Het Husqvarna 450/510 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou als je toch bezig bent de nokkenas vervangen. En ook de dopjes (geen idee hoe ze heten) die op je tuimelaars zitten en de nokkenas raken..

Iemand nog gereden vandaag :X

189277_147327418665565_100001649243455_317255_2699283_n.jpg
 
En de mijne met winterplastic, van de week maar eens beginnen aan de grote ombouw heb wat leuke nieuwe spulletjes binnen *O*
full
 
Zo heeft de mijne 2 weken geleden dus ook een paar uur in de bagger vast gezeten :+
Vandaag acceleratiepompje van de mikuni tmr gefixt, nu 1x kicken tijdens een koude start i.p.v. 20 *D
 
Ja! dat nokvolgers nu proberen te onthouden :) !

En ik zou de nokkenas vervangen omdat je op de foto ziet dat die hol is gesleten. En ik heb in mijn 610 vorige jaar een 570 nokkenas gemonteerd en die zag er wel wat strakker uit. Heb toen de nokkenas gewoon via dealer besteld en die was niet zo heel duur, maarja met lagers en pakking is zoiets nooit goedkoop, maar het was de moeite :Y
 
Was ook nog niet eens eerlijk ja jullie off-road ritje. Als je kijkt naar daniels achterband en die van jou. Die van daniel is net een ploeg :+
 
Ja! dat nokvolgers nu proberen te onthouden :) !

En ik zou de nokkenas vervangen omdat je op de foto ziet dat die hol is gesleten. En ik heb in mijn 610 vorige jaar een 570 nokkenas gemonteerd en die zag er wel wat strakker uit. Heb toen de nokkenas gewoon via dealer besteld en die was niet zo heel duur, maarja met lagers en pakking is zoiets nooit goedkoop, maar het was de moeite :Y

Ja, heb je gelijk in.
Maar voor de duidelijkheid: de nokkenas op de foto is NIET mijn nokkenas. Als ie er zo uitzag had ik 'm direct vervangen want dat kan niet meer werken. Nokkenas die ik heb ziet er echt vele vele vele malen strakker uit. Heb er zojuist nog naar gekeken en bij nader inzien is vervangen waarschijnlijk toch niet nodig.
Lagers komen wel nieuwe op en denk dat ik meteen het blok splits en alle lagers vervang. Relatief weinig werk nu alles toch uit elkaar ligt.
 
Daniel, wat heb je voor achterband man _O- _O- Enne Roderik, waarom niet op noppen? ;O Je hebt dat setje dr helemaal niet onder gehad ofwel?
 
Nope..niet van gekomen om die set te monteren, was me ook iets te koud afgelopen maanden. Ik ga m nu weer helemaal circuit/straatklaar maken dus als iemand nog een complete enduro set zoekt? Ik wil liever een crosser/enduro ernaast. Mn smr komt een slipperclutch in enzo en geen zin om m elke keer om te bouwen als ik een keer wil crossen.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn SM formaat "noppen" voorband staat Vee Rubber V308 Trial. Harstikkelijk voor in de winter, heb ook nog een set crossvelgen voor de motor maar die komen er pas eind komende zomer onder :)
 
STM Slipperclutch te koop voor 2005 2007 motoren ((weet niet of ze ook in het 2004 blok passen) Vraagprijs €450!
 
2004 t/m 2007 is allemaal hetzelfde. Heb je nog meer onderdelen over?

Al pics van je nieuwe TC?
 
nee deze heb ik eigelijk over (wou hem eerst op mijn straat fiets zetten maar gaat niet door)

Ik ga trouwens eind maart trainen in lelystad, ben erg benieuwd hoeveel db een rr nou echt maakt, want hoor er telkens verschillende verhalen over!!! (maar heb nog een set dempers liggen die ik eventueel wil aanpassen als ze standaard de 96 niet halen)
 
en dat is dan in pottendijk gemeten?

wat zijn jullie van plan om eraan te gaan doen? ik zit een beetje te denken om in het eind van de demper een "expansie" demper er van te (laten) maken, net zoals de HGS dempers het hebben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan