Het Honda CBR600F/FS Topic deel 99 "Op naar de 100!"

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoezieQ

MF veteraan
22 sep 2008
23.510
0
Voorthuizen
2vv4c9y.jpg


*O* *O* DEEL 99 *O* *O*
"Op naar de 100!"






Voorgaande Delen

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30
31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59
60,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,
90,91,92,93,94,95,96,97





Regels voor newbies:​
  1. Om te beginnen: Stel je eens gewoon netjes voor. wie/wat/waar foto's van je vriendin (of van jezelf, als je vrouw bent) en meer van dat gedoe. Bij niet netjes voorstellen komen we er vanzelf wel achter wie je bent en wat je adres is.
  2. Laat je niet afschrikken door de reacties op jou, de newbie. Je lekker afreageren op de newbies is natuurlijk altijd leuk om te doen. Gewoon stug volhouden en wie weet word je ooit geaccepteerd (behalve Vincent, die zal nooit worden geaccepteerd, hooguit getolereerd) Ga er trouwens maar niet van uit dat er ooit normaal tegen je wordt gedaan.
  3. Als je dan toch vol houd: Vergeet niet de Quote-knop te gebruiken, anders kan je net zo goed meteen weer oprotten
  4. Als je dan toch nog durft terug te komen: Leer dan ook netjes alles bij te lezen. We gaan niet alles 10x vertellen dus het heeft geen zin om te vragen hoe of wat. Heb je daar geen zin in, prima, maar ga dan niet zitten zeiken dat je iets niet volgt of snapt.
  5. Organiseer een barbeque. Doet het altijd goed en je scoort misschien meteen wat punten (of niet, dat is altijd weer de verrassing) Denk trouwens niet dat je er vanaf komt met een hamburger en een stokje sate. het eten moet veel en in overvloed aanwezig zijn. Dit geld ook voor het drinken.
  6. Ga niet meteen populair mee lopen doen met de rest. Net zo meeschreeuwen als de rest en je kan net zo goed meteen weer terug kruipen onder die steen waar je vandaag kwam
  7. Meest belangrijk: Jij bent de newbie. JIJ hebt je dus maar aan te passen in plaats van andersom. Als mensen op je lopen te zeiken zal je het wel verdiend hebben. kan je daar niet tegen? zie punt 7.
  8. Niet eens met bovenstaande? doe dan maar geen moeite om ook maar 1 post te maken en ga maar weer terug naar het Viva-forum om met je vriendinnetjes te praten over wat je vanavond gaat eten ofzo.
  9. Als je ergens handig in bent (byv: bestraten, (motor)onderdelen regelen, reparaties, noem maar op) zal het inwijden (iets) soepeler kunnen verlopen



Ons Record​
recjb.jpg
Mede volgespamt door:





Voorgaande ritten en meetingen

Hoe was het op 20-04-2008? - toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20-07-2008? - cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28-08-2008? - CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op 30-08-2008? - DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10-01-2009? - CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
Hoe was het op 19-04-2009? - toertocht honda cbr600f/fs 19 april
Hoe was het op 26-07-2009? - De Noord-Hollandsche Honda CBR600 F/FS meeting + tour
Hoe was het op 04-10-2009? - Het Honda CBR600F/FS Kartmeeting 2009 Topic
gecancelde ardennenmeeting '( - Het Honda CBR600F/FS Voorjaarsmeeting (Ardennen) 2010 Topic

Gaat er nog ge'meet' worden?
Voorlopig even niet​




De 'Hall of (SH)/Fame' der verdwenen spiegels
  • 1. Schwenneh
    - Spiegel kapot tegen tuinhekje ouders...
  • 2. LeonCBR
    - Spiegel 1: Was al stuk bij aanschaf.. maar daar bleef het niet bij
    - Spiegel 2: Een week na aanschaf: Duimpje door spiegel door eigen brute kracht...
    - Spiegel 3: 2 weken naar aanschaf: Spiegel zat vast in de schutting en brak
    - Spiegel 4: Is besteld, dus tot nu toe nog heel... en inmiddels gemonteerd en nog steeds heel
  • 3. Michiel Jansen
    - Spiegel afgebroken door bijdehande collega...
    - Beide Spiegels verloren langs de A17 tijdens geforceerde off-road rit
  • 4. Gh0st
    - Spiegel gesneuveld bij een ongeluk
  • 5. Ferrariman
    - Spiegel gebruikt als sneeuwschuiver
  • 6. TnecniV
    - Dankzij modder en een te grote kneedown
  • 7. NorthSider
    - Spiegel kapot na aanrijding met herdershond
  • 8. cbrtweety
    - Spiegel 'ineens' stuk




En dan nu: Posertijd

full



2upahoo.jpg



4fy0c1.jpg



HPIM1976.JPG




i3a246.jpg



20121118_150029.jpg

~[/center]



7101.jpg



DSC_9122copy.jpg



IMG_04492_zps5b5d2cd7.jpg




~



Bun
20121015143444.jpg




P1000771.jpg



img2183n.jpg



521377_10150915759509145_1109787795_n.jpg





Joepi5
221564_330396367051361_854312541_o.jpg



2mq9nyb.jpg



844A015C-8AA7-4772-8405-4FA61988E01E-10679-000003242987D140.jpg



PICT0098.jpg



cbr2.png



Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen. De vaste gasten worden toch nog even vernoemd in de OP.




21dh83n.jpg




DuFFf.jpg



full



vo7mvm.jpg



Handige shit hoekkie





[me=""]Disclaimer:
Post je langer dan 3 topic's niet mee, dan ga je uit de OP.
Terugzetten kan altijd door middel van een PM naar de huidige TS.
Wil je (een verandering) in de OP? Ook dan een PM naar de huidige TS.

Leeftijdswaarschuwing: 18+ :+
Dit is geen topic voor tere zieltjes }) [/me]
 
Maar natuurlijk, Zandvoort.. Was 8 september 2012.. Dus was ook echt niet warm meer, en ik rij ook nog in November hoor met lagere temperaturen, nie so stoer doen :P Of bedoel je dat het nog zo mooi zonnig was toen bij jou ? :+ _O-

Nee, bedoelde meer dat het in november kwa weer toen nog zomer leek :P
 
Nieuw deeltje, tijd dat ik ook maar eens in de OP kom te staan:

yWhZPXv.jpg


Danke schön! :)

Even terugkomend op mijn avontuur op pagina 100 van het vorige deel. Hoe reageert jullie CBR zodra je het gas dichtdraait? Moest wel even wennen namelijk vanavond op de terugweg dat hij nog 1 á 1,5 seconden blijft hangen op de snelheid en daarna afremt op de motor.
 
Dat hoort ook niet hoor, hij moet gewoon meteen beginnen te remmen op de motor.

Hoeveel RPM draait ie stationair?
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry, goed verhaal inderdaad Jasperr :P

Wel echt fijn dat je garage dit ook zo goed oppakt.. En dat je er niet eens voor hoeft te betalen, las vanavond een verhaaltje van iemand die onderhoud liet doen bij Ducati garage.. Liep niet helemaal lekker.. En die verhalen hoor je helaas vaker dan positieve ervaringen..

Maar ja, volgens mij heb ik wel hetzelfde, gas los en dan blijft ie nog ff hangen.. Maar kan dat misschien ook liggen aan hoe goed je gashendel/kabels/geenideehoedatwerkt gesmeerd is ofzo?
:+
I%20have%20no%20idea.jpg
 
Hij moet bij gas los gewoon de brandstoftoevoer dicht trappen. Moet niet zo zijn dat je gaskabels zoveel ruimte laten, maar zelfs dan moeten de carbs gewoon meteen dicht gaan.
 
Kan het ook niet zijn dat hij bedoelt dat het 1 tot 1,5 seconden gewoon heel langzaam gas terugneemt en daarna meer?
Ik weet het ff niet hoor hoe het bij mij is, denk dat wel snel gas er af gaat, maar seconden vertraging is niet zo lang toch..?
 
Kan het ook niet zijn dat hij bedoelt dat het 1 tot 1,5 seconden gewoon heel langzaam gas terugneemt en daarna meer?
Ik weet het ff niet hoor hoe het bij mij is, denk dat wel snel gas er af gaat, maar seconden vertraging is niet zo lang toch..?

Ja, ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar ik voel wel zeker verschil met ervoor. Eerder remde de motor echt direct af, nu zit er inderdaad een seconde tussen en remt dan langzaam af. Al met al lig ik er niet wakker van, was even wennen maar hij rijdt weer! ;)
 
Hij zou, in ieder geval mijne, 1200 toeren stationair moeten draaien, zonder choke uiteraard... Op de choke zit hij meestal rond de 3000 toeren :+
Zijn vuistregels en is deels afhankelijk van hoe goed je synchronisatie is, er is geen echte waarheid wat zulke dingen betreft zolang de motor regelmatig en soepel rondloopt. 1000 tot 1200 is helemaal prima.

Wat ik als optie verwachtte is 1500 of zelfs 1600+, zo hoog dat er genoeg benzine in je systeem zit bij gas dicht om toeren vast te houden.
 
Ik denk dán dat je synchronisatie helemaal fucked zal zijn, hoelang geleden gescynt? Mogelijk valse lucht na onzorgvuldig monteren van de carb inlaten, of enorm slecht gemonteerde luchtfilterrubbers.
 
Laatst bewerkt:
Zijn vuistregels en is deels afhankelijk van hoe goed je synchronisatie is, er is geen echte waarheid wat zulke dingen betreft zolang de motor regelmatig en soepel rondloopt. 1000 tot 1200 is helemaal prima.

Wat ik als optie verwachtte is 1500 of zelfs 1600+, zo hoog dat er genoeg benzine in je systeem zit bij gas dicht om toeren vast te houden.

Ja, tuurlijk, of hij nou 11 of 1300 toeren stationair maakt, is niet zo heel erg belangrijk idd, maar volgens het boekje zou hij rond de 1200 moeten zitten als indicatie meer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan