Het Husqvarna 570 topic

Ik weet niet of Motoport deze motoren verkoopt, maar ik weet wel dat je bij een dealer vaak meer geld kwijt bent dan particulier inkopen. Ik denk dat Motoport zich meer richt op modernere modellen maar je moet met hun contact opnemen om te kijken wat de opties zijn.

Onderdelen van de 570 en 610 SM, TE en TC zijn over het algemeen uitwisselbaar.


Ik haal alles bij de dealer en dat kun je bij geen enkele andere zaak goedkoper krijgen... De dealer kan ook aftermarket spul bestellen, maar soms moet je t gewoon can husqy hebben. Je kunt ook best om nog wat korting vragen hoor, al zit er in origineel spul weinig ruimte. Voor dit type motoren ben je beter af bij n kenner.
 
Laatst bewerkt:
mijne is bijna weer straat klaar alleen er zit nog geen uitlaat op, en ik kan gewoon nergens een leuke gebruikte aftermarket uitlaat vinden.

dus tot die tijd zal ie nog niet echt hard rijden -O-
 
Even een vraag :)

Past een uitlaat van een TE/TC 570 op de smr? :) Kan er 1 overnemen voor een leuke prijs O-)
 
Hallo dood topic.
Ik twijfel om een 570 aan te schaffen, maar ik heb wel een vraag.

Ik heb het al eens voorbij zien komen in dit topic. Dat de 570 niet voor lange afstanden is gemaakt.
Stel, iedere dag 40km weggebruik voor werk. Dit moet kunnen toch?
En soms in de zomer een ekertje lang weekendje naar luxemburg? (en weer terug)

Dan heb ik het puur over het blokje en niet over hoe comfortabel dat wel niet is.
 
Als je niet vies bent van wat sleutelen...
Bedenk je wel dat je met dagelijks 40km, jaarlijks een revisie nodig hebt van zo'n (minimaal) 1000,- Das 80 per maand. Dus erg voordelig is dat niet. Leuk daarentegen wel!
 
Nu ertoch weer wat leven in het topic zit, hier ook een vraag. Als ik rij is er een vrij duidelijke tik te horen. Niet extreem maar mn vorige 1cilinder was niet zo luid. Als ik redelijk vol gas geef tijdens het rijden hoor ik niks, bij pakweg halfgas of afremmen op de motor hoor ik een soort van geratel/knikker-achtig geluid.

Wat heb ik stukgereden? :+
 
Telediagnose is helaas voor velen lastig.... Je kunt hier beter even iemand naar laten luisteren die er verstand van heeft. Voor je het weet heb je een bak schade.

Edit: en een lijst opsommen met mogelijke oorzaken word je ook niks wijzer van. Om de oorzaak te achterhalen moet je toch gaan schroeven, het is alleen handig als je weet waar je t moet zoeken en dat kun je meestal horen.
 
Laatst bewerkt:
Was ik ook al van plan :) Wellicht dat er iemand was die ook zoiets had gehad. Ik laat er even naar kijken :Y
 
Was ik ook al van plan :) Wellicht dat er iemand was die ook zoiets had gehad. Ik laat er even naar kijken :Y

Ik heb ook zoiets op dit moment met de 450, en ik laat Paulus er als hij herstelt is naar kijken. Gaat toch een blokrevisie worden ben ik bang ;(
Ik heb echter van Bon motoren wel gehoord dat niet alle 570 onderdelen makkelijk te krijgen zijn dus hou in je achterhoofd dat het even kan duren voor het gemaakt is...
 
Laatst bewerkt:
We zien wel. Kunnen er nu weinig meer aan veranderen. :+ Ik ga maar weer verder op zoek naar een chain guard, mijn band is nu op :)
 
Let wel op dat zo'n tik razendsnel kan uitmonden in flinke schade. Als ik jou was liet ik er eerst naar kijken voordat ik weer op zou stappen. Ik geloof graag dat de onderdelen lastig te leveren zijn, zeker nu met de overname door ktm en ik weet dat ze daarnaast ook nog eens flink aan de prijs zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo! Even voorstellen;

Ik ga morgen wellicht een 570 smr kopen.
Ik heb al het één en ander gelezen maar zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen dat ik daar op moet letten?
Nadeel is wel dat ik m 130km terug naar huis moet rijden.
Zelf dacht ik een beetje rustig over de snelweg te rijden. (80 kmpu ofzo).
Comfortabel is anders maar...Moet wel te doen zijn toch?

Bedankt voor de reacties alvast!

Ps (handig om even te vermelden; 2002 model. Onderhouden bij Bon. Naar mijn weten geen blok revisie gehad.)
 
Laatst bewerkt:
80 over de snelweg, gevaar op de weg dus. Persoonlijk zou ik een karretje regelen...
Bij bijna elk tankstation kan je wel iets huren...

Goed luisteren naar blokje hoe het klinkt, schakelt hij goed end, de standaard dingen.
Geen revisie kan een puntje zijn, maar valt zo digitaal weinig over te zeggen.

Succes en laat weten hoe het afloopt!
 
En ik heb m gekocht & wat rijd dat heerlijk ( eenmaal in de stad aangekomen. Snelweg iets minder ).
Zijn er hier nog meer mensen uit/in de buurt van A'dam/Noord-Holland? Ben wel benieuw waar jullie je motor zoal naar-toe brengen voor het onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb m gekocht & wat rijd dat heerlijk ( eenmaal in de stad aangekomen. Snelweg iets minder ).
Zijn er hier nog meer mensen uit/in de buurt van A'dam/Noord-Holland? Ben wel benieuw waar jullie je motor zoal naar-toe brengen voor het onderhoud.

ik woon vlakbij Alkmaar en bracht voor het echt specialistisch husq onderhoud de motor naar bonmotoren. De rest is opzich allemaal zelf makkelijk te doen.
 
Alkmaar <-> Den Bosch, dat is een beste rit. Natuurlijk is Bon wel een hele goede...

Ik ken ze niet, maar de dealer list geeft aan www.bruggeman.nu in Vennep.

Ketting al gespannen? Zal ok schelen in het beschadigen van je velg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan