Het Honda CBR600F/FS Topic deel 62 "De bandenstapel editie"

Status
Niet open voor verdere reacties.

NorthSider

MF veteraan
25 sep 2006
33.159
1
Den Haag
Bezoek site
De snelste van Motor-Forum :}

*O* *O* DEEL 62 *O* *O*
"De bandenstapel editie"


*O* OFFICIEEL HET GEZELLIGSTE TOPIC VANAF 2006 *O*








Wat gebeurde hiervoor?






Wij hebben ook hyves: [NORML]http://mfcbr600f.hyves.nl/[/NORML]
Als je je aanmeld, meld dat dan ook even in het topic zodat je toegevoegd kan worden :Y





Voorgaande Meetings

Hoe was het op 20-04-2008? - toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20-07-2008? - cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28-08-2008? - CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op 30-08-2008? - DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10-01-2009? - CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
Hoe was het op 19-04-2009? - toertocht honda cbr600f/fs 19 april
Hoe was het op 26-07-2009? - De Noord-Hollandsche Honda CBR600 F/FS meeting + tour

Gaat er nog ge'meet' worden?
:Y :Y Jazeker :Y :Y





De 'Hall of (SH)/Fame' der verdwenen spiegels
  • 1. Schwenneh
    - Spiegel kapot tegen tuinhekje ouders...
  • 2. PJ
    - Spiegel afgebroken bij Gelderse Valley Route door arm van Royboy...
  • 3. Maybabe
    - Spiegel afgebroken door schuivertje...
  • 4. LeonCBR
    - Spiegel 1: Was al stuk bij aanschaf.. maar daar bleef het niet bij
    - Spiegel 2: Een week na aanschaf: Duimpje door spiegel door eigen brute kracht...
    - Spiegel 3: 2 weken naar aanschaf: Spiegel zat vast in de schutting en brak
    - Spiegel 4: Is besteld, dus tot nu toe nog heel... en inmiddels gemonteerd en nog steeds heel
  • 5. Kir
    - Spiegel dood na asfaltknuffel.. Spiegel nog heel, pootje afgebroken...
  • 6. Michiel
    - Spiegel afgebroken door bijdehande collega...
  • 7. CBRrider
    - Spiegel 1+2: Vliegen met een CBR is geen strak plan.
    - Spiegel 3: Iets te plat gegaan in een bocht...
  • 8. Voo-Doo
    - Spiegel heeft een aanrijding niet overleefd
  • 9. Gh0st
    - Spiegel gesneuveld bij een ongeluk
  • 10. Ferrariman
    - Spiegel gebruikt als sneeuwschuiver
  • 11. Vincent
    -dankzij modder en een te grote kneedown
  • 12. Jellert
    -spiegel door een debiel in kermismercedesbak
  • 13. Dutchground
    -verkeerd inschatten bochtje
  • 14. NorthSider
    -spiegel kapot na aanrijding met herdershond





De nodige geschiedenis:

Een korte geschiedenis van de HONDA CBR 600F

Honda’s eerste generatie CBR600F richtte in 1987 een nieuwe standaard in voor de middengewicht klasse. Het unieke volledig bedekkende bodywork van de Hurricane, zoals de motor in eerste instantie genoemd werd, gaf ontwerpers de kans om het dure motorblokuiterlijk te verwerpen en het geld te stoppen in ontwikkeling van de binnenkant van het motorblok. Het resultaat was een klassenleidende 83 PK uit de CBR’s vloeistofgekoelde DOHC (Double OverHead Camshaft oftewel een dubbel bovenliggende nokkenas) vier cilinder. Met een drooggewicht van 396,8 pond (180 kilo), was het de lichtste 600 op dat moment verkrijgbaar. De Hurricane blies de competitie weg maar bleef staan voor de ontwerppsychologie door een veelzijdigheid te bieden die perfect paste bij de geweldige prestaties.

Voor de eerste makeover van de 600’s in 1990, focuste Honda zich op de motor. Gereviseerde aansluitingen en een nieuw RVS uitlaatsysteem gaf de motor de mogelijkheid makkelijker te ademen, en gaven veranderde nokkenafstellingen, gereconfigureerde zuigers en verbrandingskamers, een licht hogere compressie ratio en kwamen er nieuwe ontbranding- en carbsinstellingen die de lucht/brandstof mix tot het beste maakten. Deze zeer zorgvuldige samengestelde motorveranderingen leverden 10PK meer op en maakte daarmee de CBR600F nog moeilijker te kloppen zowel op straat als op het circuit.

Honda veranderde de CBR in 1991 van de contactstoppen af om de klassenleidende F2 de creëren. Een lichtere en meer compacte vier cilinder motor pompte er een verbazingwekkende 100PK uit, te danken aan meer kwadratische dimensies, grotere carbs, hogere compressie en belangrijke reducties in inwendige wrijvingen. Een stijver frame, kortere wielbasis, ophanging, sterkere remmen en RC30-stijl wielen gaven de fiets bijpassende, te hanteren eigenschappen. En weer was de CBR600 de lichtste, snelste en meest krachtige middengewicht die de wereld ooit had gezien.

De verbetering van geavanceerdheid en geraffineerdheid markeerde de 1995 gepresenteerde vierde variatie van Honda’s middengewicht kampioen. De F3 werd sterker door een Dual-Stage Ram luchtsysteem, compactere inlaatkanalen met een wederom vergrote compressieratio, een computergestuurde ontsteking en een royaal programma om interne wrijvingen te verkleinen. Wederom, een herzien onderstel, inclusief een vers geijkte ophangingsysteem en grotere remmen, hielpen de F3 zijn handelbaarheid te bewaren maar er nog steeds voor te zorgen dat de motor zijn leefbaarheid van een klassenleider behield.'

Compleet herzien voor 1999, is de CBR600 F4 nog steeds in staat de grenzen voor 600’s prestaties op de te zoeken en te verhogen. Lichter, compacter en met aanzienlijk meer vermogen is de F4’s nieuwe viercilinder motor gebruikt om Honda’s laatste ontwikkelingen te huisvesten, inclusief op RC45 geïnspireerde uit aluminium samengestelde cilinderkappen en LUB-gecoatte zuigers en een nieuw Dual-stage RAM luchtsysteem waarmee de motor in staat is er een ongelooflijke 110PK uit te persen.

Deze nieuwe motor zat vast aan een aluminium Pro Frame – voor de eerde keer voor de CBR600 – en was daarmee stijver dan het voorgaande stalen frame, en daarmee ook 15,4 pond (7 kilo) lichter en zorgde voor een vederachtig totaalgewicht van 372,6 pond (169 kilo). Nieuwe ophangingsystemen, inclusief vol aanpasbare Honda Multi-Action Suspension onderdelen, race-specs remmen, grote driespaaks velgen en low-profile banden ronden het totale, exceptionele en handelbare F4 pakket af. Het enige wat niet veranderde, waren de all-round capaciteiten van de CBR, wat hem net zo comfortabel op de weg, als competent op het circuit maakt. Precies geschetst naar gedachten en verwachtingen van motorrijders voor vele komende jaren.




En dan nu: Posertijd! *D


Specs:
- 25 KW
- MF sticker
- Alarm
- Kleine knipperlichten voor/achter
- Mivv GP Titanium
- Hotbodies voor


To do:
-Stalen remleidingen voor
- Xenon






Specs:
- Donker kuipruitje
- Carbon uitlaat
- Xenon
- Kleine knippers voor & achter
- 25 kw :(
- Xenon
- Carbon kroonplaat sticker


To do:
- Undertail
- Duo seat cover






Specs:
- special paint
- Yoshi demper.
- stalen remleidingen
- k&n luchtfilter
- MRA db-ruitje
- LED achterlicht
- titax hendels
- rem/schakel setje gepoedercoat










Specs:
- MF sticker
- MPP2CT banden
- LED achterlicht met helder glas en geïntegreerde knippers
- Sebring sportuitlaat
- Duo-steppies verwijderen
- Middenbok verwijderd
- kleine knippers voor
- 8000 bi-xenon
- Dark-smoke DB-ruitje


To do:
- kph inkorten





Specs:
- Volledig standaard





Specs:
- Open devil sb2 carbon sportuitlaat
- Zwart dubbel bubble ruitje
- Rode preload adjusters en rode cbr handvaten
- RVS cbr ketting beschermer
- Witte Kleine arrow knippers voor
- Wit acherlicht met geintergreerde knippers
- Sport spiegels
- K&N luchtfilter
- Gele rimstriping





Kir

Specs:
-25 KW
- Donker dubbelbubble kuipruitje
- Kleine knipperlichtjes voor
- LASER Pro d'Or
- Snelle carbon sticker op mn tank
- Kleine carbon-look spiegels met geintegreerde knippers
- Hugger






Specs:
- Laser uitlaat
- MF Sticker
- 'Mooie' Roze stickers verwijderd
- Kleine knipperlichten achter
- Taartschep ingekort
- Carbon kroonplaat cover






Specs:

- Seatcover
- Pit eck undertail
- buddyseat slot verplaatst achter achterschokbreker reservoir
- Rode velgstriping
- hand made plaatjes voor verwijderde passagiersbeugel
- rempomp deksel met cbr-logo
- olievuldop met cbr-logo


To do:
- Verkopen/inruilen


Specs:
- Programmeerbare ontsteking en Injectie van Carmo
- Race-radiateur & extra olie-koeler
- Instelbare WP voorvork
- Instelbare WP achterveer/demper
- Instelbare WP stuurdemper
- Stalen remleidingen
- Galfer Wave Breaking remschijven voor en achter
- Volledig Laser uitlaat systeem
- Demper Titanium Laser hotcam
- ten kate rem schakelset
- acumen gear indicator







Specs:
- LeoVince SBK EvoII Alu demper
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Ruud Fredericks Dynokit stage 1
- RVS uitlaatbochten/collector
- Undertail
- Rizoma kentekenplaathouder
- LED achterlicht
- LED knippers voor/achter
- special paint
- seatcover
- hugger
- MRA DB-ruitje
- witte reflecterende rimstriping
- zwarte stepjes
- harri's handvaten
- kleine stuurgewichtjes
- MF-sticker :9






Specs:
-Yoshimura uitlaat
- Kleine knippers achter
- Snuggere als bestuurder






Specs:
-Laser Hotcam
-Led knipperlichten voor
-Hugger






Specs:
- 25 KW -O-
- Mivv Oval Carbon uitlaat (zonder db-killer *O*)
- Hotbodies knipperlichten voor
- MF sticker
- Stalen remleidingen voor+achter
- Kleine knipperlichten achter
- Carbon tankpad
- titax hendels


To do:
- Zwart kuipruitje
- Rode rimstriping
- Xenon





Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen. De vaste gasten worden toch nog even vernoemd in de OP.

Daan#1
Huidige motor: Honda CB600F Hornet




Gh0st
Huidige motor: Honda CB600F Hornet




Denboet
Huidige motor: Honda CBR600RR




NorthSider
Huidige motor: Honda CBR600RR




De ‘Altijd Handig’ afdeling





[me=""]Disclaimer:
Post je langer dan 3 topic's niet mee, dan ga je uit de OP.
Terugzetten kan altijd door middel van een PM naar de huidige TS.
Leeftijdswaarschuwing: 18+ :+
Dit is geen topic voor tere zieltjes })[/me]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.