maxxis Supermaxx ST on KTM 790 DUKE | Maxxis UK )

Dit ; Motorfreaks - Test: Maxxis SuperMaxx ST - Streetwise &


Kwam er net achter dat zo een setje ( 180/55ZR17 & 120/70ZR17 ) Maxxis MA-ST2 bij motorbandenmarkt.nl maar € 139,29 kost bezorgd en wel ?

En na het doorlezen van de 3 weblinks hierboven lijken mij dit geen slechte banden voor iemand die nooit op het circuit zal rijden, de regen bij voorkeur

vermijdt en geen Valentino Rossi nijgingen heeft. En JA tuurlijk ik trek ook wel eens het GAS los op een mooi slingerend dijkweggetje of een snelweg.

Bekijk bijlage 1482986

Dan kan je nog eens een achterband die toch cupt ( doen sommige A-merk banden ook wel eens... ) of vlak is gereden of lek...redelijk pijnloos wisselen.

Wat zijn jullie gedachte hierover ?
Maxxis produceerd al heel lang banden voor oa supermotards,ik heb ze ook gehad onder mijn KTM660,super veel grip
en zeer goede wegligging,sleten wel snel,maar dat lag meer aan mijn rijstijl dan de band.
En voor die centen zou ik de gok wel durven nemen,zeker als je geen extreme bochtenridder ben.
 
Duidelijk en bedankt de BT-023 is echter wel een band uit 2010/2011 v.w.b technology/kennis.

Zou b.v een Maxxis MA-ST2 uit medio 2016 ( release year ) niet eigenlijk ( nagenoeg ) net zo goed zijn ?
( Ik begrijp dat alle nieuwe KTM's tegenwoordig op Maxxis worden afgeleverd b.v de KTM 790 DUKE ;


En na het doorlezen van de 3 weblinks hierboven lijken mij dit geen slechte banden voor iemand die nooit op het circuit zal rijden, de regen bij voorkeur
vermijdt en geen Valentino Rossi nijgingen heeft. En JA tuurlijk ik trek ook wel eens het GAS los op een mooi slingerend dijkweggetje of een snelweg.

Dan kan je nog eens een achterband die toch cupt ( doen sommige A-merk banden ook wel eens... ) of vlak is gereden of lek...redelijk pijnloos wisselen.

Wat zijn jullie gedachte hierover ?

Dat KTM ervoor kiest zal een prijstechnische kunnen zijn (vaak met OEM gemonteerde banden, ook gebruikelijk bij racefietsen en mtb's).
Het merk Avon en Cooper worden in de US veel verkocht, betekent niet dat ze het in EU goed doen (vaak verre van).

Maar je geeft nu door waar ik om vroeg, ik trek ook wel eens het gas open op een dijk of snelweg..
Op een rechte snelweg zal het geen probleem zijn, maar op een slingerende weg kies ik voor zekerheid en vooral grip.
Cuppen is vaak een probleem van afstelling van de vering! Niet per definitie met de band van doen.
Rijdt eerst maar eens langs een Hyperpro dealer of suspension-expert's als JJ Suspenion in Mill of Wilbers.

Kijken wat ze over je vering/afstelling en bandenslijtage zeggen.

Succes
 
Cupping oorzaken,
verder niet te moeilijk doen over bandenkeuze,echt slechte banden bestaan niet meer en het maximale uit een band halen
kunnen maar weinig recreatie rijders.
 
Kijk hier ook eens mee!

 
De Pirelli Supercorsa SPs zijn kennelijk ontzettend goede banden. Maar ik kan er echt helemaal niks mee XD

S22 voor het gewin in mijn geval.

Zacht karkas vs stevig karkas. Maar nogal veel verschil in feedback.




oeps, verkeerde topic :)
 
Hoi mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds zaterdag een CBR600F uit 1998. De vorige eigenaar heeft hem volledig zwart gespoten. Nu is me opgevallen dat de achterkappen niet goed aansluiten en dat er om de passagiersbeugel wat plastic is “weggehakt”.

Als ik Google op het 1998 model lijkt het alsof daar een ander kontje op zit en of deze van een ‘96 model komt, weet iemand of dat zo is?

Zie foto’s:
B9F86004-3D3C-4F4D-B8F8-646ACDF05E75.jpegB56D5199-F5F7-4C9B-A0F9-8756D6269848.jpeg6BCD5BCB-527C-4D8A-A84D-945C326A4CD1.jpeg78B29CBD-3C4F-45E7-A4F1-04533E04ACAD.jpeg395D0D83-1023-46BD-A576-C05651DAB25D.jpeg
 
Hoi mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds zaterdag een CBR600F uit 1998. De vorige eigenaar heeft hem volledig zwart gespoten. Nu is me opgevallen dat de achterkappen niet goed aansluiten en dat er om de passagiersbeugel wat plastic is “weggehakt”.

Als ik Google op het 1998 model lijkt het alsof daar een ander kontje op zit en of deze van een ‘96 model komt, weet iemand of dat zo is?

Zie foto’s:
Bekijk bijlage 1496966Bekijk bijlage 1496967Bekijk bijlage 1496968Bekijk bijlage 1496969Bekijk bijlage 1496970

Lijkt mij ook niet origineel... helaas.
Maar heb je hem particulier gekocht of via een motorzaak? Anders even navraag doen.
 
Hoi mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds zaterdag een CBR600F uit 1998. De vorige eigenaar heeft hem volledig zwart gespoten. Nu is me opgevallen dat de achterkappen niet goed aansluiten en dat er om de passagiersbeugel wat plastic is “weggehakt”.

Als ik Google op het 1998 model lijkt het alsof daar een ander kontje op zit en of deze van een ‘96 model komt, weet iemand of dat zo is?

Zie foto’s:
Bekijk bijlage 1496966Bekijk bijlage 1496967Bekijk bijlage 1496968Bekijk bijlage 1496969Bekijk bijlage 1496970
De beugel is inderdaad van het 97-98 model. En het plastic is van het model dat t/m 96 gaat.
Dus het is wel een lekker Frankenstein klusje.
Van welk model het zadel is kan ik niet goed beoordelen hiervandaan...
 
De beugel is inderdaad van het 97-98 model. En het plastic is van het model dat t/m 96 gaat.
Dus het is wel een lekker Frankenstein klusje.
Van welk model het zadel is kan ik niet goed beoordelen hiervandaan...
Dat dacht ik al. Dank! Ik ga opzoek naar kappen van een 97-98 model.
 
Hallo allemaal,

Even mezelf voorstellen.
Ik ben Kenny
30j en ik woon in Oudsbergen (Belgisch Limburg)

Mijn eerste motor was een Suzuki GSR 600


Daarna een Suzuki Savage LS 650 bobber (low budget)


Vanaf morgen ben ik de eigenaar van een Honda Cbr 600 F4 - 31000km - 1999



De motor bevind zich nog volledig in originele staat, en was ondertussen toch al 12jaar bij dezelfde eigenaar.
Jammer genoeg heb ik de motor enkel stationair horen draaien. Bij het gas geven viel de motor uit (arm mengsel / carbu of filter verstopt)? Ga hier zelf liever niet aan beginnen omdat ik er natuurlijk ook zo snel mogelijk mee wil rijden & met een propere lei wil beginnen.
Wil de motor daarom onmiddellijk bij de garage afzetten om hem een groot onderhoud te geven, en eventueel carburator ultrasoon te laten reinigen.

***Moest er iemand nog een originele rechter spiegel hebben liggen, hoor ik dit heel graag😇


Groetjes Kenny 👊
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal,

Zojuist aangemeld op dit forum. Sinds afgelopen februari (weer) in het bezit van een Honda, een VTR1000F, echter hiervoor een '02 CBR600F4i gehad en ik heb nog een aantal onderdelen op de schappen waar ik niks meer mee doe. Wellicht iets voor 1 van jullie;

- Originele uitlaatdemper zonder kat in absolute nieuwstaat (ca 7500km gebruikt)
- Originele middenbok in absolute nieuwstaat (ca 7500km gebruikt)
- Originele kuipruit met (helaas) 2 vlekjes van remvloeistof
- Originele spiegelset in uitstekende staat
- PP Tuning rem/schakelset (zwart CNC) voor CBR600 F/Sport '99 - '07 (nieuw in originele doos)
- Originele oranje knipperlichten
- Originele seatcover in zilvergrijs, paar kleine plekjes en 1 steuntje afgebroken
- Origineel achterlicht

Prijzen komen we wel uit, graag interesse tonen via PB en dan kan ik naderhand wellicht foto's uitwisselen over de app.

Groeten Thom

PB voor de originele spiegeltjes
 
Mede CBR rijders,

Ik ben op zoek naar onderdelen voor een CBR 600 F(S) (PC35, F4i), onderstaand een oproepje.

Na een touchdown wil ik graag een CBR 600 FS '01-'03 weer helemaal netjes opknapppen. Uiteraard het liefst met een setje originele onderdelen van eenzelfde FS in de kleurstelling rood/zwart (Honda Winning Red). Op de achterkuip na zijn de onderdelen als het goed is identiek aan de normale CBR (PC35, F4i) en is spuiten/stickeren ook een optie.

Ik ben op zoek naar:
- Topkuip
- Zijkuip links
- Achterkuip
- Stator/dynamodeksel
- Spiegel links incl. bevestiging topkuip
- Stuurgewicht links
- Koppelingshendel links
- Knipperlichten links (of set)

Hoor het graag als iemand iets heeft liggen! :]
 
Laatst bewerkt:
Hi all!

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een '91-er (ouder dan ikzelf, '92-er) CBR600F2. US import, slechts de 4e eigenaar in bijna 30 jaar, geheel origineel op achterknippers en Delkevic dempert na. Ik heb een donker kuipruitje besteld die er z.s.m. op komt te zitten en ze gaat binnenkort een uitgebreide schoonmaak krijgen. Verder blijft ze voorlopig zoals ze is:

Motor 1.JPG


Ik woon overigens in Amsterdam, dus als er iemand een keer wil meeten/rijden samen dan hoor ik het graag :)
 
Laatst bewerkt:
Mede CBR rijders,

Ik ben op zoek naar onderdelen voor een CBR 600 F(S) (PC35, F4i), onderstaand een oproepje.

Na een touchdown wil ik graag een CBR 600 FS '01-'03 weer helemaal netjes opknapppen. Uiteraard het liefst met een setje originele onderdelen van eenzelfde FS in de kleurstelling rood/zwart (Honda Winning Red). Op de achterkuip na zijn de onderdelen als het goed is identiek aan de normale CBR (PC35, F4i) en is spuiten/stickeren ook een optie.

Ik ben op zoek naar:
- Topkuip
- Zijkuip links
- Achterkuip
- Stator/dynamodeksel
- Spiegel links incl. bevestiging topkuip
- Stuurgewicht links
- Koppelingshendel links
- Knipperlichten links (of set)

Hoor het graag als iemand iets heeft liggen! :]

Ik kan je helaas niet direct helpen. Maar wel wat tips denk ik.
Wat betreft je kappen, je kunt eventueel aftermarket kappen halen. Had ik ook gedaan na een schuiver. Gewoon helemaal gespoten volgens de originele kleurstelling. Ik had ze gehaald bij AuctMarts. Volledige kappenset kostte volgens mij 340 euro omgerekend. Moest wel wat betalen aan douanekosten, maar in totaal rond de 400 euro dacht ik. Origineel halen is te duur en kun je net zo goed niet aan beginnen. Tweedehands vinden is lastig.

Betreft pasvorm, het past gewoon goed de kappen. Niet helemaal zo goed als origineel, soms moet je een gaatje wat groter maken, of ietsjes meer buigen. Maar overall gezien is het wel goed. Uiteraard is het spuitwerk iets minder dan origineel, maar het is ruim voldoende.

De rest zou je gewoon in Nederland kunnen halen. Het hoeft niet helemaal Honda original te zijn, maar andere merken doen ook gewoon goede origineel look-a-like varianten maken. Ik denk dat als je een bedrag van rond de 600 euro erin stopt. Dat je zeker weer klaar bent.
 
Mede CBR rijders,

Ik ben op zoek naar onderdelen voor een CBR 600 F(S) (PC35, F4i), onderstaand een oproepje.

Na een touchdown wil ik graag een CBR 600 FS '01-'03 weer helemaal netjes opknapppen. Uiteraard het liefst met een setje originele onderdelen van eenzelfde FS in de kleurstelling rood/zwart (Honda Winning Red). Op de achterkuip na zijn de onderdelen als het goed is identiek aan de normale CBR (PC35, F4i) en is spuiten/stickeren ook een optie.

Ik ben op zoek naar:
- Topkuip
- Zijkuip links
- Achterkuip
- Stator/dynamodeksel
- Spiegel links incl. bevestiging topkuip
- Stuurgewicht links
- Koppelingshendel links
- Knipperlichten links (of set)

Hoor het graag als iemand iets heeft liggen! :]

Ik kom overigens net deze tegen, over after market gesproken: Fairings for 1991 - 1994 Honda CBR 600 F2 fairings kits

Geen idee over de pasvorm; wellicht kun je d’r wat mee! Prijs is in elk geval erg laag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan