Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik zou wel gat boren en blindklinkmoer erin

Of evt zo’n draadstang door je achteras met protector aan het einde waar je kan opbokken
Vet nadeel is dat je met die bok op die manier geen achterwiel meer kan wisselen
 
Ik zou wel gat boren en blindklinkmoer erin

Of evt zo’n draadstang door je achteras met protector aan het einde waar je kan opbokken
Vet nadeel is dat je met die bok op die manier geen achterwiel meer kan wisselen
Die had ik ook gevonden en vond ik dus ook geen top oplossing .
Ik hang tegenwoordig de motor aan het plafond als ik wielen wissel.
 
Zoals jullie wel merken is @Betty Z1000 mijn partner .
Heb de motor voor haar gebouwd en zondag mag ze hem al uitlaten op assen .
Ik ga er komende maandag mee spelen op assen .

Hopelijk binnenkort voor mezelf ook een leuke machine bouwen .
20220920_185058.jpg
 
Heeft iemand hier nog interesse in een voor- en achter paddockstand en een optimate druppelaar? Voor mijn BMW heb ik er niet zo veel aan.
Bij de druppellader zit ook een 12V aansluiting die je ergens onder je zadel kan leggen met een usb lader kan je dan onderweg je telefoon opladen ofzo. Werkte op mij. CBR altijd perfect. Doe een leuk bod en het is van jou. Ophalen in Meerkerk. Ik verzend niet! (Daar ben ik te lui voor..)
Paddockstand met L lepels heeft het voor mij altijd prima gedaan. Heb ik nog te koop. (Zie bovenstaand bericht)
 
Hey guys,

Vorige week is de kabel van mijn km-teller afgebroken bij het voorwiel.

Kan ik die gewoon vervangen of moet ik dan ook dat ding in het voorwiel vervangen?
 
Gisteren en vandaag de f4 aan de tand gevoeld op Assen.
Gisteren was helaas een vrij natte dag maar dat mocht de pret niet drukken .
Het was mijn vrouwtje haar eerst x op het circuit .
En dan ook nog eens op een vreemde motor met nieuwe banden op een natte baan .
Maar ze deed het prima .
IMG-20221003-WA0012.jpg


Vandaag ben ik rond geweest .
Ze hadden me per ongeluk in de snelste groep geplaatst en na 2 sessies vond ik het wel welletjes tussen de 1:42 rijders .
Dus 1 groep langzamer gegaan .

Motor is niet perfect maar het chassis is fantastisch.
De vering is echt mega vergeleken met standaard .
En de grondspeling is uitstekend .
De k dat ik eerder crash dan dat ik iets aan de grond zou rijden .

Wat me wel opviel is dat de versnellingsbak verhoudingen mega lang zijn en dus echt waardeloos op Assen .
Ik ben niet verder dan de 3e versnelling gekomen en dat is met een 600 niet wenselijk .
Dus eens kijken of ik met andere tandwielen daar verbetering in kan brengen .

Had nog even een spannend momentje met compleet wegvallen van de remdruk de laatste sessie .
Mijn rempomp heeft het begeven en lekte remvloeistof .

Achteraf had ik die ook meteen moeten vervangen bij het opbouwen aangezien hij 21 jaar oud is .

Al met al hele geslaagde dagen .
Als ik de circuitfotos van vandaag binnen heb post ik ze hier nog even.

20221003_083805.jpg
 
Ben op zoek naar een voorvelg voor een F2. Krijg dit van iemand gestuurd, iemand enig idee of het klopt;


"Heb nog wel voorvelg van n VFR 36/1 liggen. Schijnt 1op1 te passen. Hoor t graag als je er belang bij hebt."
 
Is er iemand die een overzicht heeft van welke voorvelgen 1op1 uitwisselbaar zijn tussen de vfr, cbr600f en cbr900? En welke types met welke types uiteraard 😊
 
Mijn kettinggeleider op mijn PC31 is er eigenlijk helemaal af. Gaat om de rubber bij de bijgevoegde foto.

Twee vragen, kan ik zo doorrijden? Zelf verwacht ik het niet, want het frame krijgt wel wat tikken van de ketting op deze manier.

Vraag twee, waar is dit, (het liefst voor het weekend) nog te bestellen?

1664998078567.png
 
Mijn kettinggeleider op mijn PC31 is er eigenlijk helemaal af. Gaat om de rubber bij de bijgevoegde foto.

Twee vragen, kan ik zo doorrijden? Zelf verwacht ik het niet, want het frame krijgt wel wat tikken van de ketting op deze manier.

Vraag twee, waar is dit, (het liefst voor het weekend) nog te bestellen?

Bekijk bijlage 1810829

Als je zoekt naar moto parts online, kom je bij een website waar meerdere motorsloperijen bij zijn aangesloten
 
Top ja, euvel is alleen dat ze per achterbrug worden verkocht á €59,- (nog geen geld natuurlijk). Een losse geleider ben ik nog niet tegengekomen.

Vanmiddag rij ik even naar Bor motorparts de Lutte!
 
Hey, wie heeft er nog zin in een donor/project bike voor 300 euro?

 
Stap 1 is klaar. Alle kappen en tank zijn gespoten.

Vanmiddag nieuwe bandjes (en een F3 achtervelg) en hopen dat het lukt om de schokbreker (F4) te vervangen.

Komende dagen gaat de 2k lak erover heen en worden de voorvelg en de deksels ook zwart.

Stickerset, double bubble ruitje en een USB oplader zijn onderweg. Hopen dat eind volgende maand die er ook op kunnen.

Dan moet nog de km kabel vervangen worden en de knippers achter. En het zadel krijgt een nieuw kussentje en dekje...

En een besluit nemen of ik de hugger en buitenste vorkpoten zwart wil maken of grijs hou. (Adviseren mag)

En als ik een goede plek zou hebben om te sleutelen, zou het leuk zijn om nog wat andere zaken te doen;
- carbs reinigen
- versnellingsbak en koppeling checken.

UPDATE;
- F3 achtervelg paste precies
- F4 schokbreker paste, is ongeveer 1cm langer, dus achterkant iets hoger, ziet er goed uit en rijdt erg lekker. Nadeel; bok moest er onderuit (kwam tegen de ketting aan). Gewone standaard is nu iets te kort waardoor de motor héél schuin staat, dus daar moet ik nog wat voor verzinnen. In de tussentijd gebruik ik een tegel eronder of parkeer ik naast een laag stoeprandje.
- Hugger past ook nog en ik ga alleen het gedeelte rond de band zwart spuiten, zodat het nog steeds lijkt of de achterbrug dik is.
 

Bijlagen

  • 20221027_191454.jpg
    20221027_191454.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Heeft iemand de lengte van remleidingen (voor) bij de hand?

Ik wil graag naar twee stalen leidingen rechtstreeks van de remhendel naar de remschijven, maar kan nergens vinden hoe lang ze dan moeten zijn
F2 uit 1993
 
Heeft iemand de lengte van remleidingen (voor) bij de hand?

Ik wil graag naar twee stalen leidingen rechtstreeks van de remhendel naar de remschijven, maar kan nergens vinden hoe lang ze dan moeten zijn
F2 uit 1993
Lengte wet ik niet maar als je ze besteld moet je het model motor opgeven en krijg je de juiste lengte.
Kunt ze ook bij Nouds motorbazaar bestellen (@Dutch ) hier op het forum. Aardige kerel en vriendelijke prijzen.
 
Goedendag,

Weet iemand hier toevallig of een tellerunit van een F4i eenvoudig aan te sluiten is op een F4?

En nu ik er toch ben; weet iemand nog een superbike-kit of alleen de kroonplaat om een stuur te monteren, te koop?
 
Goedendag,

Weet iemand hier toevallig of een tellerunit van een F4i eenvoudig aan te sluiten is op een F4?

En nu ik er toch ben; weet iemand nog een superbike-kit of alleen de kroonplaat om een stuur te monteren, te koop?
Goede vraag. Weet het niet zeker, maar kan me voorstellen dat er wel een (groot) verschil is. Waarom wil je dat doen eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan