Het Honda CBR600RR topic deel 75

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja :Y dit is mijn eigen motor, met knipperlichtjes, zonder kentekenplaatverlichting :+ [afbeelding]
Hier kan toch een kentekenplaatverlichting op, de kabel ligt er toch :?
Zelf heb ik daar (onder de uitlaat )helemaal geen kabel :N mijn achterlicht heb ik in het kontje zitten :Y
De kentekenplaat mag wel iets schuiner :Y
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met PVM wielen in een 2003 cbr 600 rr?
Velgen komen uit een cbr 1000 rr 2004/2007

Wat ik aan zou moeten passen en dergelijke.

En dan kom ik ook aan een 190 achterband ipv 180, iemand ervaring? :)
 
Iemand ervaring met PVM wielen in een 2003 cbr 600 rr?
Velgen komen uit een cbr 1000 rr 2004/2007

Wat ik aan zou moeten passen en dergelijke.

En dan kom ik ook aan een 190 achterband ipv 180, iemand ervaring? :)

PVM wielen zijn heel populair bij de CBR1000RR, vooral in de racerij dus als je ze tweedehands op de kop gaat tikken moet je goed kijken of ze nog recht zijn en geen (grindbak) schade hebben. Ik wou ze eerst ook hebben.

Als je CBR1000RR PVM of OEM wielen wilt gaan gebruiken op een CBR600RR dan zou je de lagers en afstand bussen moeten vervangen. Ook zou je de interne cylinder van de voorwiel wellicht moeten vervangen. Ik maak gebruik van CBR1000RR vorken dus in principe heb ik er ervaring mee alleen gaat het bij jou juist de andere kant op.

Daarnaast kan je met PVM velgen alleen PVM tandwielen gebruiken als het goed is. Dus hou daar ook rekening mee, en misschien passen je huidige remschijven niet op de PVM velgen.

Ik had gehoord dat insturen wat lastiger gaat met 190 achterband maat.

PM maar als je nog extra informatie wilt hebben.
 
En die bodis ktph kan ook met de originele uitlaat dat je weet ?
Op elke site lees ik alleen icm bodis uitlaat namelijk.
 
Wat een boefjes! Ik heb wel netjes een kenteken verlichting O-)
Zitten alleen geen draadjes meer op :9 Die zijn gesneuveld toen ik mijn kenteken plaat steeds in klapte.....

:+
Hier kan toch een kentekenplaatverlichting op, de kabel ligt er toch :?
Zelf heb ik daar (onder de uitlaat )helemaal geen kabel :N mijn achterlicht heb ik in het kontje zitten :Y
De kentekenplaat mag wel iets schuiner :Y

Ja de kentekenplaatverlichting zat er ook bij toen ik het kocht :+ maar ik heb het laten monteren en ze zijn het onderdeel vergeten...
Achterlicht in het kontje blijft wel het mooist :9

En die bodis ktph kan ook met de originele uitlaat dat je weet ?
Op elke site lees ik alleen icm bodis uitlaat namelijk.

Dat durf ik niet zeker te zeggen... Ik heb zelf een Akra en dat past gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, nou ik wacht wel even op mijn nieuwe achterlicht. Misschien dat ik wel zelf iets in elkaar kan zetten. Liefst inklapbaar :Y
 
PVM wielen zijn heel populair bij de CBR1000RR, vooral in de racerij dus als je ze tweedehands op de kop gaat tikken moet je goed kijken of ze nog recht zijn en geen (grindbak) schade hebben. Ik wou ze eerst ook hebben.

Als je CBR1000RR PVM of OEM wielen wilt gaan gebruiken op een CBR600RR dan zou je de lagers en afstand bussen moeten vervangen. Ook zou je de interne cylinder van de voorwiel wellicht moeten vervangen. Ik maak gebruik van CBR1000RR vorken dus in principe heb ik er ervaring mee alleen gaat het bij jou juist de andere kant op.

Daarnaast kan je met PVM velgen alleen PVM tandwielen gebruiken als het goed is. Dus hou daar ook rekening mee, en misschien passen je huidige remschijven niet op de PVM velgen.

Ik had gehoord dat insturen wat lastiger gaat met 190 achterband maat.

PM maar als je nog extra informatie wilt hebben.
Even een kleine aanvulling: Met PVM-velgen kan je er ook voor kiezen om met originele tandwielen te rijden, maar de andere mogelijkheid is om te gaan voor een race-tandwielhouder en dan zit je dus vast aan PVM-tandwielen.
Hoewel je bij JVP ook van andere merken tandwielen kunt bestellen die erop passen.

Verder weet ik niet wat er precies aangepast moet worden om PVM-velgen van een 1000rr in een 600rr te krijgen, maar het zal ongetwijfeld niet 1 op 1 passen.
full
 
Ah oke, nou ik wacht wel even op mijn nieuwe achterlicht. Misschien dat ik wel zelf iets in elkaar kan zetten. Liefst inklapbaar :Y
Gewoon de originele afzagen :Y kost niks ,en als je een beetje handig bent kun je ook nog een kentekenplaatverlichting er bij zetten :Y
full

En dan doe je mij een goed bod voor de Micron uitlaat en dan ziet het er zo uit _O-
full
 
Dat ziet er inderdaad heel schoon uit. Ik denk dat ik dit ook maar ga doen :)
Nog tips and tricks ?
Je micron uitlaat overnemen zit er helaas nog niet in :(
Ik heb trouwens ook een verlagingsset besteld voor de uitlaat, just in case.
Op een ander forum zag ik dat de tripage icm een standaard uitlaat toch wel erg nauw komt.
 
Dat ziet er inderdaad heel schoon uit. Ik denk dat ik dit ook maar ga doen :)
Nog tips and tricks ?
Je micron uitlaat overnemen zit er helaas nog niet in :(
Ik heb trouwens ook een verlagingsset besteld voor de uitlaat, just in case.
Op een ander forum zag ik dat de tripage icm een standaard uitlaat toch wel erg nauw komt.
Suc6 met het maken van de ktph , weet niet hoe hoog een standaard uitlaat zit :N maar zo als je ziet zit de Micron ook hoog :Y
full

full

full

full
 
Zojuist eerste ritje voor dit jaar gemaakt met nieuwe uitlaat.

Afgelopen winter een Leovince e-keur op te kop weten te tikken zodat die er ook in Duitsland en eventueel het circuit op kan blijven zitten. Hier voor had ik exact dezelfde demper, maar dan met not for road use-tekst op de onderzijde.

Echter maakt die nieuwe vele malen meer lawaai. Zelfs met db-killer er in. Ze zijn beide titanium uitgevoerd en volledig open. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb alleen de demper vervangen. Ze zijn beide open.

:?
 
Zojuist eerste ritje voor dit jaar gemaakt met nieuwe uitlaat.

Afgelopen winter een Leovince e-keur op te kop weten te tikken zodat die er ook in Duitsland en eventueel het circuit op kan blijven zitten. Hier voor had ik exact dezelfde demper, maar dan met not for road use-tekst op de onderzijde.

Echter maakt die nieuwe vele malen meer lawaai. Zelfs met db-killer er in. Ze zijn beide titanium uitgevoerd en volledig open. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb alleen de demper vervangen. Ze zijn beide open.

:?

Demping wol eruit/verbrand ?

Alle LeoVince uitlaten voor uw motor - Productoverzicht - Leovince uitlaten, ff zoeken op dempervulling ? heb je ws ook wel weer een paar gasdichte popnagels nodig..
 
Laatst bewerkt:
Zojuist eerste ritje voor dit jaar gemaakt met nieuwe uitlaat.

Afgelopen winter een Leovince e-keur op te kop weten te tikken zodat die er ook in Duitsland en eventueel het circuit op kan blijven zitten. Hier voor had ik exact dezelfde demper, maar dan met not for road use-tekst op de onderzijde.

Echter maakt die nieuwe vele malen meer lawaai. Zelfs met db-killer er in. Ze zijn beide titanium uitgevoerd en volledig open. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb alleen de demper vervangen. Ze zijn beide open.

:?

Geen idee hoe het kan, maar vind het wel vermakelijk _O-
 
Zojuist eerste ritje voor dit jaar gemaakt met nieuwe uitlaat.

Afgelopen winter een Leovince e-keur op te kop weten te tikken zodat die er ook in Duitsland en eventueel het circuit op kan blijven zitten. Hier voor had ik exact dezelfde demper, maar dan met not for road use-tekst op de onderzijde.

Echter maakt die nieuwe vele malen meer lawaai. Zelfs met db-killer er in. Ze zijn beide titanium uitgevoerd en volledig open. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb alleen de demper vervangen. Ze zijn beide open.

:?

kan zijn dat je vorige demper een keer is hervuld met nieuwe demperwol.
 
Maar het is juist om dit soort situaties te voorkomen _O-

[afbeelding]

Ja dat snap ik! :) Vermakelijk dat je juist een uitlaat MET E-keur neemt dan dat die nog meer lawaai maakt, haha.

Voordat je zo'n controle krijgt moet je gewoon een paar schroefjes in je uitlaat mikken. Zodra het gas open gaat kan oom agent lekker schroefjes koppen :)
 
Stoer man, die agent doet ook gewoon zijn werk..

Als jij je niet aan de regels houdt moet je van tevoren bedacht zijn wat de consequenties zijn mocht je tegen de lamp lopen. Ga dan niet lopen huilen tegen de desbetreffende diender. :W
 
Stoer man, die agent doet ook gewoon zijn werk..

Als jij je niet aan de regels houdt moet je van tevoren bedacht zijn wat de consequenties zijn mocht je tegen de lamp lopen. Ga dan niet lopen huilen tegen de desbetreffende diender. :W

zo , jij bent wel fel opeens !! ik moet je eerlijk zeggen ik heb geen db meter , dus als ik zo'n db killer erin doe , moet je altijd maar hopen dat et goed is , is dat niet zo dan krijg je dus die reakties die hierboven gegeven word , voor 2 db te veel op de bon geslingerd worden.
 
Stoer man, die agent doet ook gewoon zijn werk..

Als jij je niet aan de regels houdt moet je van tevoren bedacht zijn wat de consequenties zijn mocht je tegen de lamp lopen. Ga dan niet lopen huilen tegen de desbetreffende diender. :W

Hahaha, hoop dat het geen reactie is op wat ik zei, want dat was totaal niet serieus :') :')
 
Nog geen pak gekocht :+
Maar mijn motor getrakteerd op nieuwe spiegels, met rode insert *O*

Hoop dat ze snel binnenkomen :9

r-version-race_1.jpg
 
Dat zijn wel leuke dingen die spiegels haha. Wat er al niet mogelijk is.
Ik heb van de week ook maar een Seat cowl uit China besteld. Kennis spuit die dan wel in de juiste kleur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan