Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Hi,

ik heb sinds 1 maand een CBR 600 F uit 2001 (met injectie).
Spijtig genoeg op de 3e circuitdag serieuze schuiver gemaakt.
Bij mijzelf een gebroken pols en veel blauwe plekken.

De CBR heeft geen enkele kuip die intact is...
Ik kan vrij goedkoop kuipen kopen van een CBR fs.
Ik vermoed dat de zij kuipen zullen passen enkel voor de kont heb ik mijn twijfels.
beide cbr hebben zelfde bouwjaar...


heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
 
Als je misschien wat fotos plaats dan kunnen we beter zien hoe en wat.
Wat voornamelijk snel krom trekt is de beugel aan de bovenkant waar je voorkuip op vast zit (waar de spiegels vastzitten).
En de 2 beugels aan de onderkant van je blok (waar je zijkuipen aan de onderkant/achter vastzitten).
Overzetten van kuipen is goed te doen en hoe vaker je het doet hoe handiger je er in wordt.

De kont van de f4i en fs verschillen wel (bananaseat en split seat).
Hiervoor zou uit mijn hoofd de grijze spatbord en de achterlicht vervangen moeten worden.
 
Balen voor je man.

Aanvullend op de post van Dpe:
Qua kont verschilt echt ALLES tussen de normale F4i en de Sport.
- subframe
- binnenspatbord
- kabelboom! (de locatie van alle componenten is anders)
- voetsteunen passagier
En dan uiteraard kuip, zadel en achterlicht

Dus voor de zekerheid (ik weet niet zeker wat je allemaal overweegt): het best zoek je gewoon een vervangende kontkuip van het model dat je hebt.
 
ok,

Frame topkuip is krom, maar daar heb ik reserve van (ook van een FS)
zijkuipen en topkuip passen wel van de FS op de F als ik het goed begrijp.

Kont zoek ik dus beter andere oplossing

qua beugeltjes is aan de rechterkant het beugeltje van het blok afgebroken, kan dit gelast worden?
 
maar dat beugeltje zit vast aan het blok toch?
't is aan het blok dat iets afgebroken is.

mijn foto wilt niet opladen, maar hopelijk is de uitleg duidelijk genoeg

bij deze:
20190825_094541.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan mijn CBR 600f uit 1999 te koop te zetten. Ik heb er helaas te weinig tijd voor met de kinderen.
 
Hou van te voren je hand op het koppeling of dynamo deksel (Die ronde stukken motorblok links en rechts ) zodat je kan voelen of ie niet warm is gereden van te voren.
Verder de standaard dingen zoals bij iedere motor/auto. De zwakste punten van de honda's zijn de kettingspanner en spanningsregelaar. Spanner hoor je ratelen bij 3000/5000 toeren en stationair koud. Op zich geen groot probleem en makkelijk te vervangen.
 
Hou van te voren je hand op het koppeling of dynamo deksel (Die ronde stukken motorblok links en rechts ) zodat je kan voelen of ie niet warm is gereden van te voren.
Verder de standaard dingen zoals bij iedere motor/auto. De zwakste punten van de honda's zijn de kettingspanner en spanningsregelaar. Spanner hoor je ratelen bij 3000/5000 toeren en stationair koud. Op zich geen groot probleem en makkelijk te vervangen.

Km stand niet schokkend?
 
Hallo Lui,

Heeft iemand iets aan een standaard demper voor een F2? Deze ligt stof te happen in de garage, over te nemen voor een paar 1/5e staatsloten gezien dit hier de geldige valuta is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan