Het inmiddels-niet-meer-zo-heel-kleine "grote" GS topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.632
1.927
Voor iedereen die nog steeds volop geniet , of graag wil gaan genieten, of wellicht al heel veel heeft genoten van het GS rijden, is hier -door een langzaamaan volgelopen deel I- , deel II van het GS-Feuilleton, dat zich hopelijk weer zal gaan laten lezen als een jongensboek voor grote kerels die kind gebleven zijn en doortastende dames .

Wij, de BMW GS rijders, weten inmiddels dat het rijden op zo,n eigenzinnige all-road Boxer met cardan een eigen motorwereld op zich is!!

Meld daarom ook hier weer naar hartelust wat je beweegt, meemaakt en hebt horen vertellen over het grote genieten op 2 wielen; GS rijden :] :]

Wellicht worden ook niet-helemaal-volgroeide motorrijders door ons aangespoord om eens op zo,n apparaat te stappen en een compleet nieuwe 2-wielerwereld te betreden.


Alle mogelijke linkjes naar andere relevante sites volgen op basis van aanmelden van de gepostte tips.

full



Veel plezier hier en laten we er naar streven er met z,n allen weer een geslaagd topic van te maken.

We rekenen daarbij trouwens ook zeker op de nodige inbreng van de nieuwe tandriem- en kettingtwins eigenaren en eigenaressen :W
 
Laatst bewerkt:
Mag zusje/broertje van de 1200, 800 en 650 hier wel posten ?

@Vampie : ik ga eerst proefrijden


Nog meer liefhebbers voor een GS Event 12 en 13 april

Ik ga zaterdagochtend.


Kijken of 650 GS redelijk power in zit omdat ik lichte offtheroad ga rijden.
Ook financieel tuurlijk. Lijk mij overdreven om een ander motor naast mijn Fazer te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Bluefazerin:

Alle GS-ers mogen hier posten dus ook de broertjes/zusjes.

veel plezier met proefrijden, is de nieuwe 800 niets voor je? stoer ding :)



Zelf kan ik helaas 12 en 13 april niet..moet dan sporten.




(eigenlijk "mag" iedereen hier posten natuurlijk... ;) )
 
Bluefazerin:

Alle GS-ers mogen hier posten dus ook de broertjes/zusjes.

veel plezier met proefrijden, is de nieuwe 800 niets voor je? stoer ding :)


Zelf kan ik helaas 12 en 13 april niet..moet dan sporten.




(eigenlijk "mag" iedereen hier posten natuurlijk... ;) )

Helaas, ben ik slechts 1.60 m lang.
Alltheroad stond al lang op mijn lijst. De meesten zijn mij te hoog. De F650 GS 2008 is een optie omdat die erg laag kan.
 
ah...

Ik ben 1.74, en zo'n GS1200 is ook niet de allerkleinste.. rij erop met normaal zadel.
Bij stoplichten moet ik wel ff extra opletten ;)

er zijn wel lagere veren (-2cm rijhoogte), en lagere zadels ( +/- -3cm rijhoogte), maar dan heb je het gewicht ook nog.

Ik denk dat de proefrit je zeker niet tegen gaat vallen..

als het maar niet zo sneeuwt als vandaag :P
 
ah...

Ik ben 1.74, en zo'n GS1200 is ook niet de allerkleinste.. rij erop met normaal zadel.
Bij stoplichten moet ik wel ff extra opletten ;)

er zijn wel lagere veren (-2cm rijhoogte), en lagere zadels ( +/- -3cm rijhoogte), maar dan heb je het gewicht ook nog.
Ik denk dat de proefrit je zeker niet tegen gaat vallen..

als het maar niet zo sneeuwt als vandaag :P
Deze aanpassingen heb ik bij mijn Fazer gedaan => 780 cm en mijn laarzen + 1 cm. Breedte van je buddy is ook een factor.
Op de F650GS met behulp van een verlagingskit wordt de hoogte 765 mm.
 
Helaas, ben ik slechts 1.60 m lang.
Alltheroad stond al lang op mijn lijst. De meesten zijn mij te hoog. De F650 GS 2008 is een optie omdat die erg laag kan.

ik heb wel eens plaatjes gezien van zo'n verlaagde f650.
dat ziet er heel raar uit, ik vraag me af of het dan nog goed stuurt.
het is natuurlijk een optie maar ik zou er dan eerst op willen proefrijden.
 
ik heb wel eens plaatjes gezien van zo'n verlaagde f650.
dat ziet er heel raar uit, ik vraag me af of het dan nog goed stuurt.
het is natuurlijk een optie maar ik zou er dan eerst op willen proefrijden.
Geef je op, dan kan je ook voor mij beoordelen.
Ik heb je site gezien, jij hebt zeker verstand van motoren :Y
.....
Nog meer liefhebbers voor een GS Event 12 en 13 april

Ik ga zaterdagochtend.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel eens plaatjes gezien van zo'n verlaagde f650.
dat ziet er heel raar uit, ik vraag me af of het dan nog goed stuurt.
het is natuurlijk een optie maar ik zou er dan eerst op willen proefrijden.

Als je niet zo lang bent heb je al niet zo veel keus en dan is de verlaagde 650 een goede optie hoor. Ik rij wel eens op die van een vriendin en sturen doet ie prima. Alleen, omdat ze hem ook nog door de voorvering heeft laten zakken raak je snel met je jiffy de grond in een bocht naar links (en dus ook op rotondes).

Als ik me goed herinner kan je op het GS event inderdaad ook de verlaagde versie proberen.
 
Als je niet zo lang bent heb je al niet zo veel keus en dan is de verlaagde 650 een goede optie hoor. Ik rij wel eens op die van een vriendin en sturen doet ie prima. Alleen, omdat ze hem ook nog door de voorvering heeft laten zakken raak je snel met je jiffy de grond in een bocht naar links (en dus ook op rotondes).

Als ik me goed herinner kan je op het GS event inderdaad ook de verlaagde versie proberen.
Mss ga ik niet zo plat, bij mijn Fazer met aanpassingen is de jiffy ingekort.
 
*O* *O* Jeej, een verse editie Beiers geweld!! *O* *O*

IMG_0451.jpg


En ik maar hopen op sneeuw tijdens de terugweg vandaag, alleen maar stralende zon gehad... -O-
 
*zucht* Pokke sneeuw ... hier in de gemeente worden ze altijd zo hyper als het een beetje koud wordt en/of sneeuw aankomt ... Gisteren dacht ik al dat er een laagje sneeuw lag: Neu ... de gemeente heeft een laagje pekel gelegd! :( Gaat weer aardig wat buitjes kosten voor die meuk weggespoeld is ...

Niks mis met strooien, maar doe het met beleid :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan