Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik was afgelopen weekend wezen rijden (eerste echte tochtje, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald). Maar toen ik zondag ochtend voor nog een ritje wilde gaan, was m'n achterband al lek -O-

Dus de stand na 200 km rijden: 1 lekke achterband en 1 verloren db killer.
 
De mijne is een F3 uit '95. Moet toch eens een nieuwe foto maken. Zijn al weer wat zaken veranderd :P
 
Ik was afgelopen weekend wezen rijden (eerste echte tochtje, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald). Maar toen ik zondag ochtend voor nog een ritje wilde gaan, was m'n achterband al lek -O-

Dus de stand na 200 km rijden: 1 lekke achterband en 1 verloren db killer.

Chill :+
Hoe oud is die band dan (qua aantal km?)?
Ga je 'm nog laten pluggen/stoppen of nieuwe band?
 
Ik was afgelopen weekend wezen rijden (eerste echte tochtje, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald). Maar toen ik zondag ochtend voor nog een ritje wilde gaan, was m'n achterband al lek -O-

Dus de stand na 200 km rijden: 1 lekke achterband en 1 verloren db killer.

Lekker bezig! Whats next :+
 
Chill :+
Hoe oud is die band dan (qua aantal km?)?
Ga je 'm nog laten pluggen/stoppen of nieuwe band?

Bandje is denk ik 4000 km uit en nog lang niet versleten. Ik hoop dat ze er een parapluutje in kunnen stoppen o.i.d. Dan kan ie nog wel een tijd mee. Lukt dat niet, dan zal er een nieuwe op moeten.
Voorbandje moet wel vervangen worden, dat wist ik al bij aankoop van de motor. Mja, lastig wegbrengen als je geen rijbewijs hebt :+

Weet iemand een adresje in of rondom Eindhoven voor reparatie en/of vervanging van de bandjes? En welke voorhand is aan te raden? Heb nu voorop Michelin Pilot Power 2CT en achter een Pirelli Diablo.


Lekker bezig! Whats next :+

Ik hoop verder niks O-) haha
 
Bandje is denk ik 4000 km uit en nog lang niet versleten. Ik hoop dat ze er een parapluutje in kunnen stoppen o.i.d. Dan kan ie nog wel een tijd mee. Lukt dat niet, dan zal er een nieuwe op moeten.
Voorbandje moet wel vervangen worden, dat wist ik al bij aankoop van de motor. Mja, lastig wegbrengen als je geen rijbewijs hebt :+

Weet iemand een adresje in of rondom Eindhoven voor reparatie en/of vervanging van de bandjes? En welke voorhand is aan te raden? Heb nu voorop Michelin Pilot Power 2CT en achter een Pirelli Diablo.Ik hoop verder niks O-) haha
Martell (MF Mod) zit in de buurt van Eindhoven :) (Tilburg)
http://www.carambamotorcycles.nl/
 
Laatst bewerkt:
Bandje is denk ik 4000 km uit en nog lang niet versleten. Ik hoop dat ze er een parapluutje in kunnen stoppen o.i.d. Dan kan ie nog wel een tijd mee. Lukt dat niet, dan zal er een nieuwe op moeten.
Voorbandje moet wel vervangen worden, dat wist ik al bij aankoop van de motor. Mja, lastig wegbrengen als je geen rijbewijs hebt :+

Weet iemand een adresje in of rondom Eindhoven voor reparatie en/of vervanging van de bandjes? En welke voorhand is aan te raden? Heb nu voorop Michelin Pilot Power 2CT en achter een Pirelli Diablo.Ik hoop verder niks O-) haha

Ik heb 2CT eronder gehad en Diablo Corsa Rosso. De diablo's gaven meer vertrouwen op droog, op nat asfalt waren ze vergelijkbaar maar de diablo's moet je wel langer warm rijden. Levensduur is bij de 2CT wel iets langer bij woon/werk met veel snelweg.
Samengevat: geen merkbaar verschil bij normaal gebruik op de weg. Het is persoonlijke voorkeur.
 
Martell (MF Mod) zit in de buurt van Eindhoven :) (Tilburg)
http://www.carambamotorcycles.nl/

Is idd niet ver weg, maar wel net te ver om met een langzaam leeglopende achterband te gaan rijden. Ik heb een afspraak gemaakt bij Motoport in Veldhoven, dat moet ik gewoon kunnen redden als ik de band van te voren even oppomp met de fietspomp.

Ik heb 2CT eronder gehad en Diablo Corsa Rosso. De diablo's gaven meer vertrouwen op droog, op nat asfalt waren ze vergelijkbaar maar de diablo's moet je wel langer warm rijden. Levensduur is bij de 2CT wel iets langer bij woon/werk met veel snelweg.
Samengevat: geen merkbaar verschil bij normaal gebruik op de weg. Het is persoonlijke voorkeur.

Thanks voor de info. Ik zal me morgen bij Motoport eens verder laten informeren. Diablo's klinken dus wel interessant. Maar de 2CT dus ook.. Ligt ook aan hun voorraad en prijs natuurlijk.
 
Pilot power 3 zou nu een logischer keus zijn. Samen met de Conti sport attack 2 evo door dat duitse motorblad tot beste banden gekozen. Beste bij droog weer conti SA2 Evo, beste bij alles minder dan optimale omstandigheden PP3. Maar de verschillen zijn marginaal, met de Rosso Corsa maak je dus ook echt geen slechte keus.
 
Pilot power 3 zou nu een logischer keus zijn. Samen met de Conti sport attack 2 evo door dat duitse motorblad tot beste banden gekozen. Beste bij droog weer conti SA2 Evo, beste bij alles minder dan optimale omstandigheden PP3. Maar de verschillen zijn marginaal, met de Rosso Corsa maak je dus ook echt geen slechte keus.

Dan vind ik de PP3 toch het meest interessant klinken. Hopen dat ze die morgen op voorraad hebben liggen. Komt goed, thanks!
 
En.. moet jij niet in de OP? :+
Foto, model en jaartal graag ;)

MET DE BONNNNN


Wordt zeker weinig gereden op dit moment met dit kutweer/net niet weer..? Gebeurd weinig zo hier de laatste tijd..
Bon kon ik ff niet vinden :+

CBR600F2 uit 1994
tFYAjm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wellicht een vraag die al 10000 keer gesteld is maar stel hem toch nog een keer. Hoeveel KM halen jullie gemiddeld eigenlijk met een volle tank? Reserve niet meegerekend.
 
Gemiddeld verbruik voor mijn F4i: 5.30 L / 100 km = 1:18,8
Reserve gaat op 13,5 branden en tank meestal dus ergens tussen 250 en 300 km. In theorie is 340 ongeveer de veilige max, maar ik hou niet van duwen. :+
 
Wellicht een vraag die al 10000 keer gesteld is maar stel hem toch nog een keer. Hoeveel KM halen jullie gemiddeld eigenlijk met een volle tank? Reserve niet meegerekend.

Ik sluit me aan bij dual devil. +/- 300 km reed ik op een tank. Verbruik kreeg ik niet lager dan 1 op 18/19, zuinigheidswondertjes.

nu zo ongeveer 1 op 14,5 :+
 
Pfoe, ik rijd voornamelijk funritjes maar zo rond de 200km komt de reserve wel in zicht. Rijd op een F2, wat neerkomt op 1 op 12/13. Niet bepaald zuinig dus nu ik een beetje de norm weet..
 
Die 99'er van mij reed meestal zo'n 5,5-6/100. Valt bij mij nog wel winst te behalen in rijstijl en onderhoud. ;)
 
Ligt er bij mij ook nog sterk aan of ik woon/werk (veel snelweg) of een plezierritje maak.

Met woon/werk haal ik 1:17, met plezierritjes gaat het vaak toch naar de 1:19-20. Maar zo gauw ik 230-240km op de dagteller zie verschijnen ga ik toch zoeken naar een tankstation.
 
Als nieuwe rijder van een CBR600F uit 1998, bedankt voor de informatie.

Ook ik trek er rond de 250 uit. No worries, als ie afslaat, even de choke om hoog en reserve aanpompen - klaar. :) Gisteren sloeg hij dus als eerste keer bij een stoplicht af, even voor de zekerheid geparkeerd, opnieuw gestart en losss. Gezien de 16 litertank en een 12.94l tankbeurt schat ik dat mijn maximale actieradius 310 KM is en de reserve sowieso bij 250 aan moet, eigenlijk bij 225 (en dan binnen 50KM tanken - geen haast).
 
Jarenlang met deze actieradius gereden en nooit wat te klagen gehad, maar heb een paar maanden op m'n GS1200 gereden en dan verschuift toch de norm. Bij 320 km ging ik eens rustig nadenken waar een goedkope pomp zat zodat ik nog kon tanken voor de reserve werd aangesproken. :')
 
bij normaal rijden verbruikt mijn cbr bj.1997 1 op 21.
voor mij dan normaal......
 
Terug
Bovenaan Onderaan