Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Luitjes,, een vraag over een onderwerp wat iedereen wel eens heeft, of gehad heeft. De husky staat nu op (oud) goldspeed rubber. Maar volgens mij zijn deze niet meer te krijgen (of?).
Iemand een advies over welk merk en type nu te nemen.
Ik heb de motor voor korte stukken, fun, uurtje na het werk, lekker sturen.
Hoeft dus geen km-vreter band te zijn. Maar richting lekker plakken ennnn euhh plakken😂.
Ik weet dat iedereen een andere mening heeft (ikzelf weinig verstand van banden) maar misschien kan iemand me in de juiste richting wijzen. 👌🏻
 
Luitjes,, een vraag over een onderwerp wat iedereen wel eens heeft, of gehad heeft. De husky staat nu op (oud) goldspeed rubber. Maar volgens mij zijn deze niet meer te krijgen (of?).
Iemand een advies over welk merk en type nu te nemen.
Ik heb de motor voor korte stukken, fun, uurtje na het werk, lekker sturen.
Hoeft dus geen km-vreter band te zijn. Maar richting lekker plakken ennnn euhh plakken😂.
Ik weet dat iedereen een andere mening heeft (ikzelf weinig verstand van banden) maar misschien kan iemand me in de juiste richting wijzen. 👌🏻
Conti attack sm of metzeler racetec rr
 
Luitjes,, een vraag over een onderwerp wat iedereen wel eens heeft, of gehad heeft. De husky staat nu op (oud) goldspeed rubber. Maar volgens mij zijn deze niet meer te krijgen (of?).
Iemand een advies over welk merk en type nu te nemen.
Ik heb de motor voor korte stukken, fun, uurtje na het werk, lekker sturen.
Hoeft dus geen km-vreter band te zijn. Maar richting lekker plakken ennnn euhh plakken😂.
Ik weet dat iedereen een andere mening heeft (ikzelf weinig verstand van banden) maar misschien kan iemand me in de juiste richting wijzen. 👌🏻
Ik had hetzelfde probleem. Goldspeed is niet meer te krijgen. Beetje jammer want ik vond die 120/80 voorband wel erg fijn.

Ik ben overgestapt naar de ContiAttack SM EVO. Deze is in de juiste maat (150 achter) te krijgen en specifiek voor ons segment ontwikkeld. De nieuwe 701 wordt er ook mee geleverd...
 
Als hij op zoek is naar een band met iets meer profiel voor licht offroad dan is de Pirelli MT60 RS ook een optie. Dat is een band die veel op moderne scramblers gebruikt word. In principe plakrubber met een profiel en ook in 150 te krijgen...

 
Ik had hetzelfde probleem. Goldspeed is niet meer te krijgen. Beetje jammer want ik vond die 120/80 voorband wel erg fijn.

Ik ben overgestapt naar de ContiAttack SM EVO. Deze is in de juiste maat (150 achter) te krijgen en specifiek voor ons segment ontwikkeld. De nieuwe 701 wordt er ook mee geleverd...
Is de juiste breedtemaat voor achter 150? Op de mijne ligt nu een 160'er.
 
Ik kan je hierin niet adviseren. Vele rijden tevreden rond met een 160er. Als je bv de Racetec wilt, zul je moeten.

Ik geef er de voorkeur aan om rond te rijden zoals de motor- en bandenfabrikant het bedoeld hebben.
 
Hallo ik heb me juist terug een husqvarna 530rr gekocht voor circuit nu paar vraagjes .
Welke motor olie is het besten ervoor ?
En wil ook een set nieuwe banden kopen voor spa of mettet welke raden jullie aan en waar te koop liefst in België. Mvg
 
Hallo ik heb me juist terug een husqvarna 530rr gekocht voor circuit nu paar vraagjes .
Welke motor olie is het besten ervoor ?
En wil ook een set nieuwe banden kopen voor spa of mettet welke raden jullie aan en waar te koop liefst in België. Mvg

mijn smr510rr deed ik altijd Putoline nanotech/n-tech 10w40 of 10w50 in.

banden zou ik gaan voor michelin B comp voor en achter.
B comp is verkrijgbaar in 16 of 16.5 inch voorband.
MICHELIN POWER SUPERMOTO SET CONFIGURATOR
 
mijn smr510rr deed ik altijd Putoline nanotech/n-tech 10w40 of 10w50 in.

banden zou ik gaan voor michelin B comp voor en achter.
B comp is verkrijgbaar in 16 of 16.5 inch voorband.
MICHELIN POWER SUPERMOTO SET CONFIGURATOR
De voor band heb ik een raar maar 125/75 r420 daar vind ik niet zo veel voor en de achter band ligt een 160 op maar keting heeft er tegen geschuurd zie ik maar blijkbaar hebben daar er veel last van .
 
De voor band heb ik een raar maar 125/75 r420 daar vind ik niet zo veel voor en de achter band ligt een 160 op maar keting heeft er tegen geschuurd zie ik maar blijkbaar hebben daar er veel last van .


heb je orginele husqvarna wielen of aftermarket?

orginele husq velg achter is 4.25inch breed, meeste aftermarket 5"

op een 5" komt die B2 achterband prima uit.
 
Ik ben m'n voorband aan het wisselen en nu zoek ik altijd netjes de aanhaalmomenten op in het WPHB. Maar voor de remklauwbouten staat er 25nm. Ik vindt dat verdacht weinig. Ze zaten ook echt vaster dan dat toen ik ze losdraaide. Zal ik gewoon het WPHB aanhouden of is dat te weinig?
 
Laatst bewerkt:
Nieuw rubber; Altijd fijn...

20230628_205604.jpg
 
Wel een vraagje weer over de nieuwe banden jongens.
Heb dus weer een 160’er achterband erop gezet. Ik zag bij de oude band een soort happen/schuringen op de rand van de band. Na de eerste rit heeft de nieuwe dit ook.
Ketting raakt dus af en toe de zijkant van de band.
Iemand een oplossing? Of zo laten?

Fijn weekend allemaal👍🏻
 
Hallo vraagje ? met mijn ktm had ik geen slip koppeling , maar in mijn husqvaran 530smr zit een stm slip koppeling op maar ik heb er een probleem mee 😔 als ik de koppeling in duw wil de motor toch nog vooruitgaan je ziet de druk platen weg duwen en de kopeling platen zitten los maar is hij blijft stroef . Wat kan het probleem zijn heeft misschien iemand een handleiding van zo een stm koppeling ook van de aanhaal van de bouten enzo .mvg
 
Hallo vraagje ? met mijn ktm had ik geen slip koppeling , maar in mijn husqvaran 530smr zit een stm slip koppeling op maar ik heb er een probleem mee 😔 als ik de koppeling in duw wil de motor toch nog vooruitgaan je ziet de druk platen weg duwen en de kopeling platen zitten los maar is hij blijft stroef . Wat kan het probleem zijn heeft misschien iemand een handleiding van zo een stm koppeling ook van de aanhaal van de bouten enzo .mvg
Gebruik je de goede olie? Dit maakt soms al een verschil
 
heyhey.

Ik had eventjes een vraagje.. Weet iemand zo of je op een husqvarna 450 [enduro] zo zonder aanpassingen ook een ktm front op kunt zetten. Dus ktm voorspatbord + koplampunit. Huskie is van 2016, het liefste zou hij er een 2018 ktm front op willen zetten. of anders 2016.
Maar de vraag is dus of dit zo [1op1] past dus zonder dat je aanpassingen hoeft te maken..

iig bedankt als iemand dit zo weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan