Vandaag de keuring gehad. Alles was in orde. Er komt 20kw op het kenteken. Nu afwachten op de reactie van de belastingdienst...
Eerste echte ritje was in ieder geval een succes. Motor rijdt echt fijn en ik vond het voor een uurtje zeker niet oncomfortabel...
Nu even een fraai stickersetje bestellen en misschien in de toekomst nog een fris setje handkappen.
[afbeelding]
Dus als iemand suggesties heeft voor mooie betaalbare witte handkappen (eventueel Aliexpress/Ebay) houdt ik me aanbevolen...
Nee vond het al waardeloos bij het installeren, vind er nogal veel spanning op staan. Ik denk dat ik zonder die handkappen er niet beter vanaf was gekomen op bilstain
Wie gaan er Zondag rijden op Juniortrack
Opzich geen slecht idee heb de avond ervoor wel een feest. Hoelaat ga jij?
Te koop, 610 TE van 1999. Versie met het nieuwere type blok, met olielamp dus en betrouwbaarder.
Vraagprijs 1500 euro.
Advertentie met meet foto's staat op speurders
Grt Erik
[afbeelding]
Ik heb een probleem met mijn 2007 TE510Tijdens het rijden gisteren bleek dat het carterslangetje wat in de kleppendeksel zit losgeschoten was, mijn hele broek en laars zat ondertussen al onder de olie, maar dat is niet het ergste.. Het viel mij natijd op dat de motor ook een raar geluid maakte, het lijkt dat het uit het onderblok komt, je hoort het alleen bij stationair en bij gas los.
Er zit nog wel olie genoeg op, dat is het eerste waar ik naar gekeken heb.
De motor heeft in december een complete revisie gehad, dus ik ga er toch vanuit dat dat allemaal goed moet zitten
Kleine toevoeging nog : Ik kreeg hem gisterochtend voor het rijden ook ineens heel moeilijk koud aan de praat, ik moet de hotstart knop ( de rode ) uittrekken anders slaat ie niet aan, dit was voorheen ook nooit. Zodra de motor warm is, dan is het starten en lopen.
Gisteren dagje op Juniortrack gereden, was natte boel daar en ze hadden de kraan ff tot een uur of 12:00 opengelatenHad toch duidelijk om een droge baan gevraagt
1 sessie in de natte prut gereden maar dat is echt niet mijn ding, kwam toch wat stront te kort zeg maar.
Later droogde de baan op en op dat half nat ging al wel wat beter maar fijn is het niet, reden er nog een paar gewoon op slickskan prima zeggen ze want er is super veel grip daar, nou ik kan het niet vinden.
Later op een droge baan was ik eigenlijk alles wel kwijt zeg maar , insturen ging niet, rempunten niet te vinden, eigenlijk ging het helemaal nietmaar heb wel een gave dag gehad en wat nieuwe mensen leren kennen
Hopelijk gaat het de volgende keer beter
Weet iemand ook de aanhaal momenten van de cilinderkop moeren van een husky sm 510 bj 2007
Bedankt
Het is m10 dus 37nm + 90graden
de 90 graden is inderdaad de sleutel 90 graden verdraaien
Is dat de M8 of M10?
Zie bladzijde 253 uit Werkplaatshandboek, voor de M8 geldt 15NM en voor de M10 geldt 37 Nm+90°, wat met die +90° bedoeld wordt weet ik niet. Dacht dat dit met de stand van de momentsleutelkop te maken had maar iemand anders kan dat beter beantwoorden