Het Husqvarna 450/510 Topic Deel 2

Status
Reageren niet meer mogelijk.

NeoGeniX

MF veteraan
22 feb 2004
5.709
0
Utrecht
www.supermoto-central.com
#1




Het eerste deel zit alweer bijna op de 2500 posts dus hierbij alvast het volgende topic, wil de beginpost volproppen met info. En natuurlijk de pics van alle husqvarna eigenaars. :)

Links

Algemeen

Officiele Husqvarna site - http://www.husqvarna-motorcycles.com/


Geschiedenis Husqvarna - The Rise and Fall of Husqvarna Motorcycles - Motorcycle USA

Forums


Cafe Husqy Verenigde Staten - www.cafehusky.com/forums/

Husqvarna ThumperTalk - http://www.thumpertalk.com

Husqvarna Forum Duitsland - Husqvarna - Forum - Foren-Übersicht

Husqvarna Forum Italia - nl

Dealers

Speedhouse - www.speedhouse.nl


Bon Motoren - www.bonmotoren.nl


JST Motoren - www.jstmotoren.nl

Munsters Motoren - www.munster-motoren.nl

Werkplaatshandboeken/onderdelenboeken

Husqvarna Racing Club Kroatie - http://www.husqvarnaracingclub.cz/ohqv_manualy.html

MV Agusta Nederland - www.mvagusta.nl

2009 450/510 model werkplaatshandboek - http://www.megaupload.com/?d=UBW69412

Onderdelen:

Paulus zijn verkooptopic: Paulus de crosskabouter in "Alle onderdelen Husqy 450"

Handige Topics:

ASV koppeling+remhendel voor SMR vanaf 2008:
ASV levers on my 2010 510....

Eigenaars

Paulus de Crosskabouter



Jasper van Dijk



NeoGeniX



Speedhouse



Jurrien9



jvd



duderuud



Adt-jo



Meeh



yamaha-xt



Mighty Maus



SM Driver

 
Laatst bewerkt:

siep wokkel

MF veteraan
2 jan 2005
2.020
0
hallum
#2
Pics komen volgende zomer.


Krijg morgen 3pakketjes als het goed is van paul bon.

Excelss, en nog een doos met van alles zoals nieuwe kappenset van 2006, remleidingen etc etc.


Ga hem pas afmaken als ik in mijn nieuwe huis zit, daar heb ik verwarmde garage :P
 
6 jan 2008
4.193
0
97
Walhalla
#4
Deel 2 alweer. Nou, dan kan ik niet achterblijven... Heb een '04 450 in zowel enduro als sm trim. Foto's zijn met de telefoon genomen, nette foto's komen nog (let niet op het smerige oranje bord op de achtergrond, is mijn maatje z'n afdeling in m'n garage.... ;) )
Mijn motor is momenteel aan het wisselen.... liet de olie af kwam er een tandje mee. :)



 
Laatst bewerkt:
17 sep 2008
195
0
34
Dinteloord
#6
even een vraag heb een smr 510 modeljaar 2005
nou heb ik crosswielen gezien van modeljaar 2006
nou is me vraag past dat er zo in en kan je die grote schijf zo overzetten op
dat crosswiel? b.v.d groetjes richard
 
Laatst bewerkt:

Keeskapstok

MF veteraan
24 mei 2004
2.964
2
37
#8
even een vraag heb een smr 510 modeljaar 2005
nou heb ik crosswielen gezien van modeljaar 2006
nou is me vraag past dat er zo in en kan je die grote schijf zo overzetten op
dat crosswiel? b.v.d groetjes richard
Misschien kan Paul het je vertellen? (bonmotoren) 0736220104
 
#9
Deel 2 alweer. Nou, dan kan ik niet achterblijven... Heb een '04 450 in zowel enduro als sm trim. Foto's zijn met de telefoon genomen, nette foto's komen nog (let niet op het smerige oranje bord op de achtergrond, is mijn maatje z'n afdeling in m'n garage.... ;) )
Mijn motor is momenteel aan het wisselen.... liet de olie af kwam er een tandje mee. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

mooie werkplaats!!
 

MatthijsJ

Die hard MF'er
23 nov 2006
973
0
33
#11
Deel 2 alweer. Nou, dan kan ik niet achterblijven... Heb een '04 450 in zowel enduro als sm trim. Foto's zijn met de telefoon genomen, nette foto's komen nog (let niet op het smerige oranje bord op de achtergrond, is mijn maatje z'n afdeling in m'n garage.... ;) )
Mijn motor is momenteel aan het wisselen.... liet de olie af kwam er een tandje mee. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm das niet zo mooi. Maar gelukkig was het er maar 1 en is niet de hele bende in 1 x gegaan :). Dan kan je een aantal versnellingen vervangen en met een beetje ongeluk malen de brokken door je carter heen.
 

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.046
1
Gelderland
Bezoek Site
#12
ff een vraagje... ik ben al driftig aan het rondkijken voor SM velgen voor de TE510 die waarschijnlijk maandag ga kopen en het valt me op dat er veel voorvelgen zijn die 16,5 inch zijn. Hoe zit dit?

Zijn er 16,5 inch banden te koop of gaat er gewoon een 17inch op?

En gaat er voor een 3,5 in en achter een 5,0 qua breedte in een TE510?
 
Laatst bewerkt:
#13
ff een vraagje... ik ben al driftig aan het rondkijken voor SM velgen voor de TE510 die waarschijnlijk maandag ga kopen en het valt me op dat er veel voorvelgen zijn die 16,5 inch zijn. Hoe zit dit?

Zijn er 16,5 inch banden te koop of gaat er gewoon een 17inch op?

En gaat er voor een 3,5 in en achter een 5,0 qua breedte in een TE510?
16.5 banden zijn gewoon te krijgen,

stuurt weer net wat beter een 16.5
 
6 jan 2008
4.193
0
97
Walhalla
#14
@ JDM: ja lief he :)

@ Richard: volgens mij heeft een smr bredere kroonplaten. Dit kan opgevuld zijn door bussen, maar het kan ook zijn dat je naaf breder is. Als je de naaf even opmeet en vergelijkt weet je het zeker. Paar busjes draaien kan altijd. De punten op je voorpoot voor de klauw zijn gelijk aan die van een smr als ik me niet vergis, maar kijk dit even na.

@ Jef: thanks, we zijn nog bezig met inrichten. De borden die je ziet zijn voor gereedschap. T oog wil ook wat ;)

@ Meeh en Keeskapstok: ja, idd. heb er geluk bij dat t maar 1 tandje is en dat hij nergens tussen heeft gezeten. Hij is ook niet afgebrokkeld. Als ik het tandje op het tandwiel druk zie je de breuklijn niet eens lopen. Geen rotzooi in het blok dus. Misschien dat ik hem met pritt weer kan monteren :)
 

MatthijsJ

Die hard MF'er
23 nov 2006
973
0
33
#15
ff een vraagje... ik ben al driftig aan het rondkijken voor SM velgen voor de TE510 die waarschijnlijk maandag ga kopen en het valt me op dat er veel voorvelgen zijn die 16,5 inch zijn. Hoe zit dit?

Zijn er 16,5 inch banden te koop of gaat er gewoon een 17inch op?

En gaat er voor een 3,5 in en achter een 5,0 qua breedte in een TE510?
Er is tegenwoordig een streetlegal bandje verkrijgbaar van Goldspeed in 16,5". Prima band opzich en het lekkere van 16,5" is dat je er race rubber op kan monteren. Als je het niet al te nauw neemt met de wet dan zou ik ook voor een 5,5" achterwiel gaan met een 165/56/17 band erop. Die geeft net ff meer grip bij het uitkomen van bochten. Ik ben van een 5,0" naar een 5,5" gegaan en vond het de moeite waard.
 
3 dec 2001
1.872
0
35
Tilburg
#16
Pas maar op met die tandwielen, ik had ook een keer 1 tandje, en toen 500km nadat dat tandwiel (paar) was vervangen had ik weer 3 tandwielen aan gort, en echt een snelheidsmonster ben ik ook niet...... :)

Heb daarna ook een suter koppeling erin gehangen, alleen nog niet echt heel veel mee gereden, maar dat rondje om de kerk beviel al wel goed, hoop dat het een dezer dagen nog eens een keer droog is op de weg en dan kan ik nog eens testen.

Trouwens nog een leuk actiepicje van mij in Spanje :)
 
Laatst bewerkt:

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.046
1
Gelderland
Bezoek Site
#17
Er is tegenwoordig een streetlegal bandje verkrijgbaar van Goldspeed in 16,5". Prima band opzich en het lekkere van 16,5" is dat je er race rubber op kan monteren. Als je het niet al te nauw neemt met de wet dan zou ik ook voor een 5,5" achterwiel gaan met een 165/56/17 band erop. Die geeft net ff meer grip bij het uitkomen van bochten. Ik ben van een 5,0" naar een 5,5" gegaan en vond het de moeite waard.
Neem het zeker niet te nauw met de wet, woon boven het politiebureau in Amsterdam en lekker "for racing use only" dempers op de Z. En lekker het laatste stuk éénrichtingsverkeer tegen het verkeer in voor het politiebureau langs om nét even makkelijker te kunnen parkeren :P

Maar ben wel even benieuwd waarom dat tegen de wet is, een bredere velg?
 

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.903
0
32
Amsterdam
#21
Neem het zeker niet te nauw met de wet, woon boven het politiebureau in Amsterdam en lekker "for racing use only" dempers op de Z. En lekker het laatste stuk éénrichtingsverkeer tegen het verkeer in voor het politiebureau langs om nét even makkelijker te kunnen parkeren :P

Maar ben wel even benieuwd waarom dat tegen de wet is, een bredere velg?
:W kom ook maar even zwaaien in mijn oude thuistopic :+

Tof dat je een Husk wilt, ik rijd nu op een kwaak en nog steeds dezelfde set sliders die ik eens bij jou kocht _O-
 

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.046
1
Gelderland
Bezoek Site
#22
:W kom ook maar even zwaaien in mijn oude thuistopic :+

Tof dat je een Husk wilt, ik rijd nu op een kwaak en nog steeds dezelfde set sliders die ik eens bij jou kocht _O-
Moet je toch eens wat vaker je knie aan de grond leggen :P Als je weer nieuwe nodig hebt dan mail je me maar! (ben wel verhuisd naar Oost ;) )

pffff, verder nog een heel weekend wachten tot maandag en dan hopelijk goede zaken doen en met een Husky thuiskomen maandagavond :Y
 
Laatst bewerkt:

MatthijsJ

Die hard MF'er
23 nov 2006
973
0
33
#23
Je kan van een 160 tot 180 band op een 5,5 inch velg leggen.
Ze maken ook slicks in de matenl 160, 165, 170, 180. Alleen de 165 wordt in niet straatlegale band gemaakt, de andere maten banden zijn ook straatlegaal te krijgen.
Vraag me dan wel af of je er iets groters als 165 tussen gaat krijgen. Met 165 raakt hij m'n ketting net wel / niet. Hangt er een beetje om. Hangt natuurlijk ook wel van het merk v/d band af.
 

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.903
0
32
Amsterdam
#24
Moet je toch eens wat vaker je knie aan de grond leggen :P Als je weer nieuwe nodig hebt dan mail je me maar! (ben wel verhuisd naar Oost ;) )

pffff, verder nog een heel weekend wachten tot maandag en dan hopelijk goede zaken doen en met een Husky thuiskomen maandagavond :Y
_O-

Toen ik ze kocht duurde het nog even voordat ik mijn eerste KD maakte en later kocht ik dus een SM als enige motor. Heb sinds het einde van dit seizoen pas mijn Kwaak maar het stof is al van de sliders afgeschraapt O-)
Het duurde alleen even voor ik weer aan het SS rijden gewend was, mis stiekem het zorgeloze gooi en smijtwerk van de 450 wel, totdat ik boven de 120-130 rijd en weet dat dit peanuts is voor het blokje :+

Waarom kom je niet eens kijken in het MFA (amsterdam) topic? Altijd wel leuke ritjes mits het weer het toelaat uiteraard....
 
Laatst bewerkt:
Status
Reageren niet meer mogelijk.