Youp
MF veteraan
Voor mij is vooral de zithouding en wendbaarheid het grote voordeel van de zwaardere sm's.
Ook op mijn 990 smr, die nog verder van sm is dan de 690/701 is dat de winst, die sm-genen.
Ik rij ook liever op mijn 450 in de stad qua speelsheid en wendbaarheid. Maar de koppel en kracht van de zware jongens maakt veel goed!
Ben benieuwd naar de 701, eind deze maand meer info over wanneer ik 2017 model kan halen
Juist om die reden is een maat van me onlangs van een 990 Superduke over gestapt naar een 690 Duke R (nadat hij 't apparaat van m'n vriendin eens goed bekeken had). Hij heeft daarnaast wel nog een hardcore circuit SM.
Ik heb zelf ook een zware jongen gehad, maar was er op den duur helemaal klaar mee. En eerlijk gezegd, wanneer je op bergpassen of andere stuurmanswegen gaat rijden, is zo'n ding beneden de 150 simpelweg langzaam. Dan is een 690/701 al een upgrade van jewelste.