Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Goedemorgen,

Inmiddels een nieuw probleem ontstaan. Zowel mijn voor als achterlicht doet het heel slecht / niet. Ook mn teller (dashboard) valt soms uit en verspringt soms. (Van km naar uren enzo door) Mijn accu laad ook nietmeer op.
Ik heb zelf al de stekkers gechecked. Hier kon k niks aan vinden. Nu was ik alles op een rijtje aan het zetten en bedacht ik mij dat het misschien mijn spanningsregelaar zou kunnen zijn. Is er een manier hiervoor om deze te testen?
Gister ging mijn startrelais ook kapot. Zekeringen waren nog wel intact. Dit is makkelijk op te lossen door een nieuw relais erin te zetten, maar misschien dat er een verband tussen zit?

Mvg
Koen

Check je massa even goed, slechte massa zorgt ook vaak voor vage & rare problemen.
 
Check je massa even goed, slechte massa zorgt ook vaak voor vage & rare problemen.

Massa was in orde, wel geoxideerd maar maakte nog goed contact. Wanneer de motor draaide fluxtueerde mn spanning over mn accu ontzettend. Dus ik heb mn spanningsregelaar doorgemeten en die blijkt kapot te zijn. Gelukkig probleem gevonden en relatief goedkope reparatie
 
bedankt zal ik in de gaten houden!

Kevin had z'n oog op het 2020 model.
Hij heeft ook van bovenstaande fiets de vering aangepast omdat die niet zo tevreden was van de voorvork ( luchtveer ), nu wil die gerust de voorvork van het 2020 model ruilen met degene die nu op de fiets zit, maar ik hoor van reviews dat ze de luchtvering gewoon goed vinden en dan anderen die zeggen dat er niet mee te rijden valt.
Iemand daarover input ? zou het de moeite zijn om de 2020voorvork te monteren of is de gewonen conventionele setup nog steeds de beste ?

ik heb zelf een 2018 met dezelfde WP aer 48 vork.
de setup heb ik laten aanpassen bij HK suspension.

vering is nu gewoon goed, ik speel heel afentoe een beetje met de druk.
Meer doe ik er niet aan
 
Weet iemand wat voor accu er origineel in een Husqvarna SM450R uit 2004 zit? Er zit nu een of andere scooteraccu in, maar als ik exact hetzelfde model bestel is hij de helft kleiner..
 
Weet iemand wat voor accu er origineel in een Husqvarna SM450R uit 2004 zit? Er zit nu een of andere scooteraccu in, maar als ik exact hetzelfde model bestel is hij de helft kleiner..

Ik heb een Nitro ytz7s in mijn smr510 uit 2006 zitten. Gewoon normaal formaat 12V accu?
 
Weet iemand wat voor accu er origineel in een Husqvarna SM450R uit 2004 zit? Er zit nu een of andere scooteraccu in, maar als ik exact hetzelfde model bestel is hij de helft kleiner..

ik had er eentje van yuasa inzitten toen ik mijn 2008 kocht.
die werd slecht en vervangen voor eentje van moose racing.
zowat zelfde accu alleen andere sticker erop
 
Zojuist bij Ruud Frederiks op de testbank geweest met de SMR510 2006
45.2kW
59.3Nm

Niet geheel ontevreden met 150 uur erop zonder revisie.
Wat adviseren jullie?
Rond de 180/200 uur revisie doen?
Rij alleen op de weg, niet veel circuitgebruik.
 
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met een 160-er danwel 150-er achterband op een 4.25inch achtervelg. Ik heb nu een Maxxis Goldspeed street-legal slick erop liggen in de maat 160. Maar hierna wil ik er graag een ContiAttack SM (EVO) op leggen. Zou ik weer een 160/60 17 pakken of terug gaan naar de originele 150/60 17?
 
Zojuist bij Ruud Frederiks op de testbank geweest met de SMR510 2006
45.2kW
59.3Nm

Niet geheel ontevreden met 150 uur erop zonder revisie.
Wat adviseren jullie?
Rond de 180/200 uur revisie doen?
Rij alleen op de weg, niet veel circuitgebruik.

denk dat je dan beter bij 180 kan doen.
het moet toch en beter optijd dan net te laat.
 
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met een 160-er danwel 150-er achterband op een 4.25inch achtervelg. Ik heb nu een Maxxis Goldspeed street-legal slick erop liggen in de maat 160. Maar hierna wil ik er graag een ContiAttack SM (EVO) op leggen. Zou ik weer een 160/60 17 pakken of terug gaan naar de originele 150/60 17?

de breedte maat pakt per merk vaak ook net anders uit.
zo zit er tussen michelin en metzeler ook verschil (op dezelfde velg).

ik weet niet welke van de goldspeed/conti er het breedste is.


toen ik begon lag er zo'n 150-er achterop, die vervangen voor een 160goldspeed, dat was al een verbetering in bochtenwerk.

daarna alleen nog slicks eronder gehad, maar dat is niet te vergelijken op straat.
 
Iemand ervaringen met een sm 610 bouwjaar rond 2006, hoe waren die blokken?
Las dat vliegwielen wel eens stuk willen gaan?
 
Okay, de Husk vonkt namelijk helemaal niet, andere bougie er al ingehad. De oude bougie krijg ik er niet uit omdat ik niet de goede sleutel heb daarvoor, al mijn sleutels zijn te dik. Denk dat ik hem bij de dealer af ga zetten, aagezien de onderdelen zo prijzig zijn dat ik niet zomaar wil gaan vervangen. Als er iemand in de buurt van Eindhoven een goede zaak weet waar ik hem naar toe kan brengen hoor ik het graag.

Edit: Ga nu ff kijken voor een bobine
 
Dit staat er in het 2010 wphb;

No or weak spark
1. Spark plug faulty - Replace
2. Spark plug dirty or wet - Clean or dry
3. Spark plug gap too large - Adjust
4. Ignition coil faulty - Replace
5. H.T. leads damaged or short circuiting - Check
6. Electronic device faulty - Replace
7. R.H. switch faulty - Replace
 

WTF :X :X :X ik had mijn oude husq niet moeten verkopen.... het zijn collector items geworden die tweedehands nog meer opleveren (iig vraagprijs dan🤣:Y) dan nieuw....
Tja.... proberen kan, maar vraag me toch echt af wat iemand (be)denkt als je dat durft te vragen?????? en nog vermelden "prijs = de prijs"_O-_O-_O-8)7
 
ik heb zojuist een sportdemper op mijn stock 701 sm uit 2016 gezet...... nu reageerd hij wat flauw op het gas. wie weet waar ik een akra map kan laten zetten op de ecu? omgeving zwolle/apeldoorn
 

WTF :X :X :X ik had mijn oude husq niet moeten verkopen.... het zijn collector items geworden die tweedehands nog meer opleveren (iig vraagprijs dan🤣:Y) dan nieuw....
Tja.... proberen kan, maar vraag me toch echt af wat iemand (be)denkt als je dat durft te vragen?????? en nog vermelden "prijs = de prijs"_O-_O-_O-8)7

ik had m gezien ja.
wat een lulkoek die tekst joh.

arrow dempers...
zijn gewoon de orginele dempers met wat kachelzwart erop van de action waarschijnlijk
 
Hallo mensen, Mijn naam is Erwin en vorige maand heb ik een Husqvarna 510 uit 2007 gekocht. Heel blij mee alleen kwam ik er later achter dat mijn Kettinggeleider van mijn nokkenasketting versleten is. Zelf het blok eronder uit gehaald vliegwiel deksel eraf gehaald rotor los en toen kwam ik erachter dat de binnenkant van de magneet los liet en breekt... is er misschien iemand die er nog een verkoopt ? of weet of andere bouwjaren ook passen. Ben zelf al langs de Dealer in Zaandam geweest konden ze een nieuw bestellen voor een prijs van 500 euro... 14 aug heb ik mijn motor examen en ik hoop dat ik snel daarna op mijn mooie husq kan rijden ! :)

WhatsApp Image 2019-08-09 at 18.23.45.jpeg
 
Gezien de losse metaalsplinters..... zou ik ook je krukas, drijfstang, nokkenas, bloklagers e.d. goed controleren/ vervangen. Olie filter/zeef in blok schoonmaken.
Kans is groot dat je die ook moet vervangen/ een complete blokrevisie moet uitvoeren.
Alleen vervangen is geen optie. Met 1500 km is waarschijnlijk je hele blok aan gort gelopen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan