Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Gezien de losse metaalsplinters..... zou ik ook je krukas, drijfstang, nokkenas, bloklagers e.d. goed controleren/ vervangen. Olie filter/zeef in blok schoonmaken.
Kans is groot dat je die ook moet vervangen/ een complete blokrevisie moet uitvoeren.
Alleen vervangen is geen optie. Met 1500 km is waarschijnlijk je hele blok aan gort gelopen....

precies wat hij zegt ja.
die splinters spoel je door heel het blok een en de hele boel kan zo in puin draaien
 
Hier helaas me Husky supermoto moeten verkopen ivm zware blessure door stevige crash op Assen😢motorrijden zit er niet meer in. Maar kan terug kijken op 2,5 jaar dik genieten met de husky op circuit👍😎
 
Arm/schouder helemaal kapot/ gebroken en bekken gescheurd 😢maar loop gelukkig al wel weer👍Heb alles verkocht op nog 1 Suomy Supermoto race overall maat 52 na.
Ding is 3x gedragen en mag weg voor 175 euro
 

Bijlagen

  • 144F7052-4542-4907-9E3E-0A567E0ECC3D.jpeg
    144F7052-4542-4907-9E3E-0A567E0ECC3D.jpeg
    158,1 KB · Weergaven: 12
hallo jongens,
Sinds kort een husqvarna 2007 se610 gekocht
Zijn er mensen bekend met dit model?
Ik heb hem rijdend weg gezet en de dag erna met starten liep hij ong 4/6 sec en sloeg hij af.
Niet meer aan de praatte krijgen
Iemand bekend met zo en probleem?
 
hallo jongens,
Sinds kort een husqvarna 2007 se610 gekocht
Zijn er mensen bekend met dit model?
Ik heb hem rijdend weg gezet en de dag erna met starten liep hij ong 4/6 sec en sloeg hij af.
Niet meer aan de praatte krijgen
Iemand bekend met zo en probleem?

probeer hem eens te starten terwijl de accu met startkabels aan die van een auto hangt. Of met een losse extra accu.
heb tijden hetzelfde gehad met mijn TE, bleek na al die jaren de ontsteking spoelen niet helemaal jofel meer te zijn. Met iets meer stroom ter beschikking liep ie dan direct. Was alleen nodig bij de eerste start sochtends, de rest van de dag geen issues en direct starten.
 
hallo jongens,
Sinds kort een husqvarna 2007 se610 gekocht
Zijn er mensen bekend met dit model?
Ik heb hem rijdend weg gezet en de dag erna met starten liep hij ong 4/6 sec en sloeg hij af.
Niet meer aan de praatte krijgen
Iemand bekend met zo en probleem?
Dat is wel een hele beperkte omschrijving van het probleem.

Er staat een checklist hier op het forum voor als je motor niet wilt starten. Die zou je na kunnen lopen;

En anders moet je iets meer vertellen over wat hij (nog) wel of niet doet...
 
hoi.
Ik heb hem geprobeerd Te starten aan mijn auto, een diesel. Geen succes.
Zekeringen na gekeken De 3 aan achterzijkant,
Alles heel.
Bougie dop eraf en gekeken of hij vonkt, doet ie.
Starten en remmenreiniger op filter, niets
zijn er meer zekeringen dan die 3?
Ik las over een kapotte temp sensor, dat die dan ook niet start.
 
Gaat ook flot rond de startmotor.
Gekke vind Ok, hij liep wel ff en sloeg daarna af. Liep terug in toeren dus dacht ik Ok, choke gebruiken......niets.
Dacht verzopen, 6 uur erna weer geprobeerd, niets.
 
Ja, heb er vandaag een stuk op gereden, bleek een verkeerde bougie Te zijn.
Ding vonkte gewoon.....toch vervangen, was starten en lopen.
 
Gelukkig een kleinigheid dus...
Hallo mensen, Mijn naam is Erwin en vorige maand heb ik een Husqvarna 510 uit 2007 gekocht. Heel blij mee alleen kwam ik er later achter dat mijn Kettinggeleider van mijn nokkenasketting versleten is. Zelf het blok eronder uit gehaald vliegwiel deksel eraf gehaald rotor los en toen kwam ik erachter dat de binnenkant van de magneet los liet en breekt... is er misschien iemand die er nog een verkoopt ? of weet of andere bouwjaren ook passen. Ben zelf al langs de Dealer in Zaandam geweest konden ze een nieuw bestellen voor een prijs van 500 euro... 14 aug heb ik mijn motor examen en ik hoop dat ik snel daarna op mijn mooie husq kan rijden ! :)

Bekijk bijlage 1416816
Hopelijk geldt dat voor @erwien ook. Helaas heeft hij zich niet meer gemeld na z'n eerste berichtje...
 
Ja maar voor dat ik daar achter kwam...ding vonkte gewoon.
Mensen die me opweg kunne helpen kwa laten afstellen? Ecu Kan je bij dit model niet in.
Powercomander ? Andere opties??
 
Mooi ding.
Mag ik vragen waarvoor jij de jd tuner gekocht heb ? Is dat een beetje als powercomander ?
Bon Motoren had hem toevallig in de aanbieding, is wel de moeite waard. Loopt stukken beter met een JD. Alleen het afstellen is niet heel makkelijk. Heb hem nog steeds niet 100% goed lopen na een hoop afstellen.
 
Iemand toevallig nog een dynamo van een 510 uit 2006 liggen?
Ik mis 1 spoel die doorgebrand is helaas.

Vd week ook het blok eronderuit sleutelen, iemand tips voor verkoopadressen van bijv zuiger oid?
Ben van Erp zou veel op voorraad hebben liggen?

Koppeling slipt ook naar mijn mening, koppeling uit elkaar geflanst, al mn platen en veren netjes opgemeten. Alles is nog ruim binnen spec. Iemand ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

Koen
 
Voor onderdelen kan je ook contact opnemen met;
SMX racing
Femon parts
Bon Motoren
Star Twin

De andere vragen kan ik je niet mee helpen. Ik weet niet hoe duur een nieuwe dynamo is, maar ik zag wel dat er laatst een aantal Husqy's in onderdelen werden verkocht in Duitsland via Ebay Kleinanzeige.
 
Terug
Bovenaan Onderaan