Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Gisteren tijdens de oliewissel heb ik weer een typisch stukje Italiaans design ontdekt... De routing van de achterremleiding maakt een bocht tegen het blok waardoor de buitenmantel is gesmolten...

Bekijk bijlage 1391637

Dat heb ik ook gehad en de remleiding is idd doorgeschuurd bij me. Nieuwe gemonteerd en zelfde verhaal. Heb het nu met een tiewrap naar buiten getrokken en dat blijft prima zitten.
 
Ik was op internet een beetje aan rondneuzen over dat probleem met de remleiding toen ik deze pagina tegen kwam; Husqvarna setup tips | Dirt Rider

Hier staan een aantal tips/modificaties voor de 450/510, waaronder de remleiding, maar ook een paar andere zaken. Misschien een interessante link voor in de OP...
 
Weet iemand waar ik kappensets kan krijgen voor de SM? Ik zie ze overal alleen voor de TE en dergelijke. Een fluor kappenset lijkt me super vet. Iemand die me de goede richting in kan wijzen?
 
Fluor kappensets bestaan niet voor de oude Husqy's. Alleen voor de allernieuwste modellen.

Tenzij je een 2009/2010 model SMR hebt zijn 2004-2008 SMR/TE kappensets hetzelfde.
 
Dat heb ik ook gehad en de remleiding is idd doorgeschuurd bij me. Nieuwe gemonteerd en zelfde verhaal. Heb het nu met een tiewrap naar buiten getrokken en dat blijft prima zitten.
Ik ben ook maar voor de tie-wrap methode gegaan....
1393017


1393018
(Fototjes van internet...)

Nu weer het volgende probleem oplossen; moer van het achterrem-reservoir wil niet los komen. Dus waarschijnlijk moet ik de cilinder van het frame losmaken en de bout in de bankschroef er uit draaien. Ik ben bang dat ik anders de bevestigingspunten op het frame verkracht...
 
Nu weer het volgende probleem oplossen; moer van het achterrem-reservoir wil niet los komen. Dus waarschijnlijk moet ik de cilinder van het frame losmaken en de bout in de bankschroef er uit draaien. Ik ben bang dat ik anders de bevestigingspunten op het frame verkracht...
Voor de zekerheid toch maar het reservoir van de motor geschroefd en ingeklemd in de bankschroef. Met gepaste kracht is de dop gelukkig zonder schade losgekomen... 😓
 
Afgelopen Zondag weer dagje op Assen weze rijden👍Bleek dat SMX daar ook was met een groep rijders om wat te testen met de veering😎daar hadden ze HK voor ingehuurd. Ik heb de ballen verstand van veering dus was wel ff mooi om mee te kijken👍Gast van HK wou wel ff naar me brommert kijken of alles goed staat en dat bleek nog goed te zijn ook, heb in overleg de ingaande demping voor nog ff 2 klikjes verder dicht gezet. Bij lange bochten liep die na mijn gevoel wat wijd.Wat 2 klikjes kunnen doen he, in volgende sessie stuurde die merkbaar beter 👍👍ook de banden tekenen goed af , niks geen sporen op de band😎👍al met al weer leerzaam dagje met dank aan SMX en HK voor het goede advies en hulp👍👍👍
 
Afgelopen Zondag weer dagje op Assen weze rijden👍Bleek dat SMX daar ook was met een groep rijders om wat te testen met de veering😎daar hadden ze HK voor ingehuurd. Ik heb de ballen verstand van veering dus was wel ff mooi om mee te kijken👍Gast van HK wou wel ff naar me brommert kijken of alles goed staat en dat bleek nog goed te zijn ook, heb in overleg de ingaande demping voor nog ff 2 klikjes verder dicht gezet. Bij lange bochten liep die na mijn gevoel wat wijd.Wat 2 klikjes kunnen doen he, in volgende sessie stuurde die merkbaar beter 👍👍ook de banden tekenen goed af , niks geen sporen op de band😎👍al met al weer leerzaam dagje met dank aan SMX en HK voor het goede advies en hulp👍👍👍

goed om te horen kerel!
voor mij was het ook de planning alleen helaas ging dit niet lukken.

Volgende keer beter
 
Ik heb een originele uitlaat op mn SM450R gemonteerd en heb nu een compleet Akrapovic titanium systeem over voor een SM450R. Scheelt aanzienlijk in het vermogen, iemand interesse?
 
Met welke bougiesleutel haal je de bougie van een SM450R uit 2004 eruit? Beide doppen passen bij mij niet, zijn te dik en passen niet om de bougie en tussen het blok. Iemand tips?
 
zal ik me hier ook even snel melden, heb m'n Superduke verkocht omdat die toch maar in de garage stond stof te happen en eenmaal op de baan het plezier er snel af met al die snelheidcontroles.
Heb ik me onderstaand aangeschaft.

1401213


Ik reed wel regelmatig gewone circuitdagen maar weet nog niet goed waar spontane supermotard circuit / vrij rijden dagen te raadplegen zijn
Ik hoor het graag :)
 
zal ik me hier ook even snel melden, heb m'n Superduke verkocht omdat die toch maar in de garage stond stof te happen en eenmaal op de baan het plezier er snel af met al die snelheidcontroles.
Heb ik me onderstaand aangeschaft.

Bekijk bijlage 1401213

Ik reed wel regelmatig gewone circuitdagen maar weet nog niet goed waar spontane supermotard circuit / vrij rijden dagen te raadplegen zijn
Ik hoor het graag :)

voor supermoto circuitdagen in nederland ff het volgende volgen:

- VTR motoren facebook

- supermotorschool facebook

- schakelparts facebook

- aanmelden voor de mailing van pottendijk in emmen dan word je op de hoogte gehouden wanneer hun dagen organiseren, zie hun website

- supermotardtraining.nl facebook

- ook kun je trainen op junior track assen dan heb je een jaar abonnement en een knmv basissport licentie nodig. deze kosten samen 220 euro. zie KNMV TT Junior Track-training facebook
 
Goedemorgen,

Inmiddels een nieuw probleem ontstaan. Zowel mijn voor als achterlicht doet het heel slecht / niet. Ook mn teller (dashboard) valt soms uit en verspringt soms. (Van km naar uren enzo door) Mijn accu laad ook nietmeer op.
Ik heb zelf al de stekkers gechecked. Hier kon k niks aan vinden. Nu was ik alles op een rijtje aan het zetten en bedacht ik mij dat het misschien mijn spanningsregelaar zou kunnen zijn. Is er een manier hiervoor om deze te testen?
Gister ging mijn startrelais ook kapot. Zekeringen waren nog wel intact. Dit is makkelijk op te lossen door een nieuw relais erin te zetten, maar misschien dat er een verband tussen zit?

Mvg
Koen
 
2race.be op facebook
Of de kalender van spa francorchamps in de gaten houden.
Daar zijn dagen/dagdelen mogelijk om vrij te rijden.


Bekende fiets, wilde Kevin er zo snel al vanaf? 😋

bedankt zal ik in de gaten houden!

Kevin had z'n oog op het 2020 model.
Hij heeft ook van bovenstaande fiets de vering aangepast omdat die niet zo tevreden was van de voorvork ( luchtveer ), nu wil die gerust de voorvork van het 2020 model ruilen met degene die nu op de fiets zit, maar ik hoor van reviews dat ze de luchtvering gewoon goed vinden en dan anderen die zeggen dat er niet mee te rijden valt.
Iemand daarover input ? zou het de moeite zijn om de 2020voorvork te monteren of is de gewonen conventionele setup nog steeds de beste ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan