Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Bestaat er een A2 35kw kit voor een cbr600f4i?

Ik weet misschien iemand die interesse heeft in mijn cbr maar moet 2 jaar op 35kw rijden.
 
Zie ze regelmatig geadverteerd staan met A2 mogelijk , en met het standaard vermogen zou het ook niet zo lastig moeten zijn om het ding te begrenzen naar 35kw
Zou gewoon eens vragen bij een motor specialist
 
Nou de Suzuki wat ik momenteel rij heeft nog 3kw meer dan de 600f en staat zelfs in de folder als 35kw optie.
Gaat meer erom of het mogelijk is natuurlijk en kan me voorstellen met veel meer dan 80kw dat het niet mogelijk is om zover te begrenzen omdat je dan gewoon geen gas mee overhoud 🙈
 
Nou de Suzuki wat ik momenteel rij heeft nog 3kw meer dan de 600f en staat zelfs in de folder als 35kw optie.
Gaat meer erom of het mogelijk is natuurlijk en kan me voorstellen met veel meer dan 80kw dat het niet mogelijk is om zover te begrenzen omdat je dan gewoon geen gas mee overhoud 🙈

Dat hebben ze een 35kW versie. Je mag namelijk een +70kW niet omlaag brengen maar als de motor gewoon in een speciale 70/35kW versie bestaat is er niks mis mee.

https://www.hansvanwijk.nl/kawasaki-motoren/kawasaki-2018-z900-70kw/
 
Wie van jullie gaat er wel eens op het circuit rijden met de CBR?
Zelf ga ik 5 mei voor de eerste keert een training doen op het PVI circuit Lelystad. Ondanks ik voor mijn idee stevig door rijd op straat begin ik toch maar bij groep 1 of ik mij zelf daar goed kan vermaken zullen we wel zien. Ik heb het idee dat het dan toch heel anders rijd.
 
Ik heb het een keer gedaan, op Lelystad. Was heel leuk, de CBR is er prima geschikt voor! Ik begon toen volgens mij in de langzaamste toergroep (het geheel was ingedeeld in sportief, toer en rustig), en heb de laatste sessie met een groepje sneller meegereden. Dat was wel een grote overgang maar het ging redelijk :+
 
Goedemiddag even een vraagje voor de mensen die ook een 600f hebben. De mijne maakt een gierend geluid in zn 1. Beetje zoals een auto in zn achteruit.

Is dit normaal en hoort het geluid bij hoe de versnellingsbak is (wat ik hoop) . Gr
 
Goedemiddag even een vraagje voor de mensen die ook een 600f hebben. De mijne maakt een gierend geluid in zn 1. Beetje zoals een auto in zn achteruit.

Is dit normaal en hoort het geluid bij hoe de versnellingsbak is (wat ik hoop) . Gr
Lijkt mij niet de bedoeling. Alleen in zijn 1?
 
Goedemiddag even een vraagje voor de mensen die ook een 600f hebben. De mijne maakt een gierend geluid in zn 1. Beetje zoals een auto in zn achteruit.

Is dit normaal en hoort het geluid bij hoe de versnellingsbak is (wat ik hoop) . Gr

Staat je ketting mischien te strak? Hoor je het bij gasgeven of juist van het gas af. Mischien je NAKS te strak? Heb je standaard tandwiel verhouding?

Wie van jullie gaat er wel eens op het circuit rijden met de CBR?
Zelf ga ik 5 mei voor de eerste keert een training doen op het PVI circuit Lelystad. Ondanks ik voor mijn idee stevig door rijd op straat begin ik toch maar bij groep 1 of ik mij zelf daar goed kan vermaken zullen we wel zien. Ik heb het idee dat het dan toch heel anders rijd.
Achterkant 5mm ophogen. Kan met plaatjes. Ik rij nu met een FS mee met R6jes in de ZAC cup. Finaal gebrek aan vermogen maar ik ben sneller in de bochten. Dus hij kan het prima. (1:56 op Assen). Laat gewoon je vering ff nakijken en dan komt helemaal goed
 
Hoor het alleen in 1. En alleen bij gas geven. Ketting staat niet te strak, naks weet ik niet of ie te strak staat maar dan zou ik ook iets moeten horen in zn 2 lijkt me.
 
Staat je ketting mischien te strak? Hoor je het bij gasgeven of juist van het gas af. Mischien je NAKS te strak? Heb je standaard tandwiel verhouding?


Achterkant 5mm ophogen. Kan met plaatjes. Ik rij nu met een FS mee met R6jes in de ZAC cup. Finaal gebrek aan vermogen maar ik ben sneller in de bochten. Dus hij kan het prima. (1:56 op Assen). Laat gewoon je vering ff nakijken en dan komt helemaal goed
Achter omhoog ga ik ff naar kijken dat is nog wel een goed idee had ik met een vtr firestorm ook gedaan.
 
Langs de monteur ga ik zeker doen. Hoopte eigenlijk dat ik hier zou horen dat ze dat allemaal doen. Haha was valse hoop. Bedankt voor de reacties.
 
De Circuit training zondag ging lekker. CBR heeft het top gedaan. Helaas klapte een motor blok van een R6 op het einde van de 3e sessie
 
Mijn cbr600f4i is verkocht maar ik heb nog wat spullen over.
2 valblokken met iets ervaring
Bagagerek van hepco en Becker die op de plaats komt van de duohandgreep
1 zadel.
 
Laatst bewerkt:
6a89ff8e-5d3e-414c-84e3-d8f6589dd73e.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190531-164645_Chrome.jpg
    Screenshot_20190531-164645_Chrome.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 14
Dat rekje, zou dat ook passend te maken zijn voor een F2?

"Nieuwe" CBR rijder meldt zich, overigens :P Na mijn Diversion 900 wilde ik weer een sportievere motor voor niet al teveel geld, dan kom je natuurlijk al vrij snel bij een CBR uit :) Vorige week een F2 gekocht, wel een oudje (uit 1991) maar hij loopt en rijdt zoals het hoort, regelaar en NAKS zijn al vervangen dus dat is ook allemaal geregeld. Ik zal later even foto's posten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan