rikkie cbr
Die hard MF'er
- 2 feb 2013
- 682
- 201
Das net mooi ... dan. Ik dacht eerst misschien is het nog het relais, maar dat zit in de schakelaar zelf. En daar kan je niet bij als je m uit elkaar haalt..
Dan maar nieuwe kopen? Kost nieuw 100 euro, dus ik dacht het niet.
Voortaan handje uitsteken dus (;
Ik heb een husky smr 510 uit 2006. Hier zat dus geen temperatuurmeter, ventilator en thermostaat op. Een temperatuurmeter en ventilator heb ik er inmiddels zelf op gebouwd. Zoals ik al zei zit er dus ook geen thermostaat in het systeem. Betekent dus dat al het koelwater ten alle tijden volledig over de radiatoren flowed. Te warm worden zie ik op de meter en kan dan dus de ventilator aanzetten maar het is toch behoorlijk slecht voor een motor als deze niet op bedrijfstemperatuur word gehouden en vaak "te koud" blijft? Hebben jullie hiervoor een oplossing?
Ik heb een husky smr 510 uit 2006. Hier zat dus geen temperatuurmeter, ventilator en thermostaat op. Een temperatuurmeter en ventilator heb ik er inmiddels zelf op gebouwd. Zoals ik al zei zit er dus ook geen thermostaat in het systeem. Betekent dus dat al het koelwater ten alle tijden volledig over de radiatoren flowed. Te warm worden zie ik op de meter en kan dan dus de ventilator aanzetten maar het is toch behoorlijk slecht voor een motor als deze niet op bedrijfstemperatuur word gehouden en vaak "te koud" blijft? Hebben jullie hiervoor een oplossing?
Zelf heb ik ook een smr 510 uit 2006 gehad, waarbij ik juist dat spul eraf gehaald had. Heel toevallig heb ik eergisteren de ventilator uiteindelijk in de container gegooid.
Blok wordt alleen te warm als je in de zomer in de stad rijdt of iets anders uitvoert waarbij je weinig rijwind hebt.
En als je zeker bent dat de motor "te koud" wordt, dan kan je ervoor kiezen om een deel van de radiator te bekleden/ af te dichten (zodat er geen rijwind door heen kan)
Hoe heb je de temp. Meter erop gezet als ik vragen mag?
Koen
Gashendel verder opentrekken :-)
Alle gekheid op een stokje: laat je temperatuurmeter inderdaad zien dat de motor niet op temperatuur komt/blijft bij normaal gebruik?