Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Bijlagen

  • B8CFAB22-DB7D-472C-B9CF-FA81B7C48444.jpeg
    B8CFAB22-DB7D-472C-B9CF-FA81B7C48444.jpeg
    424,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is mijn cbr600fs uit 2001. Met m’n nieuwe speelgoed. Ik heb helaas geen foto van de demper geïnstalleerd
 

Bijlagen

  • A834EDFC-C97E-4AF7-BA93-6CEBB9E1D73D.jpeg
    A834EDFC-C97E-4AF7-BA93-6CEBB9E1D73D.jpeg
    382,8 KB · Weergaven: 22
Dit is mijn cbr600fs uit 2001. Met m’n nieuwe speelgoed. Ik heb helaas geen foto van de demper geïnstalleerd

Heeft jouw FS ook een kat en lambda sonde?

Mijn F4i uit 2007 wel, en ik meen mij te herinneren dat iemand mij ooit verteld heeft dat daar verschil in zit qua aansluiting of type link pipe.

Ik ben nog even druk aan het googlen, kijken of ik nog wat wijzer kan worden.
 
Heeft jouw FS ook een kat en lambda sonde?

Mijn F4i uit 2007 wel, en ik meen mij te herinneren dat iemand mij ooit verteld heeft dat daar verschil in zit qua aansluiting of type link pipe.

Ik ben nog even druk aan het googlen, kijken of ik nog wat wijzer kan worden.
Nee die van mij heeft geen kat of lambda. Maar je ziet op de foto’s van marktplaats wel dat er een aansluiting is voor een lambda. Dus volgens mij moet hij op elke F4i kunnen. Maar dat durf ik ook niet met alle zekerheid te zeggen.
 
Wie weet wat de maat is van de O ring thermostaat CBR 600 F2 ? of heeft nog een thermostaat en O ring liggen ?
 
Nee die van mij heeft geen kat of lambda. Maar je ziet op de foto’s van marktplaats wel dat er een aansluiting is voor een lambda. Dus volgens mij moet hij op elke F4i kunnen. Maar dat durf ik ook niet met alle zekerheid te zeggen.
Helaas ook niet 100 procent zekerheid, maar.

Destijds ook gezocht en bijv. Mivv biedt 2 verschillende uitlaten aan voor F4 en F4i en zelfs eentje voor de FS.

Ook oppassen met de FS, die heeft geen middenbok. En die uitlaten hebben geen nok voor tegenhouden van de middenbok.

Tevens hebben modellen na een bepaald jaar een lambda-aansluiting. Als je geen aansluiting hebt, maar wel een uitlaat met een aansluiting dan maakt het niet uit. De aansluiting kun je afsluiten met een bout. Andersom is moeilijker.
 
Wat ik zo gauw kan vinden is dat het op de cbr 600 kan van 2001 t/m 2007. Nieuwe dempers staan in iedergeval zo te koop.
Weet ook redelijk zeker dat het klopt voor die modellen. Andere bouwjaren durf ik niet te zeggen.
edit: de demper die ik vorig jaar nieuw kocht was geschikt voor o.a. 2007 model en lamda aansluiting zat er (dus) op.
 
Helaas ook niet 100 procent zekerheid, maar.

Destijds ook gezocht en bijv. Mivv biedt 2 verschillende uitlaten aan voor F4 en F4i en zelfs eentje voor de FS.

Ook oppassen met de FS, die heeft geen middenbok. En die uitlaten hebben geen nok voor tegenhouden van de middenbok.

Tevens hebben modellen na een bepaald jaar een lambda-aansluiting. Als je geen aansluiting hebt, maar wel een uitlaat met een aansluiting dan maakt het niet uit. De aansluiting kun je afsluiten met een bout. Andersom is moeilijker.
Bij mij zit er een lambda aansluiting op de uitlaat (afgeblind) en een steun voor de middenbok (die er op mijn cbr fs dus niet aan zit)
 
Zo ziet hij er op de motor uit.
 

Bijlagen

  • 2772E13B-E3A9-4AD6-9435-993D1502AA7F.jpeg
    2772E13B-E3A9-4AD6-9435-993D1502AA7F.jpeg
    540,9 KB · Weergaven: 24
  • 28F87A62-36EF-4C3D-AE9D-8BC21720A561.jpeg
    28F87A62-36EF-4C3D-AE9D-8BC21720A561.jpeg
    575,8 KB · Weergaven: 23
Mannen, ik heb een probleem waar ik niet uit kom
Ik heb de carburateurs van een pc31 (F3) vervangen maar krijg met geen mogelijkheid de schroef van de meest rechter carburateur vast. De klemmen zitten allen naar links gedraaid.
1 t/m 3 met een lange schroevendraaier vast gekregen maar de meest rechter is niet te benaderen.
Heb er een langere schroevendraaier voor gekocht maar er zit teveel in de weg en kan dus geen rechte baan maken waardoor de schroevendraaier hooguit tegen de zijkant van de schroef komt maar niet erin gaat
Gaat dus om de klem om de carb op het inlaatrubber te klemmen. Die het rubber op blok vastzet zit naar beneden gedraaid dus die zit vast

de klem kan er maar op 1 manier op (uitsparing in rubber en klem) en die zitten goed

het is enkel zo dat door alles dat er zit (en gietstukken van kleppendeksel) dat ik hem simpelweg niet kan aandraaien
Draaibaar stuk van de doppenset is te dik en dan kom je er helemaal niet bij

hoe moet dit in godshemelsnaam. Heb al heel veel modellen motoren gehad waar de carbs/injectoren eraf moesten maar nooit gehad dat ik er niet bij kon…
 
Oh laat maar, lange schroevendraaier ertussen en mijn vrouw van bovenaf met een platte schroevendraaier de mijne wat opzij geduwd en op gegeven moment klikte hij erin. Zit nu dus vast (maar wat een K constructie…)
 
Mooi dat het gelukt is. Ik vind het ook onhandige dingen. Maar ik denk dat het wel handiger is eerst de spruitstukken te monteren,en dan de carberateurs erop.
Ik kan er naast zitten, maar zoals ik je bericht lees heb je (geprobeerd) eerst alles op z'n plek te zetten al
 
nee heb eerst de spruitstukken op de kop gemonteerd, daarna de carbs erop gedrukt, en dan kom je juist niet bij de rechter klem...
de klemmen waarmee de spruitstukken op blok gaan kon ik prima bij
niet echt een handige constructie maar voor volgende keer weet ik hoe ik moet 'klooien'
 
Hmm ben al tijdje opzoek naar stuurgewichtjes voor mijn PC 31 uit 1997, heeft iemand een idee waar ik die kan halen?
 
Hi,

Ik heb een 2001 FS en valt me op dat ik 1 van de weinigen ben met kentekenverlichting. Vind het zelf een ontzettend lelijk ding en ik heb al kentekenverlichting in het achterlicht zitten. Hij lijkt wel origineel te zijn?

Weet iemand hier meer over en of/hoe ik het weg kan halen?
192092443_4808931805800600_1333717313022454230_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan