Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

6 jun 2014
41
0
28
Eindhoven
#26
Ik was afgelopen weekend wezen rijden (eerste echte tochtje, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald). Maar toen ik zondag ochtend voor nog een ritje wilde gaan, was m'n achterband al lek -O-

Dus de stand na 200 km rijden: 1 lekke achterband en 1 verloren db killer.
 
17 okt 2011
1.886
0
Helmond
#28
Ik was afgelopen weekend wezen rijden (eerste echte tochtje, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald). Maar toen ik zondag ochtend voor nog een ritje wilde gaan, was m'n achterband al lek -O-

Dus de stand na 200 km rijden: 1 lekke achterband en 1 verloren db killer.
Chill :+
Hoe oud is die band dan (qua aantal km?)?
Ga je 'm nog laten pluggen/stoppen of nieuwe band?
 

DYONn93

MF veteraan
19 sep 2011
2.246
0
25
#29
Ik was afgelopen weekend wezen rijden (eerste echte tochtje, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald). Maar toen ik zondag ochtend voor nog een ritje wilde gaan, was m'n achterband al lek -O-

Dus de stand na 200 km rijden: 1 lekke achterband en 1 verloren db killer.
Lekker bezig! Whats next :+
 
6 jun 2014
41
0
28
Eindhoven
#31
Chill :+
Hoe oud is die band dan (qua aantal km?)?
Ga je 'm nog laten pluggen/stoppen of nieuwe band?
Bandje is denk ik 4000 km uit en nog lang niet versleten. Ik hoop dat ze er een parapluutje in kunnen stoppen o.i.d. Dan kan ie nog wel een tijd mee. Lukt dat niet, dan zal er een nieuwe op moeten.
Voorbandje moet wel vervangen worden, dat wist ik al bij aankoop van de motor. Mja, lastig wegbrengen als je geen rijbewijs hebt :+

Weet iemand een adresje in of rondom Eindhoven voor reparatie en/of vervanging van de bandjes? En welke voorhand is aan te raden? Heb nu voorop Michelin Pilot Power 2CT en achter een Pirelli Diablo.


Lekker bezig! Whats next :+
Ik hoop verder niks O-) haha
 

DualDevil

MF veteraan
26 mrt 2008
7.688
0
Poeldijk
#32
Bandje is denk ik 4000 km uit en nog lang niet versleten. Ik hoop dat ze er een parapluutje in kunnen stoppen o.i.d. Dan kan ie nog wel een tijd mee. Lukt dat niet, dan zal er een nieuwe op moeten.
Voorbandje moet wel vervangen worden, dat wist ik al bij aankoop van de motor. Mja, lastig wegbrengen als je geen rijbewijs hebt :+

Weet iemand een adresje in of rondom Eindhoven voor reparatie en/of vervanging van de bandjes? En welke voorhand is aan te raden? Heb nu voorop Michelin Pilot Power 2CT en achter een Pirelli Diablo.Ik hoop verder niks O-) haha
Martell (MF Mod) zit in de buurt van Eindhoven :) (Tilburg)
http://www.carambamotorcycles.nl/
 
Laatst bewerkt:

Schwenneh

MF veteraan
23 okt 2007
27.825
1
Nieuw-Vennep
#34
Bandje is denk ik 4000 km uit en nog lang niet versleten. Ik hoop dat ze er een parapluutje in kunnen stoppen o.i.d. Dan kan ie nog wel een tijd mee. Lukt dat niet, dan zal er een nieuwe op moeten.
Voorbandje moet wel vervangen worden, dat wist ik al bij aankoop van de motor. Mja, lastig wegbrengen als je geen rijbewijs hebt :+

Weet iemand een adresje in of rondom Eindhoven voor reparatie en/of vervanging van de bandjes? En welke voorhand is aan te raden? Heb nu voorop Michelin Pilot Power 2CT en achter een Pirelli Diablo.Ik hoop verder niks O-) haha
Ik heb 2CT eronder gehad en Diablo Corsa Rosso. De diablo's gaven meer vertrouwen op droog, op nat asfalt waren ze vergelijkbaar maar de diablo's moet je wel langer warm rijden. Levensduur is bij de 2CT wel iets langer bij woon/werk met veel snelweg.
Samengevat: geen merkbaar verschil bij normaal gebruik op de weg. Het is persoonlijke voorkeur.
 
6 jun 2014
41
0
28
Eindhoven
#35
Martell (MF Mod) zit in de buurt van Eindhoven :) (Tilburg)
http://www.carambamotorcycles.nl/
Is idd niet ver weg, maar wel net te ver om met een langzaam leeglopende achterband te gaan rijden. Ik heb een afspraak gemaakt bij Motoport in Veldhoven, dat moet ik gewoon kunnen redden als ik de band van te voren even oppomp met de fietspomp.

Ik heb 2CT eronder gehad en Diablo Corsa Rosso. De diablo's gaven meer vertrouwen op droog, op nat asfalt waren ze vergelijkbaar maar de diablo's moet je wel langer warm rijden. Levensduur is bij de 2CT wel iets langer bij woon/werk met veel snelweg.
Samengevat: geen merkbaar verschil bij normaal gebruik op de weg. Het is persoonlijke voorkeur.
Thanks voor de info. Ik zal me morgen bij Motoport eens verder laten informeren. Diablo's klinken dus wel interessant. Maar de 2CT dus ook.. Ligt ook aan hun voorraad en prijs natuurlijk.
 

DualDevil

MF veteraan
26 mrt 2008
7.688
0
Poeldijk
#36
Pilot power 3 zou nu een logischer keus zijn. Samen met de Conti sport attack 2 evo door dat duitse motorblad tot beste banden gekozen. Beste bij droog weer conti SA2 Evo, beste bij alles minder dan optimale omstandigheden PP3. Maar de verschillen zijn marginaal, met de Rosso Corsa maak je dus ook echt geen slechte keus.
 
6 jun 2014
41
0
28
Eindhoven
#37
Pilot power 3 zou nu een logischer keus zijn. Samen met de Conti sport attack 2 evo door dat duitse motorblad tot beste banden gekozen. Beste bij droog weer conti SA2 Evo, beste bij alles minder dan optimale omstandigheden PP3. Maar de verschillen zijn marginaal, met de Rosso Corsa maak je dus ook echt geen slechte keus.
Dan vind ik de PP3 toch het meest interessant klinken. Hopen dat ze die morgen op voorraad hebben liggen. Komt goed, thanks!
 
14 aug 2012
171
1
Huissen
#39
Wellicht een vraag die al 10000 keer gesteld is maar stel hem toch nog een keer. Hoeveel KM halen jullie gemiddeld eigenlijk met een volle tank? Reserve niet meegerekend.
 

DualDevil

MF veteraan
26 mrt 2008
7.688
0
Poeldijk
#40
Gemiddeld verbruik voor mijn F4i: 5.30 L / 100 km = 1:18,8
Reserve gaat op 13,5 branden en tank meestal dus ergens tussen 250 en 300 km. In theorie is 340 ongeveer de veilige max, maar ik hou niet van duwen. :+
 

DYONn93

MF veteraan
19 sep 2011
2.246
0
25
#41
Wellicht een vraag die al 10000 keer gesteld is maar stel hem toch nog een keer. Hoeveel KM halen jullie gemiddeld eigenlijk met een volle tank? Reserve niet meegerekend.
Ik sluit me aan bij dual devil. +/- 300 km reed ik op een tank. Verbruik kreeg ik niet lager dan 1 op 18/19, zuinigheidswondertjes.

nu zo ongeveer 1 op 14,5 :+
 
14 aug 2012
171
1
Huissen
#42
Pfoe, ik rijd voornamelijk funritjes maar zo rond de 200km komt de reserve wel in zicht. Rijd op een F2, wat neerkomt op 1 op 12/13. Niet bepaald zuinig dus nu ik een beetje de norm weet..
 

Leroy1991

Die hard MF'er
19 okt 2011
434
0
#46
Ligt er bij mij ook nog sterk aan of ik woon/werk (veel snelweg) of een plezierritje maak.

Met woon/werk haal ik 1:17, met plezierritjes gaat het vaak toch naar de 1:19-20. Maar zo gauw ik 230-240km op de dagteller zie verschijnen ga ik toch zoeken naar een tankstation.
 
20 jul 2014
42
0
29
Deventer
#47
Als nieuwe rijder van een CBR600F uit 1998, bedankt voor de informatie.

Ook ik trek er rond de 250 uit. No worries, als ie afslaat, even de choke om hoog en reserve aanpompen - klaar. :) Gisteren sloeg hij dus als eerste keer bij een stoplicht af, even voor de zekerheid geparkeerd, opnieuw gestart en losss. Gezien de 16 litertank en een 12.94l tankbeurt schat ik dat mijn maximale actieradius 310 KM is en de reserve sowieso bij 250 aan moet, eigenlijk bij 225 (en dan binnen 50KM tanken - geen haast).
 

Schwenneh

MF veteraan
23 okt 2007
27.825
1
Nieuw-Vennep
#48
Jarenlang met deze actieradius gereden en nooit wat te klagen gehad, maar heb een paar maanden op m'n GS1200 gereden en dan verschuift toch de norm. Bij 320 km ging ik eens rustig nadenken waar een goedkope pomp zat zodat ik nog kon tanken voor de reserve werd aangesproken. :')