Het Husqvarna 450/510 449/511 Topic Deel 4

Weet iemand nog een adresje voor een skidplate voor een smr 510? Voor de TE/TC kan ik wel wat vinden maar de smr niet. Google laat toch mooie skidplates zien maar een webshop vinden is nog niet gelukt.

Ik wil wel een plaat die ook het blok beschermd bij een schuivertje

iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een smr 510 uit 2006 maar als die van een te tc 450 ook passen wordt de zoek tocht makkelijker!
Bedankt!
 
TE/TC is precies hetzelfde frame ;)

Wat is er mis met originele skidplate? Ik heb zelf 2 losse zijkapjes en carbon skidplate.
 
niets mis maar als hij zou glijden over het asfalt zal het fijn zijn als de blok delen heel blijven.

Echter vraag ik me af of de voetsteun en de handkappen dit niet opvangt...
 
het punt is meer dat je nooit weet hoe je gaat vallen.
Mijn motor heeft een lelijke deuk in de uitlaat omdat hij precies daar op een kei viel.
Idd gewoon een goed idee het te beschermen.
 
Als je glijdt komt je blok niet op de grond, leg je motor maar eens op de zijkant met het stuur helemaal naar link en helemaal naar rechts.

Skidplate is meer iets voor enduro rijders, gezien je daar de meeste rare "dingen" kan tegenkomen tijdens het rijden en tijdens het vallen.

De originele alu bescherming ziet er in mijn ogen erg degelijk uit
 
Goed punt!

Dan hou ik het op een handmade skidplate van 2 mm staal. Dat zal de stenen wel tegen houden.
Bedankt voor het meedenken!
 
2mm staal is aan de dunne kant. zou dan 2mm rvs nemen dat is een stuk steviger

Alles beter dan de ori plastic plaat, ik had in de 1e week daar al een scheur in zitten
en een klein gaatje net naast de bevestiging.
En dat gewoon in NL en niet eens op een stenige piste zoals in Marocco oid

Overigens in het jaar daarna met dezelfde ori skidplaat doorgereden en geen
nieuwe schades ontstaan en ook met al mijn vorige motoren met de kunststofplaat
gereden zonder schade dus is dat spul toch best sterk
 
Alles beter dan de ori plastic plaat, ik had in de 1e week daar al een scheur in zitten
en een klein gaatje net naast de bevestiging.
En dat gewoon in NL en niet eens op een stenige piste zoals in Marocco oid

Overigens in het jaar daarna met dezelfde ori skidplaat doorgereden en geen
nieuwe schades ontstaan en ook met al mijn vorige motoren met de kunststofplaat
gereden zonder schade dus is dat spul toch best sterk

dat is ook weer zo,
 
Hallo,

Ben al enige tijd lid van MF -> Sm forum. Heb 4 jaar lang een yamaha wr-f 426 sm gehad.

Het begon toch te kriebelen om een jonger en zwaarder model te nemen. :] Tevens ook een type dat wat minder gebreken had :+ (lees: zwakke punten).

Lees zowel hier als op supermotard.be dat de ktm 525 exc en husqvarna 510 blokken redelijk bulletproof zijn (mits goed onderhouden uiteraard)

Na lang zoeken uitgekomen bij een 2010 husqvarna smr 510 met +/- 5000 km op de teller.
In België bij Joramo (husqvarna dealer) de moto gekocht. Prima service gekregen en gelijk met korting een nieuwe achterband :}



Heb dan nu 3 husky's 8-) }) 8-)

01f6d36a-8d6b-4c51-8b5d-bf8731e7e4ae.jpg

5bcd28ba-1b0e-409d-992f-39df60899235.jpg


wish-list:
- dubbele arrow uitlaat
- zeta handguards
- nieuw kappenset met eigen ontwerp stickerset (ketchonaise)
- slipper clutch

Eerst lekker rijden en voor volgend seizoen gaat de motor gestript worden.
Blok gaat dan naar Joramo voor grondig onderhoud en het frame + brug wordt opnieuw gespoten. Tevens nieuwe kappen :)

Mvg,

Yorickm
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben al enige tijd lid van MF -> Sm forum. Heb 4 jaar lang een yamaha wr-f 426 sm gehad.

Het begon toch te kriebelen om een jonger en zwaarder model te nemen. :] Tevens ook een type dat wat minder gebreken had :+ (lees: zwakke punten).

Lees zowel hier als op supermotard.be dat de ktm 525 exc en husqvarna 510 blokken redelijk bulletproof zijn (mits goed onderhouden uiteraard)

Na lang zoeken uitgekomen bij een 2010 husqvarna smr 510 met +/- 5000 km op de teller.
In België bij Joramo (husqvarna dealer) de moto gekocht. Prima service gekregen en gelijk met korting een nieuwe achterband :}



Heb dan nu 3 husky's 8-) }) 8-)

[afbeelding]
[afbeelding]

wish-list:
- dubbele arrow uitlaat
- zeta handguards
- nieuw kappenset met eigen ontwerp stickerset (ketchonaise)
- slipper clutch

Eerst lekker rijden en voor volgend seizoen gaat de motor gestript worden.
Blok gaat dan naar Joramo voor grondig onderhoud en het frame + brug wordt opnieuw gespoten. Tevens nieuwe kappen :)

Mvg,

Yorickm

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/husqvarna/husqvarna-510-smr-2010-ie-208901194.html

die gozer heeft een dubbele arrow liggen, misschien verkoopt hij die ook los?
 
Vraagje,

Ik heb via ebay een skidplate gekocht. De verkoper heeft geen gegevens welk model skidplate er op een smr 510 past.
Wel heeft hij dat van KTM.

Is er iemand die weet welk KTM model het dichtste bij een smr komt?

Een ophangbeugeltje maken gaat mij wel lukken. belangrijker vind ik of de hoek goed is en of het niet te smal is.
 
Die ik heb gezien loopt iets meer om het blok heen. Vandaar.

Die jij stuurd is nog wel een optie.
 
waarom koop je niet gewoon een skidplate die je zo op je smr kan schroeven? nu koop je er een van ktm waarbij de kans dat ie past zeer klein is,.. ook al maak je er beugels voor lijkt het me er niet echt qua stevigheid er op vooruit gaan.
 
Goed punt. Ik heb de motor net even neergelegd en als de stepjes in in geklapt zijn komt het gewicht om het rem en schakel pendaal. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Wordt idd een gewone skidplate.
 
Terug
Bovenaan Onderaan