Het Honda Transalp topic I

Transalp is .....

  • Super fiets *O*

    Stemmen: 2 10,5%
  • Een icoon van de All road wereld

    Stemmen: 3 15,8%
  • Een goede all rounder ...

    Stemmen: 12 63,2%
  • Een typische Honda

    Stemmen: 1 5,3%
  • Ik weet het niet....

    Stemmen: 1 5,3%
  • Niet kapot te krijgen... :]

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    19

DJ.Verhulst

BMW R1200GS 2011
16 mrt 2004
43.903
3.220
Almelo
Twitter
Dit forum heeft veel behalve een Transalp Topic *O*

Er komen veel goede motoren aan bod met een topic by off/all & SM , welke inderdaad best heel erg goed zijn en erg mooi om te zien.

Maar dat zijn geen Transalpen ,, :] *O* ( ben een beetje melig )

Het lijkt me leuk om afbeeldingen van jullie Transalp te posten
En/of leuke verhalen rond de Transalp te vertellen.
 
Ik ben sinds een paar maanden ook de bezitter -en berijder- van een TransAlp. Ik ben afgelopen weekend gaan kamperen met de TA en heb de eerste offroad kilometers gemaakt op het Paastreffen van de BMW GS Club, waar ik natuurlijk een van de (vele) afvalligen was zonder GS... :P

Ik ben d'r erg blij mee! 8-)

Echt leuke foto's heb ik nog niet, maar als ze binnendruppelen, dan zal ik ze hier neermikken...
 
Laatst bewerkt:
...en heb de eerste offroad kilometers gemaakt op het Paastreffen van de BMW GS Club, waar ik natuurlijk een van de (vele) afvalligen was zonder GS... :P

Ik ben d'r erg blij mee! 8-)

...

Aha, dat was jij dus....


Anyway, ik ben weer weg hier. Bij gebrek aan een TA mag ik hier toch niet komen 8-)
 
ik vind je poll alleen niet kloppen, je kan alleen positieve dingen invullen.
 
ik vind je poll alleen niet kloppen, je kan alleen positieve dingen invullen.

Als het even kan wilde ik er geen bashing topic van maken ,,,
Mensen die zeuren dat een TA niet genoeg vermogen heeft en zo.....

Ben lid van de transalpclub en ken wel een paar mensen die echt vreselijk hard kunnn op zo'n ding en erg snelle motoren los rijden ...
 
Ik kan me hier wel melden, weet alleen niet of mijn inbreng op prijs word gesteld aangezien ik een kompleet afgetrapte, oliezuipende TA gebruik als pekel en stadsfiets.


Maar hij loopt nog steeds :+
 
Als het even kan wilde ik er geen bashing topic van maken ,,,
Mensen die zeuren dat een TA niet genoeg vermogen heeft en zo.....

Ben lid van de transalpclub en ken wel een paar mensen die echt vreselijk hard kunnn op zo'n ding en erg snelle motoren los rijden ...


Van huis uit ben ik zeker geen afzeiker,
maar nu word ik toch op de proef gesteld!! :X :W
 
Laatst bewerkt:
@ null cc maakt het uit ,, een Transalp word wel vaker in gezet voor dat soort doel einden ,, en zo lang jij er olie in gooit zal ie blijven gaan ... de TA gaat roesten als ie oud word zeker als ie niet vertroeteld word zoals iedere japaner , Wat is je eerste fiets ??

@ The mighty powered Ben een paar weken geleden met een paar van zulke lui op pad gegaan .. maar wat ging dat hard ,, kan toch aardig over weg met een TA , ook in het terrein , die lui weten heel goed de sterke punten van de TA uit te spelen op het juiste moment ,, de enorme wendbaarheid, mooi vermogens opbouw,

men zeurt wel dat het concept verouderd is , tov de nieuwe all road , ik denk dat meer de winst tov de TA is dat de nieuwere All road meer road gericht zijn qua vermogen(opbouw) afstelling onderstel & banden ......
 
@ null cc maakt het uit ,, een Transalp word wel vaker in gezet voor dat soort doel einden ,, en zo lang jij er olie in gooit zal ie blijven gaan ... de TA gaat roesten als ie oud word zeker als ie niet vertroeteld word zoals iedere japaner , Wat is je eerste fiets ??
Ik ben een beetje uit de hand gelopen hobby :)

Heb een arpillia Futura en sinds december een Moto Guzzi Quota (om de alp te vervangen, maar die Alp wil niet dood :+ )
Verder heb ik nog een Bimota SB6 (waar ik wegens een zwakke rug zelden op rij)

Moet wel zeggen dat ik in de stad het liest op de Alp rij, roesten doet hij inderdaad, er is geen kuipdeel meer heel (paar waren al kapot en de rest heeft mijn broer gedaan, maar mijn broer was nog heel :+ )
 
:+
full
 
Ik ben een beetje uit de hand gelopen hobby :)

Heb een arpillia Futura en sinds december een Moto Guzzi Quota (om de alp te vervangen, maar die Alp wil niet dood :+ )
Verder heb ik nog een Bimota SB6 (waar ik wegens een zwakke rug zelden op rij)

Moet wel zeggen dat ik in de stad het liest op de Alp rij, roesten doet hij inderdaad, er is geen kuipdeel meer heel (paar waren al kapot en de rest heeft mijn broer gedaan, maar mijn broer was nog heel :+ )

Zo'n futura is geen verkeerde fiets....
Ben bang dat die Quota dan nog wel even stil staat ,, en ik denk dat qua taaiheid de moto guzzi het vet verliest .....

Inderdaad op slechte wegen en in de stad is een TA heel erg snel , en hoeft ie alleen SM's voor zich te laten .......

Heb je een plaat van je (rat) TA ?
 
Zo'n futura is geen verkeerde fiets....
Ben bang dat die Quota dan nog wel even stil staat ,, en ik denk dat qua taaiheid de moto guzzi het vet verliest .....

Inderdaad op slechte wegen en in de stad is een TA heel erg snel , en hoeft ie alleen SM's voor zich te laten .......

Heb je een plaat van je (rat) TA ?
Kwa taaiheid kan die Guzzi weleens winnen, zijn ook erg lang meegande motorfietsen, van de alp heb ik alleen een foto in nog redelijk goeie staat. Zal eens even in mijn bestanden duiken voor wat foto's

full

full
full

full
 
Een TransAlp was mijn 1ste nieuwe motor, en ik vond het echt een wereld fiets :Y
Uitgevoerd in het dual tone grijs, hoge toerruit erop, mooie kofferset erop.
Absoluut een lekkere fiets om mee te rijden, ik ben er ook mee naar Italie geweest.
Alleen de actieradius vond ik wat te klein B|
Verder niets dan lof :Y :Y
 
Een TransAlp was mijn 1ste nieuwe motor, en ik vond het echt een wereld fiets :Y
Uitgevoerd in het dual tone grijs, hoge toerruit erop, mooie kofferset erop.
Absoluut een lekkere fiets om mee te rijden, ik ben er ook mee naar Italie geweest.
Alleen de actieradius vond ik wat te klein B|
Verder niets dan lof :Y :Y

meen je dat ? ik haal fluitend 250 km ,, en als ik gewoon toer 300 km
 
Sorry, maar ik rijd al een poosje geen TA meer :o
Een van de redenen was de wat kleine radius en het feit dat het vrouwtje het verdomde om na het ritje naar italie nog langer achterop te gaan zitten :X
Ik rijd nu DrBig750 :)

Oke,, ik denk als je een hele lange afstanden ga rijden met iemand achterop met spullen dan zou je naar iets zwaarders willen ,, een Africa twin bv ,, net aan alle kanten een beetje groter ......
 
Terug
Bovenaan Onderaan