Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Heren, ik zie jullie discussies over bandjes :) Mijne moet ook nieuwe schoenen. Gewoon voor op straat. Welke hebben jullie er op liggen? En ben je er tevreden over? Eerste keer dat ik voor deze andere bandjes haal.
 
Heren, ik zie jullie discussies over bandjes :) Mijne moet ook nieuwe schoenen. Gewoon voor op straat. Welke hebben jullie er op liggen? En ben je er tevreden over? Eerste keer dat ik voor deze andere bandjes haal.
Hi,

In heb net een smr gekocht met Goldspeed street legal SM bandjes. Voor straatgebruik kan ik die afraden. Ze worden onvoldoende warm en geven niet de grip die je zou willen. Zijn meer straatlegale bandjes om mee naar het circuit te rijden dan andersom. Ziet er misschien stoer uit maar daar koop je niks voor.
Ik hoor graag wat je hebt gekozen als dat al zo is, en hoe dat bevalt. Deze gaan er bij mij onderuit in elk geval.

Heb ook de demping even op fabrieksafstelling gezet en dat is een wereld van verschil! Nog wat veervoorspanning terugnemen maar hij rijdt al veel beter.
 
Hi,

In heb net een smr gekocht met Goldspeed street legal SM bandjes. Voor straatgebruik kan ik die afraden. Ze worden onvoldoende warm en geven niet de grip die je zou willen. Zijn meer straatlegale bandjes om mee naar het circuit te rijden dan andersom. Ziet er misschien stoer uit maar daar koop je niks voor.
Ik hoor graag wat je hebt gekozen als dat al zo is, en hoe dat bevalt. Deze gaan er bij mij onderuit in elk geval.

Heb ook de demping even op fabrieksafstelling gezet en dat is een wereld van verschil! Nog wat veervoorspanning terugnemen maar hij rijdt al veel beter.
Hoe uit zich het gebrek in grip bij jouw? Ik merk zelf namelijk niks aan deze bandjes. Je moet ze wel met een lage bandenspanning rijden;

Screenshot_20170902-093110.png


Ik zelf vond dit té laag; Het wphb van de Husqy geeft 1.8/2.0 voor straatgebruik zonder passagier en dit werkt voor mijn gevoel beter;

20200427_120912.jpg
 
Heren, ik zie jullie discussies over bandjes :) Mijne moet ook nieuwe schoenen. Gewoon voor op straat. Welke hebben jullie er op liggen? En ben je er tevreden over? Eerste keer dat ik voor deze andere bandjes haal.
Ik neig momenteel zelf naar de ContiAttack SM EVO, omdat hij als een van de weinige in 150/60 te krijgen is en voor dit segment is ontworpen.

Vrijwel alle (hyper)sportbanden beginnen bij 160/60. Net als mijn huidige Goldspeeds zal 160/60 waarschijnlijk wel passen, maar op een 4.25 velg wordt door alle bandenfabrikanten een 150- er voorgesteld, ook omdat dat de fabrieksmaat is.
 
Hoe uit zich het gebrek in grip bij jouw? Ik merk zelf namelijk niks aan deze bandjes. Je moet ze wel met een lage bandenspanning rijden;

Bekijk bijlage 1492646

Ik zelf vond dit té laag; Het wphb van de Husqy geeft 1.8/2.0 voor straatgebruik zonder passagier en dit werkt voor mijn gevoel beter;

Bekijk bijlage 1492647
Eerlijkheid gebiedt; na aanschaf heeft ondergetekende nog niet de bandenspanning gecontroleerd, had de bandenspanningen wel gelezen maar niet getest.

Het uit zich in de praktijk tot nu toe als stabiel stuurgedrag tot het moment dat de hellingshoek wat groter wordt, waarna hij onzeker aanvoelt aan de voorkant. Geeft geen vertrouwen, voelt alsof hij op het randje van grip zit.

Ik had het idee dat bij vaak achtereen bochten nemen (en optrekken/remmen) de instabiliteit afnam; ik leidde hieruit af dat het warmtegerelateerd was.
Ook bij controle banden na het rijden vind ik er relatief weinig temperatuur in zitten (als ik het vergelijk met eerdere motoren).

Morgen even bandenspanning checken en veervoorspanning achter omlaag, dan wordt ie misschien al wat stabieler. Thanks voor je reactie!
 
Ja hoor. Bandenspanningsmeter erop, 0,9. :')

Faal.

Op grotere motoren merkte ik het meestal wel op, maar hier kwam het niet in me op. Stuurt nu dikke prima!
 
vraagje huskie mannen. [en ook dames natuurlijk]

Maatje van me heeft een huskie 701 de enduro variant.. Vraagje.. Weet iemand of daar ook de normale echte enduro wielen 1op1 in passen. Dus wielen van bijv. ktm/husqvarna 450 [de echte enduro motoren met dus 21 voor en 18inch achterwielen]

alvast bedankt
 
vraagje huskie mannen. [en ook dames natuurlijk]

Maatje van me heeft een huskie 701 de enduro variant.. Vraagje.. Weet iemand of daar ook de normale echte enduro wielen 1op1 in passen. Dus wielen van bijv. ktm/husqvarna 450 [de echte enduro motoren met dus 21 voor en 18inch achterwielen]

alvast bedankt
Nee past niet, verschillende as diameters. Wil je een passend setje dan moet je zoeken naar een ktm 690 enduro wielen setje. Dit heb ik zelf ook gedaan. (deze wielen worden alleen sporadisch aangeboden los op internet). En ik weet niet 100% zeker of de as diameters van de 690 smc-r en de husq 701 gelijk zijn maar dat moet haast wel aangezien het onderhuids dezelfde motors zijn.
690 enduro superenduro.jpg
 
Nee past niet, verschillende as diameters. Wil je een passend setje dan moet je zoeken naar een ktm 690 enduro wielen setje. Dit heb ik zelf ook gedaan. (deze wielen worden alleen sporadisch aangeboden los op internet). En ik weet niet 100% zeker of de as diameters van de 690 smc-r en de husq 701 gelijk zijn maar dat moet haast wel aangezien het onderhuids dezelfde motors zijn.
Bekijk bijlage 1497937
thanks voor t antwoord ;)

Ja als je er echt offroad mee wilt rijden is t denk wel een goede investering.. Als je echt grip in t zand wilt.
 
Welke motorzaken zijn er nog bekend waar we onze "Italiaanse" Husqvarna's met injectie (vanaf 2008) uit kunnen laten lezen?

Ben van Erp - Markelo
Kapers - Markelo
Munsters - Erp
....

Van deze weet ik dat ze het kunnen, zijn er nog meer adressen bekend bij jullie? Het wordt wel een aardige zoektocht en steeds lastiger met deze machines.

Ik heb een "fail" in mijn dashboard staan en de TPS moet gereset worden. Wel zelf aan het rommelen met een kabel en IBeat maar krijg nog geen connectie met de motor helaas.
 
Misschien dat SMX racing er ook nog wat mee kan. Ze doen ook de motorrevisies...

Op Café Husky is er ee uitgebreid topic over Ibeat. Met name de software configuratie is nogal cruciaal (32bits Windows XP versie etc...); The iBeat Thread | Cafe Husky
Misschien dat je het alsnog aan de praat kan krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Welke motorzaken zijn er nog bekend waar we onze "Italiaanse" Husqvarna's met injectie (vanaf 2008) uit kunnen laten lezen?

Ben van Erp - Markelo
Kapers - Markelo
Munsters - Erp
....

Van deze weet ik dat ze het kunnen, zijn er nog meer adressen bekend bij jullie? Het wordt wel een aardige zoektocht en steeds lastiger met deze machines.

Ik heb een "fail" in mijn dashboard staan en de TPS moet gereset worden. Wel zelf aan het rommelen met een kabel en IBeat maar krijg nog geen connectie met de motor helaas.
SMX kan 2008 /2010 modellen uitlezen ja
 
Cafe Husky ken ik idd, daar ook al veel informatie vandaan gehaald. Ibeat software lijkt wel te werken, krijg alleen geen connectie met de motor. Heb de kabelboom vervangen en nog steeds geen connectie. Dus maar even uit laten lezen, normaal gesproken is Munsters de zaak waar ik naar toe ga. Was voor het uitlezen alleen op zoek naar een adresje dichterbij. Markelo is denk ik het minst ver weg voor me om dat even weer te laten doen om te kijken of er nu wel verbinding met de motor mogelijk is.
 
Cafe Husky ken ik idd, daar ook al veel informatie vandaan gehaald. Ibeat software lijkt wel te werken, krijg alleen geen connectie met de motor. Heb de kabelboom vervangen en nog steeds geen connectie. Dus maar even uit laten lezen, normaal gesproken is Munsters de zaak waar ik naar toe ga. Was voor het uitlezen alleen op zoek naar een adresje dichterbij. Markelo is denk ik het minst ver weg voor me om dat even weer te laten doen om te kijken of er nu wel verbinding met de motor mogelijk is.
Is het nog gelukt met Ibeat of toch uitgeweken naar een bedrijf?
 
Nieuwe rubbers binnen. Hopelijk het weekend nog even proberen 😊
 

Bijlagen

  • 20200523_142212.jpg
    20200523_142212.jpg
    801,5 KB · Weergaven: 8
Vandaag voor de zekerheid de link van de achtervering eens los gehaald. Kannonen wat zaten die moeren vast! Wel erg fijn om mooi schoon vet tegen te komen daarna. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar er goed voor gezorgd... :z
 
Ik ben het hok aan het opruimen en kwam nog een nieuwe distributieketting tegen. Volgens mij van een husky maar weet t niet zeker. Mag gratis gehaald worden
 

Bijlagen

  • 20200524_154639.jpg
    20200524_154639.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 6
  • 20200524_154520.jpg
    20200524_154520.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 6
Sjiefke, ga je binnenkort nog circuit rijden?
In principe wel. Ik was eigenlijk van plan om 2 Mei in Bilstain te komen kijken, maar ja...

Ik hou de sociale media in de gaten om te kijken wanneer dingen weer opstarten. Bilstain is weer open geloof ik en 2Race zou binnenkort met een update komen. Maar we kunnen toch nog niet de Belgische grens over...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan