Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Voor de geinteresseerden: het omdraaien van het schakelarmpje is gelukt dankzij ali. Heb een asje besteld dat uitsteekt naar buiten toe. Ben nu in het Zwarte Woud aan het oefenen. Wel erg wennen hoor. Vooral het rev matchen tijdens terug schakelen lukt me nu niet meer. Iemand tips?
 

Bijlagen

  • 51A78CD2-90B7-48D7-B8C5-B722CD384A73.jpeg
    51A78CD2-90B7-48D7-B8C5-B722CD384A73.jpeg
    323,9 KB · Weergaven: 21
Omdat dat zo heerlijk gaat, even een versnelling terug zonder de rem aan te raken
Oh, oké.

Ik denk dat het een kwestie van oefenen is. Al denk ik dat er nog wel wat winst valt te halen bij het recht op zetten van de arm op je schakelas, ik zat er al ff op te googlen maar daar zitten ze ook allemaal zo flauw naar voren gemonteerd, iemand een idee waarom dat zo is?
 
Klopt. Heb geprobeerd de hoek zo dicht mogelijk bij de 90 graden te zetten (zo is het op mn GSXR ook). Maar dat lukt dus niet omdat de stang te lang is. Maar orinineel staat het armpje ook zo ver naar voren, dus zal wel zo horen
 
Was voor mij ook even wennen, gewoon genoeg rijden en de rest komt vanzelf.
Waardeloze tip want dat had je zelf ook kunnen bedenken, maar wat beters ga je niet krijgen denk ik.

Ohja als ik je toch een tip kan geven is het deze wel: denk niet dat je omgekeerd moet schakelen, maar dat naar boven tikken met je voet een versnelling lager is en naar onder een versnelling hoger. Je kan bv een papiertje maken “S⬇️ V⬆️” en vice versa.
Ik begon mezelf nl op een bepaald moment tegen te werken omdat een deel van mijn brein dacht “omgekeerd schakelen” en het andere deel reeds geaccepteerd had om op deze wijze te schakelen.
Dus deed ik het omgekeerde van het omgekeerde, snap je? :+

Misschien ben ik ook gewoon een tegendraadse mens, kan ook natuurlijk.
 
Klopt. Heb geprobeerd de hoek zo dicht mogelijk bij de 90 graden te zetten (zo is het op mn GSXR ook). Maar dat lukt dus niet omdat de stang te lang is. Maar orinineel staat het armpje ook zo ver naar voren, dus zal wel zo horen
GIF by PBS
 
Voor de geinteresseerden: het omdraaien van het schakelarmpje is gelukt dankzij ali. Heb een asje besteld dat uitsteekt naar buiten toe. Ben nu in het Zwarte Woud aan het oefenen. Wel erg wennen hoor. Vooral het rev matchen tijdens terug schakelen lukt me nu niet meer. Iemand tips?
Heb je een linkje ? Heb namelijk ook interesse in zon armpje .
 
Was voor mij ook even wennen, gewoon genoeg rijden en de rest komt vanzelf.
Waardeloze tip want dat had je zelf ook kunnen bedenken, maar wat beters ga je niet krijgen denk ik.

Ohja als ik je toch een tip kan geven is het deze wel: denk niet dat je omgekeerd moet schakelen, maar dat naar boven tikken met je voet een versnelling lager is en naar onder een versnelling hoger. Je kan bv een papiertje maken “S⬇️ V⬆️” en vice versa.
Ik begon mezelf nl op een bepaald moment tegen te werken omdat een deel van mijn brein dacht “omgekeerd schakelen” en het andere deel reeds geaccepteerd had om op deze wijze te schakelen.
Dus deed ik het omgekeerde van het omgekeerde, snap je? :+

Misschien ben ik ook gewoon een tegendraadse mens, kan ook natuurlijk.
Ben na een middagje rijden al aardig gewend geraakt
 
Nu na een dag rijden heb ik weer iets opgemerkt: als ik gas geef (in 2e en 3e versnelling) hoor ik een hoog geluid dat hoger wordt met meer toeren. Als ik dan het gas los laat en laat uitrollen blijft het hoge geluid en wordt dan minder naarmate de toeren afnemen. Zodra ik de koppeling indruk is het weg. Volgens mij was dit nooit eerder, of heb het nooit opgemerkt. Ik lees ook dingen over de NAKS. Maar dat zou een ratel geluid moeten zijn. Rara wat kan dit zijn?
 
Heb je een linkje ? Heb namelijk ook interesse in zon armpje .
je moet deze er ook bij bestellen, anders kun je de stang niet koppelen M6, ik had zowel links- als rechtsom besteld en 1 van de 2 pastte.

€ 1,19 20% Off | M3 M4 M5 M6 M8 M10 M12 M14 M16 M18 M20 M22 M24 Sa Sal Si Sil Tk Mannelijke Vrouwelijke links Rechtse Draad Rod End Joint Lager
1.17€ 20% OFF|M3 M4 M5 M6 M8 M10 M12 M14 M16 M18 M20 M22 M24 SA SAL SI SIL TK männlichen weibliche links rechts gewinde rod ende Gemeinsame lager|Lager| - AliExpress
 
Goedemiddag,

Even voorstellen, Gimmilan rijbewijs gehaald in juli 2022 en sinds september 2022 in het bezit van een PC35.
Sinds de aankoop al ongeveer 2000 km gereden met voornamelijk rondjes rond de kerk of langs motor zaken.

Motor is van 2003 en heeft bij aankoop een kilometer stand van 28k km er op staan. Verder is deze compleet standaard alleen ontbreekt de middenbok die volgens mij er wel op moet zitten bij deze versie (de bananen variant in verband met vrouw lief). Verder zit er been Laser Hotcam uitlaat op met DB-killer.

Sleutelen wil ik in principe er zelf aan doen, behalve voor de ingrijpende klussen. Kom uit de regio Krimpenerwaard dus wellicht komen jullie mij wel tegen.
Welkom @Gimmilan heb je ook een foto?
 
Die PC35 ziet er nog steeds behoorlijk modern uit. Knappe moto :t
Dat zeker, maar de f4 op carburateurs ziet er ook nog relatief modern uit.

Enige wat je merkt is dat de oudere motoren wat mollig zijn qua looks, maar met 193kg nat gewicht is het wat mik betreft gewoon een oude Supersport.
 
mooi! Zo te zien heb je gewoon een middenbok ;-)
Mag ik dan vragen waar jij hem ziet zitten, want dat had namelijk al wat dingen opgelost als hij er gewoon zat _O-

Ik heb vanaf de zijkant namelijk ontluchting (?), zij standaard voeten steuntje en schakel mechanisme zitten
 
Mag ik dan vragen waar jij hem ziet zitten, want dat had namelijk al wat dingen opgelost als hij er gewoon zat _O-

Ik heb vanaf de zijkant namelijk ontluchting (?), zij standaard voeten steuntje en schakel mechanisme zitten
Ik bedoelde de standaard waar hij op staat.
 
Onlangs heb ik de standaard voor veren vervangen voor progressieve (van Hyperpro).
Wat een prettig verschil is het, vooral bij harder remmen, hobbels en sneller optrekken. Tenminste, ik vind het prettiger rijden.

Dat had ik op mn vorige motor (cbf600 sa) laten doen, en ik kan mij echt niet herinneren dat het zo'n merkbaar verschil was.

Onlangs overigens de 1e circuit training gehad, en de cbr600 f4i vond ik het uitstekend doen. Fijn om mee te rijden. Nu zal dat voor heel veel andere motor ook gelden maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

edit: mocht iemand interesse hebben in de standaard voor veren. Zijn nog in goede staat en kunnen voor een zacht prijsje overgenomen worden.
 
Onlangs heb ik de standaard voor veren vervangen voor progressieve (van Hyperpro).
Wat een prettig verschil is het, vooral bij harder remmen, hobbels en sneller optrekken. Tenminste, ik vind het prettiger rijden.

Dat had ik op mn vorige motor (cbf600 sa) laten doen, en ik kan mij echt niet herinneren dat het zo'n merkbaar verschil was.

Onlangs overigens de 1e circuit training gehad, en de cbr600 f4i vond ik het uitstekend doen. Fijn om mee te rijden. Nu zal dat voor heel veel andere motor ook gelden maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

edit: mocht iemand interesse hebben in de standaard voor veren. Zijn nog in goede staat en kunnen voor een zacht prijsje overgenomen worden.
Je zou minimaal 1x per 2 jaar je vorkolie moeten laten verversen, je vorkpoten laten controleren op pitting en schades.
Je seals vervangen en je weet niet wat je meemaakt.
Ga maar eens naar JJ Suspension.
 
Je zou minimaal 1x per 2 jaar je vorkolie moeten laten verversen, je vorkpoten laten controleren op pitting en schades.
Je seals vervangen en je weet niet wat je meemaakt.
Ga maar eens naar JJ Suspension.
Onderhoud op de voorvork word door de meeste mensen vergeten.
Terwijl het een groot gedeelte is van een positieve rijervaring.

Ik doe dan zelf elke 5 jaar .
Glijbussen vervangen en binnenpoten polijsten wanneer nodig .
Olie vervangen ik dan ook met de seals .

Als je poten uitelkaar haalt wil je niet weten hoeveel drab onderin zit .
De kanaaltjes van je rebound en compressie zijn heel smal dus zitten zo dicht met troep en daar gaat je goede werking van je vering .
 
Terug
Bovenaan Onderaan