Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

IMG-20181231-WA0018.jpg


En broaaaaaaaaapppppp ze weer in 2019
 
dan heb je denk een beter mount dan dat ik had.
welke setting gebruik je om te filmen?

ik vaak 1080P / 60 FPS
4k heb ik nog nooit geprobeert.
misschien ook maar eens doen
Ja, ook op 1080p 60fps. Volgens sommige fora creëert de 60fps ook een soort fast forward effect. Dus volgend ritje een beetje spelen met de settings Superview/wide en/of 30/60fps...

Iedereen ook een heerlijk uiteinde en een fijne jaarwisseling...!
IMG_6861 by themax2, on Flickr
IMG_6862 by themax2, on Flickr
 
Gelukkig nieuwjaar nog!

Ik ben inmiddels na 5 maanden stage weer terug in Nederland.
Huskie stond nog netjes in de garage. Inmiddels rond de 125 uur erop zitten. Blok liep nog erg netjes toen ik m wegzette.
Is het verstandig om de cilinder & cilinderkop eraf te halen om te inspecteren? Of zou een endoscoop via bougiegat ook kunnen? (vriend van me werkt bij autogarage).
Moet het blok sowieso eerst weer lopend zien te krijgen. Ik ben bang dat mn carb vol met oude benzine en gum zit.
Circuit dag in het voorjaar ben ik trouwens een groot voorstander van!

Mvg

Koen
 
5 maanden zou geen probleem moeten zijn. Gewoon starten en stukje rijden, goed opwarmen. Volgende keer overweeg om wat benzine-stabilisator in het systeem te gooien.

Helaas helaas. Vandaag geprobeerd. Krijgt wel benzine maar denk dat de benzine al te oud is. Had er inderdaad additief aan toe moeten voegen. Het eerste idee was ook om iemand 2x in die 5 maanden erop te laten rijden en steeds tanken, maar dit ging helaas nietmeer door.
Sleutelen is op dit moment niet heel leuk in een niet verwarmde garage, maar wil m toch op tijd klaar hebben als t weer lekker weer is.
 
Iemand hier nog interesse in een TE510 uit 2008. Ik heb de mogelijkheid om een 310 over te nemen van een maatje van me en gooi de mijne in de verkoop.
 
Helaas helaas. Vandaag geprobeerd. Krijgt wel benzine maar denk dat de benzine al te oud is. Had er inderdaad additief aan toe moeten voegen. Het eerste idee was ook om iemand 2x in die 5 maanden erop te laten rijden en steeds tanken, maar dit ging helaas nietmeer door.
Sleutelen is op dit moment niet heel leuk in een niet verwarmde garage, maar wil m toch op tijd klaar hebben als t weer lekker weer is.

102 octaan toevoegen aan de huidige tank benzine?
en dan eens doorstarten met wat remmenreiniger?
 
Zojuist klepspeling gechecked.
Alle spelingen waren nog binnen specificatie behalve 1 inlaat klep. Deze zat tussen de .15 en de .20 ipv .10 en .15.
Gewoon even die shim eruit halen, opmeten, nieuwe dikte berekenen en bij smx bestellen oid?
Of is dit nog acceptabel?
 
Zojuist klepspeling gechecked.
Alle spelingen waren nog binnen specificatie behalve 1 inlaat klep. Deze zat tussen de .15 en de .20 ipv .10 en .15.
Gewoon even die shim eruit halen, opmeten, nieuwe dikte berekenen en bij smx bestellen oid?
Of is dit nog acceptabel?

nieuwe erin idd, nu heb je m toch open en je merkt dat het net niet klopt.
maar dit zou het probleem niet moeten wezen
 
Mooie bike! Is hij achter verlaagd, of is dat optisch bedrog?

Ik heb alleen de shimstacks laten aanpassen in de vering.
verder is alles aan het rijwielgedeelte orgineel.

De FS is van zichzelf al wel een lage motor, wanneer in de holeshot getrokken kan ik gewoon op de grond staan zonder dat ik echt "zit"
 
Dag heren, ik ben voor mijn TE 450 2010 op zoek naar een paar SM velgen om af en toe te kijken hoe dat bevalt. Nu zijn een paar nieuwe SM velgen aardig aan de prijs voor een probeersel en op de verschillende marktplaatsen komen ze niet heel vaak voorbij. Kan iemand mij vertellen of er nog naven zijn van andere merken die ook onder de TE passen zodat ketting en remschijven gewoon in lijn staan?
 
Nee helaas niet, alles van 2004-2010 Husqvarna TE/TC/SMR moet passen. Als je goed zoekt moet een tweedehands setje voor 300/400 euro wel te vinden zijn.
 
Afgelopen weekend de motor weer lopend gekregen. Kwestie van oude benzine en even de vlotter schoonmaken.
Nu hopen op beter weer om te rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan