Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Spotlight78

MF veteraan
8 feb 2011
1.190
0
40
Nieuwkuijk
Ola!
Tijdje terug de kleppen van onze F3 gesteld. Ze begonnen te pingelen en dat was niet van de Euro 95. Er stond 1 inlaat klep te strak. Opnieuw geshimmed en omdat we er nu toch al bij waren meteen nieuwe bougies er in gestoken. Het blok loopt weer als een zonnetje! Mobiel krijg ik het niet voor elkaar, maar als jullie het leuk vinden zal ik binnenkort nog wat foto's van deze operatie plaatsen.

Er zit een Ovale BOS demper op. Deze geeft een mooi, vol geluid en is niet te aso. In NL geeft deze demper regelmatig positieve reacties van voorbijgangers. Maar voor uitjes naar de Eifel geef ik er toch de voorkeur aan om aan de E-keur te voldoen. Helaas hebben wij de db-killer er niet bij.
Heeft iemand er misschien nog een ter overname liggen voor een BOS demper?

Groet Bas
 
6 jun 2014
41
0
28
Eindhoven
Nee daar vergis je je in hoeveel er word aangeboden op MP.
Vooral dan in de kleurstelling die ik net nodig heb ..
Uhm zijkuip willik misschien laten overspuiten, maar topkuip moet sws vervangen worden want die is stuk.
( en ik wil meteen nog wat andere dingetjes in rood/blauw laten spuiten 😀 )
Er staat wel een code op me kap maar dat is alleen r-127 het "rode" gedeelte dus.
Het "blauwe" gedeelte is er niet op te vinden :?

En bedankt voor de tips zal nog eens verder kijken.
We komen der wel :p
Let er dan ook op dat er twee kleuren blauw zijn. Naar mijn weten is vanaf 2002 een andere kleur blauw gebruikt dan het 2001 model. Echter komt die van mij weer uit 2001 en heeft dan toch al de kleur van het 2002 model. Opletten dus.
 
16 dec 2016
49
0
29
Amsterdam
Inmiddels al Ten Kate gebeld, en hun konden ook maar 1 code vinden waarop hun kuipen etc kunnen bestellen, dat is dus R-127 de code die ik al had.
Conclusie is dat ik langs een spuiterij moet om de kleur te laten inscannen dmv infrarood.
Mocht iemand een goede en enigsinds voordelige spuiterij weten, pm aub of geef maar een linkje.
Heeft geen haast oid.

@rikJ

Ja thanks,maar de kleur zal moeten worden ingescand dmv infrarood.
Waardoor de spuiter ( als ik het goed begreep) altijd de goede kleur zal krijgen.
 

Spotlight78

MF veteraan
8 feb 2011
1.190
0
40
Nieuwkuijk
Yes please! *O*

Lekker hoor een beetje sleutelen.
Nou vooruit dan 8-)
Kleppen stellen van een CBR600F3








Eerder hadden de kuipdelen al van extra ventilatie voorzien voor de installatie van een paar valdoppen

Met klei van de kinderen een afdruk maken om de positie van de bout waarop de dop komt te bepalen. Dat kijkt zo lastig dwars door de kuip heen, dus daar moet je even creatief voor zijn :9~



Kleppen stellen. Al met al een dankbaar klusje, maar niet 1,2,3 gedaan. Bij mijn R1200GS Boxer is dat echt een fluitje van een cent en ben je ruim binnen het uur klaar. En dat is inclusief koffie drinken en een olie wissel })
 
Laatst bewerkt:

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
640
0
51
Ik had op mijn F3 een BSM demper waar ook geen dB killer meer voor te vinden was. Toen heb ik er een op maat laten maken. Kostte me 35 euro. Kun je niet voor zonder zitten....
 

InZane

Die hard MF'er
26 feb 2003
585
1
39
Apeldoorn
Bezoek Site
Ik had op mijn F3 een BSM demper waar ook geen dB killer meer voor te vinden was. Toen heb ik er een op maat laten maken. Kostte me 35 euro. Kun je niet voor zonder zitten....
Waar heb je dat laten doen dan? Ik ben op zoek naar een db killer voor een Mivv sport line, maar die lijkt niet te bestaan. Er zit niet eens een gat om de killer mee vast te zetten, maar die is snel genoeg gemaakt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
640
0
51
In principe zijn er meerdere partijen die dat kunnen.
Het is vrij eenvoudig als je een stukje buis kunt expanderen. Met name de jongens die met uitlatensystemen omgaan doen dit met twee vingers in de neus.
In welke omgeving woon je?
 

daNpy

MF veteraan
1 nov 2007
1.845
0
36
Eindhoven
www.dafracingteam.nl
Daar ben ik ook weer eens :X

Vanmorgen wat vreemds aan m'n motor, hij bokte af en toe wat.
In het dorp waar ik werk op wat rotondes geprobeerd en idd bij lage toeren flink inhouden en moeilijk doen. Op een gegeven moment sloeg hij zelfs af, startknopje deed niks meer.
Accu leeg :|

Accu op het werk opgeladen en 's avonds de motor weer gestart, maar nu meet ik dus geen laadspanning. De spanningsregelaar is schijnbaar een kwaaltje dus ik vermoed dat het deze is; maar weet er toevallig iemand op welke pinnen ik kan meten of de dynamo niet toevallig stuk is ipv de regelaar? :)

Mijn motor: 1999 CBR600F4

Edit: Dynamo nagemeten (3 gele draden); 0,5 Ohm weerstand tussen elk paar en een spanning van ca 30 VAC op elk paar, wat verhoogt bij gas geven. Dynamo lijkt zover in orde.
 
Laatst bewerkt:

Einschtein

MF veteraan
16 aug 2012
1.514
7
Rotterdam
www.youtube.com
Waar heb je dat laten doen dan? Ik ben op zoek naar een db killer voor een Mivv sport line, maar die lijkt niet te bestaan. Er zit niet eens een gat om de killer mee vast te zetten, maar die is snel genoeg gemaakt natuurlijk.
Pajic R&D is ook een enorm goede. Daar hoor ik alleen maar positieve verhalen over. Ze zitten ongeveer op een uurtje afstand van Apeldoorn.

Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning
 

daNpy

MF veteraan
1 nov 2007
1.845
0
36
Eindhoven
www.dafracingteam.nl
Thanks.Km stand is te verklaren ivm gezins uitbreiding heeft zij er amper op gereden.
Zelfde kleurstelling als die van mij *O*

Alleen de mijne staat op 68.000 km :+

Vandaag de regulator binnen gekregen, paste gelukkig door de brievenbus :)
Ik zie alleen op de oude staan "SH633-12" en op de nieuwe "SH603-12". Op internet kan ik niet veel vinden mbt het verschil tussen beide. Ik hoop niet dat het met het vermogen oid te maken heeft :?
Een marktplaatsadverterdeer beweert dat de 603 de opvolger is van de 633 (met koelribben, dat klopt wel). Dalijk even testen.
 

Jaspperr

Die hard MF'er
21 apr 2012
258
0
27
Ugchelen, Apeldoorn
Zo tijden weggeweest, maar nu wil ik hier toch even jullie mening horen.
Ik ben aan het overwegen om mijn CBR weg te doen en wellicht wat anders aan te schaffen, al vraag ik mij af wat ik nog kan vragen voor een motor als deze. Ik ben namelijk van mening dat dat niet veel meer is.

Wat denken jullie dat er haalbaar is voor een zowel motorisch als cosmetisch prima motor met de nodige accessoires en 38000km op de teller? Max. €1500 denk ik zelf, maar of dat al te halen is vraag ik mij al af.

Pics:







:W
 
Laatst bewerkt:

wil79

MF veteraan
6 mrt 2015
1.061
0
39
Zo tijden weggeweest, maar nu wil ik hier toch even jullie mening horen.
Ik ben aan het overwegen om mijn CBR weg te doen en wellicht wat anders aan te schaffen, al vraag ik mij af wat ik nog kan vragen voor een motor als deze. Ik ben namelijk van mening dat dat niet veel meer is.

Wat denken jullie dat er haalbaar is voor een zowel motorisch als cosmetisch prima motor met de nodige accessoires en 38000km op de teller? Max. €1500 denk ik zelf, maar of dat al te halen is vraag ik mij al af.

Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:W
Ik heb 1200,- betaald voor een nette F4, met 30.000 op dr teller, had alleen wel grote beurt nodig.
 
Laatst bewerkt:

InZane

Die hard MF'er
26 feb 2003
585
1
39
Apeldoorn
Bezoek Site
Zo tijden weggeweest, maar nu wil ik hier toch even jullie mening horen.
Ik ben aan het overwegen om mijn CBR weg te doen en wellicht wat anders aan te schaffen, al vraag ik mij af wat ik nog kan vragen voor een motor als deze. Ik ben namelijk van mening dat dat niet veel meer is.

Wat denken jullie dat er haalbaar is voor een zowel motorisch als cosmetisch prima motor met de nodige accessoires en 38000km op de teller? Max. €1500 denk ik zelf, maar of dat al te halen is vraag ik mij al af.

Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:W
Denk dat je wel op 1500 in kan zetten als ie verder helemaal goed is. Kun je evt. altijd nog wat zakken met onderhandelen.

Even wat anders nog:

Mijn F3 leek afgelopen weekend op 3 poten te lopen na koude start met choke. Heb eerst een stukje door de bebouwde kom gekacheld, maar hij bleef beroerd lopen. Pas toen ik de bebouwde kom uitging en wat toeren ging maken, leek alles weer oké. Ben van Apeldoorn naar Barneveld gereden over de A1. Daar 2 uurtjes geweest ongeveer en toen de motor zonder choke gestart en hij liep gelijk weer netjes gelukkig. Iemand dit vaker gehad? Zou het een natte bougie geweest kunnen zijn oid?