Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Hallo,

Ik ben opzoek naar een aantal onderdelen voor mijn 570 smr uit 2004.
Met name de buitenste korf, die ziet eruit alsof iemand er een draaiende slijptol in heeft gelegd.
Er zaten ook al ringen onder de boutjes dus iemand heeft er al mee gekloot en ik wil het nu goed doen.

Iemand die mij kan helpen?
 
Goedeavond allen, blok ligt inmiddels open. Cilinder vond ik voor 180 uur er nog erg netjes uitzien. Kon nergens krassen voelen, ook met mijn nagel niet. Het enige wat ik kon opmerken was dat het hoonpatroon aan twee kanten wat weggesleten was (reactie krachten vanuit krukas natuurlijk)
Nu was ik benieuwd, is deze cilinder nog goed voor een tweede keer 180 uur?

Ovaliteit ga ik van het weekend/volgende week nog even meten, gaat mij meer om de conditie van de nicasil
 

Bijlagen

  • IMG-20191122-WA0020.jpeg
    IMG-20191122-WA0020.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 10
  • IMG-20191122-WA0022.jpeg
    IMG-20191122-WA0022.jpeg
    80,1 KB · Weergaven: 11
Mijn Husqy is weer 500km verder, dus weer tijd voor een olie- en oliefilterwissel. KM-stand is nu 5500km en gelukkig nog geen noemenswaardige vervuiling aangetroffen in de filters of op de magneet...

20191202_213843.jpg

Alles weer mooi schoon, klaar om terug te monteren...
 
Beste,

Ik zit met een lastige kwestie. Ik ben bezig met een blokrevisie (bijna klaar inmiddels) en vind ineens een veertje op mn werkbank. Komt dit uit mn blok of lag dit eral? Dat is de vraag op dit moment.

Laat maar, al gevonden 🤣
 
Laatst bewerkt:
Het zou nr 55 (800042677) kunnen zijn. Dat is om pinnetje 54 tegen je gear indicator aan te drukken.
116669


Je kan de gear indicator eraf halen en kijken of hij erachter zit;

1.jpg
 
Het zou nr 55 (800042677) kunnen zijn. Dat is om pinnetje 54 tegen je gear indicator aan te drukken.
116669


Je kan de gear indicator eraf halen en kijken of hij erachter zit;

Bekijk bijlage 1456501


Dat is m inderdaad, daar kwam ik ook net achter. Ben alleen het pinnetje kwijt helaas. Al een hele zoektocht op de grond en in de auto gehad maar helaas nogniet kunnen vinden.
Bedankt voor de hulp
 
Nog even eem andere vraag, watvoor olie moet ik gebruiken voor mijn koppeling? Ik weet dat op t kapje staat 'mineral oil only' maar kan niet echt iets vinden op internet. Neem aan dat erg geen rem olie in moet?
 
Iemand ervaring met dit clubje? Ik wil de Husqy dit jaar een keer op het circuit loslaten. Spa is volgens mij een mooiere en veiligere baan, maar dit is voor mij lekker dichtbij en onder begeleiding...

Bild-Flyer-2020.png


Misschien dat iemand van jullie nog interesse heeft om mee te gaan?
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer een keertje. Afgelopen zomer mijn blok los gehaald en weg gebracht, sensor uit mijn uitlaat en opnieuw af laten stellen, en mijn brommer loopt weer als een zonnetje!

Nu zit ik met een ander hekelpuntje. Mijn standaard. Aangezien ik niet zo groot ben, en soms zit te hanessen met op en af stappen, is het heel irritant als dan mijn standaard ergens half blijft hangen. Wanneer ik 'm op de standaard wil zetten, dan moet ik echt mijn voet tegen de standaard houden en dan de motor GOED neerzetten, want als de standaard net niet voorbij zijn punt is, valt mijn motor. En ik moet echt de standaard naar beneden duwen, want op een of andere manier doen het mechanisme en de veertjes niet wat ze moeten doen. Ik heb al andere veren geprobeerd, maar dat mag helaas niet baten.
Hebben jullie misschien een foto van jullie standaarden? Dan kan ik eens vergelijken. Ik wil voorkomen dat ik echt een keer met motor en al over straat lig 😊
 
Bekijk bijlage 1458647

Hij is 4cm verlaagd waardoor hij rechterop staat op de zijstandaard als origineel....
Hoe heb jij jouwe verlaagd? Zou voor mij ook nog een goeie zijn haha. Standaard lijkt sowieso anders dan mijne.

Edit: volgens mij is die bevestigings bout die er bij mijne door zit veel te groot, en dat plaatje/brugje moet aan de andere kant uitkomen. Mijne zit aan de rechterkant van de bout. Bij jou links.
 

Bijlagen

  • 20200116_195234.jpg
    20200116_195234.jpg
    108,6 KB · Weergaven: 9
Jij hebt inderdaad een ander model. Ik zou gewoon in Google images jouw model en bouwjaar intypen en zoeken naar een foto waar de zijstandaard duidelijk op staat.

Exploded views en onderdeelnummers kan je hier makkelijk terugvinden;

Na lang zoeken ben ik er achter dat de vorige eigenaar mijn motor heeft laten verlagen door spacers intern in de achterdemper te plaatsen waardoor hij niet meer maximaal kan uitveren; Lowering
 
Iemand ervaring met dit clubje? Ik wil de Husqy dit jaar een keer op het circuit loslaten. Spa is volgens mij een mooiere en veiligere baan, maar dit is voor mij lekker dichtbij en onder begeleiding...

Bekijk bijlage 1458511

Misschien dat iemand van jullie nog interesse heeft om mee te gaan?

Gezellig, ik ga ook!
Die van maart waarschijnlijk niet maar de andere 2 probeer ik erbij te zijn.

Spa is inderdaad ook leuk maar daar zit geen offroad bij.

Als je aan veiligheid denkt hoef je hier niet naartoe te gaan😂
 
Als we het met ons alleen toch over revisies hebben.

Hier wat foto's van mij rebuild.
Het is geen Husq maar wel lekker sleutelen.

Het is een 2015 yz250f.
Er stond 100uur op de klok en ik had geen history van de motor.

Preventief alles open gemaakt voor inspectie.
Bevindingen:

4tandwielen gaar.
Zuiger beginnende slijtage.
Cilinderwand nog mooi binnen slijtage waarde.
Kleppen nog prima.
Bak lagers niks aan te zien.


Wat er vervangen gaat worden:
De 4 slechte tandwielen.
Zuiger.
Drijfstang
Alle bloklagers
Kleppen (nu Rvs ipv Orgineel titanium)
Klep veren (ivm gewicht kleppen)

De buitenkant van het blok heb ik met soda gestraald, daarna met dremel/scothbrite borstels gepoetst en nog eens met soda er overheen gegaan.

Koppelingsdeksel/ontstekingsdeksel/kleppendeksel "Indian bronze" laten coaten.

Al met al weer een leuk project.

Morgen komt het spul binnen dus dan tot aan de zuiger opbouwen na het weekend.
Dan is het wachten op de kop en in 2020 weer lekker klapperen!!
 

Bijlagen

  • IMG_20200102_154453.jpg
    IMG_20200102_154453.jpg
    172,1 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20200116_204846.jpg
    IMG_20200116_204846.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20200116_205131.jpg
    IMG_20200116_205131.jpg
    104 KB · Weergaven: 8
Gezellig, ik ga ook!
Die van maart waarschijnlijk niet maar de andere 2 probeer ik erbij te zijn.

Spa is inderdaad ook leuk maar daar zit geen offroad bij.

Als je aan veiligheid denkt hoef je hier niet naartoe te gaan😂
Die van maart ga ik ook niet redden. Ik was van plan om me in de "einsteigergruppe" in te schrijven en die rijden sowieso geen onverhard volgens de omschrijving.

Normaal gesproken geeft circuitrijden mij een groter gevoel van veiligheid dan hard rijden op de openbare weg. Maar ik zie dat iig het asfalt gedeelte van Bilstain een smal baantje is met veel paaltjes en boompjes. Hoe kan het dat er dan wel internationale wedstrijden worden verreden als er maar zo weinig marge is als je valt? Die profs hebben toch ook geen zin om zich in de kreukels te rijden?

Misschien ga ik eerst maar eens een dagje kijken voordat ik me inschrijf...:?

Weet jij of er tijdens de dagen van 2Race (of een andere organisatie) op Spa begeleiding is voor de beginners?
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt inderdaad een ander model. Ik zou gewoon in Google images jouw model en bouwjaar intypen en zoeken naar een foto waar de zijstandaard duidelijk op staat.

Exploded views en onderdeelnummers kan je hier makkelijk terugvinden;

Na lang zoeken ben ik er achter dat de vorige eigenaar mijn motor heeft laten verlagen door spacers intern in de achterdemper te plaatsen waardoor hij niet meer maximaal kan uitveren; Lowering

Dat op afbeeldingen zoeken had ik al een poging gedaan maar kwam ik niet heel ver mee 😊 vandaar hier de vraag.
Ik zal eens kijken wat ik met dat verlagen kan gaan doen. Thnx
 
Gezellig, ik ga ook!
Die van maart waarschijnlijk niet maar de andere 2 probeer ik erbij te zijn.

Spa is inderdaad ook leuk maar daar zit geen offroad bij.

Als je aan veiligheid denkt hoef je hier niet naartoe te gaan😂
Spa heeft wel een offroad stukje. Is alleen niet vaak open.
En wat je zegt, voor de veiligheid hoef je niet naar Bilstain te gaan haha.
 
Die van maart ga ik ook niet redden. Ik was van plan om me in de "einsteigergruppe" in te schrijven en die rijden sowieso geen onverhard volgens de omschrijving.

Normaal gesproken geeft circuitrijden mij een groter gevoel van veiligheid dan hard rijden op de openbare weg. Maar ik zie dat iig het asfalt gedeelte van Bilstain een smal baantje is met veel paaltjes en boompjes. Hoe kan het dat er dan wel internationale wedstrijden worden verreden als er maar zo weinig marge is als je valt? Die profs hebben toch ook geen zin om zich in de kreukels te rijden?

Misschien ga ik eerst maar eens een dagje kijken voordat ik me inschrijf...:?

Weet jij of er tijdens de dagen van 2Race (of een andere organisatie) op Spa begeleiding is voor de beginners?


Hoever ik weet is er geen begeleiding.
Moet je gigi even een berichtje sturen op Facebook
 
Bedankt voor voor het delen van jullie ervaring.

Spa ziet er mijn inziens beter uit voor een beginner. Ik zal eens informeren bij 2Race. Ik denk dat ik in mei wel een keer ga kijken in Bilstain om m'n eigen mening te vormen.



Alleen nog even een paar crosslaarzen en achterband zien te scoren voor die tijd... En misschien een nummerplaat voor voorop ipv de koplamp...
 
Terug
Bovenaan Onderaan