Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik kan het op jouw foto niet helemaal goed zien, maar het lijkt me niet de originele kentekenplaatverlichting. Toen ik mijn FS kocht zat deze kentekenplaatverlichting er op en ik ben er vrijwel zeker van dat deze origineel is. Zat gewoon met een originele stekker aangesloten en kon door het loshalen van deze stekker en de 2 moeren in de kentekenplaathouder verwijderd worden…
 

Bijlagen

  • 8FAF5BDE-1EF4-4892-8F38-AB03F795F898.jpeg
    8FAF5BDE-1EF4-4892-8F38-AB03F795F898.jpeg
    188,6 KB · Weergaven: 26
Thanks, dat ovalen ding is van mij exact gelijk, ik heb alleen niet die lange stengel eraan. Vorige eigenaar zal hem bij mij wel naar boven geschoven hebben. Ik zal eens achter het spatbord kijken hoe het bij mij zit eruit ziet, maar ik moet hem iig vanuit het duo zitje los maken... Zullen wel een stel gaten blijven zitten dan.

Hoe ingewikkeld is het om het slot te verplaatsen? Het liefst zet ik mijn kenteken gelijk onder het achterlicht vast, maar slotcilinder zit dan ook in de weg
 
Goedenavond, ik heb recent een CBR 600 uit 1995 op de kop getikt welke jarenlang stilgestaan had na rijdend weggezet te zijn geweest. Nu heb ik alle onderhoud bijgewerkt en werkt de kilometerteller niet tijdens de diagnoserit. Is dit een bekend probleem bij dit type na stilstand? Voor ik de dure sensor ga vervangen toch even vragen aan de ervaringsdeskundigen :] ik meet de juiste waardes (accu voltage) bij de stekker van de sensor volgens het WPHB.
 
Goed om te weten, bedankt. Waar heb je die besteld? Ik zie ze alleen maar van +- 100 euro nieuw, of tweedehands rond de 30 + verzendkosten ;)
 
Ehhh een 2e hands motor onderdelen verdeler. Zat heel onlogisch op de site bij de oliekoeler gesorteerd. Maar toen ik hem zag, zag ik meteen dat het de speedsensor was
 
Op advies van een forumlid heb ik mijn vraag hier even neergezet:


Beste mensen,

Ik heb 0 ervaring met motoren maar wil mijn eerste motor binnenkort gaan aanschaffen.
Ik weet al zeker dat het een Honda CBR600 F4i gaat worden.

Ik zou graag van jullie ervaringen willen horen waar ik op moet letten bij aanschaf en dan specifiek bij dit merk en type motor; welke technische dingen moet ik controleren die specifiek bij deze motor zwak zijn? (Bijvoorbeeld bij de kawa zx6r heb ik gelezen dat de tweede versnelling vroeg of laat een probleem gaat worden)

Ook is welkom de algemene motorische problemen waar ik op moet letten.

Alvast heel erg bedankt!!
Groet Joey
 
Hey guys,

Heb me een jaartje geleden hier voorgesteld.
Jammer genoeg vorig weekend een beetje pech gehad.
Motor stond geparkeerd en is omver gereden ;(

Bestuurder heeft vluchtmisdrijf gepleegd maar gelukkig had ik zeer veel getuigen en zelfs een foto van de wagen.
Dader is een paar uur later gevonden.

Gisteren heb ik de motor van de takeldienst naar de garage gebracht en daar zeiden ze dat ik 2 opties zal hebben.
1) De motor wordt total loss verklaard en ik krijg de waarde van de motor zonder schade uitbetaalt. (+ ik moet afstand doen van de motor)
2) Ik krijg een forfetair bedrag waarmee ik dan zelf de motor moet herstellen


De motor is gewoon nog in te goede staat, slecht 32000km gereden dus het is voor mij eigenlijk geen optie om hem af te staan.
Ik ga nu de offerte voor de herstelling afwachten en dan zal er ook nog een expert van de verzekering komen kijken naar de motor.
De wagen heeft de motor aangereden op het achterwiel dus ik hoop nu dat het wiel / achterbrug niet krom is.



Ik ga alvast op zoek naar :
-Een 2dehands tank in de juiste kleur
-Een stickerset
 

Bijlagen

  • IMG_20210718_173949588_HDR.jpg
    IMG_20210718_173949588_HDR.jpg
    475,2 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20210724_115637095_HDR.jpg
    IMG_20210724_115637095_HDR.jpg
    461,3 KB · Weergaven: 50
Op advies van een forumlid heb ik mijn vraag hier even neergezet:


Beste mensen,

Ik heb 0 ervaring met motoren maar wil mijn eerste motor binnenkort gaan aanschaffen.
Ik weet al zeker dat het een Honda CBR600 F4i gaat worden.

Ik zou graag van jullie ervaringen willen horen waar ik op moet letten bij aanschaf en dan specifiek bij dit merk en type motor; welke technische dingen moet ik controleren die specifiek bij deze motor zwak zijn? (Bijvoorbeeld bij de kawa zx6r heb ik gelezen dat de tweede versnelling vroeg of laat een probleem gaat worden)

Ook is welkom de algemene motorische problemen waar ik op moet letten.

Alvast heel erg bedankt!!
Groet Joey
Gewoon kijken naar de standaard dingetjes zoals je bij iedere occasion zou doen. De Honda’s staan bekend om hun betrouwbaarheid. Maar als er niet goed voor gezorgd wordt krijg je een labrador ook vals. Succes
 
Hey guys,

Heb me een jaartje geleden hier voorgesteld.
Jammer genoeg vorig weekend een beetje pech gehad.
Motor stond geparkeerd en is omver gereden ;(

Bestuurder heeft vluchtmisdrijf gepleegd maar gelukkig had ik zeer veel getuigen en zelfs een foto van de wagen.
Dader is een paar uur later gevonden.

Gisteren heb ik de motor van de takeldienst naar de garage gebracht en daar zeiden ze dat ik 2 opties zal hebben.
1) De motor wordt total loss verklaard en ik krijg de waarde van de motor zonder schade uitbetaalt. (+ ik moet afstand doen van de motor)
2) Ik krijg een forfetair bedrag waarmee ik dan zelf de motor moet herstellen


De motor is gewoon nog in te goede staat, slecht 32000km gereden dus het is voor mij eigenlijk geen optie om hem af te staan.
Ik ga nu de offerte voor de herstelling afwachten en dan zal er ook nog een expert van de verzekering komen kijken naar de motor.
De wagen heeft de motor aangereden op het achterwiel dus ik hoop nu dat het wiel / achterbrug niet krom is.



Ik ga alvast op zoek naar :
-Een 2dehands tank in de juiste kleur
-Een stickerset
Dat is echt super kl*te. Zeker midden in de zomer (al denkt het weer daar anders over) gelukkig is er een flinke 2e hands markt. Dus als je handig bent kom je altijd wel een eind met repareren. Al wordt je er via verzekerings werk zelden beter van. Succes met opknappen en deel af en toe eens een foto met updates.
 
En toch, gisteren op PVI in Lelystad gereden. Uiteindelijk zat ik bij de snelste groep en bij de laatste sessie hield de instructeur (achterrijder) het ook voor gezien! Tempo zat er dus goed in.

Blijft dus een erg trouw en vlot beestje die 600F!
224458078_3985884564874059_4096239508665306172_n.jpg
224944253_3985884661540716_1991521412013051225_n.jpg
226512268_3985885444873971_3799181415760391010_n.jpg
229826362_3985889911540191_8380106413239150279_n.jpg


Wel even een dingetje, ik had Richa kneeslides. Letterlijk na één sessie waren deze er doorheen. Okee, ik liep er flink op te drukken, maar dan nog.

WhatsApp Image 2021-08-01 at 17.20.42.jpeg
WhatsApp Image 2021-08-01 at 18.48.58.jpeg
 
Lekker bezig hoor!
Maar dan ben je echt veel te hard aan het frezen met die sliders haha. Rustig aantikken is genoeg. Ook wat gunstiger voor de portemonnee!
 
Hallo , ik heb voor de cbr 600 f2/f3 een duozit afdekkap.
Maar er ontbreken montagepuntjen.
Misschien heeft iemand hier ook zo een kap, zou misschien fotos kunnen posten van de montagepunten.
Thanks
 
Hallo , ik heb voor de cbr 600 f2/f3 een duozit afdekkap.
Maar er ontbreken montagepuntjen.
Misschien heeft iemand hier ook zo een kap, zou misschien fotos kunnen posten van de montagepunten.
Thanks

Heb je hier wat aan...? Anders moet ik even het zadel er af draaien, die twee beugeltjes zitten los onder het zadel.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-08-20 at 11.09.31.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-20 at 11.09.31.jpeg
    241,4 KB · Weergaven: 14
  • WhatsApp Image 2021-08-20 at 11.09.25.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-20 at 11.09.25.jpeg
    107,5 KB · Weergaven: 16
Zijn hier ook nog mensen met het eerste type cbr600?
Ik heb daar nog 2 zadels en 2 achterlichten van liggen en volgens mij nog een deel kabelboom.
Dus mocht iemand interesse hebben,stuur mij maar een pm.
 
Zijn er nog mensen op zoek naar een CBR 600F Sport uit 2001? Ik ga die van mij verkopen omdat ik het op een motor met een rechtere zit langer uit hou. Kilometerstand is ergens rond de 67000, Laser uitlaat, led knipperlichten met aangepast relais, nieuwe bougies, nieuwe olie en filter en K-N luchtfilter.
 
Zijn er nog mensen op zoek naar een CBR 600F Sport uit 2001? Ik ga die van mij verkopen omdat ik het op een motor met een rechtere zit langer uit hou. Kilometerstand is ergens rond de 67000, Laser uitlaat, led knipperlichten met aangepast relais, nieuwe bougies, nieuwe olie en filter en K-N luchtfilter.
Ja ben ik toevallig naar op zoek. Heb je foto’s?
 
En toch, gisteren op PVI in Lelystad gereden. Uiteindelijk zat ik bij de snelste groep en bij de laatste sessie hield de instructeur (achterrijder) het ook voor gezien! Tempo zat er dus goed in.

Blijft dus een erg trouw en vlot beestje die 600F!
Bekijk bijlage 1661049
Bekijk bijlage 1661050
Bekijk bijlage 1661051
Bekijk bijlage 1661052

Wel even een dingetje, ik had Richa kneeslides. Letterlijk na één sessie waren deze er doorheen. Okee, ik liep er flink op te drukken, maar dan nog.

Bekijk bijlage 1661056
Bekijk bijlage 1661055
Nice! Ik heb daar ook gereden, samen met Midland en Junior Track. Heb dezelfde motor en ook knietje aan de grond gehad. Zat steeds in de eenna laatste groep. Echter pas op de TT Assen gereden maar werd daar langs alle kanten ingehaald op de rechte stukken en uitkomen bochten terwijl ik het gas vol open had (en ik een betere bochtlijn had). Lage versnelling is wel belangrijk, maar op de grote circuits houdt ie het niet meer bij. (Of doe ik iets fout)
 
Nice! Ik heb daar ook gereden, samen met Midland en Junior Track. Heb dezelfde motor en ook knietje aan de grond gehad. Zat steeds in de eenna laatste groep. Echter pas op de TT Assen gereden maar werd daar langs alle kanten ingehaald op de rechte stukken en uitkomen bochten terwijl ik het gas vol open had (en ik een betere bochtlijn had). Lage versnelling is wel belangrijk, maar op de grote circuits houdt ie het niet meer bij. (Of doe ik iets fout)
Wat was je rondetijd en in welke groep reed je?
Ik was vorige week zondag op assen met racecracks en reed in groep 3.
Rondetijd 2.03 maar werd vaak opgehouden in de bochten door 1000’s. Als ik niet opgehouden zou worden zou rond de 2.00 haalbaar zijn
Als ik in groep 4 zou rijden dan zou ik ook vol om de oren gereden worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan