tweety750
MF veteraan
- 28 jan 2006
- 40.658
- 1
jaja na een hoop gel%l gepraat weer een vers topic.
HyvesGames
HET Honda CBR600F topic!!!!
HET Honda CBR600F topic deel 2!!!!
HET Honda CBR600F topic deel 3!!!!
Het Honda cbr600f topic deel 4
Het Honda cbr600f topic deel 5
TESTVERSLAGEN EN INFO
frappr.com waar iedereen woont
http://www.personal.dundee.ac.uk/~bgfinlay/cbr600.htm testen van alle modelen
http://www.gimmlie.de/frames/test.htm pc31 test
http://www.cbrforum.de/seite7.htm kleurstellingen
http://www.brampel.nl/gallery/Motorbladen test CBR600F vanaf '99 en vergelijkingstest met andere merken
werkplaatshandboeken wphb
werkplaatshandboek cbr 600f bj "99 tm"00
werkplaatshandboek cbr 600f f4 "01 tm "03
deel 1
deel 2
DE BIKES EN DE BOYS/GIRLS
Omdat er vraag was naar een smoelenboek heb ik de foto's van de bike niet uit het vorige topic gekopieerd. Mijn vraag aan iedereen nu dus om in dit topic een foto te plaatsen van jouw bike en jezelf waarop je gezicht te zien is, hebben we meteen 2 vliegen in 1 klap! Zet er natuurlijk ook weer het lijstje met specs bij, van welk bouwjaar hij is en waar je vandaan komt! Zet ik dat vervolgens weer in de OP
trap ik af.
CBRTWEETY
specs.
special paint
micron demper.
stalen remleidingen
k&n luchtfilter
SPYKES mooie plaats
specs
- WP voorvork veren
- technoflex schokbreker
- Rimstriping
- Carbonlook schetsplaatscovers
- Rode stalen remleidingen
- "Wave" braking disc achter
- leovinci demper
-puig bd ruitje
-seatcover met dank aan
STEFAN
CBRidder
specs
- pc 25
- special paint
- ingekorte scorpion demper
FURIOUSZ
specs
-Donker Fabbri DB ruitje
- Gele velgstriping
- Bi-Xenon H4 HID, 6000K
- Aangepaste kentekenplaathouder
- Dynojet stage 1 kit
- Carbon Scorpion demper
- Kleine knippers
- Blauwe stuurgewichten
- Irridium bougies
specs
rimstriping
- scorpion uitlaat
- kentekenplaathouder
STUMOTO
MICHA99
TONYM
MOTOKAS
CBR1982
specs
Specs:
- superpole einddemper
- kleine knipperlichten voor en achter
- mpp 2ct's
Wat komt er nog:
- wordt afgesteld op de dyno K&N voor in de plaats
- nieuwe superpole uitlaat E-keur komt ook volgende week binnen
- bubble ruitje
- stalen remleidingen
- vering verbeteren / afstellen
DIMENSION
FAZERMAN
specs
- Race kuipwerk
- Overgespoten Parelmoer wit/Rood
- Snelgas
- Wave schijven V+A
- Spiegler rempomp voor
- Stalen remleidingen
- Gear indicator
- Double bubble raceruit
- Race-tankdop
- Valproppen
- Koeling aangepast aan circuitgebruik (sneller op temperatuur, word wel wat warmer/…)
- Ten Kate rem/schakelsetje
- Vering V+A Hyperpro aangepast
- Lenslampje voor
- Platte knippers voor
- Led Achterlicht op selfmade nummerplaat bracket
- Laser Duotech of Hotcam (al naar gelang geluidseisen op straat/circuit)
- Overal geborgd waar nodig/veilig
Wat komt er nog:
- Trillen voorremmen oplossen (andere schijven ?)
- Zwarte Honda wing op zijkuip/tank plakken
- Hugger monteren ?
- Shiftlight monteren
DAAN 1
- Micron demper
- Donker ruitje (merk onbekend)
- Transparante knippers voor
- CBR sruurgewrichten
- Taartschep verwijderd en kleine knippertjes
VINCENT
specs
- BSM Vempire demper,
- tuned to 25kw
- Kuipset FSport
- digitale teller
- carbonlook knippers
- undertail
- puig kuipruitje
- CBR logo handavaten
- stalen remleidingen
- Link naar Project CBR600F2S
CAPACTUS
specs
Fabbri kuitruitje
- Titanium "Over" uitlaat
Wat komt er nog:
- Taartschep aanpakken
- Kleine knippers voor en achter
PATWEB
specs
BOS einddemper, lekker geluid, onder de 8k rpm niet overdreven hard.
Zwart ruitje
Bi-Xenon verlichting, 6000k dus gewoon wit, niet blauw, ook xenon
groot licht door magnetische verstelling
Seat cover (moet nog gespoten worden)
Alarm (niet scm Louis.de LEGOS 4)
Alarmlichten (via ab van alarm)
Bagster tankcover in kleur
FRANKIE_DR
wheelex
MELF
MRD SENDA
specs
Bos demper
- 25 kW modus
boetie en de beast
SANN
specs
- Laser Pro D'or uitlaat
- Knippers voor vervangen voor witte units
- Knippers achter verwijderd
- Spatboord/taartschep(?) ingekort.
- LED verlichting achter met geïntegreerde knippers
- Helemaal overgespoten in de kleur zwart.
- Beugel op kont verwijderd
- Overige lelijke stickertjes verwijderd
EXREME
specs
Black smoke kuipruit, Zero Gravity
Open race demper, Bos
Gepolijste velgen, zelf gedaan
Diversen stickers verwijderd, zelf gedaan
Race filter, BMC
TFI module, soort power commander
Stale remleidingen
Kleine kniperlichten
Nickname sticker op achterbrug
BBX85
specs
Laser uitlaatsysteem ( )
Puig Kuipruitje
Kleine achterknipperlichtjes
Tailriser
HILDA
LEONCBR
specs
Laser uitlaat... en dat is het eigenlijk wel
Wat komt er nog:
- Seatcover
- Verder nog niks, in de winter maar wat bedenken.
RAY1981
specs
-remus innovation carbo uitlaat
-ABM stalen remleiding (voor + achter)
-kleine carbonlook knippers
-custom made Seatcover
-carbon look decals
-wheel striping
Nog te doen:
-carbonlook spiegels
-bestickeren seat-cover
-irridium bougies
-K&N filter
-donkere kuipruit
KANARIE
spec
5 jaren plan
PJ-cbr600
MAYBABE
specs
Carbon hugger
Stalen remleidingen
Motogpkuipruitje
Tankpad
specs
25kw
NIKSWEERD
specs
- OSCO smeersysteem
- Verder nog orgineel
To do:
(winterproject)
- Donker kuipruitje
- nieuwe demper
- seatcover
- wheelstriping
- kleine knipperlichten
- iets verzinnen voor kentekenplaat
MRND-X.
BLACK_BOETIE
specs
1993
zwart puig ruitje
aangepaste bestickering
bridgestones 010 & 014
verwijderde bijrijderstepjes
bsm viper uitlaat
DRAIGON TAIL
MICHIEL JANSEN
SCHWENNEH
specs
harri's handvaten
tankpad
carbon hugger
bos demper (maar vanaf komend weekend een leovince )
rechterkap custom gegraveerd met wat asfalt
DUCHTGROUND
specs
specs
DB-ruit
Rode rimstriping met zwart CBR erin
kleine spiegels
kleine knippers achter
Laser Pro d'or
PDAVIE
GHOSTRIDER88
ALEXXX_THE_ONE
INSTELLING DEMPER EN WERKING
aankooppunten waar op te leten.
balhoofdlager (speling of vast punt)
- wiellagers (kan je de wielen zijdelings heen en weer bewegen (liever niet)) kosten ongeveer €10,- aan onderdelen.
- tikken en ratels in het blok (voor 'ratel' zie nokkenas-kettingspanner)
- kromme voorvorkpoten (even goed inveren en kijken of hij moeiteloos/egaal omhoog komt, waneer de fiets even 'schokt' kan er een poot krom zijn.
Dit kan je ook proberen door te kijken of de fiets naar een kant 'trekt' als je rechtdoor rijdt.
- voorvork keerringen. als deze lek zijn kan evt de vorkolie op de remschijf komen... spreekt voorzich dat dat niet goed is. kosten om dat bij de dealer te laten vervangen liggen rond de € 70,-
- controleer of het balhoofdlager niet versleten is (stukkie rijden en stevig remmen, knakt er iets, zijn ze waarschijnlijk versleten. Je kunt ook de motor op de bok zetten, voorwiel van de grond en dan de voorvork vastpakken en draaien. Kijk of er geen 'dode' punten in zitten
- ketting en tandwielen. als die niet meer al te goed zijn een nieuw setje er bij lullen of zo'n 250 van de prijs af
- banden zelfde verhaal als ketting. Aan de randjes van de banden kan je ook een beetje zien of de eigenaar, rustig/normaal/sportief gereden heeft.
- remblokken (remt ie nog goed, of piept ie heel erg. kosten zo'n 25 a 30 euro per set)
- kan je nog goed met de fiets ‘lopen’ als je er naast loopt en dit gaat heel zwaar, dan kan het zijn dat de keerringen van de remklauwen niet goed meer zijn. (reken dan op ongeveer €40,-- onderdelen)
Punten van aandacht bij CBR600F specifiek.
Het staat buiten kijf dat de CBR een erg sterke en betrouwbare fiets is. Maar helaas moet gezegd worden dat ook een CBR 2 zwakke punten heeft. Dit zijn namelijk:
- Nokkenas kettingspanner. Dit is te merken aan een rammelend geluid, vooral bij koude motor, nieuwe kost iets van € 45,- en is simpel zelf te vervangen. als dit niet gebeurdt kan heel de nokken aandrijving in de soep lopen. (ketting, spanner, tandwieltjes en gelijders) en dan zit je wel in de €200.
- Spanningsregelaar. de orriginele wordt niet goed genoeg gekoeld door het ontbreken van koelribben. wanneer deze overlijd kan hij de accu ook meenemen wat dus meer centjes kost. het kan verstandig zijn om bij aankoop te controleren of er al een imitatie met koelribben op zit en zo niet, omdat dan te vervangen. er zijn imitatie regelaars te krijgen rond €100,-
En natuurlijk ff rijden. Ook even de handjes los bij 70/80 en kijken of hij rechtvooruit blijft rijden. Ga 50 rijden en schakel eens naar zijn 6. Dan het gas vol open, hij zal niet echt optrekken maar als nu de toeren omhoog gaan en de snelheid helemaal niet zijn de koppelingsplaten sleten. Als hij warm is ook in elke versnelling eens doortrekken om te kijken of hij nergens uitschiet.
vraag (bij hogere km-stand) ook ff of de fiets de voorgeschreven 24.000 en/of 48.000 km beurt heeft gehad. de kleppen zijn dat gecontroleerd/gesteld en de bougies vervangen. verder moet iedere 6000 km de olie + filter vervangen worden.
succes met de proefrit
FOTO"S VAN MEETINGEN.
mooie dames
als je er niet bij staat even een foto naar .
richardslagmolen@hotmail.com sturen
HyvesGames
HET Honda CBR600F topic!!!!
HET Honda CBR600F topic deel 2!!!!
HET Honda CBR600F topic deel 3!!!!
Het Honda cbr600f topic deel 4
Het Honda cbr600f topic deel 5
TESTVERSLAGEN EN INFO
frappr.com waar iedereen woont
http://www.personal.dundee.ac.uk/~bgfinlay/cbr600.htm testen van alle modelen
http://www.gimmlie.de/frames/test.htm pc31 test
http://www.cbrforum.de/seite7.htm kleurstellingen
http://www.brampel.nl/gallery/Motorbladen test CBR600F vanaf '99 en vergelijkingstest met andere merken
werkplaatshandboeken wphb
werkplaatshandboek cbr 600f bj "99 tm"00
werkplaatshandboek cbr 600f f4 "01 tm "03
deel 1
deel 2
DE BIKES EN DE BOYS/GIRLS
Omdat er vraag was naar een smoelenboek heb ik de foto's van de bike niet uit het vorige topic gekopieerd. Mijn vraag aan iedereen nu dus om in dit topic een foto te plaatsen van jouw bike en jezelf waarop je gezicht te zien is, hebben we meteen 2 vliegen in 1 klap! Zet er natuurlijk ook weer het lijstje met specs bij, van welk bouwjaar hij is en waar je vandaan komt! Zet ik dat vervolgens weer in de OP
trap ik af.
CBRTWEETY
specs.
special paint
micron demper.
stalen remleidingen
k&n luchtfilter
SPYKES mooie plaats
specs
- WP voorvork veren
- technoflex schokbreker
- Rimstriping
- Carbonlook schetsplaatscovers
- Rode stalen remleidingen
- "Wave" braking disc achter
- leovinci demper
-puig bd ruitje
-seatcover met dank aan
STEFAN
CBRidder
specs
- pc 25
- special paint
- ingekorte scorpion demper
FURIOUSZ
specs
-Donker Fabbri DB ruitje
- Gele velgstriping
- Bi-Xenon H4 HID, 6000K
- Aangepaste kentekenplaathouder
- Dynojet stage 1 kit
- Carbon Scorpion demper
- Kleine knippers
- Blauwe stuurgewichten
- Irridium bougies
specs
rimstriping
- scorpion uitlaat
- kentekenplaathouder
STUMOTO
MICHA99
TONYM
MOTOKAS
CBR1982
specs
Specs:
- superpole einddemper
- kleine knipperlichten voor en achter
- mpp 2ct's
Wat komt er nog:
- wordt afgesteld op de dyno K&N voor in de plaats
- nieuwe superpole uitlaat E-keur komt ook volgende week binnen
- bubble ruitje
- stalen remleidingen
- vering verbeteren / afstellen
DIMENSION
FAZERMAN
specs
- Race kuipwerk
- Overgespoten Parelmoer wit/Rood
- Snelgas
- Wave schijven V+A
- Spiegler rempomp voor
- Stalen remleidingen
- Gear indicator
- Double bubble raceruit
- Race-tankdop
- Valproppen
- Koeling aangepast aan circuitgebruik (sneller op temperatuur, word wel wat warmer/…)
- Ten Kate rem/schakelsetje
- Vering V+A Hyperpro aangepast
- Lenslampje voor
- Platte knippers voor
- Led Achterlicht op selfmade nummerplaat bracket
- Laser Duotech of Hotcam (al naar gelang geluidseisen op straat/circuit)
- Overal geborgd waar nodig/veilig
Wat komt er nog:
- Trillen voorremmen oplossen (andere schijven ?)
- Zwarte Honda wing op zijkuip/tank plakken
- Hugger monteren ?
- Shiftlight monteren
DAAN 1
- Micron demper
- Donker ruitje (merk onbekend)
- Transparante knippers voor
- CBR sruurgewrichten
- Taartschep verwijderd en kleine knippertjes
VINCENT
specs
- BSM Vempire demper,
- tuned to 25kw
- Kuipset FSport
- digitale teller
- carbonlook knippers
- undertail
- puig kuipruitje
- CBR logo handavaten
- stalen remleidingen
- Link naar Project CBR600F2S
CAPACTUS
specs
Fabbri kuitruitje
- Titanium "Over" uitlaat
Wat komt er nog:
- Taartschep aanpakken
- Kleine knippers voor en achter
PATWEB
specs
BOS einddemper, lekker geluid, onder de 8k rpm niet overdreven hard.
Zwart ruitje
Bi-Xenon verlichting, 6000k dus gewoon wit, niet blauw, ook xenon
groot licht door magnetische verstelling
Seat cover (moet nog gespoten worden)
Alarm (niet scm Louis.de LEGOS 4)
Alarmlichten (via ab van alarm)
Bagster tankcover in kleur
FRANKIE_DR
wheelex
MELF
MRD SENDA
specs
Bos demper
- 25 kW modus
boetie en de beast
SANN
specs
- Laser Pro D'or uitlaat
- Knippers voor vervangen voor witte units
- Knippers achter verwijderd
- Spatboord/taartschep(?) ingekort.
- LED verlichting achter met geïntegreerde knippers
- Helemaal overgespoten in de kleur zwart.
- Beugel op kont verwijderd
- Overige lelijke stickertjes verwijderd
EXREME
specs
Black smoke kuipruit, Zero Gravity
Open race demper, Bos
Gepolijste velgen, zelf gedaan
Diversen stickers verwijderd, zelf gedaan
Race filter, BMC
TFI module, soort power commander
Stale remleidingen
Kleine kniperlichten
Nickname sticker op achterbrug
BBX85
specs
Laser uitlaatsysteem ( )
Puig Kuipruitje
Kleine achterknipperlichtjes
Tailriser
HILDA
LEONCBR
specs
Laser uitlaat... en dat is het eigenlijk wel
Wat komt er nog:
- Seatcover
- Verder nog niks, in de winter maar wat bedenken.
RAY1981
specs
-remus innovation carbo uitlaat
-ABM stalen remleiding (voor + achter)
-kleine carbonlook knippers
-custom made Seatcover
-carbon look decals
-wheel striping
Nog te doen:
-carbonlook spiegels
-bestickeren seat-cover
-irridium bougies
-K&N filter
-donkere kuipruit
KANARIE
spec
5 jaren plan
PJ-cbr600
MAYBABE
specs
Carbon hugger
Stalen remleidingen
Motogpkuipruitje
Tankpad
specs
25kw
NIKSWEERD
specs
- OSCO smeersysteem
- Verder nog orgineel
To do:
(winterproject)
- Donker kuipruitje
- nieuwe demper
- seatcover
- wheelstriping
- kleine knipperlichten
- iets verzinnen voor kentekenplaat
MRND-X.
BLACK_BOETIE
specs
1993
zwart puig ruitje
aangepaste bestickering
bridgestones 010 & 014
verwijderde bijrijderstepjes
bsm viper uitlaat
DRAIGON TAIL
MICHIEL JANSEN
SCHWENNEH
specs
harri's handvaten
tankpad
carbon hugger
bos demper (maar vanaf komend weekend een leovince )
rechterkap custom gegraveerd met wat asfalt
DUCHTGROUND
specs
specs
DB-ruit
Rode rimstriping met zwart CBR erin
kleine spiegels
kleine knippers achter
Laser Pro d'or
PDAVIE
GHOSTRIDER88
ALEXXX_THE_ONE
INSTELLING DEMPER EN WERKING
aankooppunten waar op te leten.
balhoofdlager (speling of vast punt)
- wiellagers (kan je de wielen zijdelings heen en weer bewegen (liever niet)) kosten ongeveer €10,- aan onderdelen.
- tikken en ratels in het blok (voor 'ratel' zie nokkenas-kettingspanner)
- kromme voorvorkpoten (even goed inveren en kijken of hij moeiteloos/egaal omhoog komt, waneer de fiets even 'schokt' kan er een poot krom zijn.
Dit kan je ook proberen door te kijken of de fiets naar een kant 'trekt' als je rechtdoor rijdt.
- voorvork keerringen. als deze lek zijn kan evt de vorkolie op de remschijf komen... spreekt voorzich dat dat niet goed is. kosten om dat bij de dealer te laten vervangen liggen rond de € 70,-
- controleer of het balhoofdlager niet versleten is (stukkie rijden en stevig remmen, knakt er iets, zijn ze waarschijnlijk versleten. Je kunt ook de motor op de bok zetten, voorwiel van de grond en dan de voorvork vastpakken en draaien. Kijk of er geen 'dode' punten in zitten
- ketting en tandwielen. als die niet meer al te goed zijn een nieuw setje er bij lullen of zo'n 250 van de prijs af
- banden zelfde verhaal als ketting. Aan de randjes van de banden kan je ook een beetje zien of de eigenaar, rustig/normaal/sportief gereden heeft.
- remblokken (remt ie nog goed, of piept ie heel erg. kosten zo'n 25 a 30 euro per set)
- kan je nog goed met de fiets ‘lopen’ als je er naast loopt en dit gaat heel zwaar, dan kan het zijn dat de keerringen van de remklauwen niet goed meer zijn. (reken dan op ongeveer €40,-- onderdelen)
Punten van aandacht bij CBR600F specifiek.
Het staat buiten kijf dat de CBR een erg sterke en betrouwbare fiets is. Maar helaas moet gezegd worden dat ook een CBR 2 zwakke punten heeft. Dit zijn namelijk:
- Nokkenas kettingspanner. Dit is te merken aan een rammelend geluid, vooral bij koude motor, nieuwe kost iets van € 45,- en is simpel zelf te vervangen. als dit niet gebeurdt kan heel de nokken aandrijving in de soep lopen. (ketting, spanner, tandwieltjes en gelijders) en dan zit je wel in de €200.
- Spanningsregelaar. de orriginele wordt niet goed genoeg gekoeld door het ontbreken van koelribben. wanneer deze overlijd kan hij de accu ook meenemen wat dus meer centjes kost. het kan verstandig zijn om bij aankoop te controleren of er al een imitatie met koelribben op zit en zo niet, omdat dan te vervangen. er zijn imitatie regelaars te krijgen rond €100,-
En natuurlijk ff rijden. Ook even de handjes los bij 70/80 en kijken of hij rechtvooruit blijft rijden. Ga 50 rijden en schakel eens naar zijn 6. Dan het gas vol open, hij zal niet echt optrekken maar als nu de toeren omhoog gaan en de snelheid helemaal niet zijn de koppelingsplaten sleten. Als hij warm is ook in elke versnelling eens doortrekken om te kijken of hij nergens uitschiet.
vraag (bij hogere km-stand) ook ff of de fiets de voorgeschreven 24.000 en/of 48.000 km beurt heeft gehad. de kleppen zijn dat gecontroleerd/gesteld en de bougies vervangen. verder moet iedere 6000 km de olie + filter vervangen worden.
succes met de proefrit
FOTO"S VAN MEETINGEN.
mooie dames
als je er niet bij staat even een foto naar .
richardslagmolen@hotmail.com sturen
Laatst bewerkt: