Het Honda CBR600RR topic deel 74

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze stond ie erbij :X

[afbeelding]

Oud vs. nieuw

[afbeelding]

Bochten gemonteerd

[afbeelding]

Vering terug van servicebeurt

[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt weer wat

[afbeelding]
Je bent lekker bezig geweest al. Wat heb je allemaal aan circuitdagen in de planning staan voor het komende seizoen?
Ik zag trouwens Endurance Mettet bij de ZAC. Nu hadden ze alle andere dagen ook aparte namen meegegeven dus of dat daadwerkelijk een endurance is weet ik niet. Als dat zo is, ga ik misschien toch overwegen voor de lol een dagje mee te rijden als dat uitkomt.

Ik ben wel jaloers op je sleutelruimte. Mooi hoor 8-) .
Aan mijn racer heb ik zelf slechts een paar kleine klusjes gedaan. Al het onderhoud moet nog gedaan worden en misschien laat ik de kuipen ook opknappen. Ik wil teveel en kom tijd tekort :X
 
Zie ik het nut niet zo van in voor op de openbare weg, maar voor de circuit rijders zeker wel :Y
Al hoewel ik zelf niet op circuit rij , wil ik toch wel een Brembo Rempomp er op zetten :Y
Jouw voorvork zou ik sowieso standaard laten ook als je circuit gaat rijden. Wel af laten stellen voor het circuitwerk, maar die voorvork is standaard echt ontzettend goed. Alleen zo nu en dan eens laten onderhouden :Y
 
mooh niet iedereen wilt dat


je kan ook eerst bouwen en dan pas erna gaan rijden ..
Iedereen vind andere aspecten van het motorrijden leuk. Als de een erg gelukkig word van allerlei poserspul op zijn supersport motor, geen deuk in een pakje boter rijd en schaamranden van 3 cm op de banden heeft dan is dat prima. Zolang je maar met een smile van oor tot oor op de motor stapt, want daarvoor hebben de meeste mensen hun rijbewijs gehaald *D

Lang leve de lol 8-)
 
Iedereen vind andere aspecten van het motorrijden leuk. Als de een erg gelukkig word van allerlei poserspul op zijn supersport motor, geen deuk in een pakje boter rijd en schaamranden van 3 cm op de banden heeft dan is dat prima. Zolang je maar met een smile van oor tot oor op de motor stapt, want daarvoor hebben de meeste mensen hun rijbewijs gehaald *D

Lang leve de lol 8-)
En zo is het :Y Lekker er van genieten :]
 
Je bent lekker bezig geweest al. Wat heb je allemaal aan circuitdagen in de planning staan voor het komende seizoen?
Ik zag trouwens Endurance Mettet bij de ZAC. Nu hadden ze alle andere dagen ook aparte namen meegegeven dus of dat daadwerkelijk een endurance is weet ik niet. Als dat zo is, ga ik misschien toch overwegen voor de lol een dagje mee te rijden als dat uitkomt.

Ik ben wel jaloers op je sleutelruimte. Mooi hoor 8-) .
Aan mijn racer heb ik zelf slechts een paar kleine klusjes gedaan. Al het onderhoud moet nog gedaan worden en misschien laat ik de kuipen ook opknappen. Ik wil teveel en kom tijd tekort :X

Het enige wat ik van Mettet weet is dat het geen staande start zal zijn.
Tot nu toe alleen Spa staan. Ben wel van plan alle ZAC races te doen en als het meezit hier en daar nog een dagje vrij-rijden op Assen of miss Zandvoort.
 
Iedereen vind andere aspecten van het motorrijden leuk. Als de een erg gelukkig word van allerlei poserspul op zijn supersport motor, geen deuk in een pakje boter rijd en schaamranden van 3 cm op de banden heeft dan is dat prima. Zolang je maar met een smile van oor tot oor op de motor stapt, want daarvoor hebben de meeste mensen hun rijbewijs gehaald *D

Lang leve de lol 8-)

Eens! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden :).
 
Iedereen vind andere aspecten van het motorrijden leuk. Als de een erg gelukkig word van allerlei poserspul op zijn supersport motor, geen deuk in een pakje boter rijd en schaamranden van 3 cm op de banden heeft dan is dat prima. Zolang je maar met een smile van oor tot oor op de motor stapt, want daarvoor hebben de meeste mensen hun rijbewijs gehaald *D

Lang leve de lol 8-)


hehe klopt wel wat je zegt dickie . ik sla telkens 1 a 2 seizoen over , rij dan weer een aantal circuit dagen .... en de rest weer woonwerk .. ( volhangen en onderhoud plegen)


en zo kloten we weer wat aan . *D
het spul wat we erop zetten heeft inderdaad een persoonlijke voorkeur .. :P

de een hangt hem vol goodies .. en de een ragt er vrolijk op los met alles orgineel .. :Y :Y
 

thnx ,

is ook niet eventjes gedaan , orginele tapeindes ging er mee uit met los draaien en dat ging niet zo dat je het er weer terug in kon draaien omdat je niet kan zien wat je doet als de flensjes voor het gat zit waardoor er 1 scheef ging , dus ik heb nieuwe tapeindes besteld en moertjes , en nu is dat ook allemaal weer nieuw.

zijn er mensen hierow die met een Rapid bike evo rijden ??
 
Laatst bewerkt:
thnx ,

is ook niet eventjes gedaan , orginele tapeindes ging er mee uit met los draaien en dat ging niet zo dat je het er weer terug in kon draaien omdat je niet kan zien wat je doet als de flensjes voor het gat zit waardoor er 1 scheef ging , dus ik heb nieuwe tapeindes besteld en moertjes , en nu is dat ook allemaal weer nieuw.

zijn er mensen hierow die met een Rapid bike evo rijden ??


heb de racing .. versie
 
thnx ,

is ook niet eventjes gedaan , orginele tapeindes ging er mee uit met los draaien en dat ging niet zo dat je het er weer terug in kon draaien omdat je niet kan zien wat je doet als de flensjes voor het gat zit waardoor er 1 scheef ging , dus ik heb nieuwe tapeindes besteld en moertjes , en nu is dat ook allemaal weer nieuw.

zijn er mensen hierow die met een Rapid bike evo rijden ??

Dat had ik ook. Sommige tapeindes waren zelfs krom. Heb ook alles vervangen.
 
Dat had ik ook. Sommige tapeindes waren zelfs krom. Heb ook alles vervangen.

ja dat zijn geen leuke grapjes ,bij mij was 1 scheef erin gegaan , gelukkig was het schroefdraad in het blok nog goed , dus kon de nieuwe er gewoon in.

hij klinkt wel als een beest , 12 april afstellen bij Ruud Fredriks !!
 
Heb dikke problemen met de goedkope kappen uit China, op sommige punten sluiten ze niet goed aan en mijn MRA ruit past er ook niet goed op |(, daarnaast mis ik de clipjes blijkbaar die achter de zijkappen moeten zitten waardoor ik de zijkanten aan de voorkant kan monteren, iemand een idee wat voor clipjes dat horen te zijn?

Zo staat ze er nu bij:
7i1q.jpg


Ik wil ook de wielen gaan poedercoaten in het wit, zou dat staan? Wat denken jullie erover?
 
Laatst bewerkt:
Heb dikke problemen met de goedkope kappen uit China, op sommige punten sluiten ze niet goed aan en mijn MRA ruit past er ook niet goed op |(, daarnaast mis ik de clipjes blijkbaar die achter de zijkappen moeten zitten waardoor ik de zijkanten aan de voorkant kan monteren, iemand een idee wat voor clipjes dat horen te zijn?

Zo staat ze er nu bij:
[afbeelding]

Ik wil ook de wielen gaan poedercoaten in het wit, zou dat staan? Wat denken jullie erover?
Zwart laten, misschien een wit velglint er op :Y
 
Heb dikke problemen met de goedkope kappen uit China, op sommige punten sluiten ze niet goed aan en mijn MRA ruit past er ook niet goed op |(, daarnaast mis ik de clipjes blijkbaar die achter de zijkappen moeten zitten waardoor ik de zijkanten aan de voorkant kan monteren, iemand een idee wat voor clipjes dat horen te zijn?

Zo staat ze er nu bij:
[afbeelding]

Ik wil ook de wielen gaan poedercoaten in het wit, zou dat staan? Wat denken jullie erover?
das typisch voor Chinese kappen ;)
 
Heb dikke problemen met de goedkope kappen uit China, op sommige punten sluiten ze niet goed aan en mijn MRA ruit past er ook niet goed op |(, daarnaast mis ik de clipjes blijkbaar die achter de zijkappen moeten zitten waardoor ik de zijkanten aan de voorkant kan monteren, iemand een idee wat voor clipjes dat horen te zijn?

Zo staat ze er nu bij:
[afbeelding]

Ik wil ook de wielen gaan poedercoaten in het wit, zou dat staan? Wat denken jullie erover?


kijk eens op de site van probolt kun je alles vinden van schroefjes en lips en rubbertjes voor je RR


nog een tip vraag in het fotoshop topic of ze ze even wit maken heb je een idee

;)
 
Thanks all :), ik had al het idee om vanaf het begin gewoon alle OEM boutjes en moertjes en clips etc. te bestellen bij mijn lokale Honda dealer maar ik wou weer een beetje besparen en alles bij de bouwmarkt gaan halen, nu ben ik zoooveel tijd en benzine kwijt aan het heen en weer rijden dat ik denk dat ik beter gewoon alles had kunnen bestellen via de dealer |( . Meeren deel van mijn boutjes zijn trouwens ook van Probolt, alleen zijn er sommige clipjes en andere boutjes (montage koplampen, roosters, ram air buizen) die niet bij standaard sets worden meegeleverd.

Jaa ik heb witte GP striping alleen krijg ik het ouwe blauwe striping er niet af en word er helemaal gek van, het kost me 3 kwartier om een kwart wiel te doen (een zijde), langzaam met mijn nagel pulken. Het orginele idee was ook om de wielen zwart te houden en dan witte rimstiping, nu ik dat blauwe er niet af krijg is mijn enige hoop nog de velgen gewoon te laten poedercoaten, maar om dat weer in de zelfde kleur te doen voor 200 euro is niet echt voordelig. Ik heb al een hoop geprobeerd om het los te krijgen zoals:

-WD40 (geen effect)
-K&N power kleen (wel lekker schoon!)
-glasmesje (sloop ik alleen de coating mee)
-stanleymesje (idem dito)
-verhit met fohn (het met de nagel krabben gaat iets sneller maar nog steeds drama)

Tips zijn welkom :P.

Hier nog wat kiekjes:
hii3.jpg

anz1.jpg


Owja vandaag ook geprobeerd een 07-12 teller op mijn 04 te monteren maar dat lukte niet, de monteer gaatjes komen niet overeen en de knipperlichten doen het niet meer zodra je de nieuwere teller erop aansluit. De rest doet het overigens wel, toeren,snelheid, brandstof/koeling/grootlichtlampje/HISS lampje etc. Alles doet het eigenlijk behalve de knipperlichten en montage plaats.

Dus voor degene die de upgrade van plan waren, niet doen! Tenzij je heel handig bent met bedradingen enzo :P. Het is niet plug-n-play
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan