Het Husqvarna 450/510 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adt-jo

Die hard MF'er
2 apr 2005
482
0
Alphen aan den Rijn
Er is al een topic is over de "grote" jongens van Husqvarna, het HET grote Husqvarna 610 topic maar er blijkt nu toch ook vraag te zijn naar een topic voor de wat lichtere machines van Husqvarna. Dus bij deze open ik het "wat kleinere Husqvarna 450 Topic".

Iedereen met een Husqvarna 450 Te/Smr en alle andere types kunnen zich hier melden met handige tips, leuke en minder leuke ervaringen met de Husky. Ook technische zaken zullen hier besproken gaan worden over o.a. het onderhoud, accesoires en het plaatsen daarvan. Kortom alle info is van harte welkom. Uiteraard zijn ook alle foto's en filmpjes over de husky 450 welkom.

full


Husqvarna 450 rijders laat jullie horen!!!
 
Misschien het "WAT EXTREMERE HUSQVARNA SM450R TOPIC"

Wat een pracht machine heb er ook eentje sinds 2 mnd

en wil voorlopig niks anders :]

 
Laatst bewerkt:
Tja, ik zou graag meedoen maar heb de mijne net ingeruild voor een '06 610... Toch maar meedoen op het andere 610 forum dan!!
Hou het topic uiteraard in de gaten, mocht ik wat te melden hebben dan komt het wel goed!!
Laat jullie ook wel effe weten hoe de 450 zich verhoudt tot de 610 na wat inloop-kilometers...
 
echt een moordmachine met rood & wit heerlijk , ik ga misschien een Husqvarna SM 450 '04 kopen (zwart & blauw) , ik zou dan direct ook een akrapovic erop steken. Maar ik ben nog niet zeker ...
 
Even mijn verhaal,

Ik had een Xr 650 omgebouwd naar Sm, hier liep het anders als verwacht.

Ik kon een Husk 450 smr kopen en mijn Xr inruilen.
Ik koht deze in 2005 (een model 2004) en kreeg 2 jaar garantie ongeacht de km en het soort gebruik.

Ook het onderhoud viel me reuze mee.

Ik ben nu 6500 km verder en ben best blij met mijn sm.
Om te spelen, voor mij woon werk verkeer rijden en eventueel een keer op het circuit te rijden is het een perfecte machine.

Ik tour echter nog wel een motorweekendje en dan vind ik deze motor te kaal en te extreem. De verlichting is belabbert en comfort is er niet op het zadel.
(koop dan een andere motor voor een tourrit !, klopt als een bus echter is het juist leuk om in de eiffel op je sm te rijden.)

Hieronder een paar foto's.

husqvarna.jpg


060909108.jpg


IMG_0280.jpg


Wheelie3.jpg



Kortom, ik denk dat ik een luxere sm wil( voor mijn gebruik vandaar dat mijn sm eventueel te koop is.)
Tot die tijd geniet ik er met volle teugen van.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

:9~
 
Op dit moment ben ik pas 2 weken in bezit van een Husqvarna Smr450, dus ik kan er nog niet al te veel over vertellen. Mijn Husky heeft nog geen 1000 km gelopen en is van bouwjaar 2004, maar is pas in augustus dit jaar op kenteken gezet. Er zit op dit moment nog geen extra's op, maar een set handkappen en knipperlichten is onderweg.

Ik zit er wel aan te denken om er een andere "digitale" kmteller op te zetten, want de standaard fietscomputer blijkt dus stuk te zijn. Misschien dat iemand nog een goede tip voor me heeft. Het lijkt me dan ook wel handig als ik ergens de motortemperatuur kan aflezen, dus als dat ook op zo'n displaytje/computertje kan...

full


Mijn Husky :9

Zal gelijk even meedelen dat ik i.v.m. mijn werk soms wat langer van huis ben, en dus niet altijd snel kan reageren.
 
Ik zit er wel aan te denken om er een andere "digitale" kmteller op te zetten, want de standaard fietscomputer blijkt dus stuk te zijn. Misschien dat iemand nog een goede tip voor me heeft.


Mijne werkt wel, is echter niet verlicht. Meeste die een ander soort km teller kopen nemen een Traitech

www.trailtech.net/store/index.html

Kan je kopen bij diverse motorwinkels.

jammer dat er maar zo'n gering (geen?) aanbod is op 2e handsjes.... anders had ik er mischien wel een

Zoals ik al melde, de mijne mag eventueel wel weg. Ook staan er op het forum 2 570 uit 2004 te koop. Lijken veel op bovenstaande plaatjes, hebben echter geen electrische starter.
;)
 
Hoi,

Ik rij ook op een 2004 450. Mijn km tellertje werkte ook niet meer.
Was simpel op te lossen door even opnieuw in de houder te plaatsen, kennelijk maakte hij geen contact meer.
Eventueel kan je de sensor onder bij de remklauw wat verder richting magneetje draaien. Even de remklauw demonteren gaat heel simpel.
Lukt dat ook niet, ik heb nog een reserve Sigma 500 liggen, mag wel weg voor weinig ;)

PS: zie dat je ook knipperlichten heb besteld. Bij mij zat er een complete doos bij met oa knipperlichten, spiegels, extra voetsteunen en ook een ander voortandwiel. Weet niet hoe jouw dealer hem afleverde, maar met 15 tandjes voor is er nog meer leven in de brouwerij *O*
 
Voetsteuntjes voor passagier, spiegels en ander voortandwiel heb ik erbij gekregen, een setje knipperlichten dus niet. Ik moet er dan wel bij vertellen dat ik hem particulier gekocht heb. Zo'n fietscomputertje vind ik in eerste instantie niks, maar we gaan binnenkort toch nog maar even proberen om hem weer aan de praat te krijgen want na het vervangen van de batterij deed hij nog niks.
 
Leuk zeg dit topic. Ik heb zelf een 2006 SMR510 (exact hetzlefde als de 450 muv de slag). 510 mag hier toch ook wel neem ik aan?

Geweldige motor, heb hem nu 2 maanden en 3600 km... *O* ...and counting, ook in de winter :Y

Die 510's hebben alleen één héél groot probleem.... Het voorwiel blijft nooit aan de grond als je gas geeft, en het achterwiel niet als je remt.... Herkennen jullie daar iets in??

Husqvarna :]
 
PS: zie dat je ook knipperlichten heb besteld. Bij mij zat er een complete doos bij met oa knipperlichten, spiegels, extra voetsteunen en ook een ander voortandwiel. Weet niet hoe jouw dealer hem afleverde, maar met 15 tandjes voor is er nog meer leven in de brouwerij *O*
Hoi,heb er nu een 16 tands op liggen achter 45 tands en nog steeds veel leven in de brouwerij, ook met zeer lange wheelies
 
Leuk zeg dit topic. Ik heb zelf een 2006 SMR510 (exact hetzlefde als de 450 muv de slag). 510 mag hier toch ook wel neem ik aan?

Husqvarna :]

Het is een topic over de wat kleinere Husqvarna dan de 570/610 dus wat mij betreft kan de 510 er wel bij.

Een dikke wheelie met 160 km/uur moet je natuurlijk nog wel even voor oefenen, maar misschien kan ik er volgend jaar ook over meepraten, spectaculair is het in iedergeval wel. Klinkt ook als een reden om het schijfremslot niet in het voorwiel te monteren :X .
 
Ik heb ook een husk450 gekocht 5weken geleden en heb er nu bijna 2400km opgezet
(gekocht met 1000km) ook nog 1.5j fabrieksgarantie enz *O*
Ik ben er heel tevreden mee :Y :} zelfs het verbruik valt me mee en wheely's ook 8-)
(kan wel maar tot einde 3e versnelling wheelyen nu (+-75a80km/h )
Maar mss als ik durf schakelen tijdens wheely ga ik wel langere/snellere wheely's kunnen maken denk ik :Y
stoppie's vind ik minder het gaat wel heel gemakkelijk enz met de husk maar het probleem is als je vb terug met je achterwiel aan de grond komt datie soms stilvalt :? niet stoer om te doen voor de lichten voor een hoop volk :P
Het geluid is ook }) :9~ (full doma system *D ).
Wegligging ook zeer goed alleen de standaart banden vind ik niet zo super :N
En het zadel is idd HARD heb ik gemerkt toen ik meer dan 300km ermee reed op 1 dag :o auw ;)
Teller was bij mij ook stuk ofzo maar was gwn de batterij die plat was nu gaat ie trug perfect :] (is wel vervelend dat je in het donker de teller niet kan lezen |( )
Maar al bij al zeeeeeeeeer tevreden *O*
Nu nog mpp's erop en gaan :]
 
Ik heb ook weinig aan te merken op de remmen van de husky, maar had ook niet anders verwacht van een fabrieksaf-supermotard. De machine is gewoon gebouwd om mee te knallen, en dat is iets waar we de komende tijd zeker aan gaan werken. Ook ik ben niet echt gek op een nat wegdek, maar als het even kan probeer ik toch wel te rijden.

Zo'n full doma uitlaatsysteem is natuurlijk heel gaaf, maar ik vind het standaard dempertje ook helemaal niet verkeerd klinken. Er komen soms dikke knallen en ploffen uit de einddemper, en volgens mij maakt hij ook wel meer geluid dan 90 db.
 
Ik heb ook weinig aan te merken op de remmen van de husky, maar had ook niet anders verwacht van een fabrieksaf-supermotard. De machine is gewoon gebouwd om mee te knallen, en dat is iets waar we de komende tijd zeker aan gaan werken. Ook ik ben niet echt gek op een nat wegdek, maar als het even kan probeer ik toch wel te rijden.

Zo'n full doma uitlaatsysteem is natuurlijk heel gaaf, maar ik vind het standaard dempertje ook helemaal niet verkeerd klinken. Er komen soms dikke knallen en ploffen uit de einddemper, en volgens mij maakt hij ook wel meer geluid dan 90 db.
Jah de standaart demper ligt nog altijd bij de dealer en hoe die klinkt weet ik niet :? (ga ik ook nooit te weten komen }) )
Maar die knallen en ploffen zijn echt HARD met die Doma mensen vragen altijd of dat wel normaal is en ofdat er iets aan mankeerd ofzo met die harde klappen :P
(ben blij dat de vorige eigenaar dit gekocht heeft *O* :Y want ik zou niet rap 700€ uitgeven aan een uitlaat :N )
 
Tijdens het starten komt er soms ook wel eens een "lekkere" harde klap uit de uitlaat, is dat eigenlijk wel normaal? Heftig is het wel :Y
 
Tijdens het starten komt er soms ook wel eens een "lekkere" harde klap uit de uitlaat, is dat eigenlijk wel normaal? Heftig is het wel :Y
Ik weet het eigenlijk ook niet :?
Sommige mensen zeggen dat dit normaal is voor zo'n motor en anderen zeggen dan weer datie niet lekker loopt ofzo datie knalt (geen sm/cross mensen).
Ga binnen een dag of 10 naar de dealer voor onderhoud ga ééns vragen of ie er ééns mee rijdt en zijn mening te vragen of dit normaal is :Y (want ik vraag mij soms zelf af of dit wel gezond is ofzo gas ff los en BAM luide knal(len) uit die demper }) (heb net een paar stickers verwijderd/verkort op mijn husk vind blauw zwart en rood en grijs door mekaar niet zo mooi :X )
 
Ik zal mij even voorstellen;

Ik ben Husqy Keess,
Ik rij een H6 sm 570R uit 2004 (pas in 2006 op kenteken)

Ik weet niet of ik hier mijn spaw kwijt kan want er is GEEN topic voor 570

Ik kom uit de omgeving Den Haag
Hier boven vindt je een link van mijn fiets.
Tevens heb ik nog een Kawasaki KLR650 2004 (overjarig 03)

Info over de Husqy;
Husqvarna Fabrieks Supermotard H6 SM 570 R (model ’04)

-Originele achterschokbreken met WP veer
-Originele voorvork maar met WP binnenveren en WP olie

-handkappen (KTM 950)
-Rental-stuur (KTM 640 smc)

-mikuni carburator (low flow)
-opengewerkt luchtfilterhuis (carbon) met sm filter (twin air)
-volledig leovinci x3 race systeem (aluminium einddemper, rvs bochtenset)(fabrieks-stickers verwijderd)

-aluminium opvangbakje
-blauw kleurige overloop-leidingen (acerbis)

-nylon valdoppen op voor en achteras
-radiator slang (er-5) + slangklem om de uitlaat

-Origenele verlichting vervangen voor een led achterlicht
-en een blauwe led stadslicht

-ducati performance spiegel (is eigelijk een rechter spiegel, maar verbouwd naar een linker)

-kawasaki zx10 hielplaat (rechterzijde ivm bescherming rempomp)

-biezen op de velg (stickers)(suzuki blauw)
-WP voorvork protectoren (UpSideDown-stickers)

-blauw geanodiseerde ventiel dopjes

http://www.mijnalbum.nl/Album=EWO7XQZM

Gaarne jullie reactie.

Mt vr gt
Husqy Keess

:]

Bijlage: smr570r_MF.JPG
 
Ik weet het eigenlijk ook niet :?
Sommige mensen zeggen dat dit normaal is voor zo'n motor en anderen zeggen dan weer datie niet lekker loopt ofzo datie knalt (geen sm/cross mensen).
Ga binnen een dag of 10 naar de dealer voor onderhoud ga ééns vragen of ie er ééns mee rijdt en zijn mening te vragen of dit normaal is :Y (want ik vraag mij soms zelf af of dit wel gezond is ofzo gas ff los en BAM luide knal(len) uit die demper }) (heb net een paar stickers verwijderd/verkort op mijn husk vind blauw zwart en rood en grijs door mekaar niet zo mooi :X )
Het lijkt erop dat het uitlaatsysteem niet geheel gasdicht is ,of dat de gasschuif niet geheel afsluit bij "gasdicht". (afstelling van staionair wel goed?)
 
Ik denk dat het knallen van een smr 450 heel normaal is.

De mijne heeft er ook last van.

Zou wel eens willen weten hoe die van mij klinkt met een volledige akra uitlaat.
Niemand een 2de hands uitlaatje te koop?

;)
 
Nja ik ken er eigenlijk niet veel van maar zal onthouden wat je hebt gezegt over gasschuif enz denk niet dat het ligt aan stationair toertental maar toch bedankt voor je reactie :}

@ Husqy Keess BRUTE SM }) kan me niet voorstellen hoe heftig zo'n 570 wel niet is 8-)
Mijn 450je gaat nog gewillig de lucht in in 3e en breekt aan alle kanten uit zelfs nog in 5e bij volgas geven of optrekken uit bochten :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan