Het Husqvarna 570 topic

Hey Donkey, ja kettings gespannen. En nu staat ie 5mm van het wiel dus prima. Ik zal nog wel ff een plaatje maken zodat ie zekerweten niet tegen de velg zal komen. Ondertussen zo'n 170 km mee gereden en geen (nieuwe) schaaf plekken op de velg&band. : )
Wat ik wel ben verloren ergens alongtheway is mn zadel borgpen. Wat opzich geen
Ramp is maar wel een beetje irritant. Zal maandag bon wel ff bellen of ze die dingen op voorraad hebben liggen. Of anders ff kijken of er een slopert op markplaats staat ofzo. Anders woensdag op mn werk ff iets in elkaar knutsellen.
Zal ff met bruggeman bellen vandeweek kijken of ze uberhaupt nog wat doen met husks want op hun site vind ik er weinig over. Thanks for the tip tho : )
Het zonnetje schijnt dus ik ga er weer even optimaal gebruik van maken! Brambramammamamam : >
 
Ik zou niet al te veel verwachten van bruggeman... zoals je zij, er staat niks maar dan ook echt helemaal niks over husqvarna's... (ook niet bij de lijst "wij zijn dealer van") dus ik zou er niks van verwachten. als je daar je motor voor onderhoud brengt dan gaat er een monteur aan sleutelen die zo'n fiets nog nooit gezien heeft...
 
Hey mark, nee bruggeman gaat m niet worden. Dan maar een stukje door rijden naar bon.
Vanmorgen ff gebeld met bon over het zadel slotje/ ding, hij moet ze per bulk bestellen dus ik ga zelf maar iets in elkaar fratsen. Hij neemt contact met me op als ie ze /1 heeft.
Ff iets anders; koud starten gaat dat altijd zo moeilijk? Ik trap me suf! Lukt uit eindelijk wel maar dan zweet ik ook als een otter!
Is er een trukje? Warm start ie met 1 trap.

(Wat ik doe; brandstof kraantje open, choke aan, ff de juiste stand zoeken, en trappen/springen maar. Na zo'n 10 tot 20 keer -O- zal ie eindelijk lopen)
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een carburateur met acceleratiepomp op zitten denk ik, voor het starten een keer of twee/drie gas geven kan helpen.
 
Heb je eerder kickstarter gehad? Dan is het waarschijnlijk een kwestie van wennen.
Om het te oefenen kan je ook BDP (bovenste dode punt) opzoeken en dan kicken.

Verder idd even gas 2 a 3 keer gas geven. Niets om je echt zorgen over te maken, zou het bij warme motor zijn dan kon het een ande verhaal zijn.

Bel even met munsters in Erp, mss heeft die zo'n clip dis hij kan opsturen. Is ook een hele goede husqy dealer.
 
Zelf niet gehad nee maar ook niet mn eerste ervaring met kickstarten.
Het zal wel een kwestie van wennen zijn. 2a3keer gas geven ga ik proberen.
Zadelslotje staat in bestelling bij Bon nu. : )
Bedankt voor de tips weer!
 
*ik weet dat je aan de hand van een video niks kan vaststellen maar ik ga het evengoed proberen* :+


Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer hoor aan tikken? Is het een lagertje of zal het mijn bigend zijn? :) Of is de kans groot dat het heel iets anders is...
 
*ik weet dat je aan de hand van een video niks kan vaststellen maar ik ga het evengoed proberen* :+


Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer hoor aan tikken? Is het een lagertje of zal het mijn bigend zijn? :) Of is de kans groot dat het heel iets anders is...

Ik zou wel willen, maar je video is prive :+
 
wat is de onderhouds historie?

-gaat het weg met koppeling in?
- heb je de distrie spanner al eens losgehaald? hoe ver stond hij uit?
- hoe is de olie, zitten er veel ijzer deeltjes in?
 
wat is de onderhouds historie?

-gaat het weg met koppeling in?
- heb je de distrie spanner al eens losgehaald? hoe ver stond hij uit?
- hoe is de olie, zitten er veel ijzer deeltjes in?

Historie onbekend, staat van de rest van de onderdelen redelijk.

- Weg met koppeling in gaat goed, bij koppeling inhouden en gas geven geen geluid. Wel het idee dat ik binnenkort platen moet vervangen aangezien ik bij het wegrijden af en toe een schurend geluid hoor van de koppeling (lijkt me).
- nee nog niet losgehaald.
- olie was wat aan de lage kant, ijzerdeeltjes minimaal, hier en daar een klein vlokje.

Na het vervangen van de olie en de aftapplug geluid eigenlijk verdwenen.
 
Zelf niet gehad nee maar ook niet mn eerste ervaring met kickstarten.
Het zal wel een kwestie van wennen zijn. 2a3keer gas geven ga ik proberen.
Zadelslotje staat in bestelling bij Bon nu. : )
Bedankt voor de tips weer!


Heb je een decompressiehendel'tje? Zo'n klein hendeltje bij de koppeling?
Dan met de kickstarter zoeken naar t compressiepunt. Dat kleine hendeltje intrekken en de kickstarter een haartje verder duwen. Dan kickstarter helemaal naar boven en trappen maar!
Vergeet koud ook niet om de choke erop te zetten ;)
Het helpt om de motor met t stuur ergens tegenaan te zetten zodat je kunt gaan staan.
 
Laatst bewerkt:
Historie onbekend, staat van de rest van de onderdelen redelijk.

- Weg met koppeling in gaat goed, bij koppeling inhouden en gas geven geen geluid. Wel het idee dat ik binnenkort platen moet vervangen aangezien ik bij het wegrijden af en toe een schurend geluid hoor van de koppeling (lijkt me).
- nee nog niet losgehaald.
- olie was wat aan de lage kant, ijzerdeeltjes minimaal, hier en daar een klein vlokje.

Na het vervangen van de olie en de aftapplug geluid eigenlijk verdwenen.


Olie kan een hoop uitmaken, maar bij gelegenheid zou ik het nog even bekijken.

Dus wat je eigenlijk zegt, als je koppeling in knijpt (ook als hij niet in de versnelling staat) dan is het geluid weg?

Indien ja, je kan een versleten.ingeslagen korf hebben. Hij gaat dan meer hameren, erg is het niet maar kan storend zijn. op den duur krijg je wel problemen met koppeling zoals niet helemaal vrij komen of slippen. De quick dirty fix is je korf loshalen en de ingeslagen stukken wat bijvijlen. Hij gaat dan wel nog wat meer geluid maken.

Een schurend geluid van de koppeling, klinkt eerder als een lager wat niet lekker loopt.
Ik zou even een nieuwe pakking halen en dan de koppeling loshalen, dit kan makkelijk zonder al te speciale dingen. Leg een 5cent muntje tussen de tandwielen dan kan je ook de grote moer loshalen en de lagers meteen bekijken.
 
Heren,
Kan iemand mij vertellen of de cilinderkop+bovendeksel van een TE610e/SM610s(elektrische start) hetzelfde is als de kop van een SM610R uit 2000?

Alvast bedankt!
 
Oké bedankt, ga ik doen.

Zie net dat de kop hetzelfde is als de 570.
Heeft er iemand hier nog een kop, met kleppen en deksel liggen of weet een adres war ik het kan proberen?
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt, ga ik doen.

Zie net dat de kop hetzelfde is als de 570.
Heeft er iemand hier nog een kop, met kleppen en deksel liggen of weet een adres war ik het kan proberen?

Kop kan je wel 2de hands kopen, maar zaken als kleppen, nokkenassen en klepzittingen kan je beter nieuw doen. Of je moet in staat zijn om alles adhv het WPH op te meten om zeker te zijn dat het niet al versleten is.

Op MP staat diverse adds met 610 onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, maar die kleppen zijn kleiner, en die blokken zijn toch anders als die van mij, alles is van voor 2000.....
 
T spul is gewoon te bestellen via de site van Husqyparts, plastic kost niet zo veel. Ik zoek alleen een compleet setje met tank voor een oude 610, en dan wordt het met nieuwprijzen toch wat te duur :P
 
Ha dit topic bestaat nog!

Ik reed eerder ook op een 570SM echter deze machine verkocht. Af en toe kijk ik nog wel eens uit nieuwsgierigheid op marktplaats maar ze verdwijnen we echt snel zeg.....
 
Mijne gaat met 2 weken uit elkaar voor controle + revisie. Gaat van t zomer waarschijnlijk weg ivm uit huis gaan dus zieje m hier wel verschijnen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan