Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Maar ik denk dat ik maar een beugeltje ga maken om de racekuip pas te maken .
Is misschien niet mooi maar moet functioneel worden .
20220918_150030.jpg

Dit bedoel ik .
Deze kuip is breder.
 
Ik zal eens kijken of ik dit nog op kan meten .
Heb zowieso 2 cm langer als origineel
Oke, en daar kun je goed mee rijden? Ik heb zelf nog een YSS schokbreker van mijn F3 liggen. Deze is 290 mm en kan ik 1 cm verlengen, maar vraag me af of deze onder mijn FS past (zelfde kleurstelling als die van jou trouwens:))
 
Oke, en daar kun je goed mee rijden? Ik heb zelf nog een YSS schokbreker van mijn F3 liggen. Deze is 290 mm en kan ik 1 cm verlengen, maar vraag me af of deze onder mijn FS past (zelfde kleurstelling als die van jou trouwens:))
Ik heb het puur voor meer grondspeling .
En dat hij wat beter instuurt.
Moet er nog mee rijden .
3 oktober gaat hij de baan op.
 
En de f2 shock?
Volgens mij moet dat kunnen, want die van mij kun je 1 cm in lengte wijzigen. Zie hier linkje naar mijn advertentie:
 
Volgens mij moet dat kunnen, want die van mij kun je 1 cm in lengte wijzigen. Zie hier linkje naar mijn advertentie:
Heb even rondgezocht. Wat ik tot nu toe gevonden heb;
F2/f3 zijn 290mm en F4(i) is 330mm.
Dat verschil is best pittig, maar ik weet niet precies hoeveel hoger de achterkant dan wordt. Of dat het misschien teveel is.

Ook gelezen dat mensen kiezen voor een 2003-2006 600RR (310mm) of een 1995-1999 900RR van 300mm.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
 
Heb even rondgezocht. Wat ik tot nu toe gevonden heb;
F2/f3 zijn 290mm en F4(i) is 330mm.
Dat verschil is best pittig, maar ik weet niet precies hoeveel hoger de achterkant dan wordt. Of dat het misschien teveel is.

Ook gelezen dat mensen kiezen voor een 2003-2006 600RR (310mm) of een 1995-1999 900RR van 300mm.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
De mijne is een F3 schokdemper, 290 mm lang
 
Yss hierboven is goed voor f2 en f3.
Vaak upgraden mensen met een f2/f3 naar een f4 shock
Maar een aftermarket shock is veel beter dan een originele f4 of cbr600rr shock (ook al is dat beter dan ori f2/f3)
 
Yss hierboven is goed voor f2 en f3.
Vaak upgraden mensen met een f2/f3 naar een f4 shock
Maar een aftermarket shock is veel beter dan een originele f4 of cbr600rr shock (ook al is dat beter dan ori f2/f3)
Uiteraard is aftermarket veel beter dan f4 of RR. Maar een f4 is te koop voor 50 euro incl verzenden en de andere optie is minstens 200 euro meer
 
Kan iemand me iets zinnigs zeggen over de upgrade naar een f4 shock?

Deze is langer en ik vraag me af hoeveel de achterkant ongeveer omhoog gaat (zadelniveau) en in hoeverre het stuurgedrag verandert? Hoe "extreem" anders wordt dat?

En iemand enig idee wat de hart/hart maat is van de FS schokker?
 
Laatst bewerkt:
20220928_183728.jpg


De f4 schiet mooi op .
Velgjes inmiddels klaar en racekuip gemonteerd .

Nog een vraag voor de kenners .
De achterbrug is af fabriek niet voorzien van gaten voor bobbins.

Is er een mogelijkheid om zonder te boren bobbins op de achterbrug te monteren ?
Heb nu een padackstand met van die rubbers en die glijd weg .

Wil eigenlijk niet meteen gaten boren in de achterbrug en draad gaan tappen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan