Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Jij hebt inderdaad een ander model. Ik zou gewoon in Google images jouw model en bouwjaar intypen en zoeken naar een foto waar de zijstandaard duidelijk op staat.

Exploded views en onderdeelnummers kan je hier makkelijk terugvinden;

Na lang zoeken ben ik er achter dat de vorige eigenaar mijn motor heeft laten verlagen door spacers intern in de achterdemper te plaatsen waardoor hij niet meer maximaal kan uitveren; Lowering
Ben er met de standaard nog niet helemaal uit. Bij die exploded views zitten er net cijfertjes over dat stukje samenstelling heen. Heb er intussen een nieuwe veer op gezet. Alleen lijkt het gewoon of het draaipunt niet lekker zit. De standaard "klapt" niet over het punt heen, waardoor die dus telkens terug blijft trekken. Ik moet dus echt mijn voet erbij houden om de motor op de standaard te zetten.
 
Okay, de Husk vonkt namelijk helemaal niet, andere bougie er al ingehad. De oude bougie krijg ik er niet uit omdat ik niet de goede sleutel heb daarvoor, al mijn sleutels zijn te dik. Denk dat ik hem bij de dealer af ga zetten, aagezien de onderdelen zo prijzig zijn dat ik niet zomaar wil gaan vervangen. Als er iemand in de buurt van Eindhoven een goede zaak weet waar ik hem naar toe kan brengen hoor ik het graag.

Edit: Ga nu ff kijken voor een bobine

Inmiddels een hele tijd verder door omstandigheden niet kunnen rijden. Heb hem naar een Reparateur gebracht. De ontsteking defect. 450€ kost dat kreng. Heb ‘n tweedehandse op de kop getikt, alleen is ook de starterkoppeling eraan aan het komen alleen kan dat ivm Corona moeilijk binnen komen aangezien ‘t uit Italië komt..Heeft of kent iemand een adresje die er nog een heeft liggen?

Grts
 
In België zit enne Ronny die heel veel nieuw en gebruikt Husky onderdelen heeft.
staan vaak advertenties op marktplaats en is super goede gast👍Ben alleen z’n achternaam ff kwijt😢
 
In België zit enne Ronny die heel veel nieuw en gebruikt Husky onderdelen heeft.
staan vaak advertenties op marktplaats en is super goede gast👍Ben alleen z’n achternaam ff kwijt😢
"ronnyanthony" oid hij reedt ook de ONK SM mee als ik me niet vergis
 
heeft iemand toevallig een orginele knipperlicht van een 610 uit 2007 liggen;?
Of weet iemand welk knipperlicht relais ik moet hebben voor led knippers ????
Bvd
 
Husqvarna_Logo_Registered_m.png


Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6



92757_Husqvarna_FS_450_2015_Action.jpg

Links

Algemeen

Officiele Husqvarna site - Klik hier.


Forums

Cafe Husqy Verenigde Staten - www.cafehusky.com/forums/

Husqvarna ThumperTalk - http://www.thumpertalk.com

Husqvarna Forum Duitsland - Husqvarna - Forum - Foren-Übersicht

Dealers

DEALER ZOEKEN

stlsmvptuhv4o.png


Werkplaatshandboeken/onderdelenboeken

Husqvarnafactory.nl PDF -
http://www.husqvarnafactory.nl/pdf/index.htm

MV Agusta Nederland - www.mvagusta.nl

2009 450/510 model werkplaatshandboek - http://www.megaupload.com/?d=UBW69412

Halls cycles meeste online werkplaatshandboeken - Hall's Cycles - Located in Springfield, IL - Husqvarna, Ducati and Gas Gas Dealer In Illinois - Providing Service, Parts and Financing



De Topic posers :

Post je nieuwe foto in het topic voor deze eerste post !
IMG_20200328_133937_7.jpg
hallo
Bij deze wil ik mij even voorstellen ik ben benny en kom uit Bellingwolde en sinds vandaag mijn oude liefde voor de husky weer opgepakt en deze 610 opgehaald denk dat de motor in deze forum vast wel bekend is
 
In België zit enne Ronny die heel veel nieuw en gebruikt Husky onderdelen heeft.
staan vaak advertenties op marktplaats en is super goede gast👍Ben alleen z’n achternaam ff kwijt😢
Ken hem.
Alleen lastig met de grenzen enzo.
heb inmiddels het vervangende onderdeel!
Bedankt voor ‘t meedenken. Heb het van Munsters Motoren. Vriendelijke man 😬
 
Hoi mensen ik zal mij even voorstellen mijn naam is Erwin. En ik heb een Husqvarna 510 smr 2007 laatst heb ik mijn kabelboom laten opknappen. en van de week heb ik hem zo op mijn frame even simpel aangesloten om te kijken of hij werkt. nou alles werkte me bougie vonkte en heeft zelfs eventjes gelopen. nu komt het probleem gisteravond netjes weggewerkt blijkt me bougie niet meer te vonken ... ik heb mijn bobbine doorgemeten op weerstand en dat werkte gewoon... massa zit ook gewoon goed op het frame en de accu is vol. mijn display doet het ook en de startmotor werkt ook wat zou nog meer een probleem kunnen veroorzaken ?
 

Bijlagen

  • husq wit.jpeg
    husq wit.jpeg
    285,2 KB · Weergaven: 11
Inmiddels een hele tijd verder door omstandigheden niet kunnen rijden. Heb hem naar een Reparateur gebracht. De ontsteking defect. 450€ kost dat kreng. Heb ‘n tweedehandse op de kop getikt, alleen is ook de starterkoppeling eraan aan het komen alleen kan dat ivm Corona moeilijk binnen komen aangezien ‘t uit Italië komt..Heeft of kent iemand een adresje die er nog een heeft liggen?

Grts

probeer SMX racing eens.
Die heeft het een en ander nog wel liggen!!

-edit-

wel wakker blijven, is al opgelost.
 
Zuiger gescheurd op een 511 SMR 2011.

Tijdens een goede rit verloor ik vermogen in z'n zes. Tijdens terugschakelen viel de motor uit, vervolgens koppeling oplaten komen in zijn vier. Pakte weer op, maar nog steeds geen vermogen. Daarna viel hij stil en sindsdien niet meer aan de praat gekregen.

Zijn hier nog meer verhalen van bekend?
 

Bijlagen

  • 419954AD-1AEF-4B55-9964-B3DBA483EA61.jpeg
    419954AD-1AEF-4B55-9964-B3DBA483EA61.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 12
  • A7A99ABB-BD23-4704-B02E-67A952D9E4F6.jpeg
    A7A99ABB-BD23-4704-B02E-67A952D9E4F6.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 13
  • 9CE86958-2EC1-4722-B1AA-B15C8B3EF04C.jpeg
    9CE86958-2EC1-4722-B1AA-B15C8B3EF04C.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Zuiger gescheurd op een 511 SMR 2011.

Tijdens een goede rit verloor ik vermogen in z'n zes. Tijdens terugschakelen viel de motor uit, vervolgens koppeling oplaten komen in zijn vier. Pakte weer op, maar nog steeds geen vermogen. Daarna viel hij stil en sindsdien niet meer aan de praat gekregen.

Zijn hier nog meer verhalen van bekend?
Hier heb ik geen informatie over. Uit intresse; is het een kwestie van nieuwe zuiger en rijden maar, of is er toch meer schade?

Ik zag net dit bericht. Wel jammer. Ik moet dit jaar nog een nieuw achterbandje. Dan maar een Metzler Racetec K3 of ContiAttack SM EVO
AAA-RL-PCSR_1_1_2_1.jpg
 
Hier heb ik geen informatie over. Uit intresse; is het een kwestie van nieuwe zuiger en rijden maar, of is er toch meer schade?

Ik zag net dit bericht. Wel jammer. Ik moet dit jaar nog een nieuw achterbandje. Dan maar een Metzler Racetec K3 of ContiAttack SM EVO
AAA-RL-PCSR_1_1_2_1.jpg

Michelin heeft ook een goeie supermoto band.
Heet sinds 2020 iets met GP ofzo terwijl dat eerst de pilot SM ofzo was
 
Gisteren 510SMR opgehaald!

Korte voorstelling; Michiel, 32, Utrecht. Sinds gister eigenaar van een SM510r, voorzien van eerdergenoemde Maxxis bandjes van voor corona.
Crossbandjes erbij en demping is erg 'enduro' afgesteld dus daar ga ik me snel over buigen. Leuk dat dit nog een actief topic is, ik ben al tijden niet meer actief op MF!

Dit weekend olie+filter en goed aan de tand voelen :)

Zijn er meer rijders omgeving Utrecht?
 

Bijlagen

  • IMG-20200416-WA0003.jpeg
    IMG-20200416-WA0003.jpeg
    622,9 KB · Weergaven: 9
Gisteren 510SMR opgehaald!

Korte voorstelling; Michiel, 32, Utrecht. Sinds gister eigenaar van een SM510r, voorzien van eerdergenoemde Maxxis bandjes van voor corona.
Crossbandjes erbij en demping is erg 'enduro' afgesteld dus daar ga ik me snel over buigen. Leuk dat dit nog een actief topic is, ik ben al tijden niet meer actief op MF!

Dit weekend olie+filter en goed aan de tand voelen :)

Zijn er meer rijders omgeving Utrecht?
Welkom!

Is het een originele SMR of een omgebouwde TE? In dat laatste geval is de vering te verklaren...
 
Welkom!

Is het een originele SMR of een omgebouwde TE? In dat laatste geval is de vering te verklaren...
Origineel SMR als ik me niet vergis.
De vorige eigenaar was niet zo'n asfaltheld geloof ik, en reed liever enduro.
Deze motor leent zich daar niet helemaal goed voor, dus hij had de demping ver teruggedraaid om iets meer compliance te krijgen. De motor is verkocht zodat hij een ekte ekte enduro kan kopen.

Als ik de vering/demping vergelijk met mijn vorige motoren is er sowieso een wereld van verschil, het is even wennen, vooral icm de kracht van deze voorrem!

Ohja, tips voor kettingvet waarbij de boel een beetje schoon blijft? Heb een muc-off spray maar die blijft vettig, niet geweldig icm zo nu en dan naast de weg rijden denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan