Het instellen van spiegels op de motor

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Ik rij heel veel snelweg en daarom zijn mijn spiegels zodanig afgesteld dat ik, in combinatie met mijn schouders, geen dode hoek heb.

Als ik echter een leenmotor mee heb dan merk ik vaak dat die dingen compleet willekeurig zijn ingesteld. Nu zullen lengte en zithouding wel een invloed hebben op de stand van de spiegel, maar vaak zijn beide spiegels zodanig afgesteld dat ze allebei een beeld geven van wat er achter je op dezelfde strook gebeurt en niet van wat er op de stroken naast je gebeurt.

Om de spiegels in te stellen gebruik ik zelf het verkeer op de snelweg.

Rechterspiegel: met klein snelheidsverschil een auto inhalen. Wanneer de auto uit mijn gezichtsveld verdwijnt kijk ik een paar keer over mijn schouder. Zodra ik enkel de motorkap van de auto kan zien kijk ik in de spiegel en dan moet de auto daar ook zichtbaar zijn. Is dat niet het geval dan moet de spiegel meer naar buiten.

Linkerspiegel: met klein snelheidsverschil een auto laten inhalen en de linkerspiegel blijven checken. Zodra de auto daaruit dreigt te verdwijnen over de linkerschouder kijken. Is de auto dan zichtbaar dan is de spiegel goed afgesteld. Is de auto niet zichtbaar dan moet de spiegel verder naar buiten.

De vraag van vandaag is dus: hoe stel jij je spiegels in?
 
Huh :? ik zie altijd alleen maar wolken en af en toe een vliegtuig, in mijn spiegels :?

Is dat niet goed dan ???
 
_O-
Ik ben tot de ontdekking gekomen.
Dat het altijd k.t is met die spiegels.
Heb verschillende motoren gereden.
En zit altijd tegen mijn armen aan te kijken.
En nee ik ben geen botje bilder :+
Je moet ook voor je kijken.... :X :X

jezelf bewonderen doe je maar in de spiegel thuis hoor :+
 
het enige dat ik weet, is dat boven de 140 mijn rechterspiegel automatisch inklapt en ik weet niet hoe ik dat uitzet... :(
 
Ik heb gewoon een radar op m'n dashboard. Geen spiegels meer nodig.

r8fq76.jpg
 
Ik lach me een kriek _O- maar toch jammer dat niemand serieus reageert. Is dit geen goede vraag?
De truc met de spiegelinstelling met het oog op de dode hoek gebruik ik in het koekblik. Op de motor wil ik (ook) kunnen zien wat er achter me gebeurt. Om de dode hoek te ondervangen kijk ik dan even opzij. Word niet gehinderd door raamstijlen, plakplaatjes van de kinderen e.d. Gaat tot nu toe altijd goed. *O*
 
Ik stel m'n spiegels ook altijd tijdens het rijden in. Alleen is de ene spiegel net wat makkelijker te doen dan de andere, omdat je ook je gas er op wilt houden... Meestal flink gas geven, waarna je wat uitloop hebt om je gas los te laten :)

Af en toe probeer ik met links de rechter spiegel in te stellen tijdens het rijden, maar dat is niet echt aan te raden... :X

Nu nog een spiegel die gyroscopisch is, zodat je als je op je achterwiel rijdt, je nog steeds achter je kunt kijken! :]
 
Op een BMW heb je geen knopje nodig om je spiegels in te stellen.. De spiegels zijn zelf instellend door de BMW Iris scan.
Het handmatig verstellen kan wel maar dan moet je eerst de BMW manual downloaden op je BMW multitasktouchscreen via een BMW hotspot.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij staan zo dat ik in mn linkerspiegel m'n kruis zie, en in mn rechterspiegel de dikke reet van mn vriendin.
 
Op een BMW heb je geen knopje nodig om je spiegels in te stellen.. De spiegels zijn zelf instellend door de BMW Iris scan.
Het handmatig verstellen kan wel maar dan moet je eerst de BMW manual downloaden op je BMW multitasktouchscreen via een BMW hotspot.
:^

En er is tegenwoordig een app te downloaden, waarmee het beeld naar achteren wordt weergegeven in je BMW-navigator-scherm. Dan kun je vervolgens je spiegels van de motor af halen, omdat de weergave al ingesteld is in de BMW-navigator.

Maar, omdat ik geen BMW-navigator heb, heb ik mijn spiegels dusdanig ingesteld dat ik nog net een klein stukje van mijn eigen armen zie. Langs mijn armen heb ik zicht naar wat achter mij gebeurt. Voor de dode hoeken links en rechts achter me hebben ze iets anders uitgevonden. Dat heet een "nek". Dat is een verzameling botten en spieren en zit tussen je rug en je hoofd. Daarmee kun je je hoofd draaien om te kunnen zien wat zich links en rechts afspeelt.
 
Laatst bewerkt:
:^

En er is tegenwoordig een app te downloaden, waarmee het beeld naar achteren wordt weergegeven in je BMW-navigator-scherm. Dan kun je vervolgens je spiegels van de motor af halen, omdat de weergave al ingesteld is in de BMW-navigator.

Maar, omdat ik geen BMW-navigator heb, heb ik mijn spiegels dusdanig ingesteld dat ik nog net een klein stukje van mijn eigen armen zie. Langs mijn armen heb ik zicht naar wat achter mij gebeurt. Voor de dode hoeken links en rechts achter me hebben ze iets anders uitgevonden. Dat heet een "nek". Dat is een verzameling botten en spieren en zit tussen je rug en je hoofd. Daarmee kun je je hoofd draaien om te kunnen zien wat zich links en rechts afspeelt.
Dat "nek" gedeelte is bij sommigen een bijbetalende optie. Je ziet namelijk regelmatig chauffeurs strak voor zich uitkijken als je ze passeert, meestal nadat ze een OEI momentje hebben meegemaakt waarvan zij de veroorzaker (en dus in fout zijn) en jij het slachtoffer bent...
 
Af en toe probeer ik met links de rechter spiegel in te stellen tijdens het rijden, maar dat is niet echt aan te raden... :X

Herkenbaar :)

Maar ook ik stel ze in tijdens het rijden.. Af en toe klapt er eentje weer eens terug, en ik kijk altijd tegen m'n armen aan.. Altijd ellende dus!
 
Laatst bewerkt:
Spiegel... :? :?


Oh, wacht, jullie bedoelen die uitstekende dingen om je helm op te hangen als je afstapt.
Kun je die afstellen dan :?


Wat is dan de beste afstelling voor 'n Airoh SV55s?
 
Linkerspiegel: met klein snelheidsverschil een auto laten inhalen en de linkerspiegel blijven checken. Zodra de auto daaruit dreigt te verdwijnen over de linkerschouder kijken. Is de auto dan zichtbaar dan is de spiegel goed afgesteld. Is de auto niet zichtbaar dan moet de spiegel verder naar buiten.

De vraag van vandaag is dus: hoe stel jij je spiegels in?

Hahaha :} _O- _O- _O- _O-

Goeie.

Dat gaat dus egt nie gebeuren he?
:+ 8-) 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan