Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Goedemorgen beste honda liefhebbers! Ratel bij de koude start en lekkage rotte uitlaatbocht. Mooie combinatie om gelijk alle 2 aan te pakken 👍 nu kunnen we weer lekker rijden met het beestje f3 uit 95. Over 10 km ongeveer kleppen stellen iemand hier al ervaring mee?
 

Bijlagen

  • IMG20230221162119.jpg
    IMG20230221162119.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 28
  • IMG20230221162112.jpg
    IMG20230221162112.jpg
    199,4 KB · Weergaven: 31
  • IMG-20221108-WA0017.jpeg
    IMG-20221108-WA0017.jpeg
    510,5 KB · Weergaven: 27
  • IMG-20221108-WA0019.jpeg
    IMG-20221108-WA0019.jpeg
    275,6 KB · Weergaven: 28
Goedemorgen beste honda liefhebbers! Ratel bij de koude start en lekkage rotte uitlaatbocht. Mooie combinatie om gelijk alle 2 aan te pakken 👍 nu kunnen we weer lekker rijden met het beestje f3 uit 95. Over 10 km ongeveer kleppen stellen iemand hier al ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar misschien kan je aansluiten bij de meet en greet...
 
Vandaag weer een lekker stukje rondom Nijmegen gereden ❄️😁💪
 

Bijlagen

  • IMG20230226125041.jpg
    IMG20230226125041.jpg
    304,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG20230226125048.jpg
    IMG20230226125048.jpg
    248,2 KB · Weergaven: 19
  • IMG20230226125054.jpg
    IMG20230226125054.jpg
    314,2 KB · Weergaven: 13
  • IMG20230226125105.jpg
    IMG20230226125105.jpg
    379 KB · Weergaven: 12
  • IMG20230226125114.jpg
    IMG20230226125114.jpg
    405,2 KB · Weergaven: 14
Hallo, Ik ben op zoek naar een lakstift voor de velgen van mijn 600FS uit 2002, zie foto. De velgen zijn donkergrijs van kleur, metallic. Zou het RAL 7021 zijn? Heeft iemand misschien een idee?


WhatsApp Image 2022-05-15 at 1.35.48 PM (2).jpeg
 
Ik schuif ook maar eens aan in dit draadje. Ik heb een CBR600F uit '87. Was mn eerste motor en ze is altijd gebleven. Het afgelopen jaar heb ik niet gereden, maar gesleuteld. Of eigenlijk 3 maanden gesleuteld, toen de handdoek in de ring gegooid en de motor uiteindelijk maar op laten halen door de monteur. Die fixte wat ik niet voor elkaar kreeg en nu ben ik, hoop ik, met de laatste loodjes bezig.
 
Ik kom me hier ook aanmelden :W
Heb sins kort een f3 die nog wat tlc nodig heeft. De km teller werkt niet.motor loopt niet helemaal soepel( Carburateurs reinigen), en ik zal vast nog wel meer tegen komen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230218_184818_Facebook.jpg
    Screenshot_20230218_184818_Facebook.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 6
Heeft er hier iemand toevallig nog dat stukje kuip wat boven de zekeringkast zit liggen? Of een tip waar deze verkrijgbaar baar is?
 
Goedemorgen beste honda liefhebbers! Ratel bij de koude start en lekkage rotte uitlaatbocht. Mooie combinatie om gelijk alle 2 aan te pakken 👍 nu kunnen we weer lekker rijden met het beestje f3 uit 95. Over 10 km ongeveer kleppen stellen iemand hier al ervaring mee?
Ik denk erover om de NAKS te (laten) Vervangen.

Wie heeft er (nog meer) ervaring mee met zelf doen?

Het werk an sich lijkt niet heel moeilijk, maar hoe zorg je voor de juist spanning etc?

Iemand riep iets over reviseren, maar op fotootjes lijkt het niet alsof het ding makkelijk uit elkaar te halen is.

Is er toevallig iemand op redelijke rij afstand van Den Haag?
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Ik heb een f4i sport uit 2002 gekocht voor op het circuit met racekuip. Maar om bij motor circuit training aan te sluiten ( Motorcircuittraining – Voor een leerzame dag! ) om bochtjes te oefenen op kleinere circuits is daar een kenteken vereist.
Anders wordt het alleen Zandvoort en assen bij andere aanbieders, maar deze zijn snel volzet en beperkt in aantal dagen dat ik zelf kan.
Het kenteken heb ik los bij de motor. Ik heb geen bevestiging voor de plaat en de knippers.
Nu kwam ik spul tegen van ermax, maar ik vroeg mij af hoe je deze bevestigd tegen de onderkant.
Het product is voor mij ook vrij onduidelijk want er staat een foto bij van de gehele achterkant, nergens alleen het product, de undertail, zelf.
Het gaat om deze ermax: product
Iemand ervaring of kennis over hoe je de undertail bevestigd? En krijg je dan ook dat deel waar de achterlichten inzitten? Want deze zitten ook niet standaard op deze plaats.
Mvg,
Matta
 
Dag allemaal,

Ik heb een f4i sport uit 2002 gekocht voor op het circuit met racekuip. Maar om bij motor circuit training aan te sluiten ( Motorcircuittraining – Voor een leerzame dag! ) om bochtjes te oefenen op kleinere circuits is daar een kenteken vereist.
Anders wordt het alleen Zandvoort en assen bij andere aanbieders, maar deze zijn snel volzet en beperkt in aantal dagen dat ik zelf kan.
Het kenteken heb ik los bij de motor. Ik heb geen bevestiging voor de plaat en de knippers.
Nu kwam ik spul tegen van ermax, maar ik vroeg mij af hoe je deze bevestigd tegen de onderkant.
Het product is voor mij ook vrij onduidelijk want er staat een foto bij van de gehele achterkant, nergens alleen het product, de undertail, zelf.
Het gaat om deze ermax: product
Iemand ervaring of kennis over hoe je de undertail bevestigd? En krijg je dan ook dat deel waar de achterlichten inzitten? Want deze zitten ook niet standaard op deze plaats.
Mvg,
Matta
Dit zal alleen passen op het originele kuipwerk .
Dus als je een racekuip heb gaat dat niet werken .
Tevens moet je kijken of de originele kabelboom niet terug geknipt is .
Dat dus de stekkers van het achterlicht aanwezig zijn .

Verder weet ik niet waar de motor aan moet voldoen .
Als je met alleen een kenteken klaar bent dan zou ik gewoon een beugeltje maken en het kenteken daar op bevestigen.
 
Dag allemaal,

Ik heb een f4i sport uit 2002 gekocht voor op het circuit met racekuip. Maar om bij motor circuit training aan te sluiten ( Motorcircuittraining – Voor een leerzame dag! ) om bochtjes te oefenen op kleinere circuits is daar een kenteken vereist.
Anders wordt het alleen Zandvoort en assen bij andere aanbieders, maar deze zijn snel volzet en beperkt in aantal dagen dat ik zelf kan.
Het kenteken heb ik los bij de motor. Ik heb geen bevestiging voor de plaat en de knippers.
Nu kwam ik spul tegen van ermax, maar ik vroeg mij af hoe je deze bevestigd tegen de onderkant.
Het product is voor mij ook vrij onduidelijk want er staat een foto bij van de gehele achterkant, nergens alleen het product, de undertail, zelf.
Het gaat om deze ermax: product
Iemand ervaring of kennis over hoe je de undertail bevestigd? En krijg je dan ook dat deel waar de achterlichten inzitten? Want deze zitten ook niet standaard op deze plaats.
Mvg,
Matta
Wat vreemd.

Ik was gisteren bij MCT en had ook gelezen dat alleen straatlegale motoren mochten meedoen, maar er zaten toch echt een aantal circuit motoren tussen
 
Dank voor de reactie.
De aansluitingen voor verlichting zitten er nog. Dat het niet past is jammer, kijken voor alternatief, of toch die organisatie links laten liggen.

Ik zal ze eens mailen en vragen hoe het zit. Het gaat om meer dan alleen het kenteken, want straatlegaal staat er duidelijk bij. Waarom dat zo is weet ik niet want je bent immers niet (standaard) verzekerd wanneer je een circuit of kartbaan opgaat. Misschien extra veiligheid ivm achterlichten die oplichten ofzo.. Geen idee.

Was het een leuke dag trouwens Alex? Welke baan had je gereden? Ik heb nog geen ervaring met hen dus ik ben benieuwd.
 
Was het een leuke dag trouwens Alex? Welke baan had je gereden? Ik heb nog geen ervaring met hen dus ik ben benieuwd.
Ja, was leuke dag.

Gereden op Midland. Is niet te vergelijken met Zandvoort en Assen; veel lagere snelheid, veel korte bochten achter elkaar. Begeleiding was ook prima; 2 man per groepje van 5 a 6 mensen.

27 april ga ik met hen op Zandvoort rijden
 
Ik zou het inderdaad even uitleggen, misschien krijg je een uitzondering. Er rijden inderdaad mensen met circuitfietsen, maar dat zijn de instructeurs. Die mogen dat en daarvan wordt uitgegaan dat ze technisch in orde zijn. Tegenwoordig krijg je ook aan het begin van de dag een technische keuring, dus dat zou met een circuitfiets ook gewoon moeten kunnen. Ligt er net aan of ze zich voor deelnemers strak aan de regels houden met de 'straatlegale' motorfiets regel.
 
En zeker heen gaan! Midland is leuk als je een beginner bent en aan je bochtentechniek/houding wil werken. Daar had ik voor het eerst mn knie aan de grond :Y
 
Deel van de reactie:
MCT geeft rijvaardigheidstrainingen op het circuit voor en door straatmotoren.
Motorfietsen, waarmee je vooraf en na afloop zo de weg mee op kunt rijden.
Dit is de aard van onze training en onze doelgroep.


Het is dus niet mogelijk. Het waarom maakt dan niet zoveel meer uit voor mij. Wel vreemd dat er toch met circuitfiets rondrijden, ook door instructeurs, gezien de reactie die ik ontvang.

Ik ga me meer richten op andere aanbieders. Heb nu 24 april zandvoort bij msl staan.
 
Jammer! Racecracks rijdt ook op de junior track Assen. Misschien kan dat wel? Ook leuke baan
 
Hoi mensen. Ik wil waarschijnlijk deze gaan kopen. Wat vinden jullie van de motor?

Prima begin motor lijkt mij, zeker voor dat geld. Hij rijdt er zelf nog op rond dus doet het nog. Proefrit maken en kijken of ie goed loopt. Ik lees namelijk niets over periodieke onderhoudsbeurten. Misschien iemand meenemen die er wat verstand van heeft. Honda motoren zijn betrouwbaar maar je kunt nooit in het blok kijken natuurlijk. Ik beoordeel meestal ook met een stukje gevoel, of het allemaal klopt en hoe de eigenaar om is gegaan met de motor.
Succes met evt aankoop!
 
Hoi mensen. Ik wil waarschijnlijk deze gaan kopen. Wat vinden jullie van de motor?

Even luisteren of de NAKS ketting niet tikt, is dat wel het geval zal die tzt moeten worden vervangen. Voor de rest kan er weinig mis zijn met deze motoren. Spanningsregelaar, koolborsteltjes van brandstofopvoerpompje, kunnen ook nog wel eens de geest geven.

Maar voor dat geld ziet het er goed uit, succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan