Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

iemand nog een set sm wielen te koop voor een wr125 uit 2014?? is met 28mm vooras
 

Bijlagen

  • 20190212_155129.jpg
    20190212_155129.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 10
  • 20190212_155118.jpg
    20190212_155118.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 7
Ik laat die sm wielen even voor wat het is.... Het volgende probleem doet zich voor.

Elke keer als ik een dot gas geeft komt er een scheut kvs uit de overloop spuiten. Wat is hier aan de hand??
 
de koppakking dus.... geen idee wat de oorzaak is geweest, de pakking is zeer slecht. pakking is besteld.... iemand enig idee hoe deze zo slecht kan worden?
 
Zit ook vloeibare pakking tussen. Lijkt er op dat hij een oude herbruikt heeft of te veel vloeibare pakking heeft gebruikt met juist lekkage als gevolg.
Ff goed schoonmaken en kijken of de pet en cilinder vlak zijn.
 
Gisteren een heerlijk ritje op de supermoto gemaakt. Het weer was echt perfect en met de nieuwe keerringen in de voorvork en nieuwe balhoofdlagers stuurt hij als een scheermes...

Ook voor het eerst de Gopro op de helm gemonteerd. Ik vind het nog steeds niet uitzien, maar de beelden zijn wel aardig. Alleen nog even wachten op de adapter voor de externe microfoon, zodat het geluid ook acceptabel wordt.
20190218_195812.jpg



 
Laatst bewerkt:
Gisteren een heerlijk ritje op de supermoto gemaakt. Het weer was echt perfect en met de nieuwe keerringen in de voorvork en nieuwe balhoofdlagers stuurt hij als een scheermes...

Ook voor het eerst de Gopro op de helm gemonteerd. Ik vind het nog steeds niet uitzien, maar de beelden zijn wel aardig. Alleen nog even wachten op de adapter voor de externe microfoon, zodat het geluid ook acceptabel wordt.

een open achterkantje of die met sleuven op de gopro geeft al veel beter geluid ( veel minder windruis )
 
Lekker filmpje... Ik moet zelf nog wat meer vertrouwen krijgen om de hellingshoeken nog wat groter te maken. Tov de ninja voelt hij nog erg onstabiel als hij platter ligt...

Met de externe mic is de windruis helemaal verdwenen als het goed is...
 
Even een vraagje weer,

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe ketting en nieuwe tandwielen.
Ik weet alleen niet welke lengte van de ketting ik moet hebben en wat de beste tandwielverhouding zou zijn.
Welke ketting zou ik moeten kopen? En aluminium of stalen tandwielen?
Iemand hier ideeën of advies over?

mvg
Koen
 
Even een vraagje weer,

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe ketting en nieuwe tandwielen.
Ik weet alleen niet welke lengte van de ketting ik moet hebben en wat de beste tandwielverhouding zou zijn.
Welke ketting zou ik moeten kopen? En aluminium of stalen tandwielen?
Iemand hier ideeën of advies over?

mvg
Koen

gewoon smx een mailtje/belletje doen, die heeft het denk ik zelfs op voorraad.
wat voor model/bouwjaar motor heb je?
 
Een SMR510 uit 2006

dan is de kans zeer groot dat er vooraad is ;)
ketting zal een 525 of een 520 zijn.
de verhouding voor de kettingwielen durf ik niet zo te zeggen dat is best een persoonlijk iets.

ikzelf reed met 13/46 verhouding.
terwijl orgineel compleet anders is.

Wil je meer koppel of meer topspeed?
 
dan is de kans zeer groot dat er vooraad is ;)
ketting zal een 525 of een 520 zijn.
de verhouding voor de kettingwielen durf ik niet zo te zeggen dat is best een persoonlijk iets.

ikzelf reed met 13/46 verhouding.
terwijl orgineel compleet anders is.

Wil je meer koppel of meer topspeed?

Das goed te horen!
Nee k hoef geen langere vertanding, k heb niet het idee dat ik harder moet (;
Zal vanavond eens kijken of ik op de originele vertanding een nummer kan zien, anders wordt het tandjes tellen haha.
En zou ik dan voor aluminium of stalen tandwielen moeten gaan?
 
Voortandwiel is maar klein. Gewichtsbesparing is daar ook niet belangrijk. Tanden zijn bijna altijd staal, alleen het hart is normaal aluminium...
 
En waarvoor dan de keuze om een aluminium achtertandwiel te nemen ipv staal?
Origineel is beide staal neem ik aan?

voor pak ik "makkelijk/goed/looks boeien me echt niks"

achter heb ik speciaal op order laten maken omdat ze voor husq/ktm geen rode hebben.
en aangezien ze doen anodiseren en na frezen is aluminium t mooiste.

deze houden het nog lang vol ook, al ruim 1 seizoen
 
Goedemorgen,
Is de naaf van een husqvarna TE 510 uit 2006 hetzelfde als de naaf uit een SMR510 van 2006? Ivm de bouten van het achtertandwiel

Koen
 
Afgelopen Zaterdag de husky weggebracht om andere voorremklauw in te laten bouwen.
Had er nog de originele 2 zuiger Brembo in zitten, komt nu 4 zuiger beringer klauw in😎
 
Goedemorgen,
Is de naaf van een husqvarna TE 510 uit 2006 hetzelfde als de naaf uit een SMR510 van 2006? Ivm de bouten van het achtertandwiel

Koen

volgens de parts-list zijn de naven niet gelijk aan elkaar, maar het kan zijn dat dat komt door de asmaat.
kan wel zo zijn dat het patroon van het kettingwiel wel gelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan