HET Honda CBR600F topic deel 2!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ff te gaar om bij te lezen.. Maar mensen uit omgeving utrecht, ik ga morgen lekker een stukje toeren, en zoek nog een voorrijder / meerijder :) Dus roep ff wat op msn... ik gok dat ik rond 10.00 wel weer achter de pc zit ;)
heb ook in utrecht topic een lijntje uitgegooid, dus is wel een kans dat 'we' dan meerijden met een andere gezellige groep..

daan? misschien :?





Weltrusten :W

:Z morguh :Z

Hey Stafan, ik had zeker graag meegegaan, maar ben vandaag "motorloos", krijgt zijn 48.000 beurtje. Die man gaf aan dat als er niks bijzonders is, ik hem zeker vandaag weer kan ophalen.......... dat hoop ik dus *O*
Anders ben ik morgen ook motorloos -O-
Dus als iedereen even met me mee kan hopen :)
 
hij is dan idd verandert. zoiets ben ik nu ook aant make om me digiteller aan te sluiten.

maar in dat geval;
kan of de tellerunit kapot zijn (dure grap)
of een kabelbreuk
of de snelheidssensor kapot zijn (als die net zo duur is als die van de f4 kost hij 120euro excl btw) tot er rotzooi op zit kan ik me haast niet voorstellen omdat hij opgesloten zit.

of stekkertje is los, of gecorrodeerd, dat kan je makkelijk controleren voor je hem koopt :)
 
heb ze ook wel ns gezien op een duitse site volgens mij, waren geeneens duur. maar ben eens gaan kijken hoe vaak ik m aan dat ding vastpak, en dat was best veel.

morgen nieuwe pilot power, beter!!!!!!!

Ik heb er zelfs een bagarek op zitten aan de achterkant... eigenlijk hoor ik daar, zelfs met mijn tas erop, nooit opmerkingen over... Alleen Cbr-kenners weten dat het er niet hoort :)

En gezien het super handig en practisch is voor je tas... en een stuk veiliger dan een rugtas, ben ik er heel gelukkig mee... met m'n schuiver van laatst had ik bovenop mijn spiegelreflex camera gevallen als ik mijn rugtas op mijn rug had zitten. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de camera, noch mijn rug.

En nu bleef hij mooi van de grond af, en doet het nog prima! :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij mijn dealer geweest en betreft bijgeluid tijdens rijden op klinker wegen wordt volgens de monteur veroorzaakt door speling tussen rembloken zadel waarin de blokken zitten van het voorwiel.
Hieraan is niets te doen (kan wel met buigen van plaatje maar is dan voor tijdelijk)
Het reageren van het gas is is nu een stuk beter nadat ze de speling uit de gaskabel hebben gehaald.( er is nog wel reaktie maar het is een stuk verbeterd)
Nu op naar de eerste 100km met dit mooie weer lukt dat wel.

Gewoon de remblokken eraf halen... die heb je toch niet nodig :)
 
Dat is gaaf spykes! zou je oom het leuk vinden (als ie tijd heeft) om bv met de volg meeting van ons een groepsfoto te maken voor in de o.p.?
als meerdere dat leuk vinden en wat eurotjes neerleggen, dan hoeft ie het dus uiteraard ook niet voor niets te doen?

Dat kan ik eventueel ook hoor :)
Of een willekeurige voorbijganger / cafemuts met mijn camera... ff alles instellen, overgeven en in de groep gaan staan :)
 
Ik zoek nog een CBR 600 achterveer, die van type F3. Ik heb al wel de stepjes erop zitten van dit type, nu de achterveer nog.

Ook zoek ik nog een verhoogde blanke kuipruit.

Wie helpt mij verder.

Groet # :? :9


Stuur mij maar even een mail, ik heb er nog 1tje thuis liggen!
 
Ik heb dus ondertussen weer een andere uitlaat dus de "OVER" mag de verkoop in. Ik heb geen zin om een los topic aan te maken dus maar gewoon ff hier.

Uitlaat is compleet met tussenpijp en ophangbeugel. Ik vraag er €130 voor. Plaatje zegt denk ik genoeg! Heb je intresse, stuur me ff een mailtje!

full
 
Laatst bewerkt:
Deze klinkt ook erg goed, jammer dat t op de comp niet tot zijn recht komt


thx,
Het probleem met opnemen is dat ik het met me telefoon heb gedaan. En toen van een filmpje alleen het geluid gepakt heb.
als ik met de voicerecorder een fragment maak klinkt die veel zwaarder dan hij eigenlijk is.
Ik heb ook nog opname mogelijkheid op me mp3 speler die ga ik binnenkort wel even testen kijken of dat beter klinkt :D
 
hhmm okay

waar is ie heen?

Staat nu in Harderwijk bij Marhekon. Geweldige kerel, veel verstand en super goede uitleg over alles dat je wil weten.

Hij raced zelf met een cbr. Gelijk gevraagd of hij ook circuitdagen organiseerd en dat doet ie.

Bij deze dus de vraag aan iedereen of hij en zij geïnteresseerd is zou zijn, dan kunnen we misschien als meeting zo'n circuitdagje doen
 
Ik heb dus ondertussen weer een andere uitlaat dus de "OVER" mag de verkoop in. Ik heb geen zin om een los topic aan te maken dus maar gewoon ff hier.

Uitlaat is compleet met tussenpijp en ophangbeugel. Ik vraag er €130 voor. Plaatje zegt denk ik genoeg! Heb je intresse, stuur me ff een mailtje!

[afbeelding]

Volgens mij is tweety wel geïnteresseerd in je Over!
 
Staat nu in Harderwijk bij Marhekon. Geweldige kerel, veel verstand en super goede uitleg over alles dat je wil weten.

Hij raced zelf met een cbr. Gelijk gevraagd of hij ook circuitdagen organiseerd en dat doet ie.

Bij deze dus de vraag aan iedereen of hij en zij geïnteresseerd is zou zijn, dan kunnen we misschien als meeting zo'n circuitdagje doen

Ja, ik! Moet dit jaar sowieso een circuitdag doen, dus met allemaal cbr-tjes lijkt me helemaal super!
Dan gaat zelfs mijn vriendin mee! (om te kijken, niet om te rijden) ;)
 
thx,
Het probleem met opnemen is dat ik het met me telefoon heb gedaan. En toen van een filmpje alleen het geluid gepakt heb.
als ik met de voicerecorder een fragment maak klinkt die veel zwaarder dan hij eigenlijk is.
Ik heb ook nog opname mogelijkheid op me mp3 speler die ga ik binnenkort wel even testen kijken of dat beter klinkt :D

Of je komt naar de meeting op 20 mei........ dan kunnen we het irl horen :9~

Meeting CBR600F Deel 2!!! (in het zuiden des lands)
 
Ja, ik! Moet dit jaar sowieso een circuitdag doen, dus met allemaal cbr-tjes lijkt me helemaal super!
Dan gaat zelfs mijn vriendin mee! (om te kijken, niet om te rijden) ;)

Oke dan! Ik schrijf het van iedereen op en dan hoop ik dat het allemaal nog gaat lukken dit jaar, aangezien hij moet kunnen, maar ook iedereen op dezelfde dag natuurlijk!

Maar goed, dat moeten we er maar voor over hebben!

En waarom zou je vriendin niet gaan rijden?
 
Voor de geïnteresseerden.
Bij OMP Motorsport kost een K&N filter voor een PC25 € 53,20 incl. BTW en excl. verzenden. Binnenkort moet ik toch die richting op en kan er dan wel wat meer meenemen.

Voor andere types heb ik nog geen prijs, maar geef maar even aan of je geïnteresseerd bent en voor welk type. Maken we er een inkoopactie van ;)


Heb zojuist ff wat info opgevraagd voor zo'n filter, maar je hebt twee types:

gewone K&N filter: heeft alleen als voordeel dat deze niet meer vervangen hoeft te worden, weet niet of dit echt goedkoper is, als je gaat kijken hoe vaak zo'n papieren filter vervangen moet worden, ten opzichte van de kosten voor zo;n filter en olie voor het schoonmaken. Wel overigens milieu vriendelijk :Y

Open K&N filter: Hierbij moet echt de motor opnieuw afgesteld worden en krijg je gelijk kosten voor dynojet ed. Ben je zomaar 600 tot 850 euro verder dat je hem helemaal in orde hebt. En da voor misschien 4 tot 8 pk meer??? wat je waarschijnlijk niet eens echt merkt als "gewone rijder" :N :N :N

Denk dat dit nuttige info is om een beslissing te nemen (zo niet, dan is het iig topicvulling om weer sneller bij topic 3 te komen ;) )
 
Heb zojuist ff wat info opgevraagd voor zo'n filter, maar je hebt twee types:

gewone K&N filter: heeft alleen als voordeel dat deze niet meer vervangen hoeft te worden, weet niet of dit echt goedkoper is, als je gaat kijken hoe vaak zo'n papieren filter vervangen moet worden, ten opzichte van de kosten voor zo;n filter en olie voor het schoonmaken. Wel overigens milieu vriendelijk :Y

Open K&N filter: Hierbij moet echt de motor opnieuw afgesteld worden en krijg je gelijk kosten voor dynojet ed. Ben je zomaar 600 tot 850 euro verder dat je hem helemaal in orde hebt. En da voor misschien 4 tot 8 pk meer??? wat je waarschijnlijk niet eens echt merkt als "gewone rijder" :N :N :N

Denk dat dit nuttige info is om een beslissing te nemen (zo niet, dan is het iig topicvulling om weer sneller bij topic 3 te komen ;) )

Je hebt maar 1 soort K&N filter.
Wel bestaan er motoren waar je ook losse filters per carburateur kan monteren. Voor de CBR-en bestaan hiervoor geen speciale K&N filters en zou je op zoek moeten gaan naar universele K&N filters die toevallig zouden passen. Wordt door niemand aangeraden.

Het gaat dus om een K&N vervangingsfilter, precies dezelfde vorm en maat als een standaardfilter maar dan beter.

Het voordeel is niet alleen dat je niet meer hoeft te vervangen, ook de filtrage is beter terwijl er ook een betere luchtdoorvoer wordt gerealiseerd.

Dus naast het milieu aspect, krijgt je motor ook iets meer lucht en prijstechnisch is het zeker interessant want je hoeft NOOIT meer te verwisselen en slechts 1x in de 80000 km schoon te maken.
Nou denk ik dat de kans klein is dat jij 80.000 km met dezelfde motor rijdt ;)

En je hoeft ook niet mee te doen, maar ik zou zeggen; lees je dan iets beter in in de voordelen van een dergelijk filter.
 
Je hebt maar 1 soort K&N filter.
Wel bestaan er motoren waar je ook losse filters per carburateur kan monteren. Voor de CBR-en bestaan hiervoor geen speciale K&N filters en zou je op zoek moeten gaan naar universele K&N filters die toevallig zouden passen. Wordt door niemand aangeraden.

Het gaat dus om een K&N vervangingsfilter, precies dezelfde vorm en maat als een standaardfilter maar dan beter.

Het voordeel is niet alleen dat je niet meer hoeft te vervangen, ook de filtrage is beter terwijl er ook een betere luchtdoorvoer wordt gerealiseerd.

Dus naast het milieu aspect, krijgt je motor ook iets meer lucht en prijstechnisch is het zeker interessant want je hoeft NOOIT meer te verwisselen en slechts 1x in de 80000 km schoon te maken.
Nou denk ik dat de kans klein is dat jij 80.000 km met dezelfde motor rijdt ;)

En je hoeft ook niet mee te doen, maar ik zou zeggen; lees je dan iets beter in in de voordelen van een dergelijk filter.

Je hebt gelijk Alex dat K&N één soort heeft, bedoelde 2 type filters, gewoon en open.
 
Vraagje...

Joyce666 rijdt een cbr600f uit 2000 (grizzly uitvoering) en heeft standaard een micron ekeur demper erop zitten. Nu was mijn vraag of deze op een bepaalde manier gedempt wordt en of dit eruit kan voor wat herrie! Een db killer zit er aan de achterzijde niet in dus dat is het niet.

Wie kan hier iets over vertellen of weet dit uit eigen ervaring..

[me="RML"]groet u })[/me]
:^ :^ :^

Kan alleen Max/Spykes hier nou een antwoord op geven???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan