Het Honda CBR900RR FireBlade Topic deel 101

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo beste mensen.

gebeurt het regelmateig ook bij jullie dat het blokje tussen de stator en de spannigings regelaar door brandt, want ik heb namelijk al een keertje eerder gehad sinds ik de blade heb.
maar toen had het blokje er tussen weg geknipt en een kroon steentje er tussen gezet, en het werkte perfect.
tot op heden want ik effe de boel controleren en toen kwam ik tot de ontdekking dat kroon steentjes waren weg smolten.
en wat kunnen we er allemaal tegen gaan doen,vervangen maar dat snap ik.
dat het gewoon in de toekomst niet weer gaat gebeuren.
of is dit gewoon een bekend probleem.

Dit is een welbekend probleem inderdaad.

Meestal komt dat doordat de stekkerverbindingen niet zo heel goed contact maken, Zeker als er veel vermogen (veel stroom) doorheen gaat worden de verbindingen warm en kan de stekker dus wegsmelten B|

In principe kan je elke gewenste stekkerverbinding ertussen maken of ze simpelweg aan elkaar solderen en voorzien van een stukje krimpkous, Het belangrijkste is dat je zorgt dat je een goede verbinding maakt (bijvoorbeeld bij het gebruik van de welbekende AMP kabelschoentjes deze met een fatsoenlijke krimptang eraan te knijpen)

Een kroonsteentje is in principe ook een optie, alleen zal je de uiteinden van de kabels moeten voorzien van een adereindhuls, hierdoor beschadig je bij het aandraaien van de schroefjes van de kroonsteen de losse aders niet waardoor deze op den duur slecht contact gaat maken en dan krijg je weer dat de boel weg smelt.

Ik moet er wel bijzeggen dat een kroonsteentje eigenlijk wel een noodoplossing is, Het mooiste is natuurlijk om er gewoon goede andere connectors op te zetten
 
klopt het was een tijdelijke oplossing.
maar door de laaste tijden en vele uren gewerkt te hebben heeft de motor iets minder aandacht gehad anders was het op een normale manier opgelost.
 
Dit is een welbekend probleem inderdaad.

Meestal komt dat doordat de stekkerverbindingen niet zo heel goed contact maken, Zeker als er veel vermogen (veel stroom) doorheen gaat worden de verbindingen warm en kan de stekker dus wegsmelten B|

In principe kan je elke gewenste stekkerverbinding ertussen maken of ze simpelweg aan elkaar solderen en voorzien van een stukje krimpkous, Het belangrijkste is dat je zorgt dat je een goede verbinding maakt (bijvoorbeeld bij het gebruik van de welbekende AMP kabelschoentjes deze met een fatsoenlijke krimptang eraan te knijpen)

Een kroonsteentje is in principe ook een optie, alleen zal je de uiteinden van de kabels moeten voorzien van een adereindhuls, hierdoor beschadig je bij het aandraaien van de schroefjes van de kroonsteen de losse aders niet waardoor deze op den duur slecht contact gaat maken en dan krijg je weer dat de boel weg smelt.

Ik moet er wel bijzeggen dat een kroonsteentje eigenlijk wel een noodoplossing is, Het mooiste is natuurlijk om er gewoon goede andere connectors op te zetten

Bij mij waren ze verbonden met AMP kabel schoentjes en deze waren compleet versmolten, resultaat kortsluiting en een kapotte stator :( Nu dus een stevige stekker verbinding. *O*
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,

Ik ben ook van plan een 929 te halen uit 2000! Wat zijn de kwalen behalve de SR en dynamo?

Hij heeft bijna 50k gelopen en net een grote beurt gehad mbt kleppen stellen bougies en accu... Wat is zo ding nog waard ongeveer
 
Hey mensen,

Ik ben ook van plan een 929 te halen uit 2000! Wat zijn de kwalen behalve de SR en dynamo?

Hij heeft bijna 50k gelopen en net een grote beurt gehad mbt kleppen stellen bougies en accu... Wat is zo ding nog waard ongeveer

De kilometerstand is op zich niet zo heel belangrijk mits de motor gewoon goed onderhouden is.

Een ander bekend honda kwaaltje is de NAKS (NokkenAs Ketting Spanner), Verder zou ik het zo ook niet weten, want met mijn 929 heb ik eigenlijk verder geen rare dingen gehad tot nu toe! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan