Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Iemand nog onderdelen nodig? Heb een TE510 uit 2004 die uitelkaar gaat door een kapot gelopen blok.
 
wat heb je zoals nog in de aanbieding.
misschien weet ik wel iemand voor je! (:

Alles nog eigenlijk. Bijv. Blokdelen, frame met kenteken, sm wielen en enduro wielen, tank en plastics, achterbrug, voor- en achtervering, subframe etc.
 
Ik ben gestopt met crossen en heb nog paar powerparts liggen, wellicht interessant voor iemand?

- Zeta flexibele hendelset (koppeling + rem)
- Husqvarna Powerpart zadel (wat steviger, meer grip en 1cm hoger)
- 17 filters vers geolied dit jaar door crossfilters.nl


Zadel is model 2014/2015. Die andere zaken passen op zo'n beetje alle KTM's en Husqs.

PM bij interesse.

$_86.JPG
 
Zondag 3 Sep. ff dagje juniortrack :] is toch al weer 2 maanden geleden dat ik voor het laatst heb gereden.
Rij gewoon te weinig helaas maar als ik rij dikke fun :)
Zit er wel aan te denken om die vrijdag 14 Sep op Lelystad te gaan rijden maar beslis dat wel laat
 
Dag allemaal

Nieuw hier tussen de Husky's hiervoor 2 ktm crossers gehad maar nu een nieuw project.

Ik heb een husqvarna te450 fi uit 2008, welke niet vonkt.

Korte opsomming

De motor gaat rond
Staat 1 volt op de kabels naar de bobine
Nieuwe bougie en bougiekabel
Benzine pomp gaat kort aan waneer ik hem op contact zet.

107 ohm over de rode en groene draad van de ontsteking

13 of 0.13 ohm over de gele draden van de spoelen

25.8k ohm
5.5 ohm over de bobine


Ik lees veel over een kapotte stator of ecu/cdi.

Iemand die mij een handje op weg kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
@ crossaapje: long shot, maar mijn 2005 SMR vonkte op een gegeven moment ook niet meer. Bleek een los contact te zijn in een kabelboompje dat aan het stuur zat geknoopt, waarschijnlijk een factory voorziening voor een contactslot. Verbinding hersteld en hij liep weer. Succes met de diagnose.
 
Ik heb eventueel interesse, heb je een PB gestuurd 🤗

Ik ben gestopt met crossen en heb nog paar powerparts liggen, wellicht interessant voor iemand?

- Zeta flexibele hendelset (koppeling + rem)
- Husqvarna Powerpart zadel (wat steviger, meer grip en 1cm hoger)
- 17 filters vers geolied dit jaar door crossfilters.nl


Zadel is model 2014/2015. Die andere zaken passen op zo'n beetje alle KTM's en Husqs.

PM bij interesse.

[afbeelding]
 
Youp, lees je nog mee? Zou je nog eens iets na kunnen kijken op jouw 510SMR?

Het is me opgevallen dat bij mijn '10 SMR het achterwiel niet helemaal in het midden zit, maar iets rechts uit het midden. Het is met het blote oog te zien als je het midden van de band vergelijkt met bv de uitlaten, achterlicht of die kleine mudflap aan de binnenkant van de achterbrug. Ik kan nergens iets ontdekken dat scheef of uit lijn lijkt, dus ik denk dat af fabriek zo hoort. Kan jij dit bevestigen?
 
Youp, lees je nog mee? Zou je nog eens iets na kunnen kijken op jouw 510SMR?

Het is me opgevallen dat bij mijn '10 SMR het achterwiel niet helemaal in het midden zit, maar iets rechts uit het midden. Het is met het blote oog te zien als je het midden van de band vergelijkt met bv de uitlaten, achterlicht of die kleine mudflap aan de binnenkant van de achterbrug. Ik kan nergens iets ontdekken dat scheef of uit lijn lijkt, dus ik denk dat af fabriek zo hoort. Kan jij dit bevestigen?

Jep, ik lees nog mee. :)

Er zitten spaakwielen in je Husq, die hebben altijd wel iets afwijking (af fabriek). Je kan dit zelf vrij eenvoudig corrigeren.

Als je velg naar links moet, draai je rechts alle spaken een kwartslag los en vervolgens links allemaal een kwartslag vast. Is dat niet genoeg, dan herhaal je de procedure. Verder is er op het internet zat info te vinden over hoe spaken te spannen en dat soort zaken.

bijv: http://www.rrrtoolsolutions.com/articles/motorcycle-wheel-lacing-for-hub-spokes-and-rim/
 
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan kom ik in de problemen met de ketting en de band (160-er Maxxis Goldspeed) denk ik... Ik zal vanavond eens een fotootje posten...

*Edit* Ik lees net in het WPHB dat er origineel een 150-er op moet. Misschien dat ze daarom het wiel naar rechts hebben gespaakt...
 
Laatst bewerkt:
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan kom ik in de problemen met de ketting en de band (160-er Maxxis Goldspeed) denk ik... Ik zal vanavond eens een fotootje posten...

*Edit* Ik lees net in het WPHB dat er origineel een 150-er op moet. Misschien dat ze daarom het wiel naar rechts hebben gespaakt...

Ik denk het niet, de meeste mensen nemen die moeite niet of weten nieteens dat het kan. Een 160 past gewoon af fabriek.
Ik heb er zelfs een 5.5" achtervelg in (origineel is 4.25") met een 160 band. Eerst Goldspeeds, nu Metzelers. Geen probleem, maar wellicht iets uit het midden (niet gechecked, ben in China atm).
 
Laatst bewerkt:
Oké, fijne reis dan! Misschien kan je eens kijken als je terug bent, of is er iemand anders met een '09/10 die zou willen kijken. Hier zijn iig de foto's zoals het bij mij uitziet;
20180906_213432.jpg

20180906_213527.jpg

20180906_213600.jpg

20180906_213622.jpg

20180906_213646.jpg

20180906_213655.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan