Het honda XL topic

geert-nsr

MF'er
1 nov 2007
220
0
Het honda xl topic

Ik trap af met mijn eigen honda xl350
Foto-3KOPDOBB.jpg


zijn er nog meer xl rijders hier op het forum?"
Post hier je foto van je motor
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmorgen een Honda XL 600R gekocht. Morgenvroeg haal ik hem op.
Zal daarna ook gelijk even wat fotootjes plaatsen.
Heerlijke machine's he die XL's :)
 
En nog een fotootje. Ik heb de hele dag lopen knallen met ding.
Zo kom ik er meestal achter wat er mankeert wanneer je net een andere motor hebt aangeschaft.
Maar op wat gebruikssporen na heb ik gewoon een hele leuke dag gehad met mijn nieuwe speeltje.
Het lijkt er dus op dat het voorlopig slechts een beetje poetsen en uiterlijk opknappen wordt.

Oh ja, Als ie warm is dan is ie erg moeilijk aan te trappen. Maar dat is dan ook het enige waarover ik kan zeuren. Gewoon een fantastische fiets.

hondaxl1.jpg
 
Ik meld mij ook!

Heb een XL500s in de schuur staan, waar ik mee bezig ben.
Heb er recent een XL600 voorvork etc in gebouwd, dus van 23" trommel, naar 21" schijfrem :)

Hij staat nog op mijn vaders naam, maare.. :+

Datum aanvang laatste tenaamstelling -- 08-09-1987
 
Laatst bewerkt:
Hey JunkyXL remt jou XL ook zo matig? ik heb het idee dat het door het kleine schijfje komt. er zitten namelijk nieuwe blokken op en nieuwe remolie.

en de mijne is idd ook moeilijk aan te trappen als ie warm is (krijg je het zelf ook warm van haha)
 
Ja ik moet flink knijpen in de voorrem. Zeker als ik het vergelijk met mijn oude zxr.
Maar met de achterrem erbij vertraagt hij wel voldoende.

Ja dat aantrappen als ie warm is dat is toch wel lastig :)
Ten eerste breekt je het zweet aan alle kanten uit, maar ff tanken duurt al gauw 2 minuten tanken en 15 minuten trappen. Ik heb maar snel een jerrycan van 17 liter gekocht zodat ik even met de auto kan gaan tanken :)

@Arnold: we zijn gek of foto's
 
Wat tanken jullie met je xl? gewoon euro 95?

Mijn xl remt ook matig. de vorige eigenaar zei dat er nieuwe remblokken in moesten. maar ben van plan toch ooit een grotere remschijf te gaan monteren.
 
Ik heb altijd begrepen dat je bij onze motoren juist dat niet moet doen , omdat de temp met loodvervanger te hoog oploopt.
Maar als iemand daar de juiste kennis over heeft laat ik me graag corrigeren.
 
de lood vervanger wat is dat?
en hoeveel moet je dit ongeveer bij doen?

Je kan het kopen in elk benzinestation. Instructies staan op de fles. Is maar een kleine shot op een tank. Handigste zijn de flessen met de maatbeker onder de dop.

Ik heb altijd begrepen dat je bij onze motoren juist dat niet moet doen , omdat de temp met loodvervanger te hoog oploopt.
Maar als iemand daar de juiste kennis over heeft laat ik me graag corrigeren.

Nog nooit gehoord, dus ik hoor er graag meer over.
Wat je doet met de loodvervanger is een "nep-lood" filmpje leggen op je klepzittingen. Dus als het overbodig is heb je gewoon een dubbele bescherming.
Nogmaals, als er iemand een andere klok kan doen luiden, hou je niet in...
 
Een XL heeft geen loodvervanger nodig. Alleen de eerste serie XR modelen hebben dat nodig.

Alle niet wedstrijd honda's na 1977 kunnen op ongelode benzine rijden.
 
Laatst bewerkt:
Een XL heeft geen loodvervanger nodig. Alleen de eerste serie XR modelen hebben dat nodig.

Alle niet wedstrijd honda's na 1977 kunnen op ongelode benzine rijden.

Dat zal best wel kloppen, zot, maar ik hou voor mezelf het jaar 1986 als grens. Ik ben er van overtuigd dat Honda wel 10 jaar technische voorsprong zal gehad hebben, maar bij mij speelt ook "better safe than sorry".
Hieronder een citaat uit een artikel, waarin niet over loodvervanger wordt gesproken, maar waar wel veel uit de doeken gedaan wordt over de bullshit die groenen verkopen en ping-ping bullshit van de auto (motor?) fabrikanten. Waarbij ping-ping op geld slaat en ook op je kleppen.
In het hele artikel staat nog veel meer kritische info.
Je merkt ook wel aan het aantal posts in dit topic dat de XL en XR stilaan zeldzaam worden, en dan toch zeker de oudere modeljaren. Dikwijls gaat het over de kop die in puin gaat, en het ligt volgens mij niet alleen aan de smering, want de oudere XL/XR met kleinere cilinderinhoud hadden wet sump en die zijn er ook stilaan nog maar weinig.
De info van Zot zal best correct zijn, maar er is ook nog zoiets als je eigen mening...maar bedankt voor de info Zot (niet sarcastisch bedoeld), ik ben toch weer iets geruster, maar blijf mijn spul toch maar gebruiken.

http://www.ruwebit.net/article/211 (ruwebit.net -&nbspThis website is for sale! -&nbsp Resources and Information.)

En wij? Ons wordt gezegd: ja, ja, je kan het in je voertuig van voor 1986 gooien. Het zal je auto niet beschadigen. Het ontbreken van lood zal je cilinders sneller doen verslijten en tenzij je geharde klepzittingen hebt zullen je kleppen zich langzaam in je kop vastzetten. Oh, en overigens de klepzittingen in je mooie moderne karretje zijn ook niet altijd van de geharde variëteit maar het geeft niet want je hebt een "te gebruiken tot" datum gemarkeerd gekregen op je moderne karretje. Je zal het niet vinden, het is goed verborgen maar het is er en het ligt bij ongeveer vier jaar na de koop.

Wat te doen ? Ten eerste vul je eigen tweetakt tank met gelode benzine en voeg de olie toe. Er zijn service stations gepakt voor het gebruiken van ongelood in hun meeneem tweetakt tanks. Indien je je buitenboordtank, je viertakt motormaaier of wat dan ook, dat géén Katalysator heeft, vult dan zeker met gelode brandstof. Het is nogal wat veiliger. Als je met je auto tankt, probeer dan in zo'n positie te zijn, dat de wind van je vandaan blaast. Geen katalysator auto op korte afstanden ? Niet veel keus eigenlijk. Belaag je locale en nationale politici met de feiten en vraag hen wat er gebeurt indien hij of zijn kinderen of kleinkinderen kanker krijgen en de schuld gelegd kan worden bij iets, dat we niet nodig hadden maar ons opgelegd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan