Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Zeker weten een 510 en geen 610? Ik heb nog wel wat spul liggen, even een fotootje/type sturen dan kan ik voor je kijken of die er bij zit.
Excuus, ik zie je bericht nu pas.

Heb een nieuwe Bobine besteld maar dat lost het niet op. Dus vermoed helaas dat het de stator is. Ben alleen een manier aan het zoeken om het vliegwiel eraf te krijgen. Flywheel pullers van M32 x 1.5 zijn bijna niet te vinden..

Heb kortsluiting op het groene draadje uit de spoel.

Als iemand toevallig iets(nieuwe spoel en/of pulleytrekker) heeft liggen, hoor ik het graag!

Weet iemand wat voor blok er eventueel op zou passen als ik een swap zou willen doen?

HUSQVARNA
510 TE

MJ-88-XL
 
Je kan contact opnemen met SMX Racing. Die heeft wel wat ervaring en kan je vast verder helpen. Hij is alleen op vakantie tot 9 augustus...
 
1990 is de echte Ben van Erp periode. Hij kan je zeker meer vertellen en helpen. Heeft waarschijnlijk ook nog wel onderdelen liggen voor je motor.
 
1990 is de echte Ben van Erp periode. Hij kan je zeker meer vertellen en helpen. Heeft waarschijnlijk ook nog wel onderdelen liggen voor je motor.
Bedankt! Bij hem had ik al een nieuwe Bobine gekocht maar dat was helaas niet de oplossing.

Hij gaat kijken voor een stator voor mij. Hoop dat de prijs niet te hoog oploopt.. Moet wel leuk blijven.

Mocht ik er een ander blok op willen leggen, weet iemand welke blokken passen?
 
1990 is de echte Ben van Erp periode. Hij kan je zeker meer vertellen en helpen. Heeft waarschijnlijk ook nog wel onderdelen liggen voor je motor.
Ben van Erp ga ik niet meer heen.. hij had een nieuwe ongebruikte ontsteking liggen. Ik wou die op gaan halen, 300km op en neer. Kom ik daar, is het overduidelijk een gebruikte. Isolatie van kabels beschadigd (koper was zichtbaar) en helemaa bekrast. Dit kwam door transport wist hij me te vertellen.. ik heb hem niet gekocht. Ik ga hem bestellen bij SMX Racing. Voel me echt voor de gek gehouden
39295745-056B-44B7-8C2F-DCC1C43DA5D7.jpeg
236CE29F-792C-4B71-98BC-35D63F062B4E.jpeg
 
Ben van Erp ga ik niet meer heen.. hij had een nieuwe ongebruikte ontsteking liggen. Ik wou die op gaan halen, 300km op en neer. Kom ik daar, is het overduidelijk een gebruikte. Isolatie van kabels beschadigd (koper was zichtbaar) en helemaa bekrast. Dit kwam door transport wist hij me te vertellen.. ik heb hem niet gekocht. Ik ga hem bestellen bij SMX Racing. Voel me echt voor de gek gehouden Bekijk bijlage 1533971Bekijk bijlage 1533973

Welkom bij de club!! 😤

Ik had ooit mijn smr 510 kapot en had een complete versnellingsbak nodig.
Helaas kon mijn leverancier deze niet snel leveren ivm backorder.

Het hele land afgezocht en ook bij v erp uitgekomen.
Prijs afgesproken van zo'n 35€.

Ook +-300km gereden, eenmaal aangekomen hoorde hij dat m'n motor bij een "concurrent" stond en mocht ik ineens 75€ aftikken met de opmerking "je mag blij zijn dat je 'm in je handen heb, anders krijg je hem niet eens meer mee"

Wanne trieste L*L is die vent zeg.. 🤮🤬
 
Vandaag ben ik er tijdens een "kort" ritje op de vervelende manier achter gekomen dat mijn brandstof-indicator-lampje niet meer aan gaat als de tank (bijna) leeg is. Na anderhalf uur verplicht onthaasten in het Vijlenerbos, had de ANWB meneer er weer wat peut ingegooid en kon ik weer naar huis.

Als de dagen straks weer korter zijn heb ik dus een mooi klusje aan het uitbouwen van de brandstofpomp van de Husqy. Volgens meerdere topics op het WWW is waarschijnlijk de ophanging of de gesoldeerde draad van de sensor ten prooi gevallen aan de trillingen van de eencilinder. Maar voorlopig houd ik het niveau wel wat beter in de gaten... :+
 
Bekend probleem, mijne zat ook los en heb ik opnieuw gesoldeerd. Stelt gelukkig niks voor.


Iemand hier interesse in een nieuwe set Talon tandwielen? Heb nog een 15 tands voor liggen en een 43 achter. Gewoon de stalen uitvoering. Ooit gekocht toen ik er nog mee op straat reed met SM wielen maar dat doe ik helemaal niet meer. Mag weg voor een leuk bod. Verzenden kan voor €4,50
 
Goedeavond allemaal is er toevallig iemand hier bekent met deze husky smr 510 uit 2008? Met kenteken MZ-JF-16 staat momenteel bij voss oss
Mvg gerritjan
 

Bijlagen

  • $_86.JPG.jpg
    $_86.JPG.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 14
  • $_86.JPG-1.jpg
    $_86.JPG-1.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 11
  • $_86.JPG-2.jpg
    $_86.JPG-2.jpg
    104,8 KB · Weergaven: 13
  • $_86.JPG-3.jpg
    $_86.JPG-3.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 13
Bekend probleem, mijne zat ook los en heb ik opnieuw gesoldeerd. Stelt gelukkig niks voor.


Iemand hier interesse in een nieuwe set Talon tandwielen? Heb nog een 15 tands voor liggen en een 43 achter. Gewoon de stalen uitvoering. Ooit gekocht toen ik er nog mee op straat reed met SM wielen maar dat doe ik helemaal niet meer. Mag weg voor een leuk bod. Verzenden kan voor €4,50


17inch voor en achter?

-EDIT-

man man man, ik ga mn bril even poetsen..
er staat toch echt tandwielen_O-_O-
 
Ik zoek een SM om te gebruiken als tweede motor, puur voor in het weekend met mooi weer kleine ritjes in de stad.
Uiteindelijk ben ik gekomen op het merk Husqvarna (TE 450 / TE 510). ik wilde eigenlijk een WR450F met SM velgen omdat ik altijd Yamaha rij (TDM850/FZ1), maar heb net een leuk aanbod gekregen voor een Husky. Nu twijfel ik nog wat het "beste/leukste" zou zijn voor mijn doeleinde.

Hier komen de volgende vragen naar boven:
-Waar moet ik op letten bij het aanschaffen?
-Hebben jullie wat leuks te koop rond de 3000,-?
-Welk model/jaar is het best?

Husky TE450 3000,-
Bouwjaar:2008
Kilometerstand:8629
De motor heeft; -Excel supermotard velgen van haanwheels ter waarde van 1500 euro(rvs spaken). -Circuit tandwielverhouding(vorig jaar zomer vervangen samen met de ketting). -Automatische koeler met temperatuur aanduiding(voor als de motor langer stilstaat en geen rijwind krijgt of bij hele warme zomers).
 

Bijlagen

  • 140675758_1603760443159732_8655718658754942893_n.jpg
    140675758_1603760443159732_8655718658754942893_n.jpg
    134,1 KB · Weergaven: 6
Ik zoek een SM om te gebruiken als tweede motor, puur voor in het weekend met mooi weer kleine ritjes in de stad.
Uiteindelijk ben ik gekomen op het merk Husqvarna (TE 450 / TE 510). ik wilde eigenlijk een WR450F met SM velgen omdat ik altijd Yamaha rij (TDM850/FZ1), maar heb net een leuk aanbod gekregen voor een Husky. Nu twijfel ik nog wat het "beste/leukste" zou zijn voor mijn doeleinde.

Hier komen de volgende vragen naar boven:
-Waar moet ik op letten bij het aanschaffen?
-Hebben jullie wat leuks te koop rond de 3000,-?
-Welk model/jaar is het best?

Husky TE450 3000,-
Bouwjaar:2008
Kilometerstand:8629
De motor heeft; -Excel supermotard velgen van haanwheels ter waarde van 1500 euro(rvs spaken). -Circuit tandwielverhouding(vorig jaar zomer vervangen samen met de ketting). -Automatische koeler met temperatuur aanduiding(voor als de motor langer stilstaat en geen rijwind krijgt of bij hele warme zomers).
Let goed op bij de oudere husky's of de onderdelen nog goed beschikbaar zijn. Als je er wat mee krijgt ben je vaak de lul omdat de onderdelen heel erg duur zijn of niet meer te krijgen zijn. Dat komt omdat husqvarna in het verleden meerdere keren van eigenaar is gewisseld, vanaf 2013 is het van ktm geworden.
 
Vanaf 2008 is het spul nog prima te krijgen, is de serie waar de injectie als eerste op zat. Ook veel spul via SWM te verkrijgen. De bouwjaren daarvoor wordt idd al flink lastiger.
 
Na wat informatie te vragen over de motor, ben ik wel huiverig of het wel zo een goeie deal is.
40-MB-FJ, aantal eigenaren 4.
"De motor gekocht met 3800km, heb de motor nu ongeveer 4/5 jaar in bezit. De motor verbruikt ook helemaal geen olie en motorische is ie perfect, wij deden eigenlijk om het jaar de olie verwisselen filtertje na kijken en luchtfilter schoonmaken. Ik gebruikte deze motor ook voor in de stad en soms 2 x in de week ff een uurtje fun hebben dus daarom weinig onderhoud"
 
Als hij ook enduro ermee heeft gereden is het luchtfilter onderhoud echt te weinig. Met die stand rijdt hij 1000 per jaar dat is in ieder geval niet teveel voor de olie.
Hij heeft er niet 2 uur in de week meegereden anders zou hij veel meer hebben gereden.
 
Ik ben op zoek naar een extra set wielen voor mijn Husq TE300i (2020).

Heeft iemand een set liggen die je kwijt wil voor een mooi prijsje? :)
 
Ik heb vandaag eindelijk het laatste stukje van de puzzel binnen gekregen (Chinese OBD2 kabel) om met de originele Mikuni software (Ibeat) de EFI uit te kunnen lezen van de Italiaanse Husqvarna's... en het werkt!!! *O*

Dashboard at Idle 06022021.jpg

Gelukkig lijkt alles te kloppen aan m'n motor. Motornummer en loopuren kloppen en er zijn geen failures gelogd.

Op basis van info op Cafehusky ga ik waarschijnlijk wel nog de TPS opnieuw afstellen. Verder was het alleen een leuk winterprojectje om te kijken of ik het werkend kon krijgen en hoop ik dat ik het in de toekomst niet te vaak nodig ga hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan