Het Honda cbr600f/fs topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net bij een Honda dealer geweest en op een zwarte cbr 600 f uit 2000 gereden met 37000km welke hij voor 4500 weg doet. Ik denk dat er nog wel wat af kan alleen vekoopt hij geen kleding o.i.d. das wel jammer kan daar dus geen korting op vragen. Maar kan niet wachten te kunnen rijden als ik dat zelf wil.... Hopelijk begint de winter niet te snel zo dat ik mischien nog wat kan rijden als ik 'de' fiets tegen kom.
 
Net bij een Honda dealer geweest en op een zwarte cbr 600 f uit 2000 gereden met 37000km welke hij voor 4500 weg doet. Ik denk dat er nog wel wat af kan alleen vekoopt hij geen kleding o.i.d. das wel jammer kan daar dus geen korting op vragen. Maar kan niet wachten te kunnen rijden als ik dat zelf wil.... Hopelijk begint de winter niet te snel zo dat ik mischien nog wat kan rijden als ik 'de' fiets tegen kom.


kopen en :Y rijden
 
deeltje 6 alweer,... gaat snel..


edit: ik zie mezelf niet meer in de opening post tussenstaan :(


ik moet echt eens beter leren lezen
effe een fototje zoeken
 
Laatst bewerkt:
Hey cbrtweety,


Ook weer ff een fototje van mij:

full



Specs:
- WP voorvork veren
- technoflex schokbreker
- Rimstriping
- Carbonlook schetsplaatscovers
- Rode stalen remleidingen
- "Wave" braking disc achter
- Jaja, toch weer een micron uitlaat :P

 
Ik heb helaas ervaring:
Bij mij moest hele blok vervangen karter stuk. Maar nieuwe blok mistte het kapje op, dus moest ik alsnog los kopen.

Kapje kost nieuw 50 euro.. kan je bestellen bij motorzaak in doorn. van der weard ofzo? is de volgende dag daar af te halen dan.
heet dynamodekseltje (framenummer bij de hand houden als je belt)

vergeet er niet een pakking bij te bestellen...


Optioneel: oliefilter bestellen en meteen olie vervangen,
Optioneel 2: handig om te wachten tot je olie vervangen moet.

Handleiding:
Olie aftappen
Deksel eraf
met schroevendraaier / mesje / schaar / whatever je bij de hand hebt de oude pakking heel goed verwijderen en de hele handel even met een doekje ontvetten.

Nieuwe pakking erop, nieuwe deksel erop

OLIEAFTAPBOUT ER WEER IN

oliefilter vervangen

olie erin gooien

(eventueel filter niet vervangen en oude olie terug.. maar waarom zou je het niet meteen goed doen)

Stefan, bedankt man! Ga ik dat nog een keertje proberen... heeft geen haast ofzo. Maar als ik olie ga vervangen is het een goed moment dus? :)
 
~
Hey cbrtweety,


Ook weer ff een fototje van mij:

[afbeelding]


Specs:
- WP voorvork veren
- technoflex schokbreker
- Rimstriping
- Carbonlook schetsplaatscovers
- Rode stalen remleidingen
- "Wave" braking disc achter
- Jaja, toch weer een micron uitlaat :P *O* *O* *O* *O*


je staat op plek 2.

als tribute voor de topic starter
 
Zo, zijn we weer in deeltje 6. Zal wel snel volgeluld worden met dit weer -O- .

Toch vanmiddag nog even een droog momentje kunnen vinden en eens even m'n nieuwe tandwielverhouding geprobeerd *O* .
Moet zeggen dat je 2 tandjes xtra achter wel merkt. 't is niet gigantisch, maar hij wordt er wel pittiger van :Y .

Was er onlangs al achter gekomen dat ik een redelijke afwijking in mn snelheidsmeter heb. dat zal nu wel nog groter zijn. Moet binnenkort nog maar eens met de tomtom in de tanktas gaan rijden.
ik zit er aan te denken om, als de afwijking erg groot is, mn wijzerplaat aan te passen. Dus zelf een maken, met een ander verhouding.
Iemand daar ervaring mee?
 
\
Hey cbrtweety,


Ook weer ff een fototje van mij:

[afbeelding]


Specs:
- WP voorvork veren
- technoflex schokbreker
- Rimstriping
- Carbonlook schetsplaatscovers
- Rode stalen remleidingen
- "Wave" braking disc achter
- Jaja, toch weer een micron uitlaat :P *O* *O* *O* *O*


je staat op plek 2.

als tribute voor de topic starter


Haha, thanks! Van de week krijg ik de micron binnen, dan ff snel een tussenpijpje regelen en gassen })
 
Zo, zijn we weer in deeltje 6. Zal wel snel volgeluld worden met dit weer -O- .

Toch vanmiddag nog even een droog momentje kunnen vinden en eens even m'n nieuwe tandwielverhouding geprobeerd *O* .
Moet zeggen dat je 2 tandjes xtra achter wel merkt. 't is niet gigantisch, maar hij wordt er wel pittiger van :Y .

Was er onlangs al achter gekomen dat ik een redelijke afwijking in mn snelheidsmeter heb. dat zal nu wel nog groter zijn. Moet binnenkort nog maar eens met de tomtom in de tanktas gaan rijden.
ik zit er aan te denken om, als de afwijking erg groot is, mn wijzerplaat aan te passen. Dus zelf een maken, met een ander verhouding.
Iemand daar ervaring mee?


Hoeveel is je afwijking nu dan?
 
Heey een nieuw deeltje! *O* *O* *O*

Mag ik ook op de OP?? O-)

Deze dan graag:
full


Geen lijstje weet my god nog niet wat ik er allemaal op heb zitten. Naast me stalen remleiding, motogpruitje en dadelijk een seatcover. :X

Me motor net weggebracht voor andere bandjes. *O* Ben dan weer dagje kwijt omdat morge geen tijd heb hem op te halen, maar als het goed is is me inbouwverklaring zaterdag dan ook binnen en heb betere banden dus... Dan kan deze dame eindelijk een nieuw gevaar op de weg gaan vormen. }) Gewoon lekker motorrijden dus. (als het niet storm en met bakken uit de hemel komt vallen) Was dus inderdaad mis gegaan met de inbouwverklaring. Nu wel te hopen dat ze me kindje binnen zetten met die storm.

Fijne avond iedereen!
 
Zo, zijn we weer in deeltje 6. Zal wel snel volgeluld worden met dit weer -O- .

Toch vanmiddag nog even een droog momentje kunnen vinden en eens even m'n nieuwe tandwielverhouding geprobeerd *O* .
Moet zeggen dat je 2 tandjes xtra achter wel merkt. 't is niet gigantisch, maar hij wordt er wel pittiger van :Y .

Was er onlangs al achter gekomen dat ik een redelijke afwijking in mn snelheidsmeter heb. dat zal nu wel nog groter zijn. Moet binnenkort nog maar eens met de tomtom in de tanktas gaan rijden.
ik zit er aan te denken om, als de afwijking erg groot is, mn wijzerplaat aan te passen. Dus zelf een maken, met een ander verhouding.
Iemand daar ervaring mee?

Ik heb een tandje meer achter. Maar als onervaren persoon merk er dus niks van. :+
 
full


wat vinden jullie van deze spiegeltjes voor op de cbr?
weet ook iemand waar ze in nederland ( of duitsland of belgie) verkrijgbaar zijn? kan ze nu alleen in amerika vinden..
 
Laatst bewerkt:
Zo, zijn we weer in deeltje 6. Zal wel snel volgeluld worden met dit weer -O- .

Toch vanmiddag nog even een droog momentje kunnen vinden en eens even m'n nieuwe tandwielverhouding geprobeerd *O* .
Moet zeggen dat je 2 tandjes xtra achter wel merkt. 't is niet gigantisch, maar hij wordt er wel pittiger van :Y .

Was er onlangs al achter gekomen dat ik een redelijke afwijking in mn snelheidsmeter heb. dat zal nu wel nog groter zijn. Moet binnenkort nog maar eens met de tomtom in de tanktas gaan rijden.
ik zit er aan te denken om, als de afwijking erg groot is, mn wijzerplaat aan te passen. Dus zelf een maken, met een ander verhouding.
Iemand daar ervaring mee?

Heb jij geen meting op het voorwiel? O-)
Mijn F2tje iig wel. Dan heeft een tandwielverhouding totaal geen invloed, maar ik hoop dat je dat wel zelf verzonnen had. :+

Als je dit wilt corrigeren, moet je maar eens googlen op 'Speedohealer'.
Hiermee kan je de zooi corrigeren naar de juiste waarde. :)

Wat de wijzerplaat betreft moet je even goed uitkijken.
Ten eerste is het ruk om de huidige plaat eruit te halen, aangezien de wijzer geponsd is.
Als je de wijzer eraf haalt is het niet te doen om deze weer op de juiste waarde terug te zetten.

Een andere optie is dan over je tellerplaat heen plakken.
Nu weet ik even niet meer hoe het zit met de verlichting, maar als deze dóór je plaat heen schijnt, dan verzwakt het opgeplakte deel teveel en zie je niet veel meer van je teller.
Als dit niet het geval is, dan moet je in ieder geval dik papier gebruiken en heeeeel netjes knippen. Het is moeilijk om dat goed voor elkaar te krijgen.

Op MF zijn er ook een aantal fanatiek mee bezig geweest.
Neem hier maar eens een kijkje.

KLIK
 
Laatst bewerkt:
Is het vervangen van de ketting plus tandwiel goed zelf te doen bij een F3 of kun je dat beter laten doen?

Shit, net een heel verhaal zitten typen...
* Error on page*

-O-

Nog een poging dan...

Het is zelf te doen, maar je moet goed weten wat je doet en in welke volgorde.
Ook gereedschap is belangrijk, aangezien je niet wilt dat je ketting ooit los komt te vliegen. :X

Stappenplan;

1 Begin altijd eerst met het vóórtandwiel.
Deze kan wel eens vast zitten en soms is er wat geweld nodig om deze los te krijgen.
Bij een motorzaak hebben ze mooie luchtpistolen daarvoor die de moer laten 'schrikken'.
Heb je deze ook, zéker gebruiken. :Y
De ketting en achterwiel laat je nog even zitten, aangezien je soms de achterrem nodig hebt om hem tegen te houden. Als je veel kracht zet, draai je namelijk gewoon je blok mee

2 Slijp de ketting door.
3 Achterwiel eruit halen en tandwiel verwisselen.
4 Alles in elkaar bouwen (tenzij je een gesloten ketting hebt.)
Heb je een geklonken ketting, dan moet je eerst even de ketting klaarleggen, zodat je wat minder moeite hoeft te doen met erop leggen.
5 Ketting klinken en erop leggen
6 Ketting spannen (zorg dat het wiel er recht in komt, scheelt wrijving en dus ook levensduur)

Punt 5 is zo'n beetje het belangrijkste stuk.
Zelf heb ik het ooit gedaan met 2 dikke hamers en wat spul ertussen, maar dat is niet echt de manier. Beter om even materiaal te kopen om hem te klinken. Kost een paar tientjes, maar geeft een stuk meer garantie dat het ook goed gebeurd... :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan