Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

hee mensen,

na een aantal jaar afwezigheid kwam mijn oude husqvarna smr510 uit 2010 weer te koop en heb deze terug gekocht :D

aantal vragen:
welke tandwiel verhouding rijden jullie (vooral straat gebruik)
welke motor olie gebruiken jullie? (ik gebruikte altijd putoline nano techt)
 
hee mensen,

na een aantal jaar afwezigheid kwam mijn oude husqvarna smr510 uit 2010 weer te koop en heb deze terug gekocht :D

aantal vragen:
welke tandwiel verhouding rijden jullie (vooral straat gebruik)
welke motor olie gebruiken jullie? (ik gebruikte altijd putoline nano techt)

ik reed op straat orginele TW verhouding of hooguit wat extra tandjes achterop.
10w50 nanotech lusten ze bij mij graag ja :9~
 
Verschil is de hoogte van die ronding waar de as in zit, die is bij de nieuwere type 2cm hoger.
 
Die uitlaat wrap moet je er echt af halen.
door die troep word je uitlaat juist super. Heet

Die ziet er sowieso intussen meer uit als een pluchen beer dan wrap.

Ja; niet op je tenen rijden. Het is geen sportmotor. :+ Als je laars aan de grond komt in een bocht, moet je je voetje optillen. :Y

Ik kan staand niet eens met mijn voeten bij de grond haha :+ .
Ik moet sowieso eens kijken hoe ik op die motor zit. Volgens mij rijd ik inderdaad redelijk op mijn tenen. Maar, dan zou die op een andere plek mijn laars laten smelten, denk ik dan.


Thnx voor de tips in elk geval.
 
Vandaag van mijn smr 510 uit 2009 de nippel van de remklauw achter afgebroken bij het trachten te verversen,heeft iemand hier enig idee welke maat hier in moet? Kan bij de meeste websites niet op type zoeken.☹️ Daar zijn deze prachtige machines te exclusief voor!!
 
Klein vraagje gezien ik alleen de 450 ken: wat is de topsnelheid van de smr 510 met standaard tandwieloverbrenging?
Dit omdat met de 450 de max cruise snelheid op 110km/u lag en bij meer toeren kreeg je het idee dat er elk moment een zuiger langs je oren komt vliegen.

(ik zit stiekem weer wat rond te kijken)
 
Vanmiddag toevallig een stuk snelweg gereden maar harder dan 100-110 word je niet echt vrolijk van..
Hij kan natuurlijk wel harder maar met de wind en alles maakt het geen pretje iig
 
Ik heb een vraagje. Ik heb een Husqvarna Off road SM 570 R op het oog uit 2004 volgens RDW gegevens en wil mij toch wat meer verdiepen in dit type.

Is er ergens terug te vinden hoe alle types per jaartal in elkaar zitten?
Zijn onderdelen nog goed verkrijgbaar voor dit type?

Is dit type qua betrouwbaarheid vergelijkbaar met de andere types?

Alvast bedankt.
 
Vandaag een stuk wezen rijden en bij thuiskomst een backfire en het complete inlaatspruitstuk van het blok geblazen..

Gelijk bij van erp een nieuwe gehaald en toen we toch bezig waren maar nieuwe filters gehaald. en omdat hij een aanbieding had met ketting en tandwielen ook maar gelijk aangeschaft..
Alles voor een zeer nette prijs meegekregen.

Hij had ook een nieuwe swm staan voor 5500/6000!!
 
Inlaatspruitstukken zijn wel een dingetje bij de Huskies. Ik heb er standaard eentje in de garage liggen of bij me als ik een offroad rit doen :)
 
Mijn Husqvarna klappert uit de uitlaat bij gas los en verbruikt ongeveer 6L 80km
Kan me niet meer herinneren of dit "normaal" was..

Kan iemand dit voor mij bevestigen?
 
Oké dik in orde dus:p
Krijg je als je van vstrom na 2jaar weer terug komt op een supermoto haha
 
Hier onderblok klaar met nieuwe krukas, oude bleek geen big end meer voor te krijgen te zijn omdat deze maar 1 jaar is gemaakt. Toen probleem dat balans as niet bij krukas met nieuwe big end past omdat die toch iets anders is. Dus balans as eruit gelaten net zoals bij de fc type.onder carter vlak laten frezen , was heel iets ingeslagen en nu cross zuiger erin met andere cilinder.
Al met al mooi project met goede hulp en advies SMX :}
Kan niet wachten om te horen hoe die straks loopt met als nieuw in het blok :) is het het waard, eigenlijk niet maar vind het wel lel gaaf om te doen 8-) straks een mooi oud hok met hopelijk een super blok
 
Terug
Bovenaan Onderaan