Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Thnx! Hij rijdt verder prima. Ik was aan het twijfelen geraakt, omdat hij wel netjes neutraal aangeeft...

Ik heb de "Gear Shift Position" sensor al gevonden in het werkplaatshandboek. Ik zal hem volgens de tabel eens doormeten. Als de waardes afwijken kan ik hem met de oliewissel uitbouwen en bekijken/wisselen.
 

Bijlagen

  • 20181119_164645.png
    20181119_164645.png
    200 KB · Weergaven: 12
Zojuist de weerstanden nagemeten. Alles is binnen de tolerantie. Misschien dan toch een ECU probleempje, display en/of een kabeltje daartussen?

Het zou kunnen zijn dat er recent iets niet goed is gegaan bij het in- en uitbouwen van de voorvork...

*Edit* Weet iemand waar pin 26 en 29 op de ECU (Of pin 7 en 10 op het dash) voor dienen? Dit zijn de enige 2 kabels die het dash met de ECU verbinden en waar het signaal van de "Gear Shift Position" sensor over binnen kan komen. WPHB geeft hierover geen uitleg...
 
Laatst bewerkt:
Ben nog niet verder gekomen. Stekker van het dash en de ECU zitten goed op hun plek...

Ik heb wel gezien dat er ook nog een busje ontbreekt in de moer van de kroonplaat. Normaal zit de slang van de benzinedop daardoor strak in het balhoofd. Ik kan het niet als onderdeel vinden in de part diagrams, dus morgen maar even met de monteur bellen of het nog bij hem ligt.. :(

2008-husqvarna-tc-450-and-4_400x266w.jpg

20181120_201214.jpg
 
Ben nog niet verder gekomen. Stekker van het dash en de ECU zitten goed op hun plek...

Ik heb wel gezien dat er ook nog een busje ontbreekt in de moer van de kroonplaat. Normaal zit de slang van de benzinedop daardoor strak in het balhoofd. Ik kan het niet als onderdeel vinden in de part diagrams, dus morgen maar even met de monteur bellen of het nog bij hem ligt.. :(

2008-husqvarna-tc-450-and-4_400x266w.jpg

Bekijk bijlage 1339595


Je kan beter zo'n ontluchtertje kopen voor op je tankdop.
als je je slang zo in t balhoofd steeks kan er benzine bij je lagers kopen waardoor ze droog kunnen lopen en je deze lagers (onnodig) moet vervangen.

zoals hier onder.
TANK ONTLUCHTER MET GEKLEURD DOP
 
Iemand tips om de vibraties in mijn stuur weg te krijgen of te verminderen? Krijg echt slapende handen na een tijdje... op de snelweg al heel snel.
 
Je kan beter zo'n ontluchtertje kopen voor op je tankdop.
als je je slang zo in t balhoofd steeks kan er benzine bij je lagers kopen waardoor ze droog kunnen lopen en je deze lagers (onnodig) moet vervangen.

zoals hier onder.
TANK ONTLUCHTER MET GEKLEURD DOP
Er zitten net nieuwe lagers in. Monteur zei dat ze inderdaad erg droog waren. Ik had al gelezen over dit fenomeen dus in de toekomst komt er zoiets op. Voor nu bindt ik het slangetje gewoon met een ty-wrap langs de tank naar beneden...
 
630.
Bedankt voor de tips! Er zit momenteel al rubber in de klemmen, is volgens mij standaard bij de 630.
Ik zat zelf te denken aan stuurgewichten, maar heb geen idee welke.

zitten de klemmen wel goed vast?
als ze die bouten te strak zetten lijkt het me dat de functie van de rubbers kan vervallen.
 
Is er iemand hier die gegevens heeft van Remco? Die mijn husk 510 2005 heeft overgenomen lang geleden. Ben wel benieuwd of die nog loopt 👍🏻
 
zitten de klemmen wel goed vast?
als ze die bouten te strak zetten lijkt het me dat de functie van de rubbers kan vervallen.
Ga ik volgend jaar aan het begin van het seizoen zeker even laten controleren... sowieso slim om nieuwe rubbers te bestellen denk ik, ze zien er niet echt meer als nieuw uit en het kost maar een paar centen.
 
Ga ik volgend jaar aan het begin van het seizoen zeker even laten controleren... sowieso slim om nieuwe rubbers te bestellen denk ik, ze zien er niet echt meer als nieuw uit en het kost maar een paar centen.

ik denk dat SMX ze zelfs op voorraad heeft, zal eens een blik werpen in de voorraad voor je
 
afgelopen tijd de FS een onderhoudsbeurt gegeven.
Terug gebracht naar R4 moto's in belgie die deze heeft gelevert.

nieuwe zuiger, oliepomp, koppelingsplaten en wat diverse spullen.

dyno meting gaf als uitslag.
voor na
PK: 61.8 bij 8028rpm 63.7 bij 7972 rpm
Nm: 59.1 bij 6862 rpm 62.1 bij 6640 rpm

prima resultaten denk ik zo.
op naar seizoen 2019 :t
46283543_2151981571788319_6252721326339915776_o.jpg
 
tegenwoordig trouwens in het bezit van een 2e bike.
2015 yamaha yz250f, we moeten toch iets om de winter fatsoenlijk te overleven.
morgen dagje naar belgie om overdekt te kunnen crossen :]
 
Tijdens de oliewissel had ik ontdekt dat een van de oliezeefjes was geknakt. Waarschijnlijk zat hij niet ver genoeg naar achteren toen ik de plug heb aangedraaid. |(

Toen ik op Star Twin Italhusky: the online shop for Husqvarna OEM parts. het artikel had opgezocht, schrok ik van de prijs van €45,-! Ik heb toen op het artikelnummer ( 8A0074716 ) gegoogled en vond hetzelfde artikelnummer in een Italiaanse SWM webshop voor een tientje!; EB SWM Store - Home page

Uiteindelijk heb ik het zeefje via Femon Parts, de nederlandse importeur van SWM besteld voor €13,25; Welkom bij Femon, uw dealer voor SWM Motoren. Vandaag kwam de bestelling binnen en volgens mij is het precies vrijwel hetzelfde. Scheelt toch een hoop centen. Voortaan kijk ik dus eerst even naar de prijs bij Evolution bike voordat ik een Husqvarna onderdeel bestel. Op de foto is de onderste de kapotte originele en de bovenste is het SWM onderdeel.

20181208_202059.jpg


Ook maar meteen zo'n ontbeluchtingsnippel mee besteld voor de tankdop. Nu alleen nog nieuwe olie erin en de mijne is ook weer klaar voor een nieuw seizoen...

20181208_202041.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de oliewissel had ik ontdekt dat een van de oliezeefjes was geknakt. Waarschijnlijk zat hij niet ver genoeg naar achteren toen ik de plug heb aangedraaid. |(

Toen ik op Star Twin Italhusky: the online shop for Husqvarna OEM parts. het artikel had opgezocht, schrok ik van de prijs van €45,-! Ik heb toen op het artikelnummer ( 8A0074716 ) gegoogled en vond hetzelfde artikelnummer in een Italiaanse SWM webshop voor een tientje!; EB SWM Store - Home page

Uiteindelijk heb ik het zeefje via Femon Parts, de nederlandse importeur van SWM besteld voor €13,25; Welkom bij Femon, uw dealer voor SWM Motoren. Vandaag kwam de bestelling binnen en volgens mij is het precies hetzelfde. Scheelt toch een hoop centen. Voortaan kijk ik dus eerst even naar de prijs bij Evolution bike voordat ik een Husqvarna onderdeel bestel. Op de foto is de bovenste de kapotte originele en de onderste is het SWM onderdeel. S

Ook maar meteen zo'n ontluchtingsnippel meebesteld voor de tankdop. Nu alleen nog nieuwe olie erin en de mijne is ook weer klaar voor een nieuw seizoen...Bekijk bijlage 1341666Bekijk bijlage 1341667

Oei nie best nee.. Maar mooi dat je een vervanger heb gevonden voor je filter.
Deze moet je inderdaad goed monteren anders gaat het fout.

Let wel. Op dat ook een groot aantal Swm delen niet zullen passen.
Voorste(kleine) tandwiel bijvoorbeeld past niet.
De spline op de uitgaande as is anders dan bij Husqvarna
 
Uiteraard zal niet alles passen. Maar op internet kan je al veel vergelijken en ook Femon Parts gaf in dit geval aan dat het zou moeten passen.

Ik vraag me alleen af hoe ik kan voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Enige wat ik kan doen is met een schuifmaat meten hoeveel ruimte er nog is als hij erin ziet en dit vergelijken met de diepte van de plug...
 
Uiteraard zal niet alles passen. Maar op internet kan je al veel vergelijken en ook Femon Parts gaf in dit geval aan dat het zou moeten passen.

Ik vraag me alleen af hoe ik kan voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Enige wat ik kan doen is met een schuifmaat meten hoeveel ruimte er nog is als hij erin ziet en dit vergelijken met de diepte van de plug...

bij mijn 510smr voelde ik hem er erin klikken, ik drukte hem erin met de hand en dan daarna pas het dopje erop.
het dopje zou dan eigenlijk al bijna tegen het blok aan moeten zitten.
 
Tijdens de oliewissel had ik ontdekt dat een van de oliezeefjes was geknakt. Waarschijnlijk zat hij niet ver genoeg naar achteren toen ik de plug heb aangedraaid. |(

Toen ik op Star Twin Italhusky: the online shop for Husqvarna OEM parts. het artikel had opgezocht, schrok ik van de prijs van €45,-! Ik heb toen op het artikelnummer ( 8A0074716 ) gegoogled en vond hetzelfde artikelnummer in een Italiaanse SWM webshop voor een tientje!; EB SWM Store - Home page

Uiteindelijk heb ik het zeefje via Femon Parts, de nederlandse importeur van SWM besteld voor €13,25; Welkom bij Femon, uw dealer voor SWM Motoren. Vandaag kwam de bestelling binnen en volgens mij is het precies vrijwel hetzelfde. Scheelt toch een hoop centen. Voortaan kijk ik dus eerst even naar de prijs bij Evolution bike voordat ik een Husqvarna onderdeel bestel. Op de foto is de onderste de kapotte originele en de bovenste is het SWM onderdeel.

Bekijk bijlage 1341666

Ook maar meteen zo'n ontbeluchtingsnippel mee besteld voor de tankdop. Nu alleen nog nieuwe olie erin en de mijne is ook weer klaar voor een nieuw seizoen...

Ik had toevallig hezelfde euvel bij mijn SWM, kapot gedrukt tijdens de eerste wissel omdat het filter er niet ver genoeg in zat.
Toen zelfde onderdeel besteld via Femon maar naar 3 weken nog niets binnen.
Vervolgens bij Evolution Bike besteld, na 2 dagen binnen en stuk goedkoper ook nog.
Sindsdien nog wat spullen via EB besteld, allemaal sneller en goedkoper dan NL dus zeker aanrader.

Ik zet het filter erin en druk er met mijn vinger draaiend tegenaan en dan schiet hij erin. Heb meer moeite om het o-ringetje er fatsoenlijk uit te halen.
Mocht het nog een keer mis gaan, ik heb nog een nieuw filter liggen ;-)
 
Ik had toevallig hezelfde euvel bij mijn SWM, kapot gedrukt tijdens de eerste wissel omdat het filter er niet ver genoeg in zat.
Toen zelfde onderdeel besteld via Femon maar naar 3 weken nog niets binnen.
Vervolgens bij Evolution Bike besteld, na 2 dagen binnen en stuk goedkoper ook nog.
Sindsdien nog wat spullen via EB besteld, allemaal sneller en goedkoper dan NL dus zeker aanrader.

Ik zet het filter erin en druk er met mijn vinger draaiend tegenaan en dan schiet hij erin. Heb meer moeite om het o-ringetje er fatsoenlijk uit te halen.
Mocht het nog een keer mis gaan, ik heb nog een nieuw filter liggen ;-)

heb je een link naar evolution bike?
 
Terug
Bovenaan Onderaan