Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik heb een nieuwe, modernere, voorband geplaatst tussen de vork van een F2 en er zit nu wel erg weinig ruimte tussen rubber en spatbord.

Een idee hoe ik deze met een extra cm kan verhogen is er wel, maar ik vroeg me af of iemand dit al gedaan heeft en zijn idee wilt delen?
Ik denk er nu aan enkele metalen adapters te dremelen, maar misschien zie ik een betere oplossing over het hoofd?
 
Ik heb een nieuwe, modernere, voorband geplaatst tussen de vork van een F2 en er zit nu wel erg weinig ruimte tussen rubber en spatbord.

Een idee hoe ik deze met een extra cm kan verhogen is er wel, maar ik vroeg me af of iemand dit al gedaan heeft en zijn idee wilt delen?
Ik denk er nu aan enkele metalen adapters te dremelen, maar misschien zie ik een betere oplossing over het hoofd?
Een 120/70 geplaatst?

Ik ook, lekker laten zitten, gebeurt niks
 
Een 120/70 idd. Ik ging voor een klein test ritje omdat ik de remmen had gereviseerd en bij het omkeren op een parking voelde ik enkele steentjes zich moeizaam een weg tussen het spatbord en de band wurmen.
Maar ik zoek er dus teveel achter? 😅
 
Een 120/70 idd. Ik ging voor een klein test ritje omdat ik de remmen had gereviseerd en bij het omkeren op een parking voelde ik enkele steentjes zich moeizaam een weg tussen het spatbord en de band wurmen.
Maar ik zoek er dus teveel achter? 😅
Bij mij zit er een paar mm tussen de band en het spatbord en ik heb nog niks raars meegemaakt ofzo
 
Willen jullie nog eens meekijken. Wat vinden jullie hiervan? Bij mij in de buurt. Wel een kleine scheur maar voor de rest goed volgens mij


Honda CBR 600F SuperSport 1994 met 40.429 km.
€ 995,00
 

Bijlagen

  • IMG-20230418-WA0023.jpg
    IMG-20230418-WA0023.jpg
    444,5 KB · Weergaven: 14
Willen jullie nog eens meekijken. Wat vinden jullie hiervan? Bij mij in de buurt. Wel een kleine scheur maar voor de rest goed volgens mij


Honda CBR 600F SuperSport 1994 met 40.429 km.
€ 995,00
Is zo niks over te zeggen.

Je moet de fiets in het echt zien, ermee rijden, de standaard checklist langslopen etc etc
 
Weet iemand waar ik een spacer kan kopen om het “tellerbakje” aan de linkerzijde van het voorwiel te verwijderen?

Zoiets dus:
IMG_8987.jpeg


Ik vind redelijk wat voor allerhande moto’s, maar voor de PC25 kom ik helaas niets tegen.
 
Omdat ik dit niet gebruik dus het zou netter staan zonder + het zou ietsje makkelijker zijn als ik het voorwiel er tussenuit haal (lees: als ik het wiel terug plaats).
 
Hoi allemaal

Best al veel ingelezen in de cbr 600 f. Ik las dat inderdaad de benzinepomp een groot verschil is tussen de f2 en f3. Is dit dan juist een voordeel of een nadeel, bijvoorbeeld storingsgevoeligheid? Is er nog een bepaalde voorkeur qua betrouwbaarheid bij een f2 of een f3
 
Hoi allemaal sinds gisteren trotste eigenaar van deze cbr F3 uit 98

Nu nog even uitvogelen hoe ik mijn druppellader accu het beste aan kan sluiten en hoe het zadel er überhaupt af moet haha
 

Bijlagen

  • 343947017_1350817868829899_7240001049558559853_n.jpg
    343947017_1350817868829899_7240001049558559853_n.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 14
Iemand inIemand interesse in een sportuitlaat van arrow?
Geen e keur en geen db killer. Volgens vorige eigenaar viel het mee qua geluid. Ik gebruik hem niet vandaar

Past volgens beschrijving op een cbr 600 f 92-98
 

Bijlagen

  • 20230508_132816.jpg
    20230508_132816.jpg
    500,7 KB · Weergaven: 12
Hallo, Ik wil het schakelen van mijn CBR 600 FS omdraaien. Maar het kapje dat voor het voortandwiel zit, zit in de weg. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
schakelen.jpg
 
Ja, ik kwam deze foto tegen. Ik zou dus een kortere bevestiging moeten hebben die om het asje komt. Maar waar vind je zo iets?
schakelen1.jpg
 
Zo te zien heeft Gilles-tooling dat in het assortiment :+

Al betwijfel ik of dat armpje op de as wel van hun is, het ziet er uit als een bout met een moer aan de andere kant, niet erg Gilles-spec als je het mij vraagt.

Op Ali-express zie je ook wel veel van die armpjes.

Tevens is het beeld misschien ook wel vertekend wbt de lengte van het asje, ik denk dat die even lang is maar door de hoek waaruit de foto genomen is korter lijkt. Misschien zit er wel veel meer offset in.. :)
 
Goedemiddag,

Even voorstellen, Gimmilan rijbewijs gehaald in juli 2022 en sinds september 2022 in het bezit van een PC35.
Sinds de aankoop al ongeveer 2000 km gereden met voornamelijk rondjes rond de kerk of langs motor zaken.

Motor is van 2003 en heeft bij aankoop een kilometer stand van 28k km er op staan. Verder is deze compleet standaard alleen ontbreekt de middenbok die volgens mij er wel op moet zitten bij deze versie (de bananen variant in verband met vrouw lief). Verder zit er been Laser Hotcam uitlaat op met DB-killer.

Sleutelen wil ik in principe er zelf aan doen, behalve voor de ingrijpende klussen. Kom uit de regio Krimpenerwaard dus wellicht komen jullie mij wel tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan